Jinlun JL125-T13 / JL250-5 / JL150-5 Hakkında
Reklamlar
-
Admin
Jinlun JL125-T13 / JL250-5 ELEGANCE / JL150-5 CLASSIC Hakkında Bütün Yazışmalar Bu Başlık Altında Toplanıyor.
JINLUN JL125-T13 CITY FIGHTER
JINLUN JL250-5 ELEGANCE
JINLUN JL150-5 CLASSIC
Bu başlığa yazı yazmadan önce aşağıdaki kuralları lütfen okuyun ve bu kurallar doğrultusun cevap yazın...
* Bu başlık altına Jinlun JL125-T13 / JL250-5 ELEGANCE / JL150-5 CLASSIC modelleri dışında başka marka ve model hakkında yazı yazılması yasaktır. Bu tarz yazılar ve konu dışı yazışmalar uyarı yapılmaksızın silinecektir.
* Modeller hakkındaki sorularınızı yazmadan sonunuzun başına Soru: yazınız (örn: Soru : As 150 Zat'ın yakıt tüketimi nedir?)
* Sorulara cevap vermeden önce yazınıza soruyu quote(alıntı) yaparak ilave ediniz. Vermiş olduğunuz cevabın başına Cevap: ibaresini ekleyiniz.
Örn:
ahmet adlı üyeden alıntı
Soru : As 150 Zatın yakıt tüketimi nedir?
Cevap: 100km 3.5lt
* Başlığa mesaj gönderirken, boş mesaj göndermek, konuyla alakası olmayan mesaj göndermek, +1, bencede, güzel, gibi belli bir amacı, paylaşımı olmayan mesaj göndermek,altalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse mesajınızın altında cevap yoksa önceki mesajınızda DÜZENLE butonuna tıklayarak o mesajına ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır.
* Yazmış olduğunuz cevabın detaylı olmasına ve vermiş olduğunuz bilgilerin tatmin edici düzeyde olmasına dikkat ediniz. Gerekli sepebleri belirtilmeyen açıklamasız yanıtlar silinecektir. ( Örn: Bu motor yaramaz bence sorunlu... gibi sebep beliriltilmeyen kısa mesajlar silinecektir.)
* Forum sayfalarının bütün herkese açık olduğunu ve mesaj trafiğinin yoğunluğu göz önüne alındığında moderatörlerin ve adminlerin her mesajı kontrol etmesi mümkün değildir. Birbirimizi ve yöneticiler bilgilendirerek oto kontrol sistemi daha düzenli ve güzel bir foruma sahip olabilir. Şimdiden Teşekkürler.
* Şikâyetler , istekler ve önerileriniz için...info@motosiklet.net
Reklamlar
-
ya resimlerde gördügüm kadarıyla 250cc 'lik chopper modeli gayet şık duruyor.Fiyatı 3.5 ytl
-
jinlun hakkında resim ve bilgi için arkadaşlar Türkiye distribütörünün sitesi.
http://www.icmmotosiklet.com/modeller.htm
Düşünen arkadaşlar incelesinler belki faydası olur.
Four wheels good , two wheels better...
-
Nihayet rodajı doldurdum. Gece oldugu için pek basamadım 4. vites 130 yaptım bıraktım ve evet vibrasyonu var ama çok ta abartılacak bir vibrasyonu yok. Kaldıki bayi onada çözüm bulduklarını yakında servise çagıracaklarını söyledi.
-
Bu motorlarin vibrasyon sorununu haziran ayinda çozecekmis servisler ,eger çözebilirseler bisey söylenemez.Kulananlarla görüstüm (3 kisiyle KOCAELI ve SAKARYA'da)hepsi umutlu insallah bayiler bu arkadaslari uyutmuyorlardir. Bu titresim nasil giderilir..??Motorumu degistirecekler.
-
02 Haziran 2005, 13:43
#6
Kesin alın ben sadece denemek için aldım size şimdi diğer motor bilgilerime ve diğer motor kullanımlarıma göre genel olarak bilgi vereceğim . Kesin alın diyorum ama benim cidden ne satanları beğendiğim var nede bunların yan parçalarını monte edenlerini . Çinden keşke tekerleği bile üzerinde gelse .
Jinlun 150 CC tek silindir 2950 YTL 140 kilo
Jinlun 250 CC çifti silindir 2950 YTL 150 kilo 10 kilo daha fazla
Parçaları çok sağlam sayılır . Hiç bir parçası geçiştirme değil . Tamamen yapmış adamlar . Devirsiz kullanmak lazım keyifli olması için . Vites 5 vites çok attırmak gerekiyor ama sorunsuz . Ön ve arka basmalı vites sistemi var . Bu tip ayaklıkları ve bir kaç parçası bayide toplanıyor oralarda vida eksiği olabilir tamamlatın . Rölanti ayarını yaptırın . Yağını kontrol ettirin . Vidalarına bakın . Bunun dışında Transmisyon çubuğunun iki ucundaki vidalara bakın onuda buradaki bayi takıyor .
Bunlar dışında Tek kelime ile müthiş keyifli ve eski chopperlerimi bile kıskandıracak kadar baba bir alet . Kuvveti iki kişi iken biraz yorar ama çok rahatta gider tepe çıkışı ve hiçbir şey zor değil .
Devir yapınca titreme vibrasyon var ama problemsiz .
Çok kaliteli bir motor yan çantaları çok kullanışlı . Tüm ışıkları çok sağlam çalışmakta görüntü olan ışığı yok . Herşey işlevsel . Hem oto marş hem ayak marşı var .
yani sağlam bir parça . 7 milyon 100 km de yakıyor . yakında heryeri istila edecek bir alet . ama zaten bu tip bir motoru çok kişi kullanmaz 5 vitesli ve 600 cc lik kadar da ağır bir alet .
-
15 Haziran 2005, 14:43
#7
-
15 Haziran 2005, 14:50
#8
-
15 Haziran 2005, 16:32
#9
kotumuren adlı üyeden alıntı
fromalanya dostum ben birşey sormak istiyoruum.Bende haftaya jl 150 almayı düşünüyorum
.Bu 60-70 km hızdan sonra meydana gelen titreme olayı rodajdan sonra yada belli bür süre sonra kesildi yada azaldımı,ben bunu merak ediyorumm.
Bu motorla ilgili kafama tek takılan şey bu.Senin başına gelen birkaç tatsız olay ki sanırım motntaja çok önem verilmemesinden kaynaklanıyor olabilir..Şimdiden teşekkürler
bende titremede bi kesilme olmadı buarada vida gevsemeleriyle ilgili olarak bi tur sprey var ama ben tatbik etmedim bazı arkadaslarda plastik conta falan koyuyolar vidalara ses yapmasin diye aslında arkadaki top caseler(arka plastik cantalar)dısında pek ses yapmıyordu bide silindirin yanındaki 2 tane kücük nikelajlı plastik kutucuklar ben onları sökmüstüm ses yapıyordu diye
-
15 Haziran 2005, 22:25
#10
sevgili arkadaşlar...
bizler 1100cc hacı muratla ,2500-3000 cc amerikan arabalarıyla bacak geren bir milletin çocuklarıyız.Genetik yapımız böyle olduğu için 150 cc motorun 80 kmde kii vibrasyonu bize elem vermekte...
şu anda türkiyede en çok satan orta segment arabaların hepsini düşünün bunlar 1600 cc motor ortalamasına sahip arabalardır ve kadranları 200 km civarında gösterir.Fakat o arabanın yapılma sebebi 200 km yapmak değil maksimum otobanda 135 km yapmaktır ki bu sürat orta sınıf bir araba açısından bile fazladır.netekim 1600 cc lik bir çok araba 150 km sürat yaparken devir saati 5000 in üzerine çıkarki bu da 250cc lik jinlun un 100 km de titremesine bedeldir.bu şartlarda kullandığınız bir arabada motor sesi aşırı arttığı için iyi markalar sürate duyarlı müzik sistemleri kullanırlar.
bu mantıkla düşünülürse 150 cc lik bir motordan şehiriçi trafikte max 50 bilemediniz 70 km lik performansını değerlendirmek gerekir.Şehirarası yolda herhangi bir değerlendirme yapmak akıllara zarar bir davranışdır.
ben 250 jinlun ile 150 km lik bir uzun yol yaptım.bildiğim kadarıyla yasal sınır motor için 70 olmasına rağmen daha hızlı gittim.E5 de otolar için konmuş olan 100km sınırına sorunsuz çıkıyor.yol çift yol olduğundan 100 km ile giden bir arabayı 120 km surate çıkarak geçebildim.150-200 ile gidenarabaları ise yakalamaya çalışmadım.100den 120ye olan hızlanma tatminkar değildi dolayısı ile tek yolda bu sollamayaı yapmak doğal olarak zorlaşacak. yanımdan 10 adet civarında sürat motoru geçti ben onlra yetişmeye hiç alışmadım.Dolayısı ile motorumdan şikayetçi değilim.Eğer 150 yapmaya çaılşsaidim bende bir çok jinlun cu gibi şu anda şekva edecektim.
benim 50cc lik califfo marka italyan yapımı 10 yıllık bir motorum var.motor plajda kullanılmak üzere tasarlanmış.30 kmden sonra kafayı yiyor.60 a kadarda çıkıyor.eğer bir harleyle yarışmayı düşünürsem çok kötü bir motor diyebilirim.
gelelim yeni motordaki montaj hatalarına....
bunlar çin malı ve çok ucuz....çin ucuz ve düşük kalite işçiliği ile piyasada tutuluyor.
1000km ye kadar motorda gevşemeler olaması normal.elimize bir anahtar takımı alıp arada bir sıkarsak biraz motor bilgimizde artmış olur fenamı...şase bağlantıları sıkılmamış sıfır bir araba satın almıştım.başka bir arabamında 1000km bakımda şanzıman ı indirilmişti.jinluna bunları çok görmemek gerekir.
özetle eşekten yarış atı parformansı, lada niva'dan cherokee performansı beklemek jinlundan daha fazlasını beklemeye benziyor.
bu arada benim motrum ist. montajı.gidon çok aşağıda olarak monte edilmiş.onuda yükseltince hem oturuş pozisyonu hem sürüş bayağı güzel oldu...arakda yolcu varken titreme olacak kadar sürat yapmak da sağlığa son derece zararlı...
-
22 Haziran 2005, 19:00
#11
Bugün servise gittim. Jiklede problem oldugunu gorduk. Cozumunu ayakustu yapamadILar. Karburatoru sokmek gerekiyo dedi adam. Su an icin jikleyi iptal etti ve acaip calisma olayım son buldu. Siyah duman ise cok azaLdI. O da egsozda biriken pislik yuzundendir bi sure sora o da kaLmaz dedi. Bakalım gorucez. AyrIca ekliyim, BostancI bayisindeki usta çok kıl bir insan. Ters ters konusuyo bisi istiyosun sanki hayrIna iş yapIyo modLarInda.. Söylene söylene iş yapIyo. Bi plakamI taktI iki saat kendi kendine küfrediyo bu benim işim mi gibisinden. Ben de tartIştIm biraz bu hareketleri üzerine ama adam duvar. Burdan herkese BOSTANCI JİNLUN Bayisine gitmemesini öneriyorum. Pişman olursunuz. İki ufak arIza icin servisine gider 2 saatte 2 vidayI sIkma işine cözum buLamazLar ve söylene söylene iş yaparLar. Diger bayilerin servisleri nasıldır bilmiyorum ama BostancI bayisinin servisi yaramaz.
Benzin ne kadar yakacak onu merak ediyorum asLInda. Ama sanki cok yakmayacak gibi geliyo bana. 30 milyon benzin (15 15 iki sefer olarak, sora 30 milyon benzin almaz bu alet diye bisiler yazmayın) aldıgımdan bu yada 160 km yol yaptIm. Bu yolun son 50 km'si haric olarak da arIzaLI jikle ile yaptIm. Su an depoda benzin baya var gibi duruyo. Bi 100 km daha gotururse bitmeden sanIrIm tamam oLmus diycem. Bir de bu benzin gostergesi adam akILLI caLIsan varmI. Benim yarIm depodan asa dustukten sora kIrmIzI gosterme oLayIna kitliyo gosterge..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
23 Haziran 2005, 16:45
#12
-
23 Haziran 2005, 20:33
#13
yuh meric.. abartmIsIn yaw.. 150 basmaya ne gerek var bu motorla.. O kadar zorlamak da iyi degil diye dusunuyorum. Hos 150 ile uzun sure gitmemissindir heraLde.. bir gorup inmissindir diye dusunuyorum.. Bu rodaj hikayesi kach km'ye kadar suruyo arkadasLar.. 1000 falan diye duymustum ama.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
24 Haziran 2005, 19:53
#14
benim motorum 2800 km ye geldi...
bu arada size başka haberlerim var...
benim arka fren lambası müşürü bozulmuş sabah java nın kini taktık.bu bir jinlunda daha olmuş ustaya getirmişler o söyledi...
birde far ampulu patladı söküp takayım felan derken
tırnağı kırıldı..bende kanun nin farını ve sislerinin alıp takmak istedim...ankarada bir farı temin edemediler.... bir hafta on güne birisi getirtecek bakalım ama ondanda pek ümitleri yok gibi konuşuyorlar....
diyeceğim kaç yıllık kanuni ye göre jinlun un tek eksik tarafı servis gözüküyodu.kanuninin bu durumunu görünce bu işlerin onlardada kabus olduğu anlaşıldı....
-
25 Haziran 2005, 10:58
#15
Selcanan, öncelikle geçmiş olsun. fren müşürünün bu kadar çabuk bozulması malzeme kalitesininn çok iyi olmadğını gösteriyor herhalde. Ama yinede çok hayati birşey değil sanırım. Neden Kanunin farını istedin daha mı güzel? Yoksa Ankarada Jinlun parçası yok diyemi. Hemen gönderiyorlarda ondan söyledim. Kanunide ki parça sıkıntısı enteresan hakkatten. Çoğu insan bunun için tercih ediyor kanuniyi ama onlar bir farı bir haftada tedarik edemiyor. Çok motor satmak iyi olmak anlamına gelmiyormuş demekki. Ankarada gittiğin usta kimdi. Bizi düzce bayisi iskitlerdeki bir ustaya yönlendiriyor. Düzcenin tali bayiliğini ve servisini yapacakmış. O mu acaba, değilse telefonunu verebilirim. Eğer sen ustandan memnunsan sen telefonunu verirmisin? Bide sen hala orjinal aynaları mı kullanıyorsun? Kimse memnun değilde. Değiştirdiysen nereden aldın acaba? Yada nereden alabiliriz? Bide Ankara'da branda, kilit falan bulabileceğimiz iyi bir yer var mı? Çok sordum
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
-
25 Haziran 2005, 14:00
#16
arkadaşlar ben de 250 lik motorumu geçen akşam aldım.Motoru almayı düşünenler
için biraz izlenim anlatmayı borç biliyorum:
-vitesler iyi geçmiyor.250 liklerde vites göstergesi yok.sadece boşta iken yeşil lamba yanıyor.Aman haa sakın boşta filan olduğuna inanmayın.viteste de olabiliyor.servisin cevabı fıkra gibi :"evet viteslere güven olmaz.ara sıra karışır."
-benzin göstegesi.daima boş gibi kırmızı lambası yanıyor...Servisin cevabı yine fıkra gibi:"on motordan sadece birinde normal çalışıyor.yaptığın km.den anlarsın benzinin bittiğini.rezervi de olduğuna göre yolda kalmazsın."
-Daha da ufak tefek motorun rodajı ile geçebilecek marazlar var ama mide bulandırmamak için yazmıyorum.
-Motorlar düzelir düzelmeye de servis anlayışı nasıl düzelecek bilmiyorum.
sonuçta daha plakası takılmamış siyah renkli motorumu,zarar etmiyeceğimi bilsem bugün hemen satardım.benim için motorun kalitesinden çok servisin satış sonrası motorun arkasında olması daha önemli idi.
hepinize kazasız ve keyifli sürüşler.
-
25 Haziran 2005, 22:13
#17
selam aynalarla ilgili bir soru sormuştunuz..aynalar fıstık gibi..ben çok rahat kullanıyorum... yalnız..eğer istediğiniz açı ile göremiyorsanız...aynayı kolun dibinden gidon yönünde ileri geri yaparak pozisyon bulun.yani sinyal düğmelerinin olduğu diple birlikte çevirin. daha sonra ayna kolunu ayarlayın en sonda aynanın çerçevesini oynatın.
daha önceyazmıştım.gidonlar çok aşağıda monte ediliyor.ben ilk aldığımda dizime değiyordu dönüşlerde...didonu kaldırınca sürüşte oturuşta çok rahat oldu...cam üst noktası çene hizama kadar yükseldi ve gerçekten rüzgar kesmeye başladı...
poyrazın dikkatine...debriyaj ayarı yaparak(kolun dibinden) vitesleri daha rahat hale getirebilirsin...biraz kullanınca ne vites lambalarına nede boş lambasına ihtiyacın olacak ayağınla boşta olup olmadığını anlayacaksın.
banzin gösterge hassasiyeti normal olmayacağı belli onun için birkaç yıl öncesinin yamahalarında gösterge yoktu.temprada bile bu dijital göstergeler böyle çlışıyordu...ucuz mala göre servis hizmeti de çok bekjlememk lazım...
-
27 Haziran 2005, 14:26
#18
stenza adlı üyeden alıntı
coogas adlı üyeden alıntı
herkese merhaba
şu anda hangi bayilerin elinde jınlun 150 veya 250 var bilen varmı. yada bu postayı kaçırdıkmı
bu postayı kaçırdık diyorsun da haziranda titreşim çözülecek diyorlardı bizimkileride çekecekerdi düzelteceklerdi ne oldu yalan mı oldu ?
iyi ki kaçırdın eğer titreşim düzelir ise al yoksa alma
150 cc Classic için , Titreşim ile ilgili parçalar servislerimize dağıtılmıştır. Lütfen satın aldığınız bayinin servisine değişim için müracaat ediniz.
150 ve 250 cc motosikletler bayilerimizin çoğunda mevcuttur.
-
27 Haziran 2005, 14:53
#19
Sevgili expert,
Motorumun karburatorunde bir ayarsızlık + jiklede sorun olduğu için aşırı benzin yakIyordu. Servisi aradIm ve geleceğim günü belirttim. Tamam dediler. Sabah 10 gibi servise gittim. Oldukca uzun arayıslar sonunda sorunun jikleden oldugunu soylediler. AyrIca karburatore hava ayarI yaptılar. Baslangıcta olan siyah duman atma ve asırı benzin yakma olayı su an icin cozuldu. Ancak servis karburatorun acılması gerektigini cunku jiklede bir arıza oldugunu ve her an yeniden bu aksaklıgı cıkarabilecegini soylediler. Ben de kendilerine, o gun icin işten izin aldıgımı ve sorunu o gun icinde halletmelerini, bekleyebilecegimi soyledim. Ancak kendilerinin gelen motorları toplamak gibi bir isleri oldugu icin benim motorumu su anda yapamayacaklarını soylediler. Bu olay oldugunda motorumu aldıgımın 3. yada 4. gunuydu. Yani satılmamış yada satılacak motorları toplamak, hali hazırda satmış oldugu ve parasını almıs oldugu motorun arızasını yapmaktan once geliyor BOSTANCI servisi (Tamer Şakar) için sanırım. Ben kendilerine biraz ısrar edince ters cevaplar vererek "senle ugrasamam git basımdan" tarzı yaklasımda bulundular. Ben de gittigime bin pisman olarak bu servisten geri dondum. Su anda benim jinlun servislerine inancım ve samimiyetlerine guvenim cok onemli olcude azaldı. Ben serviste bulundugum sure zarfında oraya gelen birkac jinlun sahibi arkadas da "evet abi bu servisin ustası biraz cins. burnundan kıl aldırmıyor. bi is yaptırmak icin bin dil dokmen gerekiyor" seklinde benim dusunduklerimi destekler nitelikte soylemlerde bulundular. Bilginiz olsun....
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
28 Haziran 2005, 12:13
#20
Değerli Jinlun dostları ,
Ben genelde bu sitede hep cevap veren taraf oldum. Bugün ben sizlere bir soru sormak istiyorum. Biz Jinlun distrübütörü olarak son derece ciddi rakkamlarda JL 125 City Fighter Scooter sattık. Özellikle takip ediyorum. Scooter larımızla ilgili hiç bir yorum yapılmadı ! Bu bize iki ışık yakıyor ya kullananlar çok memnun ? yada kullananlar bu siteye hiç girmiyor. Acaba hangisi. "Bu arada servis raporlarımzda da scooter arızaları son derece az olarak bize yansıyor."
Bu konuda bilgisi olanlar paylaşırsa çok seviniriz. Sizin yorumlarınız bize çok büyük ışık tutmakta ve tarafımızdan ciddi olarak takip edilmektedir. Foruma katılanların tümüne şükranlarımızı sunar iyi sürüşler dileriz.
Sayglılarımızla ,
Expert
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler