Jinlun JL125-T13 / JL250-5 / JL150-5 Hakkında
Reklamlar
-
09 Temmuz 2005, 23:53
#101
******************************************
Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
altalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse postunuzun altında cevap yoksa önceki mesajınızda DEĞİŞTİR butonuna tıklayarak o mesajına ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır...
- Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
- Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
- Şikâyetler için... info@motosiklet.net
********************I**********************
Reklamlar
-
10 Temmuz 2005, 00:00
#102
baron985 adlı üyeden alıntı
baron 985 simdi bazı arkadaşlar işin daha alış veriş kısmında ne yapacagını bilmiyorki motor kullanmasını bilsinler sıfır motorun karburator ayarı yapılmaz aksini kimse ispatlayamaz neden bukadar panik oluyorsunuz acaba motora binmek veya binmemek icin hala terettüttemisin sizin evinize kadar motorunuz geldi ki daha neyapalım insan bi teşekkür eder motoru alıp gitmeklede olmuyor artı usta ile konuştum telefonda sert konuşmalarla işin olmaz 500 bakımında egerki gelebilirsen bu tür basit problemleriniz çözülecektir he buarada 500 bakım ücreti 35 ytl dir diger ufak tefek ayarlardan bu güne kadar 1ytl bile almadıkki zaten
bunları ben degil bostancı bayisindeki usta, 35 yıldır motosiklet kullanan yasli basli adam söyledi. Ayar yapilmazsa bu motor nasil çalışıcak. Motoru kapımıza kadar getirdiniz bizde sizi arabayla kapınıza kadar geri götürdük.teşekkür de ettik. Ertesi gün motor 30 dakkada çalışmıyosa bu normalmidir yani? Peki bostancidan aldıktan sonra ertesi gün motor daha donur dokunmaz çalışması neden? 25 milyon verdim ama gerçekten motor çalışıyor. ilk başta tam bilmediğimiz için bu böyle şu şölye diyip geçiştiriyosunuz. Bununda neden olduğunu ben anladım. Gece biraz arkada dolaştığımda motor boşta dururken giderkenkinden daha fazla gürgür gaz veriliyodu. Durduğu yerde gaza falan dokunmadan. hatta noluyo böyle dediğimde yeni meni dediniz. Sağda bi gaz ayar düğmesi var. bi kere çalıştırıp onu sonuna kadar açıyorsunuz ki stop etmesin diye. Ayar yapmaktan daha kolay oluyor tabi. Hemde sonra ayar yapmak için tekrar para alıyorsunuz. Ama sizin çırak gelirken onun ayarını düzeltmişti. Yani motoru normale çevirincede karburator yada başka bişiyin ayarı olmadığı için çalışmadı. Ne ayarlarının yapildiğini öğrenmek istiyorsan aç bi telefon bostancıya öğren. telefonunu sizden aldik zaten oranın. Bide bunun üzerine motoru buraya biraktıktan sonra ilk dokunuşta hiç çalışmaması normalmi diye soruyorum sizden aldığın yanıt "BU SİZİN ALACAĞINIZ BİR RİSK BİZDE GELİRSEK SERVİS ÜCRETİ ALIRIZ" demek ne oluyor peki. 1ytl almadınız belki ama bostancı 25 ytl aldı ve bu sizin eksik yaptiğiniz işin sonuçunda benden alınan üçretti. Bütün sorun işin alışveriş kısmında size motordan anlamadığımız söylediğimizden oluyo zaten...
ya şu baron bayinin yazdığı mesaja bakarmısınız Allah aşkına . bu nasıl iş ? basbayağı posta koyuyorlar millete . burada reklam yapan ve direk şirketten olanlar yasaklanmalı kardeşim . bari millet birbirine güzellikle anlatsın . herşey fikirdir bunlar girdikçe ortam geriliyor .
bu kardeşimi sonuna kadar destekliyorum .
her Kurtun (yanlış yazmadım ) eti yenmez .
-
10 Temmuz 2005, 00:50
#103
Motor sarsıntılı çalışıyorsa dişli değiştirsen neolur.Sakaryalı bir arkadaşımda 250 lik var,haziranda sakarya bayisi vibrasyonu çözecem demiş bir sonuç yok.Şimdide temmuzun sonunda çözeceğiz diyormuş.Bu motoru satan bunu bilmiyormu anlamadım,kanuni 250 ceyhanda da aynı sorunlar yaşandı artık gelmiyor ikisinin de motorları aynı hatta şimdi mondial 250 ler girdi onun da motoru aynı.Nedir yani insanlar nasıl olsa tipini beğeniyor motor önemli bişey değilmi denmek isteniyor?Bu iş çok garip ya anlaşılır gibi değil...Bu motorlar sorunluysa hiç olmazsa adam gibi çalışan bir motor ithal edilir olur biter...
-
10 Temmuz 2005, 01:31
#104
kotumuren adlı üyeden alıntı
ali g dostum bize titreme sonrasında yaklaşık olarak hangi bölgedeki civataların gevşedipğini yada gevşeyebileceğini söyleybilirmis.Yoksa kör sinek gibi sağında solunda dolanıyorum,gevşek civataya da denke gelmeyince acaba diyorum.Hoş pek gevşetecek kadarda hız yapmadık ama.Geçen gün Engebeli bir yol ve sonrasında 80 km lik hızdan sonra eve geldim.plaka civataları ve zincir muhafaza mıdır nedir,o rda saçtan birparça var,onun civataları gevşemişti.
Bizi aydınlatırsan sevinirim.
Uzun yolculuklardan sonra zincirimin gevşediğini hissederdim.Aslında zincirim uzamıyor arka teker civatalarının gevşadiğini ve her vites değişiminde bir öne yaklaştığının farkına vardım.İkincisi amörtisör civataların,Motorun kadroya bağlayan civataların,ve depo civatalarının gevşediğini ve birçokkere sıktığımı mahalle bilir.Hergün ulan motoru bozacan kurcalama dedikleri zaman delirirdim.Bilmezlerdiki üretildiği günden itibaren zaten bozuktu.Birde en önemlisi ayaklıklarınıza dikkat edin.Birgün yolda giderken ayaklarınız asvaltı yalarsa şaşırmayın bana ramak kaldı son anda farkettik.Unutmadan her kullanımdan sonra manifold civatalarını muhakkak sıkınki civata kesmesin.Benim birkaçkere egzosum düştü.Zincir muhafaza sının arkasına ve önüne geniş pullar kullanın ve civatalarını öyle sıkın.Yoksa civataların olduğu yerden itibaren çatlamaya başlıyor ve önüne geçemiyorsunuz.İşin ilginç tarafı titremeden dolayı plakam ortadan ikiye ayrıldı ve ben hayatımı o plakanın ikinci yarısını bulmaya adadım Nasıl kırıldı anlamadım tabii cezayı yedik.Herkezlere kolay gelsin
-
10 Temmuz 2005, 01:43
#105
******************************************
Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
altalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse postunuzun altında cevap yoksa önceki mesajınızda DEĞİŞTİR butonuna tıklayarak o mesajına ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır...
- Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
- Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
- Şikâyetler için... info@motosiklet.net
********************I**********************
-
10 Temmuz 2005, 01:45
#106
ali g adlı üyeden alıntı
kotumuren adlı üyeden alıntı
ali g dostum bize titreme sonrasında yaklaşık olarak hangi bölgedeki civataların gevşedipğini yada gevşeyebileceğini söyleybilirmis.Yoksa kör sinek gibi sağında solunda dolanıyorum,gevşek civataya da denke gelmeyince acaba diyorum.Hoş pek gevşetecek kadarda hız yapmadık ama.Geçen gün Engebeli bir yol ve sonrasında 80 km lik hızdan sonra eve geldim.plaka civataları ve zincir muhafaza mıdır nedir,o rda saçtan birparça var,onun civataları gevşemişti.
Bizi aydınlatırsan sevinirim.
Uzun yolculuklardan sonra zincirimin gevşediğini hissederdim.Aslında zincirim uzamıyor arka teker civatalarının gevşadiğini ve her vites değişiminde bir öne yaklaştığının farkına vardım.İkincisi amörtisör civataların,Motorun kadroya bağlayan civataların,ve depo civatalarının gevşediğini ve birçokkere sıktığımı mahalle bilir.Hergün ulan motoru bozacan kurcalama dedikleri zaman delirirdim.Bilmezlerdiki üretildiği günden itibaren zaten bozuktu.Birde en önemlisi ayaklıklarınıza dikkat edin.Birgün yolda giderken ayaklarınız asvaltı yalarsa şaşırmayın bana ramak kaldı son anda farkettik.Unutmadan her kullanımdan sonra manifold civatalarını muhakkak sıkınki civata kesmesin.Benim birkaçkere egzosum düştü.Zincir muhafaza sının arkasına ve önüne geniş pullar kullanın ve civatalarını öyle sıkın.Yoksa civataların olduğu yerden itibaren çatlamaya başlıyor ve önüne geçemiyorsunuz.İşin ilginç tarafı titremeden dolayı plakam ortadan ikiye ayrıldı ve ben hayatımı o plakanın ikinci yarısını bulmaya adadım
Nasıl kırıldı anlamadım tabii cezayı yedik.Herkezlere kolay gelsin
Ben motosiklet ararken burada yazılan herşeyi bana söylemişlerdi ve bayağı abartılı gelmişti arkadaşımda aynı motordan alınca ne kadar doğru olduğunu anladım.Jinlun satan bayiler burunlarından kıl aldırmıyor ama şu yazılanlara bakılırsa söylenecek iyi birşey yok....
-
10 Temmuz 2005, 02:15
#107
nasıl söylenecek bir şey yok bize yardımcı olan ve bizimle ilğilenen bayileri bulup ona abone olacağız baron985 gibi bayilerin kötü davranışlarını burda yazıp ondan sonra o bayiyi kınayacağız para kazanmak iştiyorlarsa motorcularala iyi olmak zorundalar onlara para kazandıran bizleriz o bayi olmazsa başka olur oda olmazsa motorcular çok bende cuma akşama 150cclik sarı kızımı aldım benim bayi böyle birşey yapsın (BURDA KONUŞDUKLARIMDAN HİÇ BİR BAYİ ÜZERİNE ALINMASIN AMA YİNEDE KULAKLARINDA OLSUN UMARIM YAPMAZSINIZ)yani kazık atmaya kalksın paramla rezil olayım motoruma itina göstermesin burda rezil ederim güzel bir usta bulursamda elini öper ve gönül rahatlığıyla aona bırakırım ö bir tamirci deil benim gözümde motor aşığıdır
-
10 Temmuz 2005, 21:32
#108
Jinlun Servis Kalitesi
Arkadaslar, bu siteyi epey uzun bir suredir takip ediyorum. Her ne kadar sezonun ortasına gelmis olsak da, en kısa zamanda 250' lik bir Jinlun almak icin kaynakları biraraya getirmeye calısıyorum. Ben Jinlun' u ilk Pendik bayisinde gordum ve sonrasında epey arastirdim. Jinlun' u Turkiye' ye getiren firma (bu sitede Expert), Izmit' te uzun yillardir paketleme makinalari imal eden koklu bir firma. Daha onceki forum' da kendi telefonlarini da vermislerdi, direk olarak onlarla da gorusup bilgi almistim. Aynı zamanda, Kaan Motor' a (Pendik Bayisi) ne zaman gitsem cok samimi bir ortamla karsilaniyorum. Bunun yaninda, Expert' in bu forumda olmasi ve kullanicilarla direk temas edip sorularini cevaplamasi buyuk avantaj. Windows' ta takildiginizda direk Bill Gates' e soru sorma sansinizin olmasi gibi bisey bu.
Jinlun 250-5 motorun fayda / maliyet karsilastirmasini yaparsanız, fiyatına gore artılarının acık farkla onde oldugunu goreceksiniz.
Servislerle ilgili olarak da sunu dusunuyorum. Bugune kadar satilan Jinlun' ların sayısını dikkate alırsak servislerin yuku epey arttı. Bunun yanında Bostancı servisi gibi servislerin musteriye olan davranısları ve servis kalitesi de, Jinluncuları belli baska servislere gitmeye yonlendirdi. Bu nedenlerle is yuku artan servisler de, yaz basinda oldugu gibi bol bol zaman ayıramaz oldu musterilerine. Bunun yanında Jinlun sahibi olan insanların genellikle motor kullanmaya yeni baslayan motorcular oldugunu dusunursek, en ufak bir sorunda kendimizi serviste buldugumuz da bir gercek.
Su an hepimizin ortak noktası, bir Jinlun' a sahip olmak ve olmaya calismak. Bundan sikayet eden kimse duymadim su ana kadar. Bu durum hepimizi burada topluyor.
Bence bu noktada, profesyonel dusunelim. Ozellikle Pendik bayisinde su ana kadar gormus oldugum muameleye ve Expert' in bu siteye katkılarına dayanarak, Jinlun servislerinin belli bir standarta getirilebilmesi ve satıs sonrası hizmetin herkesi tatmin edebilmesi icin asagıdaki adımların atılmasını oneriyorum (Lutfen bu sitede bu noktaları tartısalım):
1. Jinlun' ların montajları yapılırken yapılması gereken işlemleri bir standart prosedur halinde dokumante edip servisleri bu konuda egitmek.
2. Montaj sonrası yapılması gereken kontrolleri, yine standart bir halde dokumante edip motorsiklet, sahibine teslim edilmeden once bunların bayi tarafından yapılıp imzalanmasını saglamak
3. Bu motorun periyodik bakımları sırasında yapılması gerekenleri, yine bir kontrol listesi halinde dokumante etmek ve motorsiklet sahibinde bulunmasını saglamak.
4. Butun Jinlunlar ile ilgili teslimden itibaren yapılan islemlerin kaydını tutmak. Bu bir bilgisayar programı vasıtasıyla yapılabilir. 8
5. Jinlun, 1. maddede belirttigimiz islemlerden gecip (Buna montaj ve teslim kontrol listesi diyebiliriz) sahibine teslim edildikten sonra, belli bir sure icinde kullanıcıyı aramak ve sorunu olup olmadıgını sormak
6. Kullanıcıların ilk 100 km icinde olusan problemlerini hemen (randevusuz) cozmek. Bunun dısında kalan periyodik bakımlar icin bayilerin kendi is yukunu gozonunda bulundurarak ve belli bir sure icinde randevu verecek sekilde randevulu calısmaya baslaması (Burda kullanıcını korunması icin eger uzun surelerle randevu alınamıyorsa, yine firmanın yardımcı olması).
7. Ozellikle rodaj bitimine kadar, yapılacak hangi islemlerden hangi ucretin alınacagının standart hale getirilmesi ve motor tesliminde kullanıcıyla paylasılması
8. Motorda su ana kadar tespit edilen aksaklıkların, butun Jinlun sahiplerini kapsayacak sekilde servisler tarafından cozulmesi (Ornegin arka cantalar ses yapıyorsa, servis bir kac metre serum hortumu alıp gelen motorların bu sorununu cozmeli veya surekli gevsedigi tespit edilen civatalar varsa, bu şikayetlerin locktight kullanarak (civataların gevsemesini engelleyen kimyasal) veya mekanik cozumlerle (yaylı rondela gibi) ortadan kaldırmalı.) Bu, bir program dahilinde yapılmalı ve motorsikletlerin dosyalarına işlenmeli.
9. Butun bu proses islerken, bu forum sayfası dısında bir yerde Jinlun sahibi ile firmanın direk komunikasyon kurabilecegi resmi bir kanal olusturulmalı (Bir e-mail adresi mesela). Buraya gelen sikayetler mutlaka cozumlenmeli ve bu durum kullanıcılara duyurulmalı. Bu sayede, Jinlun kullanıcıları da icleri rahat bir sekilde herhangi bir sorunları oldugunda firmalarının bu sorunu kolayca ve samimi bir sekilde cozeceginden emin olmalı.
Oyle sanıyorum ki, eger bu maddelerde onerdigim eylemlerden birkacı bile hayata gecirilebilirse, Jinlun marka olarak cok deger kazanacak ve Jinlun sahiplerinin hayatlarını cok kolaylastıracaktır.
Lutfen bu maddelerle ilgili goruslerinizi paylasır mısınız?
-
11 Temmuz 2005, 11:29
#109
slm herkese,
bilenlere birşey danışmak istiyorum. Son 2-3 seferdir, motoru çalıştırıyorum, biraz ısınmasını bekliyorum, debriyaja basıyorum, 1. vitese takar takmaz motor biraz ileri kaçıp istop ediyor, yada tak edip yine biraz ileri kaçıyor. Bu neden olur? Yalnız bu ilk kalkışta oluyor. Şansımanda bir problem mi var? Onun dışında daha çok arkadaşımın şikayetçi olduğu konu, motora ilk bindiğimiz zamanlarsa 3. viteste çıktığı yokuşu şimdi 2 de zor çıkıyor. Ben de ilk günkü randımanı alamıyorum. Bu rodajdan ve yavaş yavaş ayar istediğinden midir acaba? Bizi bu konularda bilgilendirirseniz sevinirim...
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
-
11 Temmuz 2005, 11:35
#110
jedimaster debriyaj kolunu birkaç sefer sıkıp sıkıp bırak balatalar yağdan dolayı biribirine yapıyor bendede oldu bu problem ama motor çalışırken debriyaj kolunu sıkıp sıkıp bırakıp vitese geçirdiğimde dediğin problem ortadan kalkacak selamlar
-
11 Temmuz 2005, 11:36
#111
[quote="stenza"]Jinlun 150 de aldık Zat 150 de ikiside alakasız iki motor birt çok başka motorumuz var kullanıyoruz . ZAT ı beğendik herkes beğendi hayret ettim hatta ama yani tabi ki bunu nasıl buraya yazcan almışız denediğimizi yazmışız . ekspert sen oku diye yazmadım asıl reklam yapan sensin sürekli yağlıyorsun bu motoru ki doğrusu biz gerekli yerlere bilgi bile verdik .Sanayi bakanlığı şu anda zaten jinlunu yakından incelediklerini bildirmiş sanayi bakanlığındaki bazı arkadaşlardan duyduk .
Degerli kullanici ,
1. Ben reklam yapmadim.
2. Kimligimi ilk gunden soyledim.
3. Bu forumda bulunmami istermisiniz diye sordum herkez evet dedi
4. Sanayi bakanligi konusu ; iste siz yine dedikodu ve kotu reklam yapiyorsunuz
5. Olmayan bir seyi var gosterip dedikodu yapmak ustelik bunu yazili yapmak yasalara aykiridir. Basiniz buyuk derde girer sizi ikaz ediyorum.
6. Tazminata maruz kalmamak icin daha dikkatli davranmanizi oneririm.
7. Sanayi bakanligi veya konumuz ile ilgili daireleri ile hicbir sorunumuz yoktur. Firmamiza teblig edilen veya bilgimiz dahilinde hic bir inleceme soz konusu degildir.
8. Yaptiginiz dedikoduyu tekzip etmenizi tavsiye ederim. Aksi takdirde size bu konuyu soyleyen arkadaslarinizin isimlerini hatirlasaniz iyi olur.
Saygilarimla ,
Expert
-
11 Temmuz 2005, 12:08
#112
sağol e_erdun,
tavsiyeni deniyeceğim. Mantıklı söylediğin çünkü, ilk kalkışta oluyor. Umarım bu acemilik dönemindeki hatalar motora zarar vermiyordur.
selamlar
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
-
11 Temmuz 2005, 12:24
#113
ben şu olayı hala anlamadım vites göstergesi varmı yokmu?
sitedeki 250cc nin fotolarına baktıımda 150cc lik ile aynı gmsterge kısmı felam benzin kapağımım üstündeki gösterge deilmi vites göstergesi?
-
11 Temmuz 2005, 15:16
#114
arkadasim 150cc liklerde vites gostergesi var. 250cc de yok
150cc lerde orta sehpa var 250cc de yok
-
11 Temmuz 2005, 15:20
#115
slm zagallo dostum deponun üzerindeki gösergede 150 cc için vites ve benzin göstergesi var 250 cc sadece benzin göstergesi bulunmakta vitesgöstergesi yok.
-
11 Temmuz 2005, 22:55
#116
-
12 Temmuz 2005, 12:48
#117
Arkadaslar bende orada hic ilgilenmiyorlar demedim. zaten oyle bir durum olsaydi hic ordan almazdim motoru. sadece motoru buraya getirttikten sonra calismadi ve telefonla yardim istedigimde ordan hicbiri ya bu motoru biz biraktik ve bidaha calismadiysa biz bi bakalim demedi. Hani kendim goturmus olsam yolda ayarlarini bozmusumdur benim sucum vardir diye bisi demicem. Ki ona ragmen ben bisi dememistim ve bostanciya goturmustum yakin oldugu icin. fakat bostancidan dondugumde aksam telefon ettim ve durumu anlattigimda sanki inadima ters ters konustular. eve gidip de internete girdigimde daha oglen bize sorun olmaz ustamizi gonderirdik bize niye soylemedin diye laf etmesi ve bunun uzeine ayni aksam telefonda bu sizin alacaginiz risk bizde yapsak servis ucreti alirdik demesi beni cok kizdirdi. bu iki yuzluluktur bence. Ve hic bir kere aceleye gelmistir, onun icin boyle olmustur, keske bize gelseydiniz gibi bir laf da etmediler. hep karsiyi suclama yoluna gittiler. Bi hata olmus ki motor calismadi. herkes hata yapabilir ama bir kere ozur dilemediler. benim tek bekledigim abi pardon, olmus bi yanlislik, hatamizi nasil telafi ederiz demeleriydi. ben en son telefon ettigimde motor zaten duzelmisti. ama yinede Erkanla ,ismini bilmesemde, mutlaka konusmusuzdur. Bende kendisine mutluluklar diliyorum.
-
13 Temmuz 2005, 02:06
#118
conqueror adlı üyeden alıntı
Arkadaslar,
500km bakiminda yapilmasi gerekenler nelerdir?
Zincir 500 km bakiminda yaglanmaz mi?
Yeni bakim yaptirdim kafamda soru isaretleri varda.
Tecrubeli arkadaslar yanit lutfen ?
JINLUN adlı üyeden alıntı
slm dostum aklında şüphe kalmasın cidi olarak cevapladım sorunu
kısaca 500 km bakımını anlatım sana için rahat etsin
1. yağ degişimi
2. buji değişimi
3. periyodik civataları kontrol etme işlemi
4. zincir germe ve yaglanması (bunu sende yapabilirsin km sınırı yok ses geldiğinde)
5. hava ayarı ve debryaj ayarı gerekirse
6. lastik havaları kontrolu
yapılan işlemler bundan şbaret
sibop ayarı demişsin o 1000 km evel yapılmaz ayarda tutmaz biraz km yap
1000 km bakımındada buji hariç diger bakımlar yapılır
ok.
hayırlı sürüşler.
çok teşekkürler Jinlun
stenza adlı üyeden alıntı
conqueror un dediği gibi sadece yağ değişiyorlarda . bakım adı altında para topluyorlar .
Ben böyle bir şey demedim Foruma bakıcak olursan görürsün sevgili arkadaşım. Bu yazınızı daha önce görmediğim için yanıt yazamadım. Ben sadece yağmı diye cevapladım, Jinlun'un bana verdigi cevaba bir serzeniş olarak. Oda zaten sonradan detaylı olarak açıklamıştır. Tekrar çok teşekkürler. Bugün servise uğradığımda gerekli açıklama da yapıldı zaten bazen yanlış anlaşılmalar olabiliyor. Ben, serviste bazen başıma şanssız şeyler gelmiş olsada memnunum, onların iyi niyetlerinden şüphe etmiyorum.
Baron985 dostum, bazen yanlış anlaşılmalar olabiliyor insanlar yoğun iş temposunda, stres altındayken kırıcı olabildiklerini farkedemeyebiliyorlar, bende çoğu zaman bu duruma düşüyorum. Sende de sıfır bir motosikletin verdiği hevesin, heyecanın, bir arıza durumunda nasıl yerini öfkeye bıraktığını da tahmin edebiliyorum. Sonuçta bence hepimiz aynı camiadayız kırgınlıklar olabilir ama bunu uzun sürdürmemek en iyisi sanırım.
Bu arada Stenza sizin jinlunu kötüleme çabalarınızı da anlamış değilim.
Saygılar.
-
13 Temmuz 2005, 14:25
#119
Reimler burada
http://www.motosiklet.net/modules.ph...&p=55049#55049
Jinlun ile Sakarya Bergama
Evet arkadaşlar nihayet fırsat buldum yazıyorum.
Cuma sabahı artçım ve yükümü sararak yola çıktım. Yolda motoru son kez servise gösterdim. Sakaryadan İznik yoluna girdim. Oldukça dik ve virajlı bir yoldur. Yüklü olmasına ragmen hiç zorlanmadan ve kullanım zorlugu yaşamadan ( yüksek viteste ani karşılaşılan rampalarda torkun düşmesi, vites geçişlerinde zorluk yatırırken dengenin bozulması bu tür yollarda en korktuğum şeydir ama hiçbiri olmadı) burayı aştım sonrası genelde düzdü .
İnişler hariç 120 nin üzerine çıkamadım. Geneldede 100-115 arası gittim çok fazla mola vermedim. Motorla yolculuk gerçekten çok rahat vibrasyon gibi bir sorunda yoktu insanı yormayan bir makina. Tek sıkıntım amortisörler çok sertti bozuk yollarda bazen insanı zıplatıyor ( lastik basıncıyla ilgilide olabilir benimkiler fabrika değerinin altında ama yinede çok sert.) Artçının yeri de gayet rahat ( hatta bir ara uyuyacaktı ( arasıra zıplatması bu yönden iyi yoksa insan rehavete kapılıyor)).
Bergamaya yaklaşınça bildik sorunları başladı, vida gevşemesi ve egzosun bir parçasından gelen ses neyse yolda bir kaynakçı bulduk ve hallettik.
Festival bence güzeldi. Emok ve Bergamalılar iyi hazırlanmış hepsine teşekkür.
Dönüş yolculugu biraz yagmurluydu. Yolda gelirken ve giderken birçok motorcuyla karşılaştık beraber yol yapmasakta selamlaşmak bile güzeldi.
Taaki bursaya kadar tam Bursadan çıkıyordukki arkadan çat diye birses geldi ve motor stop etti. dişliyi tekere baglayan parçanın saplama yuvaları dagılmıştı sebep mutemelen oradaki saplamaların gevşemesi. Motoru orada bırakarak geldim. Detayları geçersek Pazartesi ICM yi aradım çok çok özür dilediler ve ilgilendiler Salı günü gidip motoru alabilecegimi söylediler ( ki parça Bursa servisinde yoktu ). Salı günü aradığımda motorum hazırdı. Ben işlerden dolayı ancak Cumartesi gidebildim. Motorumu aldım ve dönüşü Eyerce, İznik köy yollarından yaparak geldim.
Şimdi motor küçük olmasına ragmen yolda sürat hariç büyük motor rahatıyla gidiyor. Evet yolda bıraktı ama sebebi malum yine vida gevşemesi ve sorun büyük olmasına ragmen çok hızlı halledildi. ( Şimdi aküde bir problem var ama henüz nedenini çözemedim).
Bence alırken motorun sorunlar çıkaracagını göze almıştık. Önemli olan sorunlarla ilgilenilmesi ve halledilmesi.
-
14 Temmuz 2005, 16:39
#120
arkadaşlar bir şey daha sormak istiyorum. jinlun 250 modelinin tek kişilik performansı iyi peki iki kişi binildiği zaman nasıl. bu konuda cevap yazanlara şimdiden teşekkürler
saygılar...
Tanrının değirmeni ağırdır ama iyi öğütür.
>>>koraytras<<<
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler