Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
50. sayfa BirinciBirinci ... 40484950515260 ... SonuncuSonuncu

Jinlun JL125-T13 / JL250-5 / JL150-5 Hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #981

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Magictouch adlı üyeden alıntı
    Cin motorlarinin hepsi ayni, guvendigin firmadan veya guvendigin servisi olan markadan alacaksin... Duzenli bakim yapildigi surece hicbir sorun olmaz.
    Kesinlikle katılmıyorum bunun en büyük örneği bütün modeller kullanıclar motorların özellikleri hakkında topicler var zaten hepsini okursanız bütün çin motorlarının karaktersitik özelliğini yakalarsın.

    En iyiler

    150 cc katogorisinde.

    Keeway - iyi işçilik güzel kaliteli görünüm (henüz büyük bir sorun yaşayanda yok)

    Zealsun Zs 150-19 - sunduğu donanım alarm sisfarları sisy bar çantalar ve motorunda ki ek özellikler hava+yağ soğutmları olması titreşimi engelleyen KRANK BALANSÖR SİSTEMİ ve bu motorun kullancılarıda çok memnun


    250 cc katogorisinde
    regal raptor - sağlam dayanıklı su soğutma sistemi mekanik abs v.b

    birde benim favorim
    dorado v5 - su soğutmlaı otomatik vites mp3 player v.b

    arkadaşım yukardaki motrolardan henüz daha çok çok büyük bir şikayeti olan yok kullanıcılarıda gayet memnun çin malı var çin malı var bunlarda çin malı ama adamlar namuslu üretim yapıyorlar ürettikleri malın hakkını veriyorlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #982

    Üyelik
    27 Mayıs 2006
    Jinlun 150 dede var krank balansı...
    Ayrıca motosiklette abs sistemi tartışılır

  3. #983
    simon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2005
    arkadaşlar uffacık bişi sorucam.. abs nin ne olduunu biliyormusunuz.. yada fiyatının.. bi motor için maliyetinide konuşuyonuz... allah aşkına solermisiniz... yazık diyorum size.. ufacık bi yağ kabını abs sananlaraa.... yuh size yuh yuh....
    amaç rüzgarı hissetmekse....

  4. #984
    ODUNCU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KLR 650
    Hocam benim Jinlun 10000 i geçti. Her tür arazi şartında her yerdede kullandım. Problem çıkarmadımı çıkardı ama servis ve ICM nin ilgisi mükemmeldi.
    Herkesede tavsiye ederim. Halada kullanıyorum kullanıcamda.
    Bu problemli dediginiz makinalarda birazda sürücülere bakmak gerek belki problem onlardadır.
    Yaşa ve Yaşat

  5. #985
    art-niyet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    aynı şekilde benim jinlunumda mükemmel durumda 2500 km yaptım daha tık yok....eleştirilere inanamıyorum çoğu zaman ...belkide tesadüfendir.ama şu var ki ağustostan önce gelen jinlunlar için kötü diyorlar titreşim vs sonraki gelenlerde giderilmiş bu sorun ,bnde ağustostan sonra aldım...

  6. #986

    Üyelik
    26 Temmuz 2005
    Şehir
    Zonguldak/Ereğli
    Motosikleti
    Jinlun 150
    Alıntı ODUNCU adlı üyeden alıntı
    Hocam benim Jinlun 10000 i geçti. Her tür arazi şartında her yerdede kullandım. Problem çıkarmadımı çıkardı ama servis ve ICM nin ilgisi mükemmeldi.
    Herkesede tavsiye ederim. Halada kullanıyorum kullanıcamda.
    Bu problemli dediginiz makinalarda birazda sürücülere bakmak gerek belki problem onlardadır.
    Bende katılıyorum.Benim 150'lik ilk parti olanlardan.Vibrasyon şikayeti en çok olanlardan.Beni hiç yolda bırakmadı.Ufak tefek çözülebilecek sorunlar dışında problem yaratmadı.Uzun yıllarda yaratacağını sanmıyorum.Çünkü hep limitlerinde kullanıyorum.
    Büyük SAVAŞ

    0 RH(+)
    67 TL 327-67 TP 627
    Kdz.Ereğli/ZONGULDAK

  7. #987
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    bu aletin limitlerinden bahsedermisin biraz?

  8. #988
    kafein - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Jinlun 250-5
    Karbüratör Manifoltu Arızası:
    Karbüratör ile silindir arasında ki bağlantıyı sağlayan plastik boru - manifolt- titreşim sonucunda üzerinde mikro çatlamalar oluşuyor ve zamanla açılıyor. 9000km'de bir tanesi iyice açılıp benzin hava karışımını dışarıya sızdırıyor ve silindire yeterli yakıtı aktaramıyor. Sonuç olarak daha sonra silindirin teki çalışmıyor. Motorun sesi değişiyor ve düzensiz çalışıyor. Ertesi sabah motor soğuk, kalıyor olduğu yerde. Marşa ne kadar bassanız nafile. Almıyor! Servis aranıp parça isteniyor. Manifoltun çifti 36 küsür YTL. Yapacak birşey yok. Geçmiş oldu.
    Jinluncular yakında motosiklet sanayiisi alanında atılımlar yapacak ve motorlarının teknik aksamlarını böyle problemlerle deşifre ettikten sonra kendi tasarımlarını oluşturacaklar. Orange Country Chooper'a rakip atölyeler kuracağız daha sonra. Çok yakın. Yaşamadığımız problem kalmadı neredeyse. Rider olabilseydik biraz da.. Hisseden kıssa.
    Umarım başınıza gelmez ancak muhtemel. Karbüratör manifoltlarına iyi bakın. O küçük çatlaklar titreşim sonucunda sızdırıyor ve yakıt tasarrufunuda etkiliyor. Birer tane edinin derim.
    Yolunuz açık olsun.

  9. #989
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    arkadaşlar ben sizin bir konuda dikkatinizi çekmek istiyorum sakıncası yoksa..
    genel olarak bir çok kullanıcının ortak şikayeti olan vibrasyon sorunu acaba bir arızamı,zamanla düzelmesi gereken bir şeymi...
    ayıplı mallar hükümlerinin neresindesiniz.tüketici haklarınız bu hükümlere tabi mi acaba..bu sorun bu motorda gizli ayıp hükmüne girermi..
    bakın haklarımız ilgili yasa ile nasıl korunmuş...belki sizlere bir ışık tutabilir..

    Yargıtay Ayıplı Malların, Satıcıya İadesi Hakkında Ne Diyor?
    4077 s. Tüketicin Korunması Hakkında Kanun'un "Ayıplı Mal ve Hizmetler" başlığını taşıyan 4. maddesinde: Ambalajında, etiketinde tanıtma ve kullanma klavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen veya standardında tespit edilen nitelik veya niceliğe aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomi eksiklikler içeren mal veya hizmetler, "ayıplı mal veya hizmet" olarak kabul edilmiştir.
    Satılan malın ayıplı olduğunun anlaşılması üzerine tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde bu malı satıcıya geri vererek;

    a. değiştirilmesi,
    b. ödediği bedelin iade edilmesi,
    c. ayıbın neden olduğu değer kaybının, malın bedelinden indirilmesi,
    d. ücretsiz olarak tamir edilmesi,
    konusundaki seçimlik haklarından birini talep edebilir. Satılan maldaki ayıbın "gizli ayıp" niteliğinde olması durumunda tüketici 15 günlük süre ile bağlı değildir. Tüketici bu taleplerden herhangi birisini tercihte yine serbesttir. Satıcı, tüketicinin seçtiği talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 9.11.1998 tarihinde verdiği kararında (1999/6654 E. 1998/8835 K. ) yukarıda belirtilen seçimlik haklardan birini tercih ederek, satıcıya bildiren tüketicinin sonradan bundan dönerek diğer seçimlik haklarından birini kullanamayacağını belirtmektedir. Ancak aynı yasanın 13. maddesinde "garanti belgeli mallar" bakımından tercih hakkını ilk olarak onarım yönünde kullanan tüketici bakımından sonradan malın yenisi ile değiştirilmesini talep hakkını tercih edebilme imkanı getirilmiştir. Buna göre ilgili madde ve tebliğ hükümlerine göre satıcı, malın garanti süresi içerisinde malın gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması durumunda, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında ücret talep etmeksizin malın onarımı için, kendisine teslim edildiği tarihten itibaren 1 ay içerisinde tamir ile yükümlüdür. Satıcı, bu yükümlülüğünü gereği gibi yerine getirmez veya tamir süresini uzatırsa veya onarım yapılmakla birlikte aynı arızanın ikiden fazla, farklı türden arızaların dörtten fazla ortaya çıkması ve malı kullanamamanın süreklilik kazanması veya malın onarımının mümkün olmadığının tespit edilmesi durumunda, tüketici başlangıçta onarım hakkını kullanmış olsa bile yenisi ile değiştirilmesini talep etme hakkına sahiptir.
    Tüketicinin yukarıda belirtilen haklarından birini veya 13. maddeden kaynaklanan yenisi ile değiştirilmesi hakkını kullanabilmesi, satın aldığı malın iade edilmesi ön koşuluna bağlanmamıştır. Söz konusu 15 günlük süre sadece ayıp ihbarı bakımından getirilmiştir.
    (Abdullah Özdemir, 31.01.2001)
    ________________________________________
    Merhaba arkadaşlar çin çinleri bilen bilir eskiden show tv de çıkardı ama gelin görün ki günümüzde çin çinlere artık biniyoruz J malüm bu günlerde arkadaşlar arasında çin çin diye hitap ettiğimiz çin malı motorlar tr de 2 yıl garanti ile satılmakta ve bizde bu motorlara yaz boyu çoğumuz 3 ay binebileceğimizi düşünüp fazla para vermeye gerek olmadığı kanaatine getirip satın almaktayız. Her nekadar bu mallar ucuz da olsa paramızı sokakta bulmadığımız gerçeği ve 2 yıl garanti adı altında satılan bu mallardan kimimizin ağzı yandı kimimiz isyan eder hale geldi . unutmayalım ki yeri gelip o paraları dişimizle tırnağımızla biriktiriyoruz veya kredi kartına borçlanarak alıyoruz.

    Olayı tecrübe etmiş ve yaşamış birisi olarak yapmanız gerekenleri izleyeceğiniz yolları yazıyorum. Bu arada ampul olsun ıvır olsun zıvır olsun her şey 2 yıl garantili garantiye girmeyen hiçbir yer yok eğer kullanıcı hatası değilse ve motoru başka bi tamirciye kurcalatmadıysanız. Örneğin asyalarda alarm taktırmak garanti dışı bir sebepmiş


    1. kural 30 gün içinde satıcıya malın ayıp durumunu yazılı yada sözlü olarak bildirmek zorundasınız tavsiyem iadeli taahütlü posta çekin mail olmaz.. ayrıca bayiye çekeceksiniz

    yasada ayıplı mal: bir ürün aynı arızayı 2 den fazla farklı arızaları 4 den fazla yapıyorsa o mal ayıplıdır
    motorunuz inneden ipliğe 2 yıl garantilidir ampul de dahil ...
    servise gittiğiniz zaman en küçük bişey için tutanak tutturun servis tutanağı kendisi ile firma arasında tutuyor bitane a4 kağıdına yaptırdığınız tamiratı yazın altına imza atıp kaşe bassın. ve motoru kesinlikle başkasına yaptırmayın

    2. 30 gün içinde bildirdiğiniz zaman 4 tane seçimlik hakkınız var
    a- değişmesi talebinde bulunabilirsiniz
    b- iadesi talebinde bulunabilirsiniz
    c- tamir hakkını kullanabilirsiniz
    d- tamir ücretini yada ayıplı olma oranı kadar malın bedelinden düşttürebilirsiniz

    bunlardan işinize geleni seçin eğer örneğin motoru değiştirmezlerse kaymakamlıklarda yada valiliklerde olan tüketici heyetine malın garanti belgesi ve faturalarıyla (fotokopileri) ayırca servisin olduğuna dair yeri de başvuruda fotokopi çektirin yani kitapcıkta ) birlikte başvurun oradan alacağınız dilekceye ayıp hallerini yazın heyet onlardan savunma alacaktır . mahkemelik bile olsanız heyetin verdiği karar bağlayıcıdır

    büyük şehirlerde özellikler kurulmuşu olan tüketici mahkemeleri vardır buralara direk gidip bavşurabilirsiniz

    bu iş için yapacağınız tek masraf fotokopi parası 50- 100 bin ... geri kalan tüm masrafları harç pul ıvır zıvır hepsi sanayi bakanlığına ait yani siz hiç bir masraf etmiyosunuz

    hakkınızı savununun çekinmeyin masrafınızda yok ayrıca avukat tutmanızada gerek yok bi sıkıntısı olan varsa bana sorabilir ne yapması gerektiğini yardımcı olmaya çalışırım


    eğer iade almak isterlerse sizin yapmış olduğunuz tüm plaka masraflarıyla dahil iade etmek zorundalar. Kullanma parası vs düşülmez çünki siz malı ayıbından dolayı iade ediyorsunuz. Birde malın iadesi ile ilgili size kurulması muhtemel olan tuzaklar var ki bu tuzaklara çok dikkat edin

    SATICININ MUHTEMEL TUZAKLARI : malın iadesini istediyseniz ve iade ettiyseniz malı sizden alıp sanayi bakanlığına göndereceklerdir Siz malı teslim edersiniz adamlar motoru yapar yaptırır ondan sonra gönderir sanayi bakanlığına mal sanayi bakanlığında incelenir bozukluğu varmı yokmu tespit edilir eğer sanayi bakanlığı motorda bir sorun bulamaz ise mal size geri gönderilir ve size iadeden ödedikleri para geri istenir ve ayrıca bu konuyla ilgili masraflarda.
    TUZAK TAN KURTULMANIN YOLU :
    MOTORU bayiye yada artık her neresi olursa olsun ama servis ama başka biyere teslim etmeden önce mahkeme açıp bilir kişiye problemlerle ilgili tutunak tutturun veya bir paket yaptırıp paketi de notere mühürletin . yani sanayi bakanlığına gitmeden önce motor açılmasın ve yaptırılmasın


    MALI VADELİ ALAN ARKADAŞLAR İÇİN
    Bu konuda sizin Borçlar Kanunu'na göre 3 hakkınız bulunmaktadır.
    1)Malı geri vermeye hazır olduğunuzu bildirerk sözleşmenin feshini isteyebilirsiniz.Bu durumda iki taraf da aldıklarını tam olarak geri verir,yani siz motosikleti geri verirsiniz,satıcı da aldığı paraları FAİZİYLE geri verir ve kalan vadelerinizde ödeme yapmazsınız"Borçlar Kanunu 205/2".Gene aynı maddeye göre satıcı,mahkeme masraflarıyla,alıcının mal için yaptığı diğer masrafları da ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları dakusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.
    2)Malı vermeyerek,maldaki ayıp(problem) oranında satış parasından uygun bir indirim yapılmasını isteyebilir ve dava açabilirsiniz.Böyle bir durumda hakim bir bilirkişi atayacak ve motosikletteki ayıp oranını tespit edecektir.
    3)Malın ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesini isteyebilirsiniz.

    Ayrıca Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanuna göre 4. bir hak daha vardır...
    4)Ayıplı malın,ücretsiz onarımını isteyebilirsiniz.

    ________________________________________
    Bu bilgiler ışığında YAZACAĞINIZ İADELİ TAAHÜTLÜ MEKTUBA

    Borçlar Kanunu 205/2". maddeye göre; satıcı, alıcının mal için yaptığı masrafları ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları da kusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.

    İbaresi gereğince ;

    Benim talebim;

    (PEŞİN ALDIYSANIZ )

    ÜRÜNÜ SATIN ALMIŞ OLDUĞUM FİYAT OLAN .......... YTL + PLAKANIN TRAFİKTEN SİLİNMESİ İÇİN GİDECEK MASRAFI, NAKDEN TARAFIMA ÖDMENİZ..

    YADA

    ÖDEDİĞİM TAKSİTLERİ NAKDEN TARAFIMA İADE EDİP KALAN TAKSİTLERİ İPTAL EDİP. + PLAKANIN TRAFİKTEN SİLİNMESİ İÇİN GİDECEK MASRAFLARI KARŞILAMANIZDIR.

    onlarla bir kez daha konuşun ve hukuka ve kanuna uygun davranmadıkları durumunda dava açacağınızı söyleyin,hakkınızı arayın...


    HA BİRDE İADE DURUMUNDA PLAKAYI TRAFİKTEN SİLDİRMELİSİNİZ YOKSA VERGİLERİNİ ÖDER DURURSUNUZ TABİ BUNADA PARA GİDİYOR BUNA 70 PAPEL CİVARI GİDİYOR BUNLARIN HEPSİNİ ONLAR ÇEKECEK


    Parayı kredi kartıyla ödemiş olmanız ne kadar para ödemiş olduğunuz konusunda bir ispat olacağından sizin işinize yarayacak bir durum.Önemli olan sözleşmede belirlenen ve gerçekte ödediğiniz miktardır.Firma aldığı parayı bankaya geri ödeyecek,bankada size tekrar ödeme yapacaktır.

    Öncelikle firmaya kanuni olan haklarınızı ve garanti belgesindeki garanti sözleşmesi hükümlerine göre onlarla anlaşma yoluna gidin,eğer kabul etmezlerse mahkemeye başvuracağınızı söyleyin.


    siz tamire götürdüğünüz zaman size nerelerde sorun olduunu yapılıp yapılmadığını yazan ve bunların masrafını ve masrafın garantiden karşılandığını vs ler yazan bi rapor mutlaka alın elinize yani yaptırdığınız her türlü tamire tutanak tutturun...

    Sizin aldığınız firma bayii mi?Siz ithalatçı firmaya değil BAYİİYE dava açacaksınız.Siz onların dediğine bakmayın yani ithalatcı firmaya açacaksın filan derlerse .ayrıca da Sakın sanayiye götürmeleri için de vermeyin tuzağa düşmeyin

    Yine ayrca
    Tüketici Hakem Heyetinin Kararını bekleyin.Bu heyet zaten bilirkişi incelemesi de yaptıracaktır.Ancak aracınızın değeri Hakem Heyetinin vereceği kararın bağlayıcı olduğu sınırın üzerinde olduğu için satıcı bu karara itiraz edebilir.Eğer itiraz ederse sizi bulunduğunuz yerde Tüketici Mahkemesine, yoksa Asliye Hukuk Mahkemsine Tüketici Mahkemesi sıfatıyla dava açarak Hakem Heyetinin verdiği kararıda delil olarak sunabilirsiniz...Bu ara Tüketici Mahkemesine açacağınız davanın da harç masarafından muaf olunğunu bilmenizde fayda var

    Ayrıca bakın şu linkte bi otomobili bile değiştirmişler bunlar yargıtay kararı http://www.ada.net.tr/hukuk/yargitay2.htm Bu linkteki 15 günlük süre sizi korkutmasın,orada da bahsedildiği gibi bu süre gizli olmayan yani mal teslim alındığında ilk bakışta yada ilk kullanımda farkedilebilecek olan ayıplar için sözkonusudur.

    Birde tüketici kanunu merak edenler için komplesi burda

    http://www.ttkd.org.tr/tuketicikanunu.htm

    ALINTIDIR....

  10. #990
    poyraz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F800ST ve Sym joymax
    Alıntı simon adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar uffacık bişi sorucam.. abs nin ne olduunu biliyormusunuz.. yada fiyatının.. bi motor için maliyetinide konuşuyonuz... allah aşkına solermisiniz... yazık diyorum size.. ufacık bi yağ kabını abs sananlaraa.... yuh size yuh yuh....
    abs,Hollandada yaşıyan uyanık bir türk firmasının çin malı motorlara satabildiği ve adını a b s olarak tescil ettirdiği bir fren markasıdır.
    Asla bildiğiniz abs fren sistemi değildir.Simon'a katılıyorum. Abs fren sistemi kullandığımız motordan pahallıdır.

  11. #991
    GhOsT cHoPpEr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006

    jinlun chopper kulanıcılarına duyurulur

    motorum köprüden geçerken savruluyor süratim 50 70 km fark etmiyor bunun nedenini bilen varmı sorun lastiklermi marka doru yada lastik havasımı ön 27 arka 30 model jl 150 kg 140 chopper

  12. #992
    ispanyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    arkadaşlar ankara dakilere sesleniyorum jl 150 için tok sesli bi egzos önerebilirmisiniz şimdiden ilgilerinize tşkler

  13. #993

    Üyelik
    27 Mayıs 2006
    Eksozu kes gitsin.

  14. #994
    ispanyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Alıntı Magictouch adlı üyeden alıntı
    Eksozu kes gitsin.
    olur ondan sora bırak apartmanı mahalle den kovulalım
    ben ciddiyim bilen varsa yardımcı olsun iyi bi egzos istiyorum

  15. #995
    Krom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Marauder Elegance

    Jinlun Pendik Yetkili Servisi

    evet arkadaşlar erkan ve sezgin nihayet kendi servislerini açtılar. icm yetki verdi ve sadece bir dükkan yana taşınarak yeni JINLUN PENDİK SERVİSİ ni açtılar. hayırlı uğurlu olsun. ustalar aynı, servis kalitesi aynı. telefunken tabelada yazılı. böylesi daha iyi oldu. artık herkes mutlu. en kaliteli ustalar bizde kaldı. oh be!

    [COLOR="DarkGreen"][B]- Usta sorun varsa çözer. Deneyimli nasıl sorun çıkmayacağını bilir. Çömez sorunun kendisidir. Yaratır.[/B][/COLOR]

  16. #996
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    arkadaşlar izmir jinlun servisinin adresini ve telefonunu bilenler cevap verebilirler mi acaba? jinlunun sayfasında sorun olduğundan öğrenemiyorum :(

  17. #997

    Üyelik
    21 Mart 2006
    arkadaşlar bende geçen sene temmuzda almıştım 250 lık jınlunu.motor kullanmayı ogrendım ama tıtresım,cıvata dokulmesı,sabahları calısmama,hortumlarda mıkro catlaklar,aynaların bır turlu yerınde durmaması,benzın deposundan benzın sızdırma gibi sorunlarla 1700 km zor bela yapabıldım.durumum duzelınce drag star alacagım.cıkardıgım ders sudur:cın malları bu ulkeye sokulmamalı,tamamıyle kaynak ısrafı.saygılar

  18. #998
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar ben sizin bir konuda dikkatinizi çekmek istiyorum sakıncası yoksa..
    genel olarak bir çok kullanıcının ortak şikayeti olan vibrasyon sorunu acaba bir arızamı,zamanla düzelmesi gereken bir şeymi...
    ayıplı mallar hükümlerinin neresindesiniz.tüketici haklarınız bu hükümlere tabi mi acaba..bu sorun bu motorda gizli ayıp hükmüne girermi..
    bakın haklarımız ilgili yasa ile nasıl korunmuş...belki sizlere bir ışık tutabilir..

    Yargıtay Ayıplı Malların, Satıcıya İadesi Hakkında Ne Diyor?
    4077 s. Tüketicin Korunması Hakkında Kanun'un "Ayıplı Mal ve Hizmetler" başlığını taşıyan 4. maddesinde: Ambalajında, etiketinde tanıtma ve kullanma klavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen veya standardında tespit edilen nitelik veya niceliğe aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomi eksiklikler içeren mal veya hizmetler, "ayıplı mal veya hizmet" olarak kabul edilmiştir.
    Satılan malın ayıplı olduğunun anlaşılması üzerine tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde bu malı satıcıya geri vererek;

    a. değiştirilmesi,
    b. ödediği bedelin iade edilmesi,
    c. ayıbın neden olduğu değer kaybının, malın bedelinden indirilmesi,
    d. ücretsiz olarak tamir edilmesi,
    konusundaki seçimlik haklarından birini talep edebilir. Satılan maldaki ayıbın "gizli ayıp" niteliğinde olması durumunda tüketici 15 günlük süre ile bağlı değildir. Tüketici bu taleplerden herhangi birisini tercihte yine serbesttir. Satıcı, tüketicinin seçtiği talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 9.11.1998 tarihinde verdiği kararında (1999/6654 E. 1998/8835 K. ) yukarıda belirtilen seçimlik haklardan birini tercih ederek, satıcıya bildiren tüketicinin sonradan bundan dönerek diğer seçimlik haklarından birini kullanamayacağını belirtmektedir. Ancak aynı yasanın 13. maddesinde "garanti belgeli mallar" bakımından tercih hakkını ilk olarak onarım yönünde kullanan tüketici bakımından sonradan malın yenisi ile değiştirilmesini talep hakkını tercih edebilme imkanı getirilmiştir. Buna göre ilgili madde ve tebliğ hükümlerine göre satıcı, malın garanti süresi içerisinde malın gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması durumunda, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında ücret talep etmeksizin malın onarımı için, kendisine teslim edildiği tarihten itibaren 1 ay içerisinde tamir ile yükümlüdür. Satıcı, bu yükümlülüğünü gereği gibi yerine getirmez veya tamir süresini uzatırsa veya onarım yapılmakla birlikte aynı arızanın ikiden fazla, farklı türden arızaların dörtten fazla ortaya çıkması ve malı kullanamamanın süreklilik kazanması veya malın onarımının mümkün olmadığının tespit edilmesi durumunda, tüketici başlangıçta onarım hakkını kullanmış olsa bile yenisi ile değiştirilmesini talep etme hakkına sahiptir.
    Tüketicinin yukarıda belirtilen haklarından birini veya 13. maddeden kaynaklanan yenisi ile değiştirilmesi hakkını kullanabilmesi, satın aldığı malın iade edilmesi ön koşuluna bağlanmamıştır. Söz konusu 15 günlük süre sadece ayıp ihbarı bakımından getirilmiştir.
    (Abdullah Özdemir, 31.01.2001)
    ________________________________________
    Merhaba arkadaşlar çin çinleri bilen bilir eskiden show tv de çıkardı ama gelin görün ki günümüzde çin çinlere artık biniyoruz J malüm bu günlerde arkadaşlar arasında çin çin diye hitap ettiğimiz çin malı motorlar tr de 2 yıl garanti ile satılmakta ve bizde bu motorlara yaz boyu çoğumuz 3 ay binebileceğimizi düşünüp fazla para vermeye gerek olmadığı kanaatine getirip satın almaktayız. Her nekadar bu mallar ucuz da olsa paramızı sokakta bulmadığımız gerçeği ve 2 yıl garanti adı altında satılan bu mallardan kimimizin ağzı yandı kimimiz isyan eder hale geldi . unutmayalım ki yeri gelip o paraları dişimizle tırnağımızla biriktiriyoruz veya kredi kartına borçlanarak alıyoruz.

    Olayı tecrübe etmiş ve yaşamış birisi olarak yapmanız gerekenleri izleyeceğiniz yolları yazıyorum. Bu arada ampul olsun ıvır olsun zıvır olsun her şey 2 yıl garantili garantiye girmeyen hiçbir yer yok eğer kullanıcı hatası değilse ve motoru başka bi tamirciye kurcalatmadıysanız. Örneğin asyalarda alarm taktırmak garanti dışı bir sebepmiş


    1. kural 30 gün içinde satıcıya malın ayıp durumunu yazılı yada sözlü olarak bildirmek zorundasınız tavsiyem iadeli taahütlü posta çekin mail olmaz.. ayrıca bayiye çekeceksiniz

    yasada ayıplı mal: bir ürün aynı arızayı 2 den fazla farklı arızaları 4 den fazla yapıyorsa o mal ayıplıdır
    motorunuz inneden ipliğe 2 yıl garantilidir ampul de dahil ...
    servise gittiğiniz zaman en küçük bişey için tutanak tutturun servis tutanağı kendisi ile firma arasında tutuyor bitane a4 kağıdına yaptırdığınız tamiratı yazın altına imza atıp kaşe bassın. ve motoru kesinlikle başkasına yaptırmayın

    2. 30 gün içinde bildirdiğiniz zaman 4 tane seçimlik hakkınız var
    a- değişmesi talebinde bulunabilirsiniz
    b- iadesi talebinde bulunabilirsiniz
    c- tamir hakkını kullanabilirsiniz
    d- tamir ücretini yada ayıplı olma oranı kadar malın bedelinden düşttürebilirsiniz

    bunlardan işinize geleni seçin eğer örneğin motoru değiştirmezlerse kaymakamlıklarda yada valiliklerde olan tüketici heyetine malın garanti belgesi ve faturalarıyla (fotokopileri) ayırca servisin olduğuna dair yeri de başvuruda fotokopi çektirin yani kitapcıkta ) birlikte başvurun oradan alacağınız dilekceye ayıp hallerini yazın heyet onlardan savunma alacaktır . mahkemelik bile olsanız heyetin verdiği karar bağlayıcıdır

    büyük şehirlerde özellikler kurulmuşu olan tüketici mahkemeleri vardır buralara direk gidip bavşurabilirsiniz

    bu iş için yapacağınız tek masraf fotokopi parası 50- 100 bin ... geri kalan tüm masrafları harç pul ıvır zıvır hepsi sanayi bakanlığına ait yani siz hiç bir masraf etmiyosunuz

    hakkınızı savununun çekinmeyin masrafınızda yok ayrıca avukat tutmanızada gerek yok bi sıkıntısı olan varsa bana sorabilir ne yapması gerektiğini yardımcı olmaya çalışırım


    eğer iade almak isterlerse sizin yapmış olduğunuz tüm plaka masraflarıyla dahil iade etmek zorundalar. Kullanma parası vs düşülmez çünki siz malı ayıbından dolayı iade ediyorsunuz. Birde malın iadesi ile ilgili size kurulması muhtemel olan tuzaklar var ki bu tuzaklara çok dikkat edin

    SATICININ MUHTEMEL TUZAKLARI : malın iadesini istediyseniz ve iade ettiyseniz malı sizden alıp sanayi bakanlığına göndereceklerdir Siz malı teslim edersiniz adamlar motoru yapar yaptırır ondan sonra gönderir sanayi bakanlığına mal sanayi bakanlığında incelenir bozukluğu varmı yokmu tespit edilir eğer sanayi bakanlığı motorda bir sorun bulamaz ise mal size geri gönderilir ve size iadeden ödedikleri para geri istenir ve ayrıca bu konuyla ilgili masraflarda.
    TUZAK TAN KURTULMANIN YOLU :
    MOTORU bayiye yada artık her neresi olursa olsun ama servis ama başka biyere teslim etmeden önce mahkeme açıp bilir kişiye problemlerle ilgili tutunak tutturun veya bir paket yaptırıp paketi de notere mühürletin . yani sanayi bakanlığına gitmeden önce motor açılmasın ve yaptırılmasın


    MALI VADELİ ALAN ARKADAŞLAR İÇİN
    Bu konuda sizin Borçlar Kanunu'na göre 3 hakkınız bulunmaktadır.
    1)Malı geri vermeye hazır olduğunuzu bildirerk sözleşmenin feshini isteyebilirsiniz.Bu durumda iki taraf da aldıklarını tam olarak geri verir,yani siz motosikleti geri verirsiniz,satıcı da aldığı paraları FAİZİYLE geri verir ve kalan vadelerinizde ödeme yapmazsınız"Borçlar Kanunu 205/2".Gene aynı maddeye göre satıcı,mahkeme masraflarıyla,alıcının mal için yaptığı diğer masrafları da ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları dakusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.
    2)Malı vermeyerek,maldaki ayıp(problem) oranında satış parasından uygun bir indirim yapılmasını isteyebilir ve dava açabilirsiniz.Böyle bir durumda hakim bir bilirkişi atayacak ve motosikletteki ayıp oranını tespit edecektir.
    3)Malın ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesini isteyebilirsiniz.

    Ayrıca Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanuna göre 4. bir hak daha vardır...
    4)Ayıplı malın,ücretsiz onarımını isteyebilirsiniz.

    ________________________________________
    Bu bilgiler ışığında YAZACAĞINIZ İADELİ TAAHÜTLÜ MEKTUBA

    Borçlar Kanunu 205/2". maddeye göre; satıcı, alıcının mal için yaptığı masrafları ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları da kusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.

    İbaresi gereğince ;

    Benim talebim;

    (PEŞİN ALDIYSANIZ )

    ÜRÜNÜ SATIN ALMIŞ OLDUĞUM FİYAT OLAN .......... YTL + PLAKANIN TRAFİKTEN SİLİNMESİ İÇİN GİDECEK MASRAFI, NAKDEN TARAFIMA ÖDMENİZ..

    YADA

    ÖDEDİĞİM TAKSİTLERİ NAKDEN TARAFIMA İADE EDİP KALAN TAKSİTLERİ İPTAL EDİP. + PLAKANIN TRAFİKTEN SİLİNMESİ İÇİN GİDECEK MASRAFLARI KARŞILAMANIZDIR.

    onlarla bir kez daha konuşun ve hukuka ve kanuna uygun davranmadıkları durumunda dava açacağınızı söyleyin,hakkınızı arayın...


    HA BİRDE İADE DURUMUNDA PLAKAYI TRAFİKTEN SİLDİRMELİSİNİZ YOKSA VERGİLERİNİ ÖDER DURURSUNUZ TABİ BUNADA PARA GİDİYOR BUNA 70 PAPEL CİVARI GİDİYOR BUNLARIN HEPSİNİ ONLAR ÇEKECEK


    Parayı kredi kartıyla ödemiş olmanız ne kadar para ödemiş olduğunuz konusunda bir ispat olacağından sizin işinize yarayacak bir durum.Önemli olan sözleşmede belirlenen ve gerçekte ödediğiniz miktardır.Firma aldığı parayı bankaya geri ödeyecek,bankada size tekrar ödeme yapacaktır.

    Öncelikle firmaya kanuni olan haklarınızı ve garanti belgesindeki garanti sözleşmesi hükümlerine göre onlarla anlaşma yoluna gidin,eğer kabul etmezlerse mahkemeye başvuracağınızı söyleyin.


    siz tamire götürdüğünüz zaman size nerelerde sorun olduunu yapılıp yapılmadığını yazan ve bunların masrafını ve masrafın garantiden karşılandığını vs ler yazan bi rapor mutlaka alın elinize yani yaptırdığınız her türlü tamire tutanak tutturun...

    Sizin aldığınız firma bayii mi?Siz ithalatçı firmaya değil BAYİİYE dava açacaksınız.Siz onların dediğine bakmayın yani ithalatcı firmaya açacaksın filan derlerse .ayrıca da Sakın sanayiye götürmeleri için de vermeyin tuzağa düşmeyin

    Yine ayrca
    Tüketici Hakem Heyetinin Kararını bekleyin.Bu heyet zaten bilirkişi incelemesi de yaptıracaktır.Ancak aracınızın değeri Hakem Heyetinin vereceği kararın bağlayıcı olduğu sınırın üzerinde olduğu için satıcı bu karara itiraz edebilir.Eğer itiraz ederse sizi bulunduğunuz yerde Tüketici Mahkemesine, yoksa Asliye Hukuk Mahkemsine Tüketici Mahkemesi sıfatıyla dava açarak Hakem Heyetinin verdiği kararıda delil olarak sunabilirsiniz...Bu ara Tüketici Mahkemesine açacağınız davanın da harç masarafından muaf olunğunu bilmenizde fayda var

    Ayrıca bakın şu linkte bi otomobili bile değiştirmişler bunlar yargıtay kararı http://www.ada.net.tr/hukuk/yargitay2.htm Bu linkteki 15 günlük süre sizi korkutmasın,orada da bahsedildiği gibi bu süre gizli olmayan yani mal teslim alındığında ilk bakışta yada ilk kullanımda farkedilebilecek olan ayıplar için sözkonusudur.

    Birde tüketici kanunu merak edenler için komplesi burda

    http://www.ttkd.org.tr/tuketicikanunu.htm

    ALINTIDIR....
    Teoride yazdığın herşey doğru ama iş pratiğe döküldüğünde malesef hakkımızı alamıyoruz firmalarda buna karşılık yaptıkları anlaşmalarla kendini birşekilde koruyor yani bir firmanın soattığı motoru geri alması çokda olası değil ...

  19. #999

    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    merhabalar,
    motor almaya karar veren ve kararsız kalanlardanım. neredeyse tüm forumları okudum. gözlerim çatladı.

    benim ilk motorum olacak ve maddi olarak da 250 lik bir motor düşünmüyorum.

    Aklımda bir kaç model var.
    JL150-5, Keeway superlight, zealsun 150cc.

    bir de regal roptor'un sitesinde 125cc liği var cihaz çok hoş duruyor fakat türkiye de varmıdır bulamadım.

    sorum şu.
    siz ce hangi model daha sağlıklıdır. daha az kafa ağrıtır. ve ankara da jinlun bayiisi nerdedir kimdir?
    şimdilik Padawan'ın ama yakında Ceday olcam hayırlısıyla

  20. #1000

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    allaha şükür ben sattım kurtuldum sıkıntıdan umarım yeni gelen partiler temiz titreşimsiz sorunsuzdurda bütün motorcu jinlun kullanan kardeşlerim huzurlu ve mutlu sürerler motorlarını ben hep dedim bu jinlun mevzusunda bazıları motoru kötüledi bazıları kullnıcıları bence kisinide kötülemek yersiz hep dedim ve diyicem işin aslı motoru türkiyeye getiren distiribütör firmada bitiyor o firma yetkilileri şurdaki sıkıntı ve sorunları okuyp çindeki fabrikaya bildirse ufak tefek iyileştirmelerle bence jinlunun bütün sorunları sıkıntıları çıkan arızları ve çıkıcak arızlarının önüne geçilirdi. ama burda ve her yerde yapılan devamlı kullanıcılarının bazılarının malını savunma bazılarında dürst amaçlı bir birbirlerine tartışamaları olmuşki buda kimseye yaramadı sonuç jinluncuların çoğu ilk alanlar yani tester oldu ve sattı motorun adı çıkdı ikinci elde fiyatları akranlarına göre süründü artık nerdeyse alıcısı yok piyasada millet kelepir fiyatlara veriyor acı ama gerçek bakın bu topic bile böyle yoğun bir forumda 4 sayfaya düşmüşse dememkki gerçekden jinlun diye bir şey kalmamış.


50. sayfa BirinciBirinci ... 40484950515260 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler