bende 150 lik kullanıyorum ama motorun çalıştığı bile belli olmuyor.sıfır titreşim var .şansmıdır nedir anlamadım memnun olmayanlara şaşıyorum ama haklı nedenleriniz var tabi.kısaca titreşim diye bişeyden bahsetmem imkansız motorumda.
bende 150 lik kullanıyorum ama motorun çalıştığı bile belli olmuyor.sıfır titreşim var .şansmıdır nedir anlamadım memnun olmayanlara şaşıyorum ama haklı nedenleriniz var tabi.kısaca titreşim diye bişeyden bahsetmem imkansız motorumda.
mersin,cruiser,avukat,27
2005 Ağustos ayı sonrasında gelen JL-150-5'lerde titreşim problemi yok. Benim 150cc'lik motorumda bu sevkiyata aitti. Ancak diğer tüm modeller zır zır titriyor gerçekten. 250cc'ler istisnasız vibrasyonlu. Sık kullanımda kuyruksokumunda sürekli bir ağrı durumu oluşuyor. Giderilebilir bir problem olmasına karşın kayıtsız kalıyor icm makine. Eklenecek takozlarla titreşim giderilebilir diye düşünüyorum. Deneme yanılma yoluyla geliştiriyor sattığı motosikletleri icm makine. Her sevkiyatta bir öncesine göre yeni eklenmiş bir parça görebilirsiniz yeni gelen Jinlun'larda. Bence bu başarısız bir kalite yönetimi. Zira diğer çinli motosikletler karşısında servisi ile farklılaşabilen Jinlun, bu başarısını deneme yanılma bazlı kalite kontrolü ile zedelemiştir. İkinci elde ki değer kaybıda buradan kaynaklanmaktadır.
arkadaslar bu karsıdakı 2.elcılerden acaba 3000 ytl lık 25 gunluk cekle 250cc lık ıyı durumda bır motor alabılırmıyız nedersınız.bırde su ıkıncı elcılerın telefonunu almamız mumkunmu acaba hakankumbasar@hotmail.com adresıne beklerım
dostum diline sağlık.senin bu dediğini aynen kelime kelime satan adam söyledi bana ama motoru sattıktan bir hafta sonra.böyle bir yüzsüzlük olabilirmi ya...kafein adlı üyeden alıntı
en son gittiğimde büyük kavga ettim zaten bir daha motoru onların servisine falamda götürmeyeceğim.bana diyor ama motor garanti dışı kalır.yahu dedim isterse köküne kadar yansın.sonunda çağıracam olay tv'den iki muhabir bayinin önünde yakacağım moturu şanım yürüsün.belki o zaman bir çare bulurlar bu arızalara.
bir malın garantili olması ne demektir.o malda eğer bir arıza varsa bunu gidermeyi giderilemiyorsa yenisiyle değiştirmeyi taahüt etmektir.bu vibrasyon olayı normal birşey olsa eyvallah ama kardeşim motorun düşmedik vidası kalmadı 70-80 km oldumu ayaklarımı koyduğum yerden ayaklarım geri kaymaya başlıyor titreşimden.
bunun çözüleceğini sanmıyorum ve kesinlikle bu firmaya güvenmiyorum.
o paraya cbr-125 falan alsaydım bari hondaya biniyorum derdim.
pitburker adlı üyeden alıntı
helal olsun ben de söliyim bende de bu aletten var ve fakat malesef titreme o bu yok dediler aldık rezalet titrer durumda bir alet . ben başka bir şey demiyorum son servise götürmedim yağı boşalttırdım . malesef yağ su gibi bidon yağı çıktı . servis tamer şakar .
benim alet hiç kullanılmamış duruyor aldım bir arkadaş dedi alalım değişik olur bir deneyelim . aldık patladı elimizde . neyse bende kimseyi üzmek istemiyorum . ama motor titreşimi had safhada .
hakan3005 adlı üyeden alıntı
çeki bilmem ama o fiyata var . 250 cc likler o fiyata çok var .
Bastığın yerleri \'toprak!\' diyerek geçme, tanı:
Düşün altında binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.
Aziz Üstad Mehmed Akif Ersoy
Yahu arkadaşlar benim Jinlun 150 cc motosikletimi ben gecen sene eylül ayında aldım en ufak bir problem yok ben motorla taşıma yapıyorum yani motokuryeyim motorumda 52.000.km oldu istanbulun altını üstüne getirdim servis zamanları servise gidiyorum hiç bir problem yok acaba aynı motordanmı bahsediyoruz yoksa siz bu Jinlunu sabotemi ediyorsunuz.
anlayamadim.
Alemin kralı Jinlun....... Malımızı öldürmeyelim babalar motor çok çok iyi çıktı bence siz servis veren usta ile birdaha görüşün ben bu siteye yeni uye oldum başka sitelerde birsürü Jinluncu var hepside çok memnun sizi gerçekten anlayamadim. Sorusu olan varsa bana özel mail atabilir. Buarada akşam dikkatinizi çektimi moto gpdeki tek marka Jinlun dün gece NTV de birbuçuk saat programı vardı.
Hadi kolay gelsin
bendeki motor 2700'de. vibrasyon artık 100km'de başlıyor. kullananlar motorun tam olarak 4500'de oturduğunu söyledi. ama tamamen kesilmesini beklemiyorum. zaten vibrasyonu bilerek aldım. şu ana kadar tek gevşeyen (bir hafta önce) sol arka sinyal oldu. 2700 km yol yapmadan honda'sı serviste bir ay bekleyen de var. üstelik bunun fiyatı japon balıklarının yarısı.pitburker adlı üyeden alıntı
alım kararını regal'in 2005 modeliyle kıyaslayıp verdim. jl250'yi motor performansı daha yüksek ve heybetli olduğu için seçtim. regal 2006 modeliyle (görmedim belki) değişirim ama 2005 modeliyle asla! yeni gelecek jinlun 250 ile ragal 2006'yı da sanırım değişmem. bakalım göreceğiz. jl250 motor performansı anca yeterken (motor kendini buldukça açılıyor sabredin) regal'in 2006 modelinde de değiştirilmeyen performansıyla yetinemem. bunlar mümkün olduğunca tarafsız yorumlardır. markalar, isimler bana vız gelir tırıs gider.
park yerinde her gün bir cbr125 görüyorum. ben zaten kullanamam vücudumla komik durur. her park ettiğimde onu görüp motoruma şükrediyorum. bunun dışında hyosung gt250 yada 250r diye motosiklete benzeyen makineler de var tabi. neyse kişisel tercih diyelim... marka kompleksi yapıp en azından zonda kullanırım akıl yaşını da geçtim artık.
expert: depo üzerindeki şeritleri çıkartmak istiyorum fakat ardından boyamak gerekecek. boyacıya sordum 100ytl dedi. zaten depo ne kadarki!? oluşan yeni motor piyasasının yan sanayi duruma henüz entegre oluyor anlaşılan. mecbur değilsiniz fakat şunun sprey vs boyasını satmaya başlarsanız herkese hitap edecek bir ihtiyacı karşılamış olursunuz. elinizde var ve bayilerinizden birine yollamayı düşünürseniz beni sevindirirsiniz??? kırmızı jinlun'u olanlar ojeyle kapatmaya çalışıyor. (ben de mi kırmızı alsaydım ne?) kaan'ın servisinde meşhur ojeyi görüp bayağı dalgamı geçtim. teşekkürler.
[COLOR="DarkGreen"][B]- Usta sorun varsa çözer. Deneyimli nasıl sorun çıkmayacağını bilir. Çömez sorunun kendisidir. Yaratır.[/B][/COLOR]
adam adı sanı ile herşeyi anlatıyor konuştuğunu ettiğini bir mesajlı biri geliyor övüyor hep olan bu zaten böyle birde kurye olmaz mı ... nereden denk geldi ise . yahu bırakın yaa ! ne öyleye ne böyleye ihtiyacı yok zaten 10 kişi yazmış bir olsa ne ise son sayfada bile oku gör bir sen tek fırlıyorsun aradan tek mesajlı biri özel bunu yazmak için açmışlar bir kullanıcı .
adam servisten aldığını onu bunu saniyesi ile anlatıyor jl ile kuryecilik yaptığını idda eden biri çıkıyor sonra böyle iş olmaz .
nerede hangi şirkette kuryecilik yapıyorsun ad soyad telefon versene . şuraya ...
bir kere biri yeni alacak olsa okusa bizim 63 . sayfaya bakacak hali yok . adam gidip alır . okur biraz baştan . zaten burada art niyetli yazan da yok . titremiyorsa senin ki titremiyor burada 45 kişi titrediğini v.s. iletti . bunu burada bayiller şu şekil bu şekil artık çözüyoruz dedi . bazıları yaptırdı yaptırmadı çözüldü çözülmedi . yani durum bu neyi kanırtıyorsun kanırtınca titremeyecek mi alet .
bizde istemezmiyiz düzgün bir alet olsa idi . para verdik şu motoru yakmaya raddesi kalmış arkadaşın halini bir düşünün de ciddi cevap üretin sahte mesaj değil .
bir kaç arkadaş sabote mi ediyor?birader sen bi oku bakayım şu 63 sayfayı bak bakalım neler yazıyor.diğer markalarda millet yaptığı güzel gezileri maceraları anlatırken burda problemden başka birşey yok.Alemin kralı Jinlun..,öyle slogan atmakla olmuyor o işler.hercetin adlı üyeden alıntı
bursadan 250cc almak isteyenler almadan önce motoru test etmek isteyen varsa ben verecem moturu kullanıp karar versinler.ben daha fazla bu konuya müdahil olamak istemiyorum bir aylık motor satılıktır bulursam bir alıcı daha yaz gelmeden satıyorum.hevesimi kursağımda bıraktılar.Allah bildiği gibi yapsın.
Faturada, ötv de, plaka çıkartırken gerekli motor üzerinde yazılı numaraların adları ve yerleri nelerdir. Bilen varsa çok faydalı olacak.
Satıcı bu numaraları fatura ve ötv için istedi bense yanlış numara göndermek istemiyorum. Motorla satıcının yanına gitmak istemiyorum. Çünkü çok uzak.
Ben kendim baktığımda motosikletin motorunun sol altında yazılı motor tipi ve numarasını gördüm. Bir de şasi numarası mı ki gidonun hamen altında sağdan bakınca görünüyor. Buda plaka çıkarırken mi gerekli.
Cevaplar için çok teşekkürler.
Ben jl250 alalı yaklaşık 6 ay oldu. Başlarda titreşim problemi vardı ama kilometre yaptıkça azaldı. Tamamen bitti diyemem ama şu anda rahatım. Motorumla şu anda 11.00 km'yi de geçmiş durumdayım. Sürekli kullanıyorum. Gayet de memnunum. Motorumu Bursa'dan aldım.
Sayın Expert benim farklı bir sorum olacak. Cevaplarsanız sevinirim. Ben birkaç gün içerisinde 12.000 km bakımına gideceğim. Kitapçıkta sevis bakımları 12.000 km'ye kadar. Oysa ki motorun 2 yıl garantisi var. Bundan sanraki bakımlar nasıl olacak. Garanti nasıl işleyecek. Sizden açıklama bekliyorum.
arkadaşlar motoru bugün komşuma 3500 ytlye sattım bana 4000e gelmişti.bunada şükür.500 lira artık bize akıl parası olacak.
inanır mısınız üstümden acayip yük kalktı.ikinci el virago 250 lere bakacağım.
hadi kalın sağlıcakla.
kendin için de motosiklet için de en iyisini yapmışsın. en azından ikinci el fiyatı yüksekmiş ve artık kafan rahat. bayağı bir sıkılmıştın buralarda. yeni motorun şimdiden hayırlı olsun. şu motosiklet modelini yazan yeri de değiştir istersen...
[COLOR="DarkGreen"][B]- Usta sorun varsa çözer. Deneyimli nasıl sorun çıkmayacağını bilir. Çömez sorunun kendisidir. Yaratır.[/B][/COLOR]
pitburker adlı üyeden alıntı
kardeşim çok iyi satmışsın .... çok sevindim . artık darısı başımıza .
naapsam adlı üyeden alıntı
12000 den sonra garantisi yok . herşeyinden mesulsün arkadaşım
Bu titreşim sorununun ne kadar iğrenç birşey olduğunu tahmin ettiğimden henüz motor alabilmiş değilim (şu anda titreşimsiz olduğunu düşündüğüm iki adayım var). Jinlun Bursa bayisinde 3-4 motoru çalıştırıp denedim. 250'likler gerçekten kötü ama 150 cc olanlarda titreşim yok. Bayiler ısrarla, ya müşteriyi aptal sandıklarından ya da bu işten anlamadıklarından sürekli her motor titrer şeklinde yorumlar yapıyorlar. Evet, her motor titrer ama bu şekilde rezonansa girmez. Normal motor titreşimi ile bunu birbirinden ayırmak gerekir. Bu olay krank üzerinde dengeleyici döner kütle olmamasından kaynaklanıyor. Eğer var da titriyorsa daha kötü. Bunun tek çaresi motoru dengelenmiş olarak imal etmektir. Sonradan takoz lastik vs takmakla titreşimi yok edemezsiniz ancak biraz sönümlersiniz. Ve unutmayın sadece titremekle kalmazsınız, motorunuzun pek çok vidası kendiliğinden gevşeyip arızalara sebep olur. Rezonansın karşısında hiçbir güç duramaz. Vida yerine kaynakla birleştirme yapılsa bile bir süre sonra kaynakları çatlatacaktır. Bu işin çözümü için biz kullanıcıların da biraz seçici olması gerekiyor. Almayı düşündüğünüz motoru sehpasındayken boşta çalıştırın ve üzerine binmeyin. Biraz gazladığınızda (4000 devir kadar) kendi kendine çamaşır makinası gibi yürümeye başlıyorsa uzak durun derim. Bu motorları satıcıya "tireşimli" olduğunu belirterek almaktan vazgeçerseniz bu konu zamanla distribütör firmalar için de bir seçim kriteri olmaya başlayacaktır.
Selamlar
eyvallah dostum.hemen değiştiriyorum.Krom adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,bende 2005 temmuzdan beri jinlun 250 lik var.Pek kullanamadım.Ehliyeti de bu ay hallediyorum,yazılıya girdik.Forumu okudum ama bu motorların uzun yol performansı ıle ılgılı pek bır sey bulamadım.En fazla 750 km yapan var.Ben yazın Doğu Karadeniz yapmayı planlıyorum.Zaten Trabzonluyum.Gidebilirmiyim acaba.Ben giderimde motor dayanır mı.Yolda kalırsam diye tırsıyorum ama deneyeceğim.Vidalar düşer,titreşimden uyuşurum ama deneyeceğim ve sonucu sizle paylaşacağım.Deneyimlerinizden faydalanmak isterim,birde alacagım tedbırler nelerdır.saygılar
ben de düşünüyorum dostum ama rota belli değil.
neyse şimdi 2700km'deyim. artık vibrasyon 100km'yi aşınca başlıyor. bana ileride 110km'yi aşınca başlayacağını söylediler. tabi herkesin motoru, rodajı vs si farklı. olabilir olmayadabilir. kısaca bu motorlar anladığım kadarıyla her ucuz çinli gibi düşük kesinlik oranlarıyla üretilmiş. yani yüzeyler pürüzlü. motorun oturma zamanı yazılandan uzun. oturunca rahat ediyorsun. hem vibrasyon başlama hızı yükseliyor hemde vibrasyon düşüyor. asla sıfırlanmıyor ama gezi için zaten gerekli değil. arada bir gerektiğindede motorun gücünü gösterirsin.
uzun yolda zaten tutupta maksimum süratla gitmeyeceksin herhalde. ortalama süratini vibrasyon sınırında tutarak türkiyeyi dolaşabilirsin. bu formülün birinci bileşeni. ikinci bileşeni de motorun oturmuş olması. yani sihirli rakamı 4500km'yi yapmış olmak. yani formül 4500km + vibrasyon sınırının altında gitmek. işin iyi tarafı motorunla gitmek isteyeceğin ortalama sürat de bu zaten! yani sorun yok. hatta morun da yok. hepsi bu. nasıl çok zor değil dimi?
korkma makinen vibrasyon problemi dışında güzel ve sağlam bir makine. onu anlarsan o da sana sorunsuz hizmet ediyor. bana etti ve sorun çıkarmadı.
son olarak tüm cruiser'lar için geçerli; bunlar keçi değiller. hepside düz asvalt makineleri. asvaltta kullanın ve bozuk yolda hoplatmaya başlayınca bir zahmet yavaşlayın. gezi parkurunuzu seçerken asvatta kalmaya çalışın.
[COLOR="DarkGreen"][B]- Usta sorun varsa çözer. Deneyimli nasıl sorun çıkmayacağını bilir. Çömez sorunun kendisidir. Yaratır.[/B][/COLOR]
Seko adlı üyeden alıntı
DEHŞET TEKNİK BİR YAZI . SAYIN SEKO SİZ GERÇEK BİR USTASINIZ . BİLGİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ. LÜTFEN HERKES OKUSUN YARARLANSIN YENİ ALACAĞIMIZ MOTORLARDA SORUN YAŞAMAYALIM .
Forumda yazılanları okudukça hayret ediyorum.Bende 150 cc.jinlun kullanıyorum.Şehhir içi şehir dışı kullanımlarımda 70-80 km.hız yapıyorum. Motorun olumsuzlukları yok değil.Ama bu kadar karamsar olmamamız gerekir diye düşünüyorum.Diğer markaların hemen hemen hepsini kullandım(Çinli olanlar) 150-250 cc.hepsinde vibrasyon var.Hatta bazıları arızadan servisten çıkamıyorlar.İkinci el ilanlarını incelerseniz göreceksiniz.Hangi markaların daha çok satışa sunulduğunu.Birde gözlemlediğim bir şey var.Hangi marka olursa olsun motor'larının aynı fabrikadan çıkmış gibi göründüğüdür.Sonuç ta motor'lar aynı fabrikadan çıktıysa aynı sorunlar onlardada olacaktır.
Büyük SAVAŞ
0 RH(+)
67 TL 327-67 TP 627
Kdz.Ereğli/ZONGULDAK
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)