Jinlun JL125-T13 / JL250-5 / JL150-5 Hakkında
Reklamlar
-
01 Temmuz 2005, 02:00
#41
fener1907 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar jinlun 250 cc için okdar çok yazı okudumki kafam karıştı.Artık alıp almamak arasında kararsız kaldım.Ben Esenlerdeki jinlun baiisi ile görüştüm anahtar teslim fiyatı 4059 ytl odugunu söyledi.Hadi fiyatı geçtik junlin kullanan birkaç arkadşa konuştum yakıt tüketimi hakkında hepsi farklı şeyler söyledi.Bu aletin 100 km kaç litre yakıtıgını söyliye biliecek bir arkadaş varmı.?
Fener arkadaşım. ilk aldığımda 30 ytl 350 km gittim. ama acemi olduğum için 2.3. vitesti hep. o gün benzin bitene kadar sürdüm. Bittikten sonra yedek depoyla benzinciye gittim. 30 ytl 98 oktan aldım. şu an 350 km gittim henüz bitmedi. ileriki günlerde tam detay yazarım. ancak gerçek yakıt bence rodajdan sonra belli olur.
Reklamlar
-
01 Temmuz 2005, 03:04
#42
arkadaşlar daha 23 km yol yapmış 250 cc'lik bir sarıkız sahibi olarak söylemek istediklerim var.
Bu arada cenkmenderes, fener 1907 vs. tüm arkadaşlara teşekkürler. Ayrıca hepsine hayırlı olsun.
1- Eğer kullanmayı bilmeden ilk defa alıyorsanız biraz seri bir motor. Boş yerlerde çalışmanın yararlı olacağına inanıyorum.
2- Motor 80-90km civarı hıza ulaştığında gerçekten sarsılma yapıyor. Nasıl düzeltilir buradan günlerdir okuduğum yazıların ışığında aldığım yere başvurarak çözeceğim sanırım.
3- Motorun vites ışıkları montajı çok uyduruk ama çok önemde vermedim.
4- Ayaklıklar gösterişli ama biraz yüklensen muhtemelen kırılacaklar.
5- Arkadaki çantalar plastik ve çanta kapaklarındaki kilit sistemi çok kötü. gevşeyerek ya da tamamen çözülerek içine düşüyor. Ses yapıyor.
6-Gösterişli bir motor olduğundan trafik polislerinin dikkatini hemen çekiyorsunuz.
Bunlar amatörce ilk defa motor alan bendenizin gördükleri ama kfama takılan birşeyler var sizlerle paylaşıp bilgi sahibi olmak istiyorum.
1- 500 km bakımı var dediler. Ama bakım ücretliymiş. Sizde de bu böylemi. Yani 2 yıl parça garantisi tamam ama bakım her defasında ücretlimi ?
2- Rodaj için bana söylenen km 1000 - 1500 arasında 60-70 km hızla gidilmesi bu doğrumu ?
3- Bu vibrasyon önleyici aletleri (lastik takoz diyelim) servis ücretsi takmak zorunda mı ?
Amatör ve yeni biri olarak yanlışlarım olabilir. Kusura bakmayın lütfen.Bütün jinlun dostlarıma hayırlı sürüşler.
-
02 Temmuz 2005, 10:48
#43
arkadaşlar dün akşam ankara' da 250 cc kırmızı bi jinlun gördüm arkadaş inanılmaz yapmış...
yaptklarını yazayım
1- direksiyonu uzatarak yukarı kaldırtmış
2- oturma yerlerini değiştirmiş (bence motosikleti bu hareketle sınıf atlatmış)
3- arkadaki yaaslanılan yerdeki jinlun yazısını stop lambası koyarak kapatmış
4- deri çantalar takmış...
5- egzos u değiştirmiş...
alet süper görünüyodu... ve çok memnun olduğunu söyledi bayağıdan beri motor kullanıyouş. değişiklikleride kendisi yapmış zaten. ayrıca gidip suzuki marauderle karşılaştırmış makinayı bütün parçalar vidalarına kadar aynıymış...
-
02 Temmuz 2005, 12:28
#44
ezme adlı üyeden alıntı
jınlun un scooter modeli hakkında bilgi sahibi olan var mı? gecen gun inceledim ve biraz kullandım! 13" jantları, durusu, fiyatı fena deil! ama kalite ve uzun sure kullanım ne getirir? bilen varsa simdiden tesekkurler!
merhaba dostum ben cok arastırdım scooterlar icerisinde cin malı almayı dusunuyosan bence en kalıtelısı ve en sorunsuzu dıyebılırım en azından sadece test surusu yaptım fakat kullanan arkadaslara cok sordum serviste bıle bakım harıcınde sorundan dolayı getıren olmuyormus ben 150lik chopperla servıse gıt gel akraba olmustumda buarada dıkkatlı ol aynı motoru ramexmi ramzeymı dıye baska bı marka adında da satan yerler war antalyada ve gorunus olarak aynı renklerı genelde sarı oluyorsana tavsıyem alıcaksan jinlun al cunku sadece jinlunun jantı 13inch ve yerden yuksek dier markalar arka frenı dısk koymuslar ama diskin kalıtesıne sadece 1kere bakarak not werebılırsın bence jant ebatları ve motorun yerden yukseklıı arka frenın dısk olmasından daha gereklidir zaten arka fren kampana olan bı motor bıle gerektıınde fevkalede durabılıyor ben sahsen on frene onem werırımagırlıklı on frenı kullnaırım bu arada ben cok dusundum ve keewayde karar kıldım aslında jınlun gayet seri fakat estetık olarak keewayı begendim bide cogu plastik aksamı karburator dahıl olmak uzere japon malı tabii tercih senın jinlun scooter en son sorduumda 1900YTL anahtar teslimi fiyatı idi keeway 125 arn ise 2150YTL
saygılar...
''Çekemedim Akça Kızın Göçünü , Yol Ver Bana Çubuk Beli Geçeyim''
AB RH (+)
-
02 Temmuz 2005, 14:40
#45
herkese selam,
250 lik jınlunda vibrasyon 100 km de başlıyor.Ama km yaptıkça galiba biraz azalıyor.
Daha ziyade süratle değil de devirle ilgili gibi geldi bana çünkü hehangi bir viteste de devirli kullanırken bir yerden sonra vibrasyon yapıyor.
-
04 Temmuz 2005, 11:11
#46
Arkadaşlar sonunda motorları aldık getirdik Ankaraya. Şu an kapıda yatıyor. Tabi ben kafayı yiyorum. Plaka ruhsat ehliyet işleri var. FAkat 20 km civaarında yol yaptım. Acemi olmama rağmen zorluk çekmedim. Ben yeni olduğum için olabilir baya güzel geldi. Bence seside hiç fena değil. yani egzos deldirmeye değmez. Fazlası zarar. Bençok hızlı gitmediğimden titreşim hissetmedim. Şekil zaten mükemmel. ilk defa, herkes bana baktı. Tek problemim oldu. Boş vitese çok zor geçiyor. Bazen deli ediyor. Fakat sanırım kullandıkça daha rahat geçecek. Çünkü son anlarda geçmeye başladı. daha 25 kmde. Yalnız bişey soracağım. Çok eskiden beri motora binen ve 150 cc suzukisi olan bir amca ile tanıştım. kapının önünde bir iki tur attıktan sonra geldi motora baktı. Çok ısınmış dedi. 2 tur atmayla bu kadar ısınmaması lazımdı dedi. biraz canım sıkıldı. Acaba rodajda olduğundan mı? Yani sonra bu ısı azalır mı? Ayar problemi olabilir dedi. Siz ne dersiniz tecrübeli arkadaşlar? motor 1000 den sonrada hemen çok ısınıyormu? Şimdilik bu kadar. Resimler ve ilginç Ankara'ya getirme maceramız reklamlardan hemen sonra
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
-
04 Temmuz 2005, 11:49
#47
-
04 Temmuz 2005, 12:05
#48
Teşekkürler expert, söyledikleriniz aklımda olacak. Zaten biz de, en çok jinlun'a güvendiğimiz için burada servisi ve bayisi olan bir motor almak yerine, başka bir şehirden jinlun almayı göze aldık. Tecrübesizliğimizden dolayı bazı yorumlar beni ve benim gibileri daha çok etkiliyor. Motosiklet ve aksamı hakkında çok az şey bildiğimizden, biraz daha tecrübeli kişilerin söyledikleri doğal olarak bizleri düşündürüyor. Ama ben motosikleti iyice tecrübe edene kadar her söyleneni ciddiye almayacağım. Söz verdiğiniz gibi, bir problem olduğunda yardımcı olacağınıza eminim. İlginiz için teşekkür ederim...
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
-
04 Temmuz 2005, 13:43
#49
Jedimaster motor alma maceramızı anlatmadan ben anlatayım :D
Cumatesi günü saat 1.30 da buluşup saat 4.30 civarında dadaş motora gittik.(otostop çekip bindiğimiz arabayı jedimaster anlatır.) işlemler falan tamamlandıktan sonra biraz motorlarla ilgili bilgiler aldık vites naıl geçer gaz nasıl verilir falan arkadaşlar sağolsun çok yardımcı oldular. sonra saat 6.30 civarında motorları birini vito nun arka kısmına ikisini de römork a bağladık. yolda acayp yağmur olduğu için bizim yavrular arkada perişan oldu ilkerin motor kapalı yerde olduğu için pırıl pırıl geldi neyse ankara gişerini geçtikten 10 km falan sonra güm diye bir sesle irkildik. arka römorkun tekeri patlamışrı ve stepnesi yoktu ... ve sadece cant kısmı kalmıştı. neyse biraz gidelim diye bindik arabaya ama gitmiyodu. Muhammet abi (düzce bayisi sahibi) dediki motorları indirelim siz sürerek gelin neyse indirdik motorları biz otoyolda gitmeye başladık tabi ilk çalıştırma vitesler falan problemli oldu ama 5-10 dak sonra alışmıştık. yaklaış olarak 30 km yol yaparak ümitköy e kadar geldik ve orada muhammet abinin bi arkadaşı teker getirdi. ben evim yakın olduğu için oradan ayrıldım jedimaster ve ilker eve yaklaşık olarak 1 civarında ulaşmışlar. ümitköyden sonraki hikayeyide jedimaster anlatır artık... bu arada yusuf yusuf nedir çok iyi anladım... jedimasterda anlamıştır herhalde ama inanılmaz zevkliydi... bu arada motorlara milyon luk benzin koymuştuk düzcede 30 km yaptı banamısın demedi... neyse ellerim yoruldu...
sevgiyle kalın
-
04 Temmuz 2005, 16:03
#50
servis
Selamlar expert,bize çok güven verdin bu yazınla fakat ben motorumu sürekli servise götürmekten sıkılmaya başladım.Sorunum arka lastiğn sürekli sağa çekmesi daha önce 2 kere değiştirdik yaptık dediler 300-400 km sonra daha kötü oldu.Her 100 km de bir debriyaj kaçırıyor onu da yaptırıyorum arka fren de aynı şekilde 100 km dayanıyor.Bunların kökten bi çözumu varda servis mi yapmıyor yoksa bunlarla idaremi edeceğiz.Motorum 2500 km oldu yakıt tüketimi 250 cc için çok fazla 120.000 tl yakıyor km de bu normal mi?Şimdiden teşekkürler...
-
04 Temmuz 2005, 16:18
#51
Re: servis
maserati adlı üyeden alıntı
Selamlar expert,bize çok güven verdin bu yazınla fakat ben motorumu sürekli servise götürmekten sıkılmaya başladım.Sorunum arka lastiğn sürekli sağa çekmesi daha önce 2 kere değiştirdik yaptık dediler 300-400 km sonra daha kötü oldu.Her 100 km de bir debriyaj kaçırıyor onu da yaptırıyorum arka fren de aynı şekilde 100 km dayanıyor.Bunların kökten bi çözumu varda servis mi yapmıyor yoksa bunlarla idaremi edeceğiz.Motorum 2500 km oldu yakıt tüketimi 250 cc için çok fazla 120.000 tl yakıyor km de bu normal mi?Şimdiden teşekkürler...
Degerli katilimci ,
lutfen servisler veya motosikletlerinizle ilgili ozellikle iş yükü açisindan rica ediyorum , çok önemli lütfen sadece çözüme ulaştıramadiğiniz konular için teknik müdürümüze (ddeniz@icmmakina.com) adresine e-mail atarak yardim talep ediniz. Kendisine vereceğiniz somut bilgilerin neticesini mutlaka alacaksınız.
Saygilarimla ,
expert
-
04 Temmuz 2005, 16:26
#52
Jedimaster ve uncleisko hayirli olsun...
Bosa gecmesinde zaman zaman bende de problem yapiyor ve arada giderken de vites atmak icin bastiginizda bosa geciyor. Zamanla duzelecegi inancindayiz...
Benim yazida dikkatimi ceken ve merak ettigim diger konuysa motor VITO ya sigiyor mu?? Bende Izmire yaz sonunda arabayla goturmeyi dusunuyordum ve arkaya kara kara bakip acaba buraya sigacakmi diye dusunuyordum. (Tabii sizin arakada koltuk varmi duz panelvan mi??)
Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şuheda fışkıracak toprağı sıksan, şuheda!
Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
::pembe:: ::pembe:: ::pembe::
-
04 Temmuz 2005, 16:37
#53
koltuklardan birini yatırdığın zaman çapraz olarak sığdı vitoya tabi arka sinyalleri çıkardık bide...
-
04 Temmuz 2005, 21:16
#54
arkadaşlar burda hiç 150ccler yokmu birazda onlar yazsın 150cc ler hakkındada bilği alalım mesela nekadar hız yapabiliyorlar nekadardan sonra titremeye baslıyor 100km kaç litre yakıyor ben bunlarıda merak ediyorum birde bu son gelen 150cclerde yeni dişli takma olayı varmı ? bunların ön dişleri 13mü yoksa 15mi?
-
04 Temmuz 2005, 21:40
#55
slm gemlikli 150 cc nin öndişlisi 15 lik 17 diş takılabiliyor
-
05 Temmuz 2005, 00:14
#56
ŞŞŞŞŞŞŞ...sadece sessiz ol.....
-
05 Temmuz 2005, 00:47
#57
Arkadaşllar herkeze iyi akşamlar.kotumuren sanada iyi akşamlar.Benimde bir ara jl 150 im vardı sattım.Fakat şunu söylemek gerekirse bir başka jinlun onun kadar güzel ve alımlı olamazdı.SAdece aksesuar malzemeleri ve metal aksamları 1800 ü buldu fakat satarken hiçte düşündüğüm gibi olmadı.Bende aksesuarlarını söktüm 2600 e dayandım.Bu motor hakkında herşeyi bana sorun size yaşamış olduğum aksaklıkları motorun eksilerini ve artılarını bildiğimce anlatayım.Belki sizlere yardımım dokunur
-
05 Temmuz 2005, 01:17
#58
benim yazılarda sanki 13 lükte 15geldi deniyordu neyse peki bu motorun dişlişi değiştirirken ücret alıyormusunuz? ne kadar oluyor bize bunlardan haber verin(yanlızca bu dişli hız kazandırıyor anladığım kadarıyla dogrumu) ve bu titreme olayı anladığım kadarıyla ortak en büyük sorun titreme olayı bu nasıl gider 150cc ve 250cc ben bunu öğrenmek iştiyorum bende 150cc almayı düşünüyorum malüm tamamen duygusallık meselesi ama titreme olayı beni ve bazı insanları korkutuyor
-
05 Temmuz 2005, 01:18
#59
ali g niye sattın dostum..
Bizim sormamızı beklemeden anlat bence ..
Motor hakkında ki düşüncelerin nelerdir.
Aksessuar demişsin satıyomusun peki elindekileri.
-
05 Temmuz 2005, 01:25
#60
Herkese selam;
Geçen hafta bu forumu baştan sona okudum ve kanuni ile jinlun arasından jinlun u almaya karar verdiğim günün arifesinde önemli bir sorunun olmamasi da içimi biraz rahatlatti. Cumartesi sabah pendik bayisinden 250cc lik motorumu teslim aldim ve ordan birine kozyatagina kadar getirttirdim.
Fakat pazar günü motoru çok zor çalıştırdım.yani 15-20 dak kadar sürekli marşa bastım ama yakmaktan da korktuğum için aralı aralı tabiki. Denk mi geldi bilmiyorum ama yedek depoya çevirince çalıştı ve sonra normal depoya aldım tekrar tekrar durdurup çalıştırdım bi sorun olmadı.
Bugün ise bi daha çalıştırmayı denedim. Hiç bişi kar etmedi.10 dak falan uğraştım sonra yağmur bastirinca birakmak zorunda kaldım.
Buji ile ilakalı olabilirmi? Çünkü normal marş sesi geliyor.Benzin az olmasından mı diye de şüpelendik.yarin biraz daha benzin koyup denicez ama en son bıraktığımda normal depoda çalışıyodu şimdi ise yedek depoda da çalışmıyor.
Daha ilk gün bismillah dedik 2-3 km apartman çevresinde doştıgimizla kaldık. bayiye de nasil götürecez bu halde?
Bilen biri varsa yardim edebilirmi?Biriz arabada ayni böyle olmuştu buji kablolarında sorun vardı.En azından bujinin yerini gösteren olursa bi ona bakariz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler