e_erdun, vaybe kendimi özel hissettim ercüment abi teşşekkürler
e_erdun, vaybe kendimi özel hissettim ercüment abi teşşekkürler
arkadaşlar, 250 lik jinlun um var. alalı 17 gün oldu motorumdan şimdilik çok memnunum. lastiklere kaç hava basmam gerekiyor, yardımcı olurmusunuz?
KORKMA ONDAN BUNDAN!
NE ÖLÜMDEN NE HAYATTAN!
BU DÜNYADA GÖRDÜKLERİNİN,
HEPSİ BİR HEPSİ HAKTAN...
e_erdun, abi nasılsın ben ibrahim. İstemiş olduğun kilometre sıfırlayıcıyı ubaykal'a verdim. Kefken gezisinde ubaykal'dan alırsın. İyi yolculuklar dilerim.
Saygılarımla.
arkadaslar ben jınlun 150-5 ilk kulananlardan birisiyi siteye girmek yeni nasip oldu hepinize hayırlı sürüşler
Evet arkadaşlar bu sabah sabahın körü itibarı ile henüz dükkanı açmakta olan Pendik Kaan Motor'a dalarak bende bir JL 150-5 sahi bi oldum
Şunu anladım internetten renk seçimi olmuyormuş, kırmızı veya mavi alacağım diye dükkana girip sarı alıp çıktım
Gerçi pek çıktığım söylenemez, sabah 9:00 a doğru girdiğim dükkandan 15:00 civarı ayrıldım. Kaan motor gerçekten çok hoş bir yer, işlerine engel olmayacağımı bilsem zırt pırt uğrayıp sohbet ederim valla ama tabi bunun da bir sınırı var
Yahu herkez Kaan Motor diyip duruyor ama şunca zamandır kimse yazmamış, ben de sanıyorum ki, sakalına aklar düşmüş abiler karşılayacak bizi, meğer ne dinamik genç bir ekipmiş En yaşlıları İbrahim "ABİ" , benden 3 ay büyük çıktı. (29 yaşında) tüm ekip fişek gibi. Genç olmaları deneyimsiz oldukları anlamına gelmiyor tabi, çok daha hızlı çözümler bulup, çok daha dikkatl iş yapıyorlar. 40 yıllık ustalar gibi duyarsız hale gelmemişler, hepsinin yüzü gülüyor valla Bu arada da kimle konuşsam üniversite mezunu veya okuyor acayip bir yer.
Birşeyi daha öğrendim bu forum adamı çok iyi eğitiyor. Sanki 6 aydır motoru kullanıyor gibi hissettim, "usta, benzin göstergesini ayarlayacaksın değil mi?" dedim sonra içimden güldüm kendime, daha kullanmadan biliyorum, servisin ayar çekmesi lazım doğru göstersin diye.
Kaan Motordaki herkeze çok çok teşekkürler
arkadaşlar iyi akşamlar:
benim motor jinlun 150 cc benzin deposunun sol alt kısmından benzin kaçırmaya başladı(her hangi bir düşme çarpma yok) acaba benzer bir sorunu olan bir arkadaş varmı varsa nasıl çözdünüz ? ayrıca bir arkadaşımında size sormak istediği bir şey var (tabi benimde) araç garanti kapsamından çıktıktan sonra gerekli tescil işlemlerini yapmak kaydıyla aracın orjinal motorunu çıkarıp eğer bulabilirsek daha güçlü honda ve ya suzuki 250 cc lik gibi motor takmayı düşünüyoruz acaba aracımızın şasi ve diğer mekanik aksamları arasında bir uyum sağlıyabilirmiyiz? bu sorularımızla ilğilenecek ve bizi bilgilendirecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
saygılarımla.
kardeşim aynısını benim 150 lik olan jinlunda yapmıştı 250 lik de öyle bir sorun yaşamadım direk bir çekomastik benzeri bir yapıştırıcı türevli herhangi bir marka olabilir su geçirgen olmayan yapışkanlarla kendin bile halledebilirsin ama mutlaka sen gene de servise götür çünkü bir an hızlı kaçırır ise yangın tehlikesi yapar .
ki motorun üstüne bakınca yanmıi benzin izleri göreceksin . bunları çıkarman çok zor imkansıza yakın . sağlam bir fırçalama ve tiner o bu gene de zor .
motorunuz suzukinin v.s. hiçbiri motoru ile uyuşmaz . tamamen söküp tekrar bir düşünüp parçalar v.s. takmanız gerekecek frenajı değiştirmeniz gerekecek . ki bizde bu parçalar pahalı dediğiniz iş amerikalık bir iş .
Bastığın yerleri \'toprak!\' diyerek geçme, tanı:
Düşün altında binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.
Aziz Üstad Mehmed Akif Ersoy
Herkeze merhaba,
Dün akşam ibrahim abi (kaan motor) sağ olsun motorumu buralara kadar getirdi, bir de trafikte kalmış ki ne kadar özür dilesem teşekkür etsem az.
Bu gün işten erken çıktım eve gelip motorumu hazır edeyim, 2 sokak aşağıdaki otoparka götüreyim diye. Ön camı söktüm, arka çantaları çıkardım. Motorsiklet kullanmayıı iyice öğrenene kadar kırmayayım diye.
Alırken motora alarm taktırmıştım, kumandadan motor start'a bastım sadece marş sesi geldi. Dedim sol ayak pedalı açıkken çalışmıyordur belki, kapattım oturdum motora, Taktım anahtarı , bu sefer elcikten bastım start'a (vites boşta) yine sadece marş sesi. Sonra dedim "jikleyi açmalıyım", önce yarım açtım, bu sefer 1-2 öksürme sesi geldi motordan dedim "budur!" açtım jikleyi sonuna kadar, marşa bastıkca öksüre öksüre çalışıyor gibi, ama bırakınca anında duruyor. Son olarak şöyle yapınca çalıştırabildim. Jikleyi sonun kadar getiriyor ve marşa basarken biraz gaz veriyorum, bu durumda motor bağar bağara çalışıyor, sonra jikleyi ortalara getiriyorum, karışım düzeldiği için devir artıp ses düzeliyor ama tabi gaz hala açık elimde. Sonra jikleyi de kapatsam, gazı da rölantiye düşsün diye bıraksam farketmiyor öksürerek stop ediyor
İbrahim abi motoru getirirken yolda akünün şarj olduğuna güvendiğim için bir 10 dakika kadar böyle uğraştım motoru çalıştırmak için ama mazallah akü biterse birde onunla uğraşmamak için kapattım motoru, size sorayım dedim. Cuma günü motoru alırken de kumandaya bastığım halde çalışmamıştı, ben de sol ayak açık ondan herhalde diyerek üstünde durmamıştım. Birşeyleri yanlış yapıyorum diyeceğim ama , motor boşta iken, kumandaya basarak da aynı şekilde çalışmadığına göre herhalde bir hata yok.
Öte yandan, motor zor çalışsa herhalde önce ibrahim abi farkedip hallederdi? Kafam karıştı iyice
Ne yapayım şimdi??? karbüratörle oynamaya başlayayım mı?
Acil yardım
bir gram krom 1000 santimetrekare ayıp örter. (ata sözümsü)
Mahoo, basta olye seyler olabilir. bir sure yarim cikle ile gaz verip gazi arttirarak jikleyi kapat. sonra gazi birak. biraz calisir ve sonra gene stop eder. sonra gene calistir ve birde yavas yavas biraz git. sonra 2 ye at. biraz daha gittikten sonra duzelir. bunlarlada olmazsa servise bir ugrarsin ayarlarlar. bunlar sasit sorunlar. fala kafana takma
Değerli Mahoo ,
Biz bu filmi bu forumda defalarca gördük. Önceki sayfaları okusaydın panik olmazdın. Doğru yoldasın rodaj döneminde bunlar olur. Jigleyi sonuna kadar aç çalıştır. çok bağırıyorsa biraz düşür bu süre yaklaşık 4-5 dk. olacak. yarım jigle ilede gidebilirsin. Kendi rolantisini iyice bulsun istiyorsan biraz daha fazla ısıt tüm bu derlerin rodajdan sonra bitecektir.
Bu arada tüm dostlara selamlar bir kaç gün sizilerden uzak kaldım. Ama görüyorumki artık size expert gerekmiyor kendi işlerinizi kendiniz hallediyorsunuz.
Yinede bana ihtiyacınız olursa ben buradayım.
Saygılarımla ,
expert
Ben de 4000 km. bakımını yaptırdım bugun. Kaan Motor her zamanki gibi cok icten cok samimi ve guleryuzlu idi. İbrahim beye tesekkur ediyorum ama ozellikle Erkan ve Sezgin'e burdan sevgilerimi gonderiyorum. Zaten bakımdan sonra Gebze'ye beraber donduk (Erkan'da da bir Jinlun var). Benim motordan gelen garip sesin kaynagını da bulduk. Selenin altına bir tornavida koymustum arada kullanmak icin.. Selenin altındaki haznenin su tahliye deliginden asagı sarkıp orada metal bir parcaya carpıyormus kasislerde.. Cok gulduk sebebin o oldugunu gorunce.. Kac gundur geli olucaktım. Meger bu kadar basit bisiyi farkedememisim
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
arkadaşlar her bir aracın yük taşıma kapasitesi vardır fazlasını koyduğunda veya koyacağım diye bazı parçalarında modifeye edilmesi o aracın kullanımlarda tehlike yaratacağını neden anlayamıyosunuz
tüm araçların kullanım kulavuzlarında nekadar kg yük koyulacağı zaten yazıyo kaç kg yük koyacaksan ona göre araç seçmek lazım
Herkese selam,
Far ayrının inceliklerini biri bana anlatabilir mi acaba. Farım gece hiç aydınlatmıyor. Direk karşıdaki ağaçları aydınlatıyor. O farın yanındaki vidalardan demeyin çünkü ayar sonda. Yani yandaki vidaları gevşetip aşşağı indirmem imkansız. Daha yakını aydınlatması ve daha çok aydınlatması için ne yapabilirim?. Birde gece karşıdan gelenlerden küfür yiyorum cabası. Lütfen bi çare bulabilirmisiniz sorunuma. Onun dışında birşey deha ... Acaba motora bu 444 veya double up yağ katkısı konulmasının bir sakıncası olur mu? 1500 yağ değişiminde 444 yağ katkısından kutunun 1/4 ünü ilave ettik. Birinden Şanzuman için sakıncalı olabilir diye duymuştum ama.. Fakat motorda bir performans artışıda hissetmedim değil. Birde bu taşıma kapasitesinin esnekliği nedir? Yani taşıma kapasitesi 160 kg diyelim. biri 80 biri 90 kg lık 2 kişi bindi. birde 10 kg yük var diyelim. Bu gerçekten sakıncalımıdır? Yada mesela 2 tane böyle evli insan hiç beraber binemeyeceklermi. Birde diyelim 10 kg lık benzin aldık. Bunu da düşecekmiyiz toplam yükten ? Cevaplar için şimdiden teşekkürler..
Kazasız ve keyifli sürüşler.
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
jedimaster, farın yetersiz aydınlatması sorununu bende yaşıyordum. Geçen haftalarda da kısa farım gümledi. Dün servise gittiğimde arkadaşlara farın aydınlatma gücünden memnun olmadığımı aktardım. Onlar da çözüm olarak halojen ampul takmayı önerdiler. Orjinal ampulden biraz daha tuzluca, duy falan da değişmesi gerekiyor. Neyse, taktırdım halojen ampulu, su anda eskisine gore cok daha iyi bir aydınlatma aldıgımı söyleyebilirim. Taşıma kapasitesinden benzin veya motor yağı falan düşülmez. Sadece üzerine binen insanlar veya konulan eşyaları belirten bir limittir o. 10-15 kg. aşmakla da birşey olacağını sanmıyorum. Abartıp da 250 kg. yükleyeceğim dersen bilemiyorum tabi..
bluesharki, egzozları kestirebiliyosun. Benim 250cc 'de kestirmeden önce hiç ses vermiyordu. Şu anda gayet güzel. 150cc'leri de kesen arkadaşlar var ve gayet güzel bir ses alıyorlar. Ses yetersiz geliyorsa bunu deneyebilirsin.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
Motorum 1500 km ye geldi ancak bazı problemler yaşamaya başladım.. Normal giderken devirli ya da devirsiz motor birden istop ediyor.. zannediyorum ki benzin alamıyor ve gaz yemiyor. Daha öncede buna benzer bir problemim olmuştu motoru ilk aldığımda hava delikleri kapalıymış montajda unutmuşlar.. 500 km bakımında düzelttiler ancak yeniden oluyor sanırım.. farklı nedenleri olabilir mi? ben depo üzerinde duruyorum ve 31 ağustosta teslim almıştım motorumu izmirden.. o sırada da izmir fuarına motor yetiştiriyorlardı ve oldukça yoğunlardı.. buna istinaden depomun montaj ayarının eksik yapıldığını düşünüyorum.. 1000km bakımınıda rezervasyon alarak gitmeme rağmen -120 km yaparak- yine fuar nedeni ile ve akşam saati olması nedeni ile - ki o saattte geleceğimi söylemiştim- ustalar yoktu.. özel rica üzerine bir usta geldi ancak 20 dakika da tamamladı bakımı.. Şimdi servise gitmemi tavsiye etmeyin çünkü 120 km kadar uzak bana yaklaşık her 20 km de bir aynı problemi yaşıyorum burada; motorum istop ediyor.. hatta bir seferinde durana kadar beklemiştim debriyaja basmadan -vurdurmayı denedim- lastikleri kitlemişti.. Expert burada/çeşmede başka bir ustaya baktırmayı düşünüyorum motorumu, garanti kapsamında herhangi bir sorun teşkil eder mi? ve parça temini gereken durumlarda izmirde ki servis destek olabilir mi bana?
kafein, karburatore pislik tıkanmıs olabilecegini dusunuyorum. bu bir. ikincisi ise havalar sıcak ve depo bazen yeterli havayı alamıyor. Yola cıkmadan once benzin deposunun kapagını bi ac havalandır tekrar kapat.. Ayrıca deponun mustluk baglantısındaki conta da zamanla eriyerek muslugun agzını tıkayabiliyor. Depoy sökerek ona da bakmalarını tavsiye ederim.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
karbüratör de olabilir muhtemel; çamurlu gezdi motor bir hafta.. ama büyük bir ihtimalle depo hava almıyor.. çünkü kapağı açıyorum her durduğumda biraz sallıyorum motoru o zaman yine devam ediyorum bir müddet daha.. benim endişem biraz garanti ile ilgili.. çünkü burada ki usta -mondial servisi aynı zamanda- çin mallarına karşı biraz tereddütlü yaklaşıyor.. herşey olabilir diyor kendi tecrübelerine istinaden olmalı expert senin yanıtını bekliyorum.. ilginede teşekkür ediyorum cenkmenderes .. yolda kalmak inanın çok moral bozucu.. hele gıcır gıcır bir chooperın üstünde..
kafain cenk kardeşimin dediğini uyguladıktan sonra problemin devam ederse bideşunu dene karbüratöre giren siyah ince lastik boruyu kalbüratörün ordan sök kuvettli olarak üfle inkanın varsa basınçlı hava tut çünkü deponun içine depolara boya atarlaerkene içinide gitmiş olabiliyor benzinde bu boyaları söküp rezerve musluğunu tıkayabiliyor benim başımada gelmişti aynı olay şimdilik üfleyerek olayı çözüyorum kışında depoyu söküp içini temizleyeceğim
uzun zamandır oğlumun motor tutkusunu bugün ona skyteam st 200 sm alarak onun hayal ettiği motoruna kavuşturdum pendikten ibrahim kardeşimin servisinden motoru kendim getirdim 40 km yolu 66 km çıkardım yolda gelirkene nerde dağ bayır gördüğümde hemen daldım gençlik duygularım kabardı lastikleri asfalt yol lastiği olmasına rağmen tümsek tepeleri rahatlıkla aştım ilk izlenimim harika bir motor vibrayson hiç yok frenler arkada hidrolik olduğu için süper, çekişi+süspanyiyonu mükemmel motor rotajda olmasaydı herhalde asfalt yolda seriliğinden dolayı km gösterde libresini koparabilirdim libre 140 gösteriyor ama bu motorla rahat 160 yapılır
bu arada motoru ibrahim kardeşim ve çalışanları motoru hemen hazırlayıp bize teslim ettiği içinde teşekkürler
allahhhh yandım ben yandım kızım da tutturdu motor(Sarı Jınlun) diye ne yapacam ben şimdi allah kısmet ederse onada alacamda nasıl bakalım cepler fena delindi offff
ailece motosiklet filosu kurmaya karar verdik (şimdilik hanım motor istemiyor bide o istese hapı yuttuk valla)
bu skyteam hakkında tam detaylı bi bilgi verirmisiniz yaw jl 250 ve 150 hakkında baya bi bilgimiz oldu sıra onlarda sitede bi kaç kişide var galiba erdun abi de almış oğluna ne kadar şanslı bi oğlun var yaw bn babama sööledim bedava verseler almam dio...yok ölüm makinesiymiş fln...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)