Jinlun JL125-T13 / JL250-5 / JL150-5 Hakkında
Reklamlar
-
13 Eylül 2005, 22:17
#421
BBRR arkadaşım kopan amörtisör vidası problemini bende yaşadım.Sağ amörtisör vidası şaseden KOPTU.Henüz 500 km bakımına servise gittiğimde durumu orada fark ettik Artık şans mı dersin, verilmiş sadaka mı sersin....Pendik servisi hemen müdahele etti ve durumu düzeltti.Kafa şimdi çalışıyor ya yolda olsaydım..Hafta sonu Çınarcık gezisindeydik eşimle beraber,yahu şimdi nasıl rahat gezebilirimki
Bu arda servis defterinede garanti kapsamında kaydedildi....
Reklamlar
-
14 Eylül 2005, 09:50
#422
Ben de şahsen bu olay vuku bulduğundan beri rahat değilim. Hergün yaklaşık 50 km yol gitmeye başladım fakat her çukurdan sonra bir oh çekiyorum. Dün o meşhur amortisör bağlantı civatasını gevşettik fakat conta biraz dışarda kalmış. içeri itmek te mümkün olmadı ve eski haliyle taktık civatayı. Yanlız o içerdeki vida nedense bana hiç güven vermedi. Yani üzerine gelen yükler açısından biraz zayıf göründü gözüme. YAda pisikolojik olarak öyle gördüm. Şaseye kaynaklı bi vida. Civatayı sıkarkende korktum ayrıca kopar falan diye. Sayın expert o bölgenin detayı ve sağlamlığı konusunda biraz bizi aydınlatırsanız sevinirim. Birçok kişide tedirgin olmaya başladı. Tam da keyifli keyifli binmeye başladığımız sırada kötü oldu bu.
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
-
14 Eylül 2005, 10:49
#423
jedimaster adlı üyeden alıntı
Tetron selam dostum.
Verdiğin bilgilerin çoğuna katılıyorum. Yalnız 2. maddeyi tam anlamadım.
- motoru çalıştırırken hafiften ön fere kolunu sıkın. (geçen hafta motoru çalıştırmak için yarım saat uğraştıktan sonra yazdıklarımı uyguladım ve artık motor iki gün yatmış olsa bile ilk basışta çalışıyor)
Motoru çalıştırırken ön freni sıkınca neden daha kolay çalışıyor. doğru mu anladım. İleri fırmala olayında ise haklısın. Debriyajı sıkıp bırakınca olmayabiliyor. Ama bazen az da olsa yine oluyor. Beni deli eden tek şey diyebilirim.
Birde birşey sorayim. Mesela 5. vitesle gidiyorken yavaşlamaya başladınız ve debriyajı sıkıp 4,3,2,1 şeklinde vitesleri düşürdünüz. Hareket halindeyken boş vitese veya 1. vitese düştüğünüzde debriyaj balatasından yada yanılıyor olabilirim başka bir yerden sürtünmeye benzer tuhaf bir ses geliyor mu. Yani 5 ten 3 düşünce gelmeyen bi ses boşta ve 1 de geliyormu? Bide boştasınız ve yokuş aşşağı gidiyorsunuz. Motor hızlı boştan 5 e takacaksınız. tabi tek tek. Aniden pat küt diye bir ses geliyormu motor aksamından. Yani motorla boşta hızlı giderken vites değiştirmeye başlayınca normal dışı ses gelmesi normal mi aynı şeyleri yaşıyormusunuz? yine çok sordum.
selamlar....
jedimaster; arkadaşım boşta süratli giderken birden 2. vitese takman çok tehlikeli birşey.şanzımanı mahvedersin .o hareketi yapmanın yollarını aramaktan vazgeçmelisin bence.garip sesler yapması da cok normal o durumda.benim jinlunum yok fakat genel olarak motor bilgim var ve kullanırım.sana ancak bir ipucu verebilirim eski jawalar vardı onlarda 4 ile 5 arasında da boş vites vardı ordan 5 e gecmek mümkün haliyle.Ama jinlunda böyle bişey varmı bilmiyorum.sanmıyorum olsun.
tetron arkadaşımızın bahsettiği ön fren sıkma işine gelince,o sırada farkına varmadan gaz telini hafif sıkıyo olabilir.ön frenin mekanizma olarak motorla hiçbir bağı yok bildiğim kadarla. Scooter larda fren sıkmadan çalışma olmaz.belki scooter u olan bi arkadaşının tavsiyesine kulak vermiştir Tetron.
-
14 Eylül 2005, 10:59
#424
Değerli Dostlar ,
Arka amortisör bağlantı elemanları ile ilgili problem çözüldü. Teknik resim haline getiriliyor. Bu formda yayınlanacak. Problem civatada değil , somundaymış. Üreticiyi beklemiyoruz. Hemen yeni somun yaptırıp servislere en kısa sürede dağıtımını yapacağız.
Tam teknik açıklamasını yapamasamda kabaca şöyle ; Çanta bağlantı elemanı konulduğunda değişen somun 1.5 mm kısa ve çapıda küçük bu yüzden bu somun sıkıldığında çanta bağlantı parçası amortisörün körüğüne basarak amortisörü sıkıştırıyor ve bu hem amotisör körüğünün patlamasına hemde çanta bağlantı parçası kasıntı yaptığı için çatlamasına veya kırılmasına neden oluyor. Amortisör lastiği yaralandıktan sonra boşta kalan çanta bağlantı parçasının iç çapı somundan büyük olduğu için sallantı ile somunu takatlamaya başlıyor ve şaseye bağlı olan bağlantı civatasının kırılmasına sebep oluyor.
Araştırmamızın sonucu bu şekildedir.
Parçalar hazırlandığında bu forumdan duyurularak tüm motorlarımız servislere ücretsiz dağıtım içim davet edilecektir.
Saygılarımla ,
Expert
-
14 Eylül 2005, 11:25
#425
expert, birkacgun once benimde sag taraftaki bu somunun gevsedigini farkettim. canta bolugu kopmle oynuyor. 22 numaraya kadar anahtrlarim olmasina ragmen tek eksik olan 18-19 anahtarinin uymasi nedeniyle sikamadim. en kisa zamanda servise ugrayip bunu gostermeyi dusunuyordum. bu vidayi sikmalimiyim yoksa servise kadar dokunmamalimiyim ?
Bir onemli sorunum daha var. Zannimca on amortisorlerden gelen ve kaskla bile cok rahatsiz edici bir gicirti var motorumda.ilk zamanlardan beri boyle. pendik bayisiyle arastirdik ama sesi o an cikartamadik. etrafta dolastik ama yollar duz oldugundan sesi duyamadik. ustada sesin nerden geldigini duyamadan bisi yapamadi tabiki. yollardaki ufak engebelerde bile hemen gicirdiyor. hatta biraz bozuk yola girince eski yataklar gibi gicir gicir gidiyo. yanimdaki motorlar bile bu sesi farkediyor. Bu ses nasil cozulur. Acaba amortusorun degismesi falan mi gerekli. Garanti kapsamina girer mi?
-
14 Eylül 2005, 11:27
#426
-
14 Eylül 2005, 11:27
#427
arkadaşlar merhabalar yazıları okuyunca kendi motorumun amortisör bağlantı civatasına baktım, civatanın önünde büyük ve kalın bir pul var ve bir problem yok gibi gözükmüyor.bu pul orjinal değilmi yani sonradan mı takılmış.aldığımda vardı civata gayet sıkılı ve problemsiz gözüküyor.paylaşmak istedim saygılar
-
14 Eylül 2005, 11:37
#428
Sayın Expert kendi adıma teşekkür ederim. ARGE ci kişiliğinizi ortaya koydunuz yine.
purifier dostum aman yanlış anlaşılmasın. sonra insanlar beni cahil zannedecek. Ben 5 ten 2 ye atmam vitesi. Sanırım yanlış anladın. Ben hareket halindeyken, yavaş veya hızlı, 5 ten veya 4 ten boş vitese düşerken boş viteste çıkardığı sesi kasdediyordum. Tabi direk boşa geçmiyo bazen 1 geçiyo tabi bu sırada debriyaja basılı, yine o ses çıkıyo. Yoksa dediğin şekilde bir kompressör fren söz konusu değil. Yinede sağol...
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
-
14 Eylül 2005, 14:41
#429
sevgili arkadaşlar, 4. viteste turbo olayına açıklık getirmek istiyorum.
motorsiklet kullanma zevki ve algısı herkese göre değişir. daha önce başka model bir motor kullanmamış kişi jinlun ile diğerlerini kıyas yapamaz.
ben daha önce 250'lik jawa, 300'lük MZ kullandım. sarsıntı ve lüks olarak onlarla kıyas edilemez. kesinlikle daha konforlu ve daha lüks.
jinlun motorsikletlerde devir saatinin olmaması kesinlikle bir eksiklik. bu nedenle kimse motorun limitlerini göremiyor. düşük devirlerde gitmeye alışmış kişiler biraz gazı artırınca gelen devir yükselmesi sesinden korkup devir düşürüyorlar sanırım. bunun sonucunda da motor çekişi daha zayıf oluyor. ben yokuş yukarı 4. viteste ve 70 km'deyken gazı kademeli olarak artırın ve motorun biraz bağırmasına izin verin turboya geçip geçmediğini anlayacaksınız diyorum.
zevkli sürüşler diliyorum.
-
14 Eylül 2005, 14:42
#430
aura, valla bende oglen gittim aldim gezeteyi. ve sadece jinlun un olmasi resimlerde hosuma gitmedi. sanki baska cin mali motor yok yada butun bu olaylar jinlunda oluyomus gibi oldu. biraz bilgisi olan bu yazinin uzerinde o reimleri gorunce aaa bak bu motorlara neler denmis diye dusunebilir
expert, zannedersem esenlerde yeriniz. ben maltepede oturuyorum ve hic bilmiyorum o taraflari. hafta ici de calisiyorum zaten. cumartesi acikmisiniz acaba? ben ilk once pendik bayisine yarin falan ugriyim orda cozum bulamazsam sizinle irtibata gecerim. artik canima tak etti denir ya o durumdayim. ilginize tesekkurler eger bu motoru kullaniyorsam burda olan sorunlara karsi yaklasiminiz sayesindedir
-
14 Eylül 2005, 19:06
#431
Sayın Exper öncelikle teşekkür ederek başlamak istiyorum
Bugün Teknik arkadaslarin 14:45 te Pendik'te olacağını söylemişsiniz.
Ben de servisi aradim. Çok teşekkür ediyorum motorumu inceleyip gerekli ayarları yapmışlar. Çok memnun oldum.
Bu şekilde sorunlari inceleyip önlem alici ve kalici çözümler suındugunuz icin tesekkur ederim. Pendik Kaan Motor' uda guleryuzlu cozum sunan hizmetinden dolayi tebrik ederim. Dolap demirin icin uyguladigi cozumden cok memnun oldum.
Sayenizde, Neredeyse her park ettigimde nasil memnun musun? ben de motor almayi dusunuyorum da diyen kisilere. Cok rahat ve cekinmeden memnunum tavsiye ederim demeye devam edecegim.
-
15 Eylül 2005, 12:50
#432
Yedek Paç olayında bende bir şeyler söylemek istiyorum ..Umarım bu mesajım sayın EXPERT ve JİNLUN a ulaşır..Motorumu ilkaldığımdan beri tek bir tek problemle karşılaştım.Bu problemimi daha öndceki mesajlarımdada belirtmiş,ama esenler bayisi Levent Aygünün "Mürencim halledeceğiz.motorunu getir,parçayı söküp gönderelim merkeze.yenisi gelir" sözleri ile kendimi avutuyordum..
Bu hafta başı motorumu bayiye bıraktım.dün aradaım ve bana dedikleri biz hallet tik onu.değişime gerek yok..ki bu bana bunu ikinci kez diyolar..İki kişi binemedikten sonra o motorun ne anlamı kalır
Gelelim malum parçaya..
Komple çamurluk kısmının içinde,camurluk ve üzerindekileri sabitleyen bir iskelet var..benim motorda bu parça yamuk.Çamurluğu lastiğe tam orantılamıyor.o kısım komple sağ tarafa çekik.iki kişi binildiğinde o esneme ile lastik tam ortalanmadığı için yandaki metal kısma sürtüyor..lastiği sıyırıyor.Yaa bu hafife alınmayacak bir problem.Allah kosurun iki kisi bir çukurdan geçerken lastik oraya binerse felaket olur..
Benim sormak istediğim o parçadan sözüm ona bayide yok,peki icm motorda yani getiren yardedemi yok.yoksa sizler bayilere yedek parça verirken kota uygulamasımı yapıyorsunuzz..sevis neden benim parçamı değiştirmek istemiyor..Bunun açıklaması nedir.
yada çözümü,bumu dur servis anlayışı.Gerekirse ben izmite geleyim o parçayı oradan alayım.bayinin bunu yapacağı yokk
ŞŞŞŞŞŞŞ...sadece sessiz ol.....
-
15 Eylül 2005, 13:56
#433
senin motorunun parçayla alakalı birşeyi olsa değiştiririz elbette sadece ayarla ilgili sorunu vardı oda yapıldı 2 kişi ilede test edildi
-
15 Eylül 2005, 14:19
#434
Umud ederim ki ayardandır,sen haklısındır..Halbuki geçen sefer ilhan ustayla baya bir uğraşmıştık.Ney se Bu akşam gelebileceğim almaya motoru.
-
15 Eylül 2005, 15:59
#435
iki kişi bindiğinde veya yükle bindiğinde amortisörleri sertleştirmek gerekiyor diye biliyorum. Amortisör sertlik ayarı amortisörler döndürülerek mi yapılıyor yoksa bunun için bir valf varmı? arkası amortisörlü bisikletlerde bile ayar yapmadan binilmez, kiloyagöre.
-
15 Eylül 2005, 16:12
#436
mahoo dostum amortisörlerin alt tarafında ayar bilerziği var onu cevirmek şartıyla ayarlayabilirsin
-
15 Eylül 2005, 21:47
#437
-
15 Eylül 2005, 21:54
#438
baron kardeşim ben kefgen gezisinde 8000 km geçeceğim
-
15 Eylül 2005, 22:12
#439
baron kardeşim pazar günü kefgende sadece sana mahsus bir tur atarsın bakarsın şimdiye kadar pilot koltuğuna kimse oturmadı benden başkası çünkü kimsenin motorunu kullanmam kimseye motorumu vermem "moturumu sadece bir seferliğine bir tur atıp denersin"
-
15 Eylül 2005, 22:18
#440
arkadaşlar bende de 150lik jinlun var. Bakıyorumda sorunlar hep aynı. Bendeki de mayıs sürümü ve 70 km hıza yaklaşınca zangır zangır titriyor. Ayrıca bugün 5 viteste gaz vermeye başladım belli bir noktadan sonra motor gaz yememeye başladı. bende mecburen az gaz verdim. motor hızlanmadı 90 ı bile geçemedim o yüzden. 150 cc ile sürat yapan arkadaşlar bu işin sırrını da yazsalar iyi olacak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler