Jinlun JL125-T13 / JL250-5 / JL150-5 Hakkında
Reklamlar
-
12 Ağustos 2005, 10:44
#241
barisertik, arkadasim madem para da var diyorsun bence Japon al yinede. Ben motorumdan cok memnunum ama burda herkes biliyor ki hepimiz bu motoru gecis motoru olarak goruyor para edinir edinmez daha iyi bir Japon motor alacagiz.
IKINCI KONUDA ARKADASLAR SIZE SOZ VERDIGIM GIBI:
Ayardan sonra benzin harcamalarini yazacaktim: 20 YTL adigim benzinle 240km gittim. Yani normale dondum. Sizinde bundan daha yuksek yakiyorsa servise goturup ayarlarini yaptirin.
Evet bir de bende 500km bakimimi yaptirdim. Butun ayarlari degisti tabii, kontrol edildi ve bindigimde inanamadim, baskasinin moturu gibi
Cok degisiyor arkadaslar, daha seri ve rahat calisiyor.
Keyifli surusler...
Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şuheda fışkıracak toprağı sıksan, şuheda!
Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
::pembe:: ::pembe:: ::pembe::
Reklamlar
-
12 Ağustos 2005, 10:52
#242
Arkadaşlar öncelikle bu denli seri cevaplar için teşekkür ediyorum. Periyodik bakım konusunda tam bilgi almadım. Sizlerden ve sevislerden edindiğim bilgiler doğrultusunda ilk bakımın 1000 bakımı olduğunu duydum öncesinde yapılması gereken bir bakım mı var? Bir de satan kişi bu motorun bujilerini japon bujilerle değiştirdiğini söyledi. Ben zaten motoru servise götürüp göstermeden almayı düşünmüyorum. 500 km bakımı konusunu ayrıca satan arkadaşla tekrar görüşmem gerekiyor sanırım. Motor çok temiz görünüyor ama benim ki çok acemi bir göz tabii ki.
-
12 Ağustos 2005, 11:24
#243
alestevardiya sana katılıyorum. parasI oLana ben de kesinLikLe japon tavsiye ederim. Motorlarımızdan memnunuz ancak dediğin gibi, japonlar kesinlikle farklı. Zaten aradaki fiyat farkının nedeni de bu. Bu paraya 0 km. bir motor almak zaten büyük bir olay. Ha, 8-9 milyar param olsa şu anda japona biniyor olurdum tabi o ayrI.
mendi_jaun, o kadar yeni bir motorda eğer bir kaza yapmamış ise problem olacağını sanmıyorum. Alırsan eğer yağını kontrol edip değiştirmeni tavsiye ederim. Japon buji olayı iyidir. Ayrıca zinciri yağsız bırakma..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
12 Ağustos 2005, 14:39
#244
YARDIM..!!
arkadaşlar;ben jinlunumu kargoyla getirttim ve bulunduğum yerde herhangi bir servisi yok.o yüzden motorun bakımını 800 de yaptırcam ve bu haftasonu motoru güvendiğim bir ustaya götürcem.dolayısıyla motorun 500 ve 1000 km bakımını birden görmeyi düşünüyorum.
yetkili veya bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bana bu durumda ne yapmam gerektiği hakkında fikir verirlerse sevinirim.farklı çözümleri olanlar varsa onların da düşüncelerini öğrenmek isterim.
şimdiden teşekkürler....!
-
12 Ağustos 2005, 15:33
#245
crafterx, hocam aman diyim yağını değiştir hemen. Herhangi bir motor servisinde yağını kolayca değiştirebilirsin. Motorun içine ilk konulan yağı 800 km kullanmak cok zararlı. Motorun ordaj aşamasında attığı çapaklar motoruna zarar verir. Hemen değiştir yağını.
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
12 Ağustos 2005, 16:13
#246
-
13 Ağustos 2005, 10:42
#247
barisertik adlı üyeden alıntı
tesekkur ederim bu ayrintili yazi icin ve bu kadar hizli cevap verdiginiz icin
Değerli Dostum ,
Söylemeden geçemeyeceğim. Sizden sonra satılık ilanlarını kontrol ettim. Demiralp koduyla forumda bulunan bir Sn. Jinlun Sahibi 250 cc elegance modelini 2. el de 3.550. YTL ye sattığını beyan etmiş işte buda benim söylediklerimi teyid ediyor. 2. el de bile alıcı bulduğu gibi son derece iyi fiyatlardan alıcı buluyor.
Saygılarımla ,
expert
-
13 Ağustos 2005, 17:53
#248
-
14 Ağustos 2005, 02:00
#249
arkadaşlar motorumu seviyorum ama sanki sesi biraz daha gür çıksa rakipsiz olacak gibi geliyor. Bu nedenle daha önce egzoz değiştiren varsa ? Yada orjinal aksesuar egzoz'u (ses için) olduğunu bilen varsa ya da nasıl sesini yükseltebiliriz bu çıtırların bilen varsa yardımlarınızı bekliyorum (Özellikle de expert orjinal aksesuarları varsa nerede ve nasıl ulaşabiliriz yardımcı olabilirsen sevinirim)Teşekkürler
ya üstünde olacaksın hayatın ya da içinde :)
-
14 Ağustos 2005, 02:14
#250
arkadaşım öncelikle egzosundaki susturucuları çıkarttırabilirsin fakat çok iyi bi ustaya yaptırman lazım çünkü keserken daha beter yapabiliyolar aman dikkat sonra şunu da söliim sanırım senin motor da mekanik garanti war yani sen egzosu bozarsan öle kalır sonra dan bi sorun çıkarırsa sen yüklenirsin
(bu arada egzos daki olay ın bedeli duruma göre deişir ama 200 250 kaat )
-
16 Ağustos 2005, 15:35
#251
93 yılında jawa laser 250 ile basladim motor hayatina.
98 yilinda 301 MZ aldim ikinci el. 2001 yilinda araba alarak ara verdim.
sonunda 10 gun once jinlun 250 aldim.
250 km'ye geldim. motor gayet guzel. ozellikle vibrasyon ile ilgili endiselerim vardi.
bundan once bir tiger test etmistim ama vibrasyon konusunda kesinlikle daha iyi.
genelde 60-80 km arasi kullaniyorum. birkac kez sollama icin 100 km'ye ciktim.
ama dedigim gibi vibrasyon cok az. yani iki silindirli bir motorun uzerinde oturmaktayiz
sonucta. bundan daha iyi olacagini dusunemiyorum.
vitesleri daha alisma evresinde oldugu icin biraz zor geciyor. trafik isiklarinda vs. bos vitesi
bulmakta zorlaniyordum. servisim debriyaj ayarini biraz sertlestirerek sorunu cozdu. ozellikle
500 bakimini bekliyorum. sanirim ondan sonra cok daha iyi olacak.
-
17 Ağustos 2005, 00:09
#252
jinlun chooper modellerine yaptirilan bu deri çantalarin maliyetini soracaktim.. yaptiran arkadaslar bilgi verirlerse sevinirim.. ayrica 150 cclik alacagim(pesin) bir tane izmirde oturuyorum.. ikinci el satmayi dusunen arkadaslar varsa saldiraysen@yahoo.com teklif verebilirler..
-
17 Ağustos 2005, 10:14
#253
Selam Expert başını ağrıtıyoruz ama 2000 bakımı ne kadar olması gerekiyorr
Bende yağ buji değişti 55 ytl alındı.
İlgine şimdiden teşekkürlerr
-
17 Ağustos 2005, 17:05
#254
Yaw motoru pek zorlamıyacağından eminim ustalık dersen zira ben kendim uğraşıcağım.Sakarya Universitesi Makina Mühendisliği okuyorum.Alıcağım jinlunu zaten satmayı düşünmüyorum custom yapıcağım onu.En kötüsü alıcağım lastiği ileriki zamanlarda alıcağım dragstarıma kullanıcağım JİNLUN yetkililerinden birde teknik çizimleri alabilseydim projeye şimdiden kendimi adapte edip 2 sene sonrada gerçekleştirirdim.Ama bir cevap gelmedi.
-
17 Ağustos 2005, 17:16
#255
ODUNCU adlı üyeden alıntı
basman,
eğerki bir yanlışlık yoksa 160 km/h e kadar çıkabiliyorum.
140-150 duyuyorduk ama bu hepten. Hocam ben kendımı yırtıyorum 130 u geçmiyor onuda işine gelirse yapıyor. Siz motora ne yaptırdınız nezaman bukadar süratlenmeye başladı. Bilgi verirsen sevinirim.
arkadaşın motorunun ibresi bozuk merak etmeyin 130 u geçmez .
-
18 Ağustos 2005, 10:18
#256
jedimaster adlı üyeden alıntı
Yalnız jinlun forumunu biraz dağıtmadık mı? oturduk başka bir markayı tartışmaya başladık. O neyse ne . Alanlara hayırlı uğurlu olsun. Biz kendi motorumuzla ilgilenim.
Bu arada birşey soracağım. Motoru ilk çalıştırmadan sonra, yani yeni ısınmışken 1. vitese taktığımda ileri fırlayıp tak diye çıkan ses henüz geçmedi bende. 2. kere 1 e taktığımda olmuyor. Çok enteresan bi olay. Dişli kırılacak diye korkuyorum. 650 km oldu motor. Bu geçeceğe benzemiyor. Usta da yapmaması lazım dedi. Açıp şanzımana bakmak lazım dedi. Şmdi bu sorunu yaşayan arkadaşlar var mı? veya bu sorunu yaşayıp da çözüm bulan. Yada sayın expert bu konuda bilginiz varsa siz söyleyebilirmisiniz? Bu normalmidir? genelde olur mu?
Herkese iyi sürüşler, kazasız günler...
Selam ,
Öncelikle bu forumun Jinlun ile ilgili olduğunu hatırlattığın için teşekkür ederim. 1. vites sorununa gelince aynısını benim motorumda yapıyor ama ilk çalıştırmada devir yüksekken bu hiç bir problem çıkartmayacaktır. Şanzumanı elletmeni tavsiye etmiyorum.
expert
-
18 Ağustos 2005, 11:49
#257
teşekkürler expert
işallah dediğin gibi bu 1. vites olayı sorun çıkartmaz. Tavsiyeni dinleyip şanzumanı açtırmayacağım. Bende açtırmamak istiyordum zaten. Ama yine bu konuda sonradan bir bilgi olursa bana aktarmanızı rica ediyorum. Çünkü Bazen çok az yapıyor, bazen çok darbeli oluyor. Korkuyorum.
Ayrıca bazı insanları, başka insanların kullandığı motorlar neden bu kadar ilgilendiriyor anlamıyorum. Başka bi sorunumuz olsa bu kadar ilgilenirmisiniz sayın stenza. Üstelik eleştirileriniz somut ve yapıcı değil. Direk asap bozucu. Yani hem alanların hem satanların moralini bozuyorsunuz. Kendi motorumuzu sizden iyi biliyoruz müsadenizle. iyisiyle kötüsüyle sayın stenza. Üstelik buradaki kullnıcıların bazılarını yakından tanıyorum yaş ortalamamızda baya yüksek sayılır. Üstelik eğitim seviyemizde tahmininizden fazladır. Yani her söylenenin arkasından koşacak insanlar değiliz. Bütçemize uygun sevdiğimiz tarz bi motor aldık. iyisiyle kötüsüyle seviyoruz motorlarımızı. Üstelik sayın expert'le olan diyaloğumuzdan da memnunuz. Çünkü her müşteri ilgi görmek kendini yalnız hissetmemek ister. Başka bir marka aldığımızda bize bu garantiyi verebilecekmisiniz sayın stenza. Yamaha alıp 2 ay ayna mahruti bekleyen çok insan var. Her türlü tavsiyenize açığız. Ama kimseyi üzmeyin. Bende biliyorum motor almayı. Birgün bütçem müsait olunca yapacağım ilk iş bir dragstar 600 almak olacak. Sizde o zamana kadar sabredin yada lütfen bana yardımcı olun hemen alayım dragstarı.
Herkese mulu günler...
\"Hep denedin, hep yenildin, tekrar dene, tekrar yenil, daha iyi yenil...\"
-
19 Ağustos 2005, 01:22
#258
merhaba.. forum çok uzun olduğu için hepsini okuyamadım ama yine de bayaa bi okudum arkadaşlar bende motor almak üzereyim jinlun 150 veya keeway 150 arasında kaldım jinlun 150 de iki kişi yokuşta çekiş problemi fln oluyor mu? 150 sahipleri ne derece memnun bir de izmirde nerden alabilirim yani bi yerden alırım sonuçta ama servisi yedek parçası ne alemde? teşekkürler.. iyi günler..
-
19 Ağustos 2005, 07:52
#259
Umm.. bayadır yorum yapmamışım.. Son zamanlardaki izlenimlerimi aktariyim. Bu vites geçmeme gibi veya boşa alamama gibi problemleri ben hiç yaşamadım ve yaşamıyorum. Hatta arkadaşımın (ccbbdd) virago 250'sinde bile bazen boşa geçme problemi olurken bende hiç olmadı. Haa şunu soylemek gerek. Bugun e-5 de dahil olmak üzere motorları değiştik ve birbirimizin motorlarını kullandık ccbbdd ile. Bir kere şu bir gerçek. Virago bizim jinluna göre gözle görülür bir derece daha seri. 90'dan sonra da gaza bastığında fırlıyor alet. Sizinkileri bilmem ama benimki 100'den sonra nazlanarak hızLanIyor. Belki cam çıkarılsa bir derece daha ivmelenmesi artabilir yüksek hızda. Bazı arkadaşlarım 150 gibi hızLardan bahsetmişLer. Nasıl oLuyor anLamadIm ama benimki kıçı çıksa 130 yapar. O da rampa aşağı bulursa. Düz ve rüzgarsIZ bir yoLda yapacagI anca 125 faLandIr. Belki 130 oLur ama ancak o kadar. Vibrasyon 95-100 gibi oLdukca artIyor, 110 gibi tekrar azaLIyor. yani 100 le gideceğine 110-115 gidersen motor daha az titriyor. 4. viteste 100-105 km'ye kadar çıkardım, bu şekilde iş görür bir ivmelenme alabildim. 70-75 km/h gibi bir hIzda 5 'e atarsam ve bu hIzLarda soLLamaya çıkarsam 5 ile, cok zor hIzLanIyor ve kabIz ediyor adamI. Sele ilk zamanLar inanILmaz sertti, resmen kıçım agrIyodu. Şu anda o kadar rahatsIz degiL. Ama ccbbdd'nin virago'nun koltuk resmen mercedes koLtugu gibi. Arada cok fark var. FrenLerden memnunum. YAn rüzgarLarda motor bazen zorluyor. Belki de benim de hafif oLmamIn etkisi vardIr (60 kg civarI). Egzozu kestirmiştim. Sesinden memnunum. BununLa alakasI varmIdIR biLmiyorum ama egzoz bagLantI yerLerindeki kaynak noktalarIndan kIrILma yaptI ve egzoz gazI kacIrIyo. İyice kIrILana kadar bekLe kaynatIrIz dedi servis. Kestirdiğim için garantiden değiştiremiyoruz maLesef. Kestirecek arkadaşLara duyruLur. Bunu göze aLarak kestirin. AyrIca virago'yu sürünce, şu bizim saLIncakLI vites sisteminin ne kadar konforlu oldugunu gordum. vites pedalının altına ayagını sokup yukarı ittirmeye cebelleşmek zor bişiy. Ozellikle Harley tipi geniş tabanLI ve geniş burunlu bir çizme giydiğiniz zaman. Yakıt sarfiyatIndan memnunum. Belirtilen verilerin üzerinde bir yakıt sarfiyatI yok. Bilmem sizinkiler nasIL ama benim farLarI ben yeterLi buLmuyorum. Çok iyi aydInLatmIyor, özeLLikLe karanLIk yoLLarda verim aLamIyorum. Daha önce sis farI taktIrdIgIm icin karanLIk yoLLarda bunLarI açıyorum ve ortaLIk günlük güneşlik gibi oLuyor. Ön taraftaki cam, gösterge böLgesinden tıkırtI geLiyor. VidaLarI sIktIk azaLdI. Ama yinede tamamen yok degil. AynaLarI ne kadar ayarLarsam ayarLiyim istediğim kadar geniş bir görüş açısı aLamadIm. Virago'da buLunan benimkinin yarIsI kadar boydaki ayNaLar benimkinden cok daha genis bir gorus aLanI sunuyor. SabahLarI çaLIştIrmakta zorLuk yaşayan arkadaşLar oLmuş. Ben hiç öyLe bir problem yaşamadIm. 1'e atarkende fIRLamIyo veya bi ses gELmiyo motorumdan. IşıkLarda stop mtopta etmiyor. SabahLarI 3-5 dakka IsItmama da gerek kaLmIyor. CaLIsItIRIp yarIm dakka bekLesem yetiyor. Beklemesem de bekLemem, 5-10 saniye hafif gaz veriyorum sora rolanti kendisi calıstırmaya devam edebiliyor stop etme diye bi olay yok. Amortisorler sert, benim gibi hafif biriyseniz ve daha cok tek kişi biniyorsanız, kasislerde zIP zIp zIpLIyosunuz. Aklıma geLenLer bunLAr.. Motorum şu anda 2500 km'de.. Onu da ekliyim.. EE böyle işte...
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
19 Ağustos 2005, 10:55
#260
4. viteste 100-105 km'ye kadar çıkardım, bu şekilde iş görür bir ivmelenme alabildim.
cenkmenderes, butun yazdiklarin tamamda ben bu lafinda dumur oldum. nassssi yani yaaa . ben 5. viteste 80 e ulasinca motor altimda dans ediyo nerdeyse ve titresim gun gectikce azalicagina artiyo gibi. 4. viteste yapsam ne olur acaba .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler