Zar zor youtubde'da motora sahip bir arkadaş buldum ve inceleme videosu çekmesini rica ettim sağolsun sitedeki teknik özelliklerden bahsetmiş sadece.
https://www.youtube.com/watch?v=x4xDAghdlMs&t
Zar zor youtubde'da motora sahip bir arkadaş buldum ve inceleme videosu çekmesini rica ettim sağolsun sitedeki teknik özelliklerden bahsetmiş sadece.
https://www.youtube.com/watch?v=x4xDAghdlMs&t
Tek silindir bir motosiklet titrer ama motosiklet ağır arkadaşlar o yüzden titreme seviyesi tek silindirlere göre biraz daha hafif olur şasi bana kaliteli geldi o yüzden titreme seviyesi 2 3 saatlik bir kullanımda yorabilir kullanıcıyı
3 silindirli araçlar bile titriyorken motosikletin titrememesini düşünmek bir hayal olur. rn 180'i kullandım ben titreşim seviyesi kişiyi yormayacak bir seviyede motosiklet küçük ama küçük olduğundan daha bir ağır
Tabiki tek silindir her motor titrer 3 silindir de titrer. Bu marka benim gözümde hala yeni ve benim aklımda birçok sorusu mevcut olan bir marka bu yüzden sorularımı mazur görün. Şimdi nk150 ile çanakkaleye gittim. 3 saat aralıksız gidebilidim . Arkadaşım için balıkesirden izmire drift 125 getirdiöm getirene kadar 3-5 kez mola verdim. Demek istediğim ve sorduğum soru Titreşimin insanı ne kadar rahatsız ettiğiydi.
Ben 2018 RN 180 Siyah modeli aldım. Hâla birçok bayide Siyah modeli mevcut değil. Şuan 40'KM'de Öncelikle belirtmek isterim ki motor freni çok kuvvetli 2'den 1'e bile azcık yüksek devirde düşürürseniz. Ön tekeri kitleyip arkayı kaydırmaya başlıyor. Aniden durmak zorunda kaldığım zaman keşfettim bunu eğer bakışımı kaçırsaydım yere yapışmıştım. Güzel ve Küçük bir motor 60KM/S'in üstüne çıkmadım henüz 5. vitesi de görmedim evin etrafında az az turluyorum.
1.75 boyum var motora ilk bindiğimde ayaklarımın parmak üçları anca yere değiyordu. Şuan 2'sini de neredeyse tam basabiliyorum.
Sele rahatsız diyen var şehir içinde ben hiç rahatsız olmadım Totomun büyüklüğünden midir bilmem. uzun yolda sıkıntı yaratabilir mi bilmiyorum uzun yolu ocak başı gibi güzel bir gün bulduğumda bi 100km git gel yapacağım. Yaptığımda buraya eklerim. Artçı selesi küçük deniyor ama ben Büyük totolu da küçük totolu insanı da arkama aldım onlar da rahat olduklarını söylediler. Kısa mesafede.
Motor kış aylarında ısınmıyor adam akıllı ısınması için 10 dakika falan uğraşıyorum öyle jikleyi aç 30 saniye sonra kapat bak yoluna olayı yok malesef.
Ön ve arka frenler gerçekten çok güzel tutuyor.
Lastikler konusunda pek tecrübeli olmadığım ve bu benim ilk motorum olduğu için açıkçası pek bir yorum yapamıyorum yağışlı havada çok çıkmadım ama kaydığına da henüz şahit olmadım. Umarım'da olmam. Yinede tekerlekleri değiştirmekte fayda var.
Egzoz patır patır patlatıyor. İnternetten motoru kullanan arkadaşta 8000km'de hala patlattığını belirtti.
Ara hızlanmaları çok güzel söylenen kadar var ama ben henüz 5000'devirin üstüne çıkmadım.
Plastik kaliteleri öyle çok mükemmel değil. Motorana Kübaya taş çıkartır orası ayrı.
Orta sınıf güzel bir motor. Deneyimlerimi eklemeye tecrübe ettikçe devam ederim.
Ek olarak arka çamuruk arka şashe kısmını çok kirletiyor artçıya çamur atıyor diyenler var ben şahit olmadım ama arka çamurluk biraz işlevsiz geldi. Ön Çamurluk'ta öyle komple motor bloğuna çamur atıyor. Şuraya da birkaç görsel bırakayım.
EDİT: Aynalar konusunda çok tartışma vardı aynalar ince bir ayarla arkayı gösteriyor ama pek sağlıklı değil kafanızı hertürlü biraz oynatmanız gerekiyor.
Slmlar.
2018 Ağustos ayında uzun araştırmalar sonucu bende rn 180 aldım. Ciddi anlamda atak bir motor, ilk zmanlarda vites geçişleri çok iyi olmasada sonradan daha iyi oldu. 2.yağını değiştirdim,Top speed şuan 111km. Lastikler berbat mutlaka değiştirin, değiştiremem derseniz havalarını 32 psı den 28e düşürün. Islak zeminde ilk kayma deneyimimi yaşadım hemde düz yolda 😊 aman dikkat diyorum. Genel anlamda çevre tarafından çok hoş karşılanan gün içerisinde 5-10 kez diğer motor sürücüleri tarafından gözlerle uzun süzüşler şeklinde yada otomobil içinden camı açıp süper bişey markası ne vs gibi hoş tepkiler aldım.
Yazacak çokda birşey yok alan pişman olmaz..
[IMG][/IMG]
Konu ile ilgili yazıma ek yapmak istedim. Topspeed denemesi yapmadım ama rahat 70-80 goruyor rodajı henüz bitmedi ama ilk yağı değiştirdim. 1.3 litre yağ alıyor motor. 1.3'den fazla koyarsanız titreme yapıyor. Ek olarak motorumun subab ayarları sıkıydı yani rampa aşşağı kompresyonda patlamalar yapıyordu. Çiğ gaz atıyordu dışarı ve yakıt tüketimim çoktu. Ben biraz agrasif kullandığım ve motorun yeni olması ile çok yakması normal geliyordu ama 100km'de 5 litre görünce subab ayarlarını da ilk bakım ile kontrol ettirdim sıkı çıkmıştı 1 litre azalma oldu direk 100km'de Ek olarak motoru aldığınızda yağını kontrol edin. Benimkinde az yağ çıkmıştı 200km'de fark ettim.
+Sele sert olduğu için kediler çırmalamıyor çok.
- Lastikleri değiştireceğim çok kişi memnun kalmamış ama ben yağışlı havada da kaydırmadım. Yine de güvenliğim için değiştireceğim değiştirdikten sonra farkları gözlemleyerek yazarım ama fren yaparken illaki kayıyordu.
Bu gün zinciri değiştirdim sürüşte stabilite artti. virajlarda arka tekere guc aktarimi falan da duzeldiğinden cok daha iyi viraja girebiliyorum. daha once ha düştüm düşecem diyordum. Zincir değiştirecek olursaniz boyutları 428x118
Bunlara ek olarak balatalari değiştirmek istedim fakat izmirde burak21 ve levent motora gittim balata suzuki ile honda kırması olduğunu soylediler. özel üretimmiş ön icin tekrar gideceğim.ama olduğunu sanmıyorum
Motoru bende kullanmaya başlayalı 2 hafta oluyor, gösterge ekranı, plastik kalitesi, frenlemesi, ara hızlanmaları torku beni epey tatmin etti. Genel olarak memnunum motorumdan motosiklete yaklaşık 6-7 yıl ara verdikten tekrar bu motorla geri döndüm.
Selesi sıcakta çok terletiyordu ve artçı selesi sert olduğu için şikayet aldım, bu yüzden iki parça olan 3d sele kılıflarından aldım. Sinyali hep açık unuttuğum için sinyallerime buzzer ekledim, (yada sesli flaşörde alınabilirdi). Şimdi sırada yapmak istediğim arka çanta demiri, daha önce yapan iki arkadaş olmuş sanırım bir letgoda birde youtubeda vidyo gördüm, demirci arkadaş çalışmaya başladı, bittiğinde fotoraflarını burada paylaşacağım, hem artçı oturduğunda tutunacak alan olmaması hemde bazen evrak vs. taşımak için buna ihtiyaç duydum, ihtiyacım olmadığı zaman çantamı söküp garaja bırakacağım.
Onun haricinde ise vites geçişleri biraz sert ancak ilk bakımı yaptıktan sonra, yağ değişiminden sonra biraz yumuşar diye umud ediyorum, eğer yumuşamazsa bilelim ki kronik olarak böyledir. Ancak debrijayı kavraması, frenlemesi vs. bence gerçekten çok iyi. Diğer sıradaki işim ise ayna değiştirmek olacak, motora uygun arkamı daha güzel gösterecek ayna arayışındayım, bunlarıda yaptığımda fotoraflarını ekleyeceğim.
Onun haricinde sormak istediğim bu motor ne malı ? Satan bayi tasarım İtalyan ancak endonezya malı diyerek bilgilendirdi, ancak motor bloğunun üzerinde Brazil Technology yazıyor, pşyasada ki bir çok arkadaş çin malı vs. diyor bu konuda fikri olan varmı ? Bu motor yurtdışında başka bir marka adı altında satılıyormu ? satılıyorsa modeli nedir ? bilen varmı ?
Çanta demiri ihtiyacı olan arkadaş varsa;
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/198836-rks-rn-180-icincanta-demiri-yapimi.html#post4488708
Kullananlarda yakıt durumu nasıl ? ben ilk depoyu doldurtan sonra 110 kmde depo bitti, rezerve geçtim, daha sonrada 120 kmde benzilik bulabildim ve 6 litre benzn aldı, yaklaşık tüketim 100 kmde 5 litreye geliyor, bu ccdeki bir motor için imkansız neredeyse bu tüketim şehiriçide olsa. hepte rodajda olduğu için 4-5 bşn devir sürüyorum 5 binin üzerine çıkmadım bile. Ama zaten 3 bin devirdeyken biler gaz kestiğimde pat pat sesler geliyor egsozdan, soğukken rolantide çalışmıyor stop ediyor, jikleyi açtığımda gaz vermezsem stop ediyor, ancak ısınınca saat gibi, büyük ihtimalle subaplar çok sıkı ilk bakımın 300 kmde olduğunu sölemişti satıcı ilk bakımda subap ayarıda yaptıracağım, umarım egsoz patlama ve soğukken çalışmama sorunuda çözülür.
bende aldigimda bu devirlerde yakiyordu hatta dava bile acmıştım izmirden istanbula 2.5 depo 430km istanbul cankkale 303 km 60tllik benzin yaktım. sehirici 200km yakit masrafim 6litre suanki fiyatla 23 kuruş 1500-2000 kmden sonra düzeliyor subablar bende de sıkı endişelenicek birşey yok neredesin bilmiyorum ama motorun teknik servis kitapcigi hatali motor yağ yakmadikça motoru subablar dahil açtırma.
Karbretor hava ayarini iyi yap yeter yağ seviyeni kontrol et. Mesela ben izmirden cikarken 300ml.fazla yağ koymuşlar motor boğulduğu için 1 depo fazla benzin yaktım.
Edit ilk bakim için 300degilde 500kmyi beklesen daha iyi olur servisler yaz kış 20-50 yag koyuyor sakın 20-50 yağ koydurma
10-50 şuan için iyi. kışın da 10-40 koydur
edit2 istanbulda oktay motora gidebilirsin.
edit3 lastiklerini değiştir anlaş tercih edebilirsin. michelinle arasinda pek bir fiyat farki yok anlaş daha ucuz. fakat daha performansli diyor herkes.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------
Benim motor bloğumda bu yaMiyor o kisimi silmişler. Tahminim oki piston buyultup silindir yuvasini tornayla genişletmiş olabilirler
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------
Ek olarak bu motosiklete sahip arkadaslar için soyluyorum. 1500-2000kmde bir arka koltugun altindaki takim setinden alyen anahtari cikartip sikabildiginiz tum vidalari sıkın. gevşiyorlar. Serviste motor bloğunuzu 4 noktadan sıktırın titresim azalıyor
Bu sekilde kullanmak eziyet, surekli pat pat egsoz patliyor, sogukken stopnediyor performanssiz calisiyor, subaplar cok siki boyle kullanip motorada zarar verecegime ayarlatmak daha mantikli kendileri acilana kadar
Zaten gözünle görebilsen öyle saklamazlardı telefonun kamerasıyla o yaprakların arasından ortasına doğru bak görürsün
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------
Ve 150cc lik gömleği 190lığa büyütmek akıl kârı değil soğutmasını düzgün yapamaz bir kere aklında bulunsun kardeşim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)