Herkese merhaba,
Son zamanlarda motoru sürerken gazı çok açtığımda bir miktar kaçma/kaydırma sorunu oluşmaya başlamıştı. Vites geçişleri de kemikleşmeye ve boşa düzgün geçmemeye başlamıştı. Motor 45.000 km'ye gelmişken zamanı geldi deyip debriyaj balatasını değiştirmek istedim. Orjinal balataların fiyatı 290 liraydi (yalnızca balata). EBC marka balata 180 liraydı (işçilik dahil). Çok arafta kalsam da sonunda EBC ile devam ettim. Bilmiyorum belki hata yaptım belki sorun çıkarmayacak ama tecrübe etmek gerektiğini düşündüm. O arada ön/arka fren balatalarını da değiştirdim (ikisi toplam 110 lira). Arka tekerdeki kilitlenme sorunu büyük ölçüde kalktı. Şu an gerek vites geçişleri gerekse frenleme sırasındaki motor kontrolü oldukça iyi. Malum önümüz yağmurlu mevsim, frenlere daha çok iş düşecek. Fakat motoru ustadan aldıktan sonra bariz bir zincir sesi gelmeye başladı. Usta, bunun zincir iyi yağlanmadığından olduğunu ve daha sık yağlanması gerektiğini söyledi. Belki de iç taraflarını yeterince yağlayamadım. Yeniden yağlamama rağmen ses geçmedi. Bir kez de zincir temizleme spreyiyle temizleyip tekrar yağlayacağım. Ses hala geçmediyse zinciri değiştireceğim. Gelişmeleri yine buraya yazarım. Herkese güvenli sürüşler.
Artık bu başlığı günlüğüm gibi kullanacağım
Zinciri gazyağı ile temizledim ve bu sırada sorunun ne olduğunu anladınm; zincirin bir kısmı normal şekilde esniyor fakat temizlemek için yarım metre ileri alınca zincir esnemiyor. Muhtemelen bu esnemeyen kısım dişlilerin etrafını düzgünce sarmadığı için ses yapıyor. Bu ses illa ki dişleleri yiyecektir. Bu yüzden en kısa zamanda zincir almaya gitmem gerekiyor. Yakın zamanda zincir değiştiren varsa ne marka aldıklarını ve yorumlarını duymak isterim. Zinciri tek başıma söküp takmaya çalışacağım. Umarım becerebilirim. Herkese güvenli sürüşler
yine forumda aynı sorunla karşılaşmış biri vardı. zincirini acilen değiştirmen gerekiyor sanırım. dişliler ile birlikte değiştirirsen iyi olur
http://www.sahibinden.com/arama?query_text=xl+650+zincir
http://magaza.entelenerji.com/525-vx-118-x-ring.html
eski motorcu yeni transalp ciden selamlar...
phradrel teşekkürler. Karaköy tarafında zincir satan biri varmış. istediğin lokma sayısıyla zincir kestirebiliyormuşun. Oraya bir bakmaya gideceğim. Oradakileri beğenmezsem D.I.D ile devam.
coolsoul hoşgeldin, güvenli sürüşler.
İnternette DID marka O-ringli zincir 165-180 arasındaydı. Karaköy perşembe pazarında Çek malı CZ marka O-ringli zinciri 150 liraya aldım. Dün akşam taktık. Cazır cuzur öten eski zincirden sonra inanılmaz sessiz geldi. İnternetten baktığım siteler ve konuştuğum kişiler en iyisinin Çek malı zincirler olduğunu söylemişti. Zamanla iyi, kötü bir gelişme olursa yine buraya yazarım. Herkese güvenli sürüşler.
Arkadaşlar 2000 model 100.000 kmde bir transalp alınırmı sizce??
Arkadasin sordugu soruya cevabi ben de bekliyorum. Eski model motor alacagim transalpler cok ilgimi cekiyor.
En azından kM düşürme gafletine girmrmiş sahipleri
bahsettiğiniz motor
Bu galiba boyalı diyecektim ki açıklamalarda yazmış zaten sahibi,http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-yol-arkadasi-138490610/detay
motor diri duruyor ve bence alınabilir bir motor zira transalpler sorunsuzluğu ile meşhur gibi,
yani şimdiye kadar transalp alıpda şurasında şöyle bir problem var bir türlü düzeltemedim diyen kimse ile tanışmadım..
ANGARAJ
Motorun nasıl kullanıldığına bağlı olarak değişir. Fakat güvenemediğin biriyse bence bulaşma derim. Tamam sağlamdır, sorunsuzdur ama bunun da bir sınırı var. Kendime alacak olsam daha küçük ama yeni model bir motor alırdım. Eğer tanıdığın biriyse, titizse, motora iyi bakmışsa üzmez. 140.000 km'de bakım harici motorunu açmamış bir TA sahibiyle tanışmıştım. En azından bana öyle demişti ve motorun sesi, görüntüsü de aynı şeyi söylüyordu.
Herkese merhaba,
Aranızda iridyum, platin ya da ultrasonik buji kullanan var mı? Ateşlemeye faydası/zararı var mıdır?
O tarz bujileri kulanmak için öncelikle tesisatın o bujilere uygun olması gerektiğini biliyorum,
yoksa herhangi bir performans vs. alamazsınız,
hatta alamamak ile beraber sadece buji değiştirip sorun yaşayan tanıdıklarım da oldu.
For Example;
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/103117-iridyum-bujiler-hakkinda-eksik-bilgiler-ve-sikintili-deneyimlerim.htmlhttp://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/23105-iridyum-buji-nedir-faydalari-zararlari.html
ANGARAJ
Buraya bayadır kimse bir şey yazmamış. Motorun geçen ayki yakıt ortalaması 5.3 litre çıktı. Sizinkiler ne alemde?
Herkese Merhabalar,
Eski bir uyeyim fakat uzun suredir siteye giris yapmiyordum.
1 Hafta once 2005 Model Transalp XL 650V satin aldim. Su an 31000 km de.
Dorduncu motorum, daha once keeway arn 125, CBF 150, Aprilia Scarabeo 200 kullandim.
2006 yilindan beri motor kullaniyorum, toplamda 65000-70000 km yaptim.
Burdan guzel bilgiler edinebilecegimi dusunuyorum, umarim ben de birseyler katabilirim.
Herkese guvenli ve keyifli surusler diliyorum...
Motosikletiniz hayırlı olsun. Güvenli ve eğlenceli sürüşler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)