İzmir'li arkadaşlara sormak lazım, dur ben sorayim tanıdıklarıma
İzmir'li arkadaşlara sormak lazım, dur ben sorayim tanıdıklarıma
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Erhan Abi, kontrol etmeni tavsiye ederim, çünkü benimkinde herhangi bir esneme yoktu
bujileri sökmek için buji anahtarının olması yeterli. zaten hava filtresine ulaşmak için koltuğu kaldırıp, deponun tek vidasını söküp depoyu çıkarmak yeterli ki bujileri değiştirmek için hiçbirşey sökmedim ben
Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
Ben, crato’yum.
İlla değmez diyorsan, yeni çıkacak olanları beklersin... Değip değmeyeceği konusunda tartışamam...
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
eniştesi dishy den önce aldı ya şimdi ne yapıp edip alması lazım..inşallah en kısa zamanda alır
Daha çok var, minimum 2 veya 2 buçuk yıl
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Merhaba,
ne zaman motor almayı düşünsem kilom derdim oluyor
Transalp benim gövdeye yeter mi ?
120 Kg, 1.87 boy.
tşk.
1,82 boy,90 kg dayım benim için gayet iyi.Senin için de sorun olmaz ancak tecrüben ve paran varsa varedora veya capanord alırsan daha konforlu olur
" Hayat üçbuçukla dört arasındadır.
Ya üçbuçuk atarsın ya da dört dörtlük yaşarsın..."
tek derdim çok yakması , o da olsun artık boyu boyuma huyu huyuma uygun işte daha ne bazen daha çabuk hızlanmasını istediğim oluyor ama o işlerde race ci arkadaşlar iyi ,ben tepeleri eziyorum yol dan çıkmak daha zevkli
şaka bi yana arazi kullanımında tecrübeniz yoksa kendinizi zorlamayın 200+ kilo avantaj olmuyor
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
600/650 cc de Transalpten iyi enduro tanımam gerisi yalan ben seviyorum motorumu biraz boy sorunu olanlar için sıkıntı oluşturabilir o kadar onun dışında herşeyiyle üstün makina.Enduro düşünen ve parası olanlara söylüyorum fazla düşünmeyin gidin ve alın.
AMACIMIZ IMKANSIZI MUMKUN, MUMKUNU KOLAY KILMAK, KOLAYINDA ZARIF VE ZEVKLI YOLLARINI BULMAKTIR.
600 ile 650 arasında güç hızlanma vs epey bir fark varmı ?
3 beygirlik fark var oda ne kadar farkederse artık önemli bir fark yok sadece fren sistemi 650'lerde daha iyi.
AMACIMIZ IMKANSIZI MUMKUN, MUMKUNU KOLAY KILMAK, KOLAYINDA ZARIF VE ZEVKLI YOLLARINI BULMAKTIR.
Neler bekliyorduk ne çıktı. Off-road'a daha uygun, Africa Twin'in boşluğunu dolduracak bir toprak canavarı beklerken karşımıza bunu koydu Honda. Eski Transalp'in şasisini aynen kullanmışlar galiba. Ağırlığı'da yine 200 kg'ın üzerinde gibi duruyor. Fark ne makyaj ve eksot emisyon normlarına uymak icin mecburen enjeksiyonluya çevirdikleri motor...
Japonlar otomobil tasarımlarında de yaptıkları gibi bazen kendileri gibi çekik gözlü görünümlü far uygulamalarından birden vazgeçip yuvarlak tasarımlara girebiliyorlar,
eski kasa da ön teker 21", bunda 19" asfalt motoru olmuş yani... ayrıca dedikodulara göre 60 hp güç 60 nm tork ve 219 kg imiş.
jantları telli olmasa dl650'ye benzetmeye çalışmışlar diyeceğim Adventure bişeyler bekliyordum şahsen ama becerememiş Honda veya artık satılan tarz şekildeki tip...
Bunada şükür
üssü var,üstü yok
Biz bu tartışmaları çok zaman evvel yapmıştık.. Becerememiş demek yanlış bi tabir olur, fakat çizgisinin dışına taşmış diyebiliriz... Becermişler hem de süper olmuş,sadece şunu söyleyebilirim, benim transalpim evet üzgünüm ama o değil...
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Ben bu motoru cok beğendim
Ayrıca enjeksiyonlu olması ve otoban yeteneklerinin artırılmış olması da touring taleplerinin günden güne artıyor oluşu ile alakalı bir durum.
Burdan şunu anlamak da mümküm enduro bir model geliyor ( gelmeli )
transalp ilk gününden beri dakar gibi kırıcı parkurların değil dual purpose ( hem asfalt hem hafif -dakar gibi kırıcı olmayan arazi/yol da) kullanılacak bir makinadır zamanla asfalt kullanım oranının artması da TA nın asfalta daha yatkın daha az yoldan cıkılacak bir motosiklet şekline dönmesine sebeptir bunun için honda şöyle dizayn etmiş ,şunu düşünmüş demenin anlamı yok 20 sene önce modelin ilk i piyasaya çıktığında daha yüksek bir yapıya sahipti daha büyük engellerin arasında seğirtmeye uygundu ama asfaltta hızlandığınızda yeni modeller biraz daha alçak yapısıyla daha emniyetli daha stabil . eh 20 yıl boyunca dünyadaki asfalt yol oranındaki artış da düşünülürse yeni modellerin daha yoğun asfalt kullanımına uygun modeller olmaları kaçınılmaz artı gelişen teknoloji ve standartlar bazı uygulamaları gereklı kılmakta (emisyon normları vb)
buda karbüratörlü motoru terk etmek anlamına geliyor.Neyse konu uzaaar gider. bu model kötü mü olmuş ? bence hayır yakışıklı olmuş bile denebilir ama lastikleri bmw yada cappanord gibi tel jant ve tubeless olabilirdi en azından bu kadar yenilik yapıldıysa bu da eklenmeliydi
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
Evet bu konuda bir transalp kullanıcısı olarak tamamen Cobalt'a katılıyorum eklenebilecek ve söylenebilecek bir şey yok amaç zaten her yıl tamamen yeni bir kasa yeni bir özellik katmak değil en mükemmelini üretmektir eğer çok güvenilir ve üstün bir yapı sağladıysanız ona yıllarca devam etmek yanlış değil bence ayrıca yeni model bence mükemmel görünüyor lastikler tel jantlı ama tubeless olabilirdi(belkide öyledir) ama bu gün motorumu değiştirsem yine hiç tereddüt etmeden taransalp alırım.Bundan daha büyük hacimli ve ağır bir enduro eziyetten başka bir yarar sağlamaz zaman zaman bunu bile zaptetmek problem olabiliyor çünkü saygılar
AMACIMIZ IMKANSIZI MUMKUN, MUMKUNU KOLAY KILMAK, KOLAYINDA ZARIF VE ZEVKLI YOLLARINI BULMAKTIR.
geçenlerde yaşadığım sorundan bahsedeyim transalp te gözü olan niyetlenen arkadaşların da bilgisi olsun
uzun süre kullanmadığım TA mı üzerindeki kirlerden kurtarmak için arkadaşlarımın sürekli gittiği yıkamacı ya götürdüm yıkandık paklandık otoparka geldik ertesi sabah calışırken bayaa bi nazlandı çalıştı ama bi gariplik var neyse doğru honda servis in yolunu tuttuk. inceledi baktı etti "abi beyin sizlere ömür" dediler
nasıl yani dedim (motorumun eski sahibi de bu servise getiriyormuş motoru tanıyorlar yani ) daha önceden cdi ünitesine müdahale olmuş yabii yıanınca da suyu almış zavallım .. nasıl etcezde beyin bulucaz derdinde interneti falan talan ederken bir sürü bilgiye ulaştım neler gibi derseniz
eski modellerde zamanla selenin bu parçaya baskı uyguladığını ve soket dibinden kırılma olduğunu o yüzden çoğu eski model TA nın beyninde(cdi) müdahale olduğunu
serviste bu parçanın tanesinin 598 ytl olduğunu (2 tane var )
internet üzerinde yaklaşık 250ytl + ulaştırma bedeli ile alınabileceğini
servislerin vermeye yanaşmadığı parça kodlarının internet üzerinden çok rahat bulunabileceği ( özellikle hondanın )
bu ve benzeri bilgileri bu topikte paylaşacağım gelelim hikayenin kalanına başka bir sitede sorunuma çare buldum bir şekilde bir arkadaş ın elinde eski TA sından kalan beyni satınalarak "red sonja" mı hayata döndürdüm
TA ile ilgili bilinen sorunları bu sayfalardan öğrenebilirsiniz
http://www.ta-deti.de/ta/
cdi sorununu kalıcı olarak çözmek için bu parçaları daha aşağıda konumlandırmal gerekli bunun da aparatı satılıyor 9 $ +kdv gibi bir fiyatla alabilirsiniz tabii bulabilirseniz "cdi relocation kit" olarak aramak gerek ben rastlamadım bulan olursa burada paylaşsın lüfen
edit
tr de 40 eur olan ön amortisör keçesini ebay den 11 $ ye almaimkanı var ve mektup gibi zarf ta geliyor
Honda XL600 V Transalp Fork Seals diye ebay de aratın
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)