Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
45. sayfa BirinciBirinci ... 35434445

Honda XL 650 V Transalp (enduro)

    REKLAM ALANI
  1. #881
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hor kullanılmadığını varsayarsak 10 yaşında, 30 bin km'de TA nasıl olur ? Baş ağrıtır mı ? Yoksa bakımlarını yaptırıp buradan Güney Afrika'ya gidilir mi ?
    Hocam Güney afrika gibi uzun bi yolculuk için 10 yaşında bir makina tavsiye etmem şahsen ama olmaz diye birseyde yok.
    Örnek Ümmet Perkitan abimiz mekanı cennet olsun, çoğu kişinin bakkala gidilmez dediği scooter ile sayısız Türkiye turu yapti.

    Bilmediğim ülkelerde motor arıza yapsa da ben başımın çaresine bakarım, Enduro budur derseniz başım gözüm üstüne.
    10 yaşında bi makina ile Uzun mesafe yola çıkacaksanız, başınıza gelecek olumsuzlukları bi oturup dusunmek lazim.
    tuttacromata bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #882

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Güney afrika gibi uzun bi yolculuk için 10 yaşında bir makina tavsiye etmem şahsen ama olmaz diye birseyde yok.
    Örnek Ümmet Perkitan abimiz mekanı cennet olsun, çoğu kişinin bakkala gidilmez dediği scooter ile sayısız Türkiye turu yapti.

    Bilmediğim ülkelerde motor arıza yapsa da ben başımın çaresine bakarım, Enduro budur derseniz başım gözüm üstüne.
    10 yaşında bi makina ile Uzun mesafe yola çıkacaksanız, başınıza gelecek olumsuzlukları bi oturup dusunmek lazim.
    Güney Afrika tamamen mecaziydi. Demek istediğim 10 yaşında bir TA ile uzun yola kafam rahat bir şekilde çıkabilir miyim ?
    MrMud bunu beğendi.

  3. #883
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Güney afrika gibi uzun bi yolculuk için 10 yaşında bir makina tavsiye etmem şahsen ama olmaz diye birseyde yok.
    Örnek Ümmet Perkitan abimiz mekanı cennet olsun, çoğu kişinin bakkala gidilmez dediği scooter ile sayısız Türkiye turu yapti.

    Bilmediğim ülkelerde motor arıza yapsa da ben başımın çaresine bakarım, Enduro budur derseniz başım gözüm üstüne.
    10 yaşında bi makina ile Uzun mesafe yola çıkacaksanız, başınıza gelecek olumsuzlukları bi oturup dusunmek lazim.
    Bundan 5-6 yıl önce yolda bir Hollandalı ile karşılaştım, altında 92 model bir transalp, nereden gelip nereye gidiyorsun diye sorunca; Hollanda dan çıktım, balkanlarda gezdim, buradan da Afrika ya geçip, dönüşte Cebelitarık üzerinden geri döneceğim demişti. Yani bu tür motorlarda eğer biraz motorun dilinden anlıyorsanız 10 yaş pekte sıkıntı değil.
    tuttacromata bunu beğendi.

  4. #884
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güney Afrika tamamen mecaziydi. Demek istediğim 10 yaşında bir TA ile uzun yola kafam rahat bir şekilde çıkabilir miyim ?
    O zaman başka hocam, üst yorumda metehanin dediği gibi, 10 yaş aslında çok sıkıntılı değil TA gibi makineler için, Ama motorun dilinden anlıyor olmaniz lazim...
    Hatta ülke sınırları içinde anlamasanız da olur çünkü öyle veya böyle bi usta bulursunuz.

    Ben tamamen uzun yolda teker patlamasi gibi ağır hasar olmayan, klasik sorunları, uzun yola çıkmanın tadı tuzu olarak görüyorum..
    Yolda yorulmayacak, tecrübemize biseyler katmayacaksak, dümdüz yolda motor sürmenin ne keyfi var
    Eğer TA'e vereceginiz para elinizdeki avucunuzdaki son para değilse alın derim, içinizde kalacağına ardınızda kalsın..
    tuttacromata bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  5. #885
    guleyc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC700X
    Bu motorun temiz bir 91 modelini buldum, 2018 yılında bunu almak ne kadar mantıklı?

  6. #886
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı guleyc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorun temiz bir 91 modelini buldum, 2018 yılında bunu almak ne kadar mantıklı?
    hocam tamam sağlam motorlar ama 3 sene sonra 30 yaşına basıcak metal yorgunluğu hortumlar vs. vs fiyatı ne kadar cüzi?

    bunları iyi değerlendirmek lazım.
    ANGARAJ

  7. #887
    guleyc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC700X
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam tamam sağlam motorlar ama 3 sene sonra 30 yaşına basıcak metal yorgunluğu hortumlar vs. vs fiyatı ne kadar cüzi?

    bunları iyi değerlendirmek lazım.
    6 bin liraya buldum bi tane. tabii ki iyice kontrol etmek gerek.

  8. #888
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    6 bin lira eder gibi geliyor bana. Şöyle bir şey, çok uzun yıllar üretlip mükemmelştirilmiş bir motor. Onun için TA diyince hep bi gözü kapalı alınırlık geliyor aklıma. Ben de bunun torununu kullanıyorum. 2011 model XL700. Yaklaşık 10 değişik motosikletten sonra ilk bindiğimde verdiği cadillac havasını sevmiştim. Şimdiye kadar da bir kere olsun "şurası da şöyle olsaydı" dedirtmedi, benim dünyamda dört dörtlük bir motosiklet

  9. #889
    guleyc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC700X
    Alıntı inshroud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 bin lira eder gibi geliyor bana. Şöyle bir şey, çok uzun yıllar üretlip mükemmelştirilmiş bir motor. Onun için TA diyince hep bi gözü kapalı alınırlık geliyor aklıma. Ben de bunun torununu kullanıyorum. 2011 model XL700. Yaklaşık 10 değişik motosikletten sonra ilk bindiğimde verdiği cadillac havasını sevmiştim. Şimdiye kadar da bir kere olsun "şurası da şöyle olsaydı" dedirtmedi, benim dünyamda dört dörtlük bir motosiklet
    6 bin liralık motorda haciz varmış, muayenesi yokmuş, tonlarca masrafı var. 98 model 10bin liraya buldum aslında, fakat kaç km ömürleri var merak ediyorum. En fazla kaç km gördünüz bu motorda? çünkü bulduğum motor da 100bin km devirmiş, satıcının dediğine göre çok iyi (?) durumdaymış.

  10. #890
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı guleyc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 bin liralık motorda haciz varmış, muayenesi yokmuş, tonlarca masrafı var. 98 model 10bin liraya buldum aslında, fakat kaç km ömürleri var merak ediyorum. En fazla kaç km gördünüz bu motorda? çünkü bulduğum motor da 100bin km devirmiş, satıcının dediğine göre çok iyi (?) durumdaymış.
    100 km pek çok değil sonuçta çift silindir yani araba gibi düşün öyle basit bozulacak bi mekanik yoktur
    sadece işte borusu çatlar su kaçırır vs arızaları olabilir
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  11. #891
    Qrhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2008
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    XL650v, CBF150
    İyi günler arkadaşlar. cbf150 den sonra arazide ve asfaltta 2 cüsseli kişi ve 3 çanta ile günlük kullanım ve gezi amaçlı bi motor düşünüyorum. ustam illa 650 TA öneriyor ama bu alet arazide ne haller çektirir. ben yaz kış karadeniz de kullanan birisiyim yattı kalktı durumlarında bi tarafları ezilir kırılırmı hemen, koruma demiri şart tabiki ama demir dinlermi o ağırlık. Bazen bunun yerine ktm 640 adventure düşünüyorum ama motor ömrü olsun yüksek hızlerdaki istikrarı olsun bunun yanına yaklaşırmı. Yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada 600 ve 650 arası çok fark varmı usta özellikle 650 diyor.

  12. #892
    Qrhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2008
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    XL650v, CBF150
    Evet arkadaşlar sorduğum soruya kimse yanıt vermemiş Allah razı olsun... Kendim yanıt vereyim bari. Dün kırmızı 2007 modelinin sahibi oldum hatta aşık oldum desem yeridir çünkü ses gidiş konfor tork şekil... Ama pahalı bi aşk çünkü aksesuğar olarak herşeyi pahalı debriyaj balatası bitik 650 tl dediler ebc alacağım artık 250 ye. alet köy yollarında adeta uçan halı agresif kullanımdan uzak tutuyor huzur verici bi alet.
    Hoşuma gitmeyen yönleri ise vites oranları 1. vites çok hızlı trafikte sıkıntı çünkü dur kalk trafiğinde çok yarım debriyaj yaptırıyor 4. ve 5. viteslerde birbirine çok yakın bu yüzden son hız düşük sanırım 180 civarı ben 140 dan yukarı çıkmadım 100 de yaklaşık 5000-5500 d/dk ile gidiyor
    İkinci hoşuma gitmeyen tarafı ise büük ve cüsseli hacim olarak tabi adrenalin patlaması için uygun değil.

  13. #893
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sakarya da 4 arkadaşta var transalp hepsi memnun mutlu mesut bahtiyar geziyorlar
    bi tanesi ile sürekli gezeriz bende 660 var arazi de stabilize de ciddi ciddi peşimen ayrılmaz
    pişman etmez
    yakıtı sıkıntı etmezsen güzel makina az gaza basarsan 6 lt den az yakmaz frenler dikkat et

  14. #894
    Qrhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2008
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    XL650v, CBF150
    Millet kafa koruma demiri ve orta sehpa yı nereden alabilirim özellikle uygun fiyata

  15. #895
    Qrhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2008
    Şehir
    ORDU
    Motosikleti
    XL650v, CBF150
    İyi günler arkadaşlar aleti alalı 10 gün falan oldu ve yaklaşık 500km yol yaptım.
    Yakıt asfalt, mıcırlı, bol virajlı ve rampalı karadeniz yollarında(ara ara gazlayarak) 100km de 6.6 lt yaktı. debriyaj balatasıda bitmek izere tabiki
    Hızlanma, debriyaja rağmen beni tatmin etti cbf150 den sonra tabiki.
    Konfor gayet iyi yağmurlu havada pantolonum hiç ıslanmadı bacaklara rüzgar neredeyse hiç gelmiyor. tur camı var ama ekleme yapmak şart.
    Çamurlu yollarda üstünüzü kirletmiyor derin bir su birikintisine girerseniz paçalar ıslanabiliyor.
    Tork ve devir aralığı mükemmel 2000 devirden itibaren gayet güzel dizel gibi ama 7-8 binde gaz tepkisi kesilmeye başlıyor.
    Sesine hastayım resmen orjinal egzoz ve öylede kalacak.
    Fotoğraflada küçük gibi gözüküyor ama bayağı bi, iri dikkat çekiyor.
    İki kişi gayet rahat ve arkadakide halinden oldukça memnun kalıyor. sadece orjinal çanta taşıyıcısı kısa, topcase yolcuya fazla yer bırakmıyor

    Sevmediğim huyu çoğu aksesuğarı pahalı ve bulmak zor. honda serviside pek ilgileniyor sayılmaz.
    Heyecan arayanlar için hiç uygun değil sakin kullanım için yapılmış. Virajda ve arazide beni biraz korkutuyor karenajlardan ötürü, hatta değiştirmeyi de düşünmüyor değilim.
    Sele fazla geniş buna rağmen rahat gelmedi bana öne kayıyorum, geri oturunca kalçalar ağrıyor 1 saat ve üzeri kullanımda
    Yükseklik fazla sayılmaz ama genişlik yüzünden ayaklar yere tam basamıyorum bu yüzden motoru kalabalık bir ortamda yatırdım........

  16. #896

    Üyelik
    17 Kasım 2019
    İstanbul da aradığın aksesuarları bulabilirsin, hız ve son sürat için yapılmamış bir makine olduğu için de çok fazla sürate yürümemeni tavsiye ederim, daha yeni üye oldum, belki geç bir mesaj ama, 140 ve üstü süratlerde yan çanta ile ciddi tehlikeler yaşatır,frenleri çok iyi değildir, arka fren sert basmalara çok tepkilidir, hemen kitler ve kayma yapar, ön fren panik frenlemede sağa sola dalma yapar, 15-20 km ile giderken dahi, çok yakar, benim aslanım max 368 km şehir dışı uzun yol gördü bir depoyla, ama şehir içi kullanımda, sıkışık trafik, dur kalk vs, 215-235 km arası depoyu yiyip bitiriyor, sele için, klimatron filesi dedikleri fileyi mutlaka kullanmanı tavsiye ederim, asla kayma yapmaz, uzun yolda o geniş ve büyük selenin rahatlığını yaşatır asla yormaz,2150 km Akdeniz-Ege turunda bunu tecrübe ettim. Sağ taraf ısınması çok meşhurdur, ondan kaçış yok, teknolojisi de şimdiki motorlara kıyasla çok çok geridedir. Bu kadar eksi yanı hatta yazmadığım bir çok eksisi olsa da, yolda sürüş keyfi ve her yola girebilmesi ile, bütün kumandalarının manuel olması ve tecrübe gerektiren hatta öğreten bir makina olması ile, o devasa cüssesi ve güven veren sağlamlığı ile, dayanıklılığı ve asla yorulmaması ile, eski tip ve büyük analog ekranları ile, gerçek bir endurodur, Translapin verdiği keyfi de kolay kolay diğer motorlar vermez. İnsanın sürüşünü, becerilerini ve tekniklerini de geliştirmesi, gerçekten bulunamayacak bir nimettir benim için. GS de kullandım, 1100, 1150, 1200 ve adv lerini, çok güzel, iyi motordur, ama yetenekleri köreltir çünkü sizin yaptığınız hemen her hatayı düzeltir. Fakat Translap, bir motorcunun olması gerektiği gibi, dikkati sürekli olarak yolda tutan çok özel bir makinadır. Büyük turun dışında da, bir İstanbul-İzmir bir de İstanbul-Eskişehir turum oldu, gerek daracık dağ yolları ve virajlarında, gerek otobanda, gerekse kısa düzlüklerde verdiği keyif anlatılmaz. Tekeriniz düz bassın her daim ve bu eksilerine rağmen çok özel olan motorun kıymetini bilin.

  17. #897
    jeneau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA TRANSALP (Turuncu Boğa)
    Benim emektarı yürütmeye karar verdim, ama lastik lazım.
    eskisi gibi ne dunlop nede aneekler filan var yada ben bulamadım.
    araziye girmediğim için yol versiyonuna bakıyorum,fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim
    Bu arada WECTOR güzel özetlemiş
    TA kırılmaz ama sakin kullanamıyosan bulaşma ( bide cidden kötü popo yakar ama benim gibi eskiler sever ;)

  18. #898
    deprogadias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    Küçükçekmece / İSTANBUL
    Motosikleti
    Honda Transalp XL 650V & CBF 600 & ZX6-R
    Merhaba, 2006 Honda Transalp 650 motorum var. Motor ısısı standart şekilde devam ederken egzoz kısmından aşırı derecede bir ısı geliyor. Motoru bilenler vardır sağ taraftan egzoz geçtiği için özellikle ayak kısmına inanılmaz ısı veriyor. Ayakkabının yapışkanını eritip tabanı açacak kadar. Aynı şekilde bu sıcaklığı artçı da hissediyor. ve yaklaşık 10 dakika gibi bir sürede bu ısıya ulaşıyor. Bujileri değiştirdim. Karbüratör hava ve senkron ayarını yaptım. Subap ayarını yaptım. Fazla yakıt çekme veya egzozda yakma olduğunu düşünmüyorum. Egzoz tıkalı olabilir diye düşündüm fakat oda değil. Çalışması gitmesi normal. Herhangi bir performans kaybı veya saçma çalışma da yok. Başka neyden kaynaklı olabilir? Daha önce bu tarz bir problem yaşayan veya şundan kaynaklı olabilir diyen birileri çıkar mı? Bir türlü çözemedim bunu.


45. sayfa BirinciBirinci ... 35434445

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler