http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...74292303/detay
Bunlar 150 civarıydı geçen sene araştırmakta fayda var üzerine tekrardan plastik takılıp rüzgar kesmeside sağlanabiliyor...Ama hoş durur mu onu bilemem yalnız gayet kibarlar..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...74292303/detay
Bunlar 150 civarıydı geçen sene araştırmakta fayda var üzerine tekrardan plastik takılıp rüzgar kesmeside sağlanabiliyor...Ama hoş durur mu onu bilemem yalnız gayet kibarlar..
ANGARAJ
Orijinaller düşme sırasında elcikleri yeterince korumuyor. Benim tavsiyem, madem zaten kırılmış, metal çerçeveli tam elcik koruması alman yönünde. Sahibinden.com'da da değişik modeller, ucuzları vs. var. Taktıktan sonra tecrübelerini buradan paylaşırsan sevinirim. Bu arada araziye çıkıyorsan touratech'in gidon ortası demirini de öneririm. Gidona bir miktar daha sağlamlık verdiğini düşünüyorum.
Ağır metal insanı...
Ben de sizlerle aynı şekilde düşünüyorum orjinallerin tek tarafı monteli içinde herhangi bir metal yok. Elcik koruma değilde rüzgar siperliği.
işte bu yüzden metal çerçeveli bir model arıyorum. Diğer motosikletlerde elciklerde denge topuzları var onları söküp yerine elcik korumaları bu denge topuzlarının monte olduğu yer ile gidon arasına takılabiiyor. Trasnalp te denge topuzu takılı değil ve orada elcik korumaları monte edeceğim bir yer var mı onu da bilmiyorum. Elcikleri sökmem, uclarında vida deliği açmam veya değişmem mi gerekli bilmiyorum. Bilen veya daha önce benzer bir montaj yapmış birisinin çıkıp şu model şöylece takılır uyar demesini bekliyorum. Büyük şehirlerden birinde olsam gider bakar dener yaparım ama burada fazla şansım yok görmeden kargo ile ürün istiyoruz yanlış çıkarsa vay halimize uğraşıp duruyoruz.
bence dl650 ve f650 gs lerin orjinal elcik korumaları hoş duruyor o tarz bişi bence daha çok yakışacaktır..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
sıcak seleye ve terlemeye çözüm kuzu postu
---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:42 ----------
---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:45 ----------
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
Buna benzer bir şeyi arkadaşım yamaha custom tipi motorunda kullanıyordu.Bir gün gezide toprak ve virajlı yollardan giderken sürekli serzenişte bulunuyor motor kayıyor gidemiyorum diye.
Durduk baktık inceledikki kayan motor değil seleye serdiği post veya her neyse ona benzer şeymiş.Hemen kaldırdı attı.Dünya varmış dedi ve bizden hızlı gitti o toprak yollarda Motordan motora veya seleden seleye değişirmi bilmem
Bundan bendede var ve daha kullanmak nasib olmadı zira uzun yolda bi amaca hizmet ediyor bu koyun yahut kuzu postu,
Ama jel koltuk kılıfı yerine de kullanılabiliyor olması çok iyi ve ucuz bir yöntem.
Yabancı formlardaki gezi raporlarını incelersek onlarında bu yöntemi kullanmış olduğunu görebiliriz
Birde şu var tabiki,
Eski Javalarda cezetlerde(IZH) larda büyüklerimiz de kullanırdı bu yöntemi
ANGARAJ
brandacıda 4 adet delik metal halka taktırdık alttan gerdirdik bağladık en ufak kayma oynama yok
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
başarılı ve mantıklı bir çözüm olmuş..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Slm arkadaşlar
2001 model transalp im var. yolda motorun arkası sağa sola kayıyor, bunun nedeni ne olabilir. Sizlerde böyle bir problem oldu mu ?
( Arka tekerlek rulmanlarını değiştim sorun yine devam ediyor )
düz giderken mi oluyor bu? virajda yatık açıda veya yolda toz kum olur kayması normal ama düz giderken olması tuhaf, arka amortisör gidon bilya vida ne varsa bi komple elden geçir
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
Selam arkadaşlar.2 gün önce ben de bir transalp alarak aranıza katıldım.Transalp 2005 model ve 16 bin km'de.Bursa honda servise gösterdim ve temiz motor olduğu konusunda onay aldım.Fakat motorda ilk farkettiğim düşük hızlarda zincirden gelen şiddetli sürtünme sesi oldu.Zincir gevşektir belki ondan oluyodur dedim fakat önceki sahibi zinciri gerdiğinde bu sesin daha da şiddetlendiğini söyleyince anladım ki zincir dişli setinin değişim zamanı gelmiş.Serviste orijinalini mi takmalıyım yoksa başka tavsiye edebileceğiniz marka veya model var mı?Ne kadar masraf çıkarır tahminen?Bir de ilerde lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum.Hem asfalt hem toprak yola uyabilecek en iyi lastik neyi önerirsiniz?
Zincir olarak DID en iyisi. Entelenerji'nin sitesinden alabilirsin. Ben dişlileri wemoto.com'dan temin ettim. Sunstar marka. Şu anda bir şikayetim yok. Sana işçilik dahil masrafı 400-500 TL arasında olacaktır.
Asfalt ve toprak karışık kullanım için Continental Escape'i öneriyorlar. Ben kullanmadığım için bilemiyorum.
Ağır metal insanı...
xt660da kullandım ben continetalescape, 10 numara 5 yıldız lastik özellikle ıslakda,
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.Yazlıktaydım.Transalpi otoparka atmıştım.Gelir gelmez servise soktum.Yağ , yağ filtresi , hava filtresi , bujiler değişti , debriyaj sökülüp temizlendi.Zinciri yağlayıp germişler.Başta zincirden gelen seste baya azalma vardı fakat sonra gezdikçe zincir kendini saldı mı ne oldu , eskisine göre kat kat fazla ses var.Ayak koyma peglerinde sürtünmeyi hissedebiliyorum.Orta ayağa alıp 1 nci vitese taktığımda zincirin yan ayağın üst kısmına sürttüğünü fark ettim.İş başa düştü.Transalp kullanma kılavuzunu bulup zinciri kendim germem lazım.
Bu arada bugün baya bi gezdim.Altımda cbf150'mi var yoksa transalp mi var bazen şaşırıyorum.Bu kadar dengeli ve rahat bi motor kullanmamıştım hiç.Biraz bana yüksek gelse de çok zorlanmıyorum.Ayak uçlarımla yere değebiliyorum ancak düz yolda hiç zorlanmadım.Yalnız bugün ön teker yükseğe çıktığında ayağımı yere koydum yetişmedi.Az kalsın deviriyodum motoru.Motor baya bi yan yattı ama inat ettim devirmiycem diye.Tüm kuvvetimle kaldırdım motoru ancak kollarım ve bacağım baya bi ağrıdı sonradan
Malum havalar güzel transalp sahipleri yazmıyor geziyor. Bende gezenlerden biri idim şimdi yazayım ilerde inşallah fotoğrafları da yüklerim.
Motorumu aldıktan sonra 4 adet orjinal ngk buji (iridyum filan değil), dot4 fren hidroliği, motor yağı, yağ filtresi, soğutma suyu ve antifirz değişmi yaptım. Aslında hava filtresinin de değişmesi gerekiyormuş ama aldığım arkadaş durumu iyi dediğinden sipariş etmemiştim bizim buralarda da bulmak mümkün değil. Siparişi verip ilerki bir tarihte onu da değişmem lazım sökünce aslında durumunun iyi olmadığı açığa çıktı.
Yağladım zinciri, yükledim bagajı, çektim besmeleyi vurdum kendimi yollara. Erzincan-Tirebolu güzergahında bol molalı ilk uzun yol tecrübesine korka korka başladım aslında. Ama şimdi bir kez daha ne iyi etmişim dedim transalp aldığım için. Gidiş dönüş her türlü yol şartlarında (bol yol çalışması vardı) iyisiyle kötüsüyle, kurusuyla ıslağıyla bol virajlı ve rampalı 550 km de zevk almadığım tek zaman gece sürüşü idi. Yağıtan dolayı yola bolca taş düşen, heyelanlı bölgelerin ve yoldaki kumların birden karşıma çıkma korkusu ile gece daha zayıf olan görüşden dolayı biraz temkinli gitmem gerekti. Aynı yolu gündüz geri gelirken müthiş zevkli idi.
Gece sürüşünde öndeki araçlar her daim ışığımdan rahatsız oldular. Aslında bağaj çok yüklü motorun önü kalkmış da değildi ama sanırım gaz açıp kapama ön lambanın açısını değiştiriyor ve karşıdan gelen değilde arkasından takip ettiğim araçlar rahatsız oluyor. Far ayarlarıma da bir kez daha bakmak gerekiyor sanırım. Gerçi almadan önceki gün TÜV muayenesi yapıldı ve farlarla ilgli bir sıkıntı yoktu ama tedbirli olmak diğer araçlara da saygı duymak gerek.
Herkesin merak ettiği konu ne yaktığım sanırım evet biraz agresif kullanımla bir tüplü taksi kadar yaktım. Gidiş dönüş 550km de 140-160 km aralığında tırmandığım rampalar ve ani hızlanmalarla birlikte 100 km de 5,58 lt yaktım ki tüm yolculuk 120 tl tuttu. Yani en az yakan model olsa düşeceğim en alt rakam 90-100 tl olurdu. Varsın 30 tl fazla yaksın senede bu hesapla en fazla 200 tl zarar ederim o da aldığım keyfin bedeli derim.
Öyle yerler olduki kum üzerinde ön fren veya arka fren durmaya yakın kilitlendi ancak en ufak bir denge bozukluğu, kayma, kafa bükme yapmadı inanılmaz kefiy verdi bu olay bana. Başka motor olsa ön frende ki en ufak hata yere yatırırdı. Gerçi emsalleri de belki böyledir ama daha önce kullanıdığım tüm motorlardan daha dengeli geliyor bana. Bozuk mıcırlı yollarda 60-80 arası hızlarda dalma eğiliminden dolayı yavaşladım ama mıcır olmayan sert zemin her tür çukur kasis üzerinde de yavaşlama ihtiyacı hissetmeden sürebildim. Süspansiyon çok hoşuma gitti.
Şehir içinde beğenmediğim sağ ayağıma gelen ısı uzun yolda müthiş bir güzellik oldu keşke birazı da sol ayağıma vursa dedim.
Yok mu hiç beğenmediğim nokta var evet 1. vites ve 2.vites oranı biraz daha farklı olmalı imiş. 2. vites biraz daha alt hızlara cevap verebilse sıkışık trafikte ve şehir içlerinde iyi olurmuş. Öyle bir hız aralığı varki sıkışık trafikte 1. vites yetmiyor 2. vitese attınmı hız düşünce tekrar 1. vitese geçmek gerekiyor. 1-2 yapmak zorunda kalınıyor.
Bu arada km 23.000'i geçti. Zincir dişli durumu iyi sanırım 30.000 civarında değişmem gerekir.
Motoru aldığımda içinde avadanlık seti yoktu ve en sıkıntı çektiğim konu bujilerin değişmesi oldu. Üst bujileri söküp takmak epey zor oldu. Eğer orjinal buji anahtarını bulabilirsem almak isterim diğer parçaları temin ettim ancak buji anahtarım yok bu konuda yardıma ihtiyacım var acaba nereden nasıl temin edebilirim?
Bu arada bir de duyuru yapayım
Ben festivale bir mani keder çıkmazsa motorumla katılacam. Gelmek isteyenler olursa tuncarslan@gmail.com adresinden mail atarak benimle irtibat kurabilirler. Detaylı bilgi için de edkik.org.tr adresine bakabilirler.
herkese iyi geceler..ta hayalimi doğan bebeğimiz için ertelemek zorunda kalmıştım ancak canıma tak etti ve şuan bebeğimiz 7 aylık ve ben artık motorsuz yapamıyorum...
öncelikle tunç beye teşekkür etmek istiyorum en son güncel bilgileri ve yol tecrübesini bizimle paylaştığı için.
şimdi gelelim benim gereğinden fazla uzayan mevzuya..şuan için başlıktaki siz değerli arkadaşlarım arasından motorunu satmak isteyen varsa düşük km olması şartıyla benimle lütfen irtibata geçsinler,kesinlikle anlaşırsak talibim motorlarınıza.eğer biz motorlarımızla çok memnunuz diyorsanız çevrenizde uygun temiz satlık ta varsa yine beni buradan yada özel mesaj atarak bilgilendirirseniz çok memnun olurum..
herkese keyifli kazasız belasız sürüşler diliyorum..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
arkadaşlar selam..yine in cin top oynuyor başlıkta :p bu motoru almak üzereyimm..bir bakıp torum yapar mısınız?motorun km si orjinal mi değil mi anlamadım sahibi orjinal diyor ama 23 bin de zinciri değiştirmiş.30-40 bin km yapar normal bir zincir diye biliyorum ama siz daha iyi bilirsiniz..bir de motorun selesi eski yanmış güneşten gevremiş,lastikler eski ön 2008 arka 2009 model.çatlamış lastikler,iç lastik sağlam olduğu sürece bu şekilde binilebilir,uzun yol yapılır mı sizce?mümkünse yorumlarınızı alabilir mmiyim benim için yol gösterici niteliğinde olacak..ilan bu : http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...93828219/detay
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
İlker Hocam F650 yerine trasalpi tavsiye ederim Zira yükset süratlerde transalp daha konforlu bir alet ve bakımı tahminimce F650den daha uygun olacaktır. bir yerde tek silindir bir yerde çift silindir..
ANGARAJ
yunus haklısın galiba bmw yi tek istememin sebebi abs olayı..sırf abs için şu test edemediğim titreşimi bile kabul etmeyi bile düşündüm ama ta ki şu verdiğim ilana gidip bakıp kullanana kadar.çok mükemmel bişi transalp cidden bayılıyorum.ama ilana bakıp başlıktaki tecrübeli arkadaşlarımın yorumunu alabilsem daha iyi olacak..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)