Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Arkadaslar TA'nın orjınal selesi çok narindi bende eskimesin diye yeni döşeme kaplattım, dusundum motor cok kasvetlı duruyor bıraz renk getırelım dedim umarım begenırsınız ben sevdim arka sıyah ön kırmızı suni deri güzel oldu
[IMG][/IMG]
[/IMG]1_o.jpg[/img][/IMG]
[IMG][/IMG]
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
Fasklı ve güzel olmuş...
!! DİKKAT !! EJDERHA ÇIKABİLİR
sagol tarıkcım sanada yaparız
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
selam arkadaşlar.
xl650 nin son olarak güncel yakıt durumunu verebilecek arkadaşım varmı?bir depo ile şehir içi ve şehir dışı kaçar km yapabiliyorsunuz?
herkese kazasız belasız sürüşler..
murat abi özelden mesaj atmıştım ama gelmedi mi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:16 ----------
selam arkadaşlar. mesajı değiştirecektim ama zamanım dolmuş o yüzden düzenleyip tekrar yazayım dedim.
başlık canlanmış biraz.hep böyle kalması dileğiyle aranıza katılma düşüncesi içinde olan biri olarak;
tarz değişikliği yaparak enduro sınıfına geçmek istiyorum.
dl650 ile xl650 arasında kalmış durumdayım gönlümden kle650 de geçiyor ama ikinci elleri yeni olduğu için biraz pahalı ve artçı selesi ince o yüzden onu şimdilik eledim.dl650 nin son zamanlarda sıfır fiyatları japon yenine kaydığı için 2-3 bin tl arttı,hal böyleyken ikinci elleri de arttı o yüzden ben de xl650 ye dönmüş durumdayım.şimdi sizlere birkaç sorum olacak:
1. xl650 nin güncel yakıt durumunu verebilecek arkadaşım varmı?bir depo ile şehir içi ve şehir dışı kaçar km yapabiliyorsunuz?
2. xl650 nin üç çanta dolu ve artçılı iken performans durumu nasıl?gözle görülür bir düşüş varmı?
3. xl650'de de vibrasyon sıkıntısı var diyen oluyor,v motora sahip xl650 de vibrasyon rahatsız edici boyutta mı?
4. xl650 nin artçı konforu nasıl?dl650 kadar olamaz diyolar ama gerçekten uzun yolculuklarda yoruyor mu çok fazla?
şimdiden çok ama çok teşekkür ederim ilginiz için..
herkese kazasız belasız sürüşler..
murat abi özelden mesaj atmıştım ama gelmedi mi?
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Merhabalar,
Kullanımdan kullanıma değişmekle beraber, TA'nın fazlaca yakıt tükettiği bir gerçek. Şu an bir depo ile 250 - 260 km kadar yol yapıyor. Durumu "kilometrede 25 kuruş" olarak özetleyebilirim sanıyorum. Şehir içi ve şehir dışı arasında ben anlamlı bir fark göremedim. Dediğim gibi, o da sürüş tarzından kaynaklanıyor olabilir.
Üç çanta ve artçı ile bir performans düşüklüğü normaldir. Ancak burada motordan beklentileriniz belirleyici unsur olacaktır. Tempolu bir sürüş karakteriniz yoksa, artçı ile 90 - 110 km aralığında süratler yapan biriyseniz, ekstra güç gerektiğinde, yani sollamalarda ya da rampalarda TA sizi üzmeyecektir. Ama otoban sürüşlerinde (örneğin) v-strom'lara yetişemeyebilirsiniz. Zaten TA otoban karakterli bir motor da değil. Gücünü gerektiği zaman sergilemesi için üretilmiş.
Vibrasyon konusunda benim bir şikayetim yok. Böyle bir konudan bahsedildiğini de pek duymadım. Vibrasyonda genelde tek silindirliler sabıkalıdır. Ki, onların sürücüleri de "ben mutluyum kardeşim, hissetmiyorum" der. Yani vibrasyondan rahatsız olma eşiği sürücüden sürücüye değişir. Bu konuda en doğru izlenimi kendiniz kullandığınız zaman hissedeceksiniz. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla aklınızdaki diğer motor dl650. TA'nın vibrasyonlu olduğunu da belki v-strom forumlarından okumuşsunuzdur. V-strom kullananların TA için böyle bir iddiada bulunmaları bir dereceye kadar normaldir. Ama aralarında "benimki en iyisi" zihniyeti ile yazan marka fanatikleri de vardır muhtemelen. Dediğim gibi, en doğru fikir, kendinizinki olacaktır.
Artçı konforu da pek çok makineye göre iyidir bence. Ben artçı değilim, ama eşim öyle söylüyor Artçı ile çok uzun yolculuk yapmadım. Fakat 2-3 saatlik mesafelerde rahatsızlık vermediğini söyleyebilirim. Daha uzun mesafelerde de sorun olacağını sanmıyorum. Burada yine artçının özellikleri ön plana çıkıyor tabi.
Neticede, kısıtlı bütçe ile alınabilecek en iyi endurolardan biri bence. Kalitesi, sağlamlığı, servis/bakım kolaylığı ile ciddi şekilde efsane olmuş bir motordur. Kolay kolay yolda kalmaz. Hatta TA için şöyle derler, "gideceğiniz yere en hızlı, en konforlu, en ekonomik şekilde götürmez. ama mutlaka götürür"..
Yakıt tüketimini göze alıyorsanız tavsiye ederim. Ama kendi adıma, yakıt konusundan ben sıkılmaya başladım. Abs ve biraz daha az yakan enjeksiyonlu bir motoru olsaydı hiç sıkılmadan yıllarca binerdim. Artık kısa süre içinde bu iki özelliğe sahip bir motora geçmeyi planlıyorum. O da xl700 TA olur muhtemelen.
ya enjeksiyon ile karbüratör arasında çok aşırı bir fark olacağını sanmıyorum,100km de 1 lt falan oynar diye düşünüyorum,sakin kullanan biriyim ama 25 kuruş cidden fazla.1400kg aracım bile o kadar yakmıyor yaw onun haricinde ben en fazla senede 5 bin km yaparım daha fazla yapamam,hal böyle olunca 16 bin liraya dl650 alacağıma 13 bin liraya temiz xl650 alayım diyorum.aradaki 3 bin tl ile de aradaki yakıt farkını kapatırım diye düşünüyorum.yani 100km de hadi 5 tl fazla versek 3 bin tl fazladan para ile 600 defa 100 km yaparım o da 60000km yapar bu sene de 5 bin km den 12 sene yaparki ben 3-4 sene sonra satar varadero ile değiştiririm diye düşünüyorum.kısmet..bu arada hesaplamalarım inşallah doğrudur.
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Hocam, hesap doğru. TA alanlar zaten bu hesabı yaparak kararlarını veriyorlar. Ama yine de yol arkadaşınızın bir depoyla sizden yüz km fazla yol alması sinir bozucu Benim 1,4 benzinli motora sahip arabam bile şehir dışında 25 kuruş yakıyor. Onunla kıyaslayınca iyice canım sıkılıyor.
Ama aletler ne yapsın, benzin pahalı. Bu gidişle bir iki seneye kalmaz litre fiyatı 10 tl olur, bizler de topcase'in yerine birer piknik tüpü takıp gezeriz. Lpg sağolsun.
hayırlısı hocam artık.kısmet bakalım.ama uzun yollarda sık sık depo doldurmak biraz can sıkıcı olacak gibi ama bakalım,hayırlısı,teşekkürler..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
ilgilendiğiniz model için fikir veremem ancak örnek teşkil etmesi açısından bu hafta sonu yaptığım yol sarfiyatını aktarabilirim.
karbüratörlü 1100 cc , çift kişi yarıagresif sürüş ile 904 km. yi 275 TL ile tamamladık....
dipnot : nedense hep karbüratörlü modelleri tercih etmişimdir.
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Neticede, kısıtlı bütçe ile alınabilecek en iyi endurolardan biri bence. Kalitesi, sağlamlığı, servis/bakım kolaylığı ile ciddi şekilde efsane olmuş bir motordur. Kolay kolay yolda kalmaz. Hatta TA için şöyle derler, "gideceğiniz yere en hızlı, en konforlu, en ekonomik şekilde götürmez. ama mutlaka götürür".. guzel bır yazı olmus
xl600, xl 650 v ıkı model arasındakı fark ne _? hangısını tavsıye edersınız_?
YAMAHA
xl600, TA'nın 2000 yılına kadar üretilen, motorun efsane olmasını sağlayan modeli. Hatta 97'ye kadar olan modelleri, yani şu altın rengi janta sahip olanları Japonya üretimi olup, bugün bile hala aranan taş gibi motorlar. Sonrasındakiler Japonya dışında üretilmiş. Yanılmıyorsam 2000 yılında da xl650 adıyla hafif bir makyaj ve 650 cc'lik motorla piyasaya sürüldü. 2008 yılında da yerini enjeksiyon ve abs gibi özelliklere sahip veliahtı xl700'e bıraktı.
Motorun neredeyse 20 yıldan beri çok hafif değişikliklerle üretiliyor olması da, ne kadar sağlam ve tutulan bir alet olduğunun başlıca kanıtı sanırım.
Tavsiyeye gelirsek, tabi ki paranızın yettiği kadar yeni ve temiz olanı.
çok feci gaza geldim,alacam hayırlısıyla
takendy bu arada 30 krş yakmış motor.1000cc 30 yakarsa xl650 de 25 yakar o zaman hemen hemen 20 ye kadar düşürebilirim diye düşünüyorum.acelem yok yolda olmaz zevk veriyor zaten.teşekkürler.
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Litre olarak bir kere daha tüketimlerimi yazayım (çok konuşuldu ama):
Normal gezi sürati: 90-120 km/s arası 5,3 lt.
Köy yolları + şehirlerarası: 4,8 lt.
Şehir içi (yoğun trafik, kısa mesafe, dur-kalk): 6 lt civarı.
Artçılı olarak bu rakamların %10 artacağını varsayabilirsin. Bunlar sakin sürüş rakamlarıdır.
Benzer rakamları başka arkadaşlardan da duydum. 100 km'de 8-9 lt'ler gibi efsaneler var ama kim becermiş o kadar tüketimi bilemiyorum.
Ağır metal insanı...
debriyaj telını degıstırdım cok rahatladım pamuk gıbı yumusacık bır debrıyajım var artık 4 tane bujıde degısınce cok farketti bugun de zıncırı temızleyıp yaglarsam jantları temızlersem cok guzel olacak, 2001 model ve ustu TA ' lardan 70 80 bın km kullananlar varmı acaba o km lere geldıkce ortaya cıkan sorunlar oluyormu merak edıyorum.Sanırım 40 bın km cıvarlarında karburatorlerı temızleyıp senkron ayarı yapmak lazım onun dısında elektrık ve mekanık ve motor aksamda 100 bın km ye kadar sorun felan cıkan olmusmudur hic?
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)