Honda XL 650 V Transalp (enduro)
Reklamlar
-
ounsur adlı üyeden alıntı
Herkese selam,
topic'de epeyce zamandır yazışma olmamış gerçi ama ben gene de aklımdaki birkaç soruyu sorup buradaki tecrübeli arkadaşların fikirlerini almak istedim:
36 yaşında 2 teker sevdasına tutulmuş, geçen ay Honda'dan GS1 eğitimini almış, en kısa sürede GS2'yi alacak, yaklaşık 20 yıldır istanbul trafiğinde aktif araba sürücüsü biriyim.Uzun süredir Honda Deauville almayı planlıyordum, ancak ülkemiz yollarının şartları ve deauville'in (2.elinin bile) bütçemin 4-5 bin lira üzerinde olmasından dolayı enduro bir motorun benim için daha iyi olacağına ikna oldum. bu türde adından en çok söz ettiren aletler tahmin edebileceğiniz gibi F650,Transalp ve DL650 benim aklıma en çok yatan (pek çok açıdan) Transalp oldu. Şimdi gelelim tecrübelerinizden istifade etmek istediğim noktalara;yeni başlayan ama her türlü eğitimi alıp, uzun süre trafikten uzak alanlarda pratik yapmayı göze almış, 120kg ve 1.80cm boyda biri için (kendisi ben oluyorum
) Transalp'de şu adından çok söz edilen ağırlık merkezinin yukarda olma hadisesi beni ne kadar bozar? bir diğer sorum ise deauville'i bir zamanlar çok istememin sebeplerinden biri olan shaft sisteminin TA'de olmayışı, yani zincir bakımının gerçekten bir dert teşkil edip etmemesi??
şimdiden vakit ayırıp tecrübelerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler...
Selam,
Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız güle güle binin.Yazınızı iki kez okudum çünki acaba gözden kaçırmış olabilirmiyim diye ilk motorun Deauville veya Transalp olması bana göre hata olmuş.Her ne kadar GS1 ve GS2 eğitimlerini alsanızda.En güzel eğitim yaşayacağınız tecrübelerden öğreneceklerinizdir.
Transalpe gelince kullanmasını bilince evcil bir saf kan arap atı, kullanmasını bilmezseniz vahşi bir At gibidir.Stabilize yollarda,toprak yollarda,dağda bayırda köy yollarında çok iyi.Asvaltta da çok iyi ama ani fren yaptığınızda arka lastik hemen yan yapıyor.GS 1200 gibi zınk diye durmuyor.Ama GS 1200 de ABS var o ayrı tabi.Zincir konusuna gelince zamanında yağladığınız ve bakımını yaptığınız sürece bana göre şafttan daha iyi.Dağbaşında zincir kopsa tamir edebilme imkanınız olur ama bir şaft dağılsa ne yapabilirsiniz? TA yı anlatmaya veya övmeye gerk yok seçiminiz doğru seçim.Ama yineliyorum alışana kadar çok dikkat edin derim.
Saygılar.
Reklamlar
-
06 Haziran 2009, 11:40
#302
selam çok gezen biri olarak yakıt konusu beni etkiliyor doğrusu 1.4 motorlu otomobilim var ve 100km /5.5 lt benzin yakıyor TA bunun yarısı fazla yakıyor gibi geldi bana yoksa sağlam dayanıklı bir motor hoşumada gidiyor belki alabilirim tavsiyelerinize açığım selalmar
45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz
-
18 Haziran 2009, 04:45
#303
ahmet bey selamlar
sahibi olduğum 600cc karburatörlü model uzun yolda 4.7 lt/100km şehir içi yogun trafikte 5.5-6lt/100 km tüketime sahiptir (ki kullanım tarzım agresiftir ). söylediğiniz rakamlara çıkması için (8lt gibi) ya balata bitmiştir ,ya ayarları düzgün değidir,bujiler sizlere ömür yada hava filtresi kötü durumda olabilir, bu durumlarda size gaz açtıkça benzin tüketimi ile bakım zamanını hatırlatacaktır işin bir boyutuda transalp zaten benzini seven bir motosiklet olarak bilinmektedir maalesef bunu değiştirmek mümkün değil yiyor mu? yiyor içiyor afiyet şeker olsun artık gülü seven dikenine katlanıyor ama rutin bakımlarını yaptırıp senelerce kullanmak işten değil
umarım gönlünüzdekine kavuşursunuz
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
-
18 Haziran 2009, 09:40
#304
cobalt adlı üyeden alıntı
ahmet bey selamlar
sahibi olduğum 600cc karburatörlü model uzun yolda 4.7 lt/100km şehir içi yogun trafikte 5.5-6lt/100 km tüketime sahiptir (ki kullanım tarzım agresiftir ). söylediğiniz rakamlara çıkması için (8lt gibi) ya balata bitmiştir ,ya ayarları düzgün değidir,bujiler sizlere ömür yada hava filtresi kötü durumda olabilir, bu durumlarda size gaz açtıkça benzin tüketimi ile bakım zamanını hatırlatacaktır
işin bir boyutuda transalp zaten benzini seven bir motosiklet olarak bilinmektedir maalesef bunu değiştirmek mümkün değil yiyor mu? yiyor içiyor afiyet şeker olsun artık gülü seven dikenine katlanıyor
ama rutin bakımlarını yaptırıp senelerce kullanmak işten değil
umarım gönlünüzdekine kavuşursunuz
teşekkürler cobalt araştırma devam ediyor selamlar görüşmek üzere
45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz
-
29 Haziran 2009, 00:30
#305
xl700 v ile ilgili yeni bir topic acılcakmı yenı modelın kullanıcısı varmı buralarda merak ettım yenı modele bayıldım ben tam bır enduro bana göre vede çok şık bir motor olmuş...
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
29 Haziran 2009, 00:55
#306
bir senedir transalp 600 kullanıcısıyım.çok yakıyor falan sürekli bahsediliyor.şehir içi ve dışı karışık motorun benzin sarfiyatı 100 kilometrede 6 litre civarında.belirli bir zaman sonra zaten motorun yaktığını pek umursamıyorsunuz.yani 5 litre yakmış olsa daha fazla mı tura çıkacaksınız, sanmıyorum. o yüzden böyle güzel dayanıklı bir motoru olan kişinin zaten keyfi yerindedir.ha 5 litre ha 6 litre , bin kilometre yol yapsan fark 8 ila10 litre arasında değişir. o yüzden bunları düşüneceğine bin kilometrelik bir tura çıkabilirsen yolun tadını çıkarmaya çalış. yoksa ne yoldan zevk alırsın nede sürdüğün motordan.
-
29 Haziran 2009, 01:13
#307
yollardogam adlı üyeden alıntı
bir senedir transalp 600 kullanıcısıyım.çok yakıyor falan sürekli bahsediliyor.şehir içi ve dışı karışık motorun benzin sarfiyatı 100 kilometrede 6 litre civarında.belirli bir zaman sonra zaten motorun yaktığını pek umursamıyorsunuz.yani 5 litre yakmış olsa daha fazla mı tura çıkacaksınız, sanmıyorum. o yüzden böyle güzel dayanıklı bir motoru olan kişinin zaten keyfi yerindedir.ha 5 litre ha 6 litre , bin kilometre yol yapsan fark 8 ila10 litre arasında değişir. o yüzden bunları düşüneceğine bin kilometrelik bir tura çıkabilirsen yolun tadını çıkarmaya çalış. yoksa ne yoldan zevk alırsın nede sürdüğün motordan.
Evet yazdıkların çok doğru. yılda 3-5 bin km yapan için yakıt sorun olmamalı.
Geçen ay 2006 model Transalpin pazarlığını bitirdikten sonra almaktan vazgeçtim. Yakıt meselesi yuzunden.
250 cc motor alalı 1 ay oldu 4.000 km yol yapmışım bunun 500 kmsi iş geri kalanı gezmek için yaptığım yol. Normalde yılda 20.000 km yapan ve her yıl motorunu değiştiren bırıyim. Totalde km tüketim rakamı benım için önemli.
Motorda ortalama 3.6 lt/100 km tuketıme sahip.
Neredeyse 2 kat tuketım gerçekten azımsanmayacak bir rakam çıkarıyor ortaya.
Ayrıca kışın şehiriçi kullanımım da cok fazla TA cüsseli bir motor şehir içinde kullanımı 250 cc gibi rahat değil. Benım için doğru seçimi yaptığımı dusunuyorum.
Ama hiçbir zaman TA nın sahibine verdiğini tartışmam. Çok guzel bir motor.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
03 Temmuz 2009, 01:50
#308
2008 650 cc ta kullanıyorum
ilk motorum ve ilk aldıgımda ölçtüm tam 5 lt yakıyordu
zamanla azalacagını dusunmustum ama ögrendikçe aksıne artıyor
6-7 lt arası tuketır sanırım şimdi
ama yıllık akç km yaptıgınız daönemli,sırf az yakıyor diye f 650 gs almayı dusunmustum
ama yıllık vergisi 2 kat nerdeyse
bir yılda 5 000 km yol yapmısım , siz hesaplayın gaari
-
03 Temmuz 2009, 17:52
#309
Elbette transalp in en az muadillerine göre fazladan 100 km de 1 lt benzin yaktığına kimse itiraz etmiyor.
Bir de şu açıdan bakalım;
Mesela Türkiye'de bir reşat cumhuriyet altın misali DL650 V-Strom olayı var. Sahibleri 100 YTL için pazarlıktan dönerken TA sahipleri çok daha makul. V-Strom ve F650 den satın almamdan vazgeçmeme neden olan sahipleri; sanki borsadan hisse seneti alıyoruz gibi davranmalarıdır. Geçen bir DL sahibi ile telefonda yaptığım görüşmede TA alırsan çok yakar dedi, ve 2006 model 15000 km deki motoruna 14500 den bir kuruş aşağı olmaz dedi. Sanki allahın kelamı!
Bende dedim ki;
Bak usta; Sana 14500 vereceğime 12000 liraya en az senin motorun kadar temiz üstelik üçlü çanta sistemli TA alırım. Fazladan 1 lt her 100km de yaksam bile sana vereceğim fazladan 2500 liraya 2500/3=833 lt benzin alırım. Her yüz km de bir lt eklesem 83,333 km sonra o depo benzimin biter. 85.000 km sonra V-Strom a göre zarar etmeye başlasa ne olur başlamasa ne olur. 85.000 km sonra kim öle kim kala deyip hadi hayırlı müşterileride ekleyip kapattım..
Sonuçta F650 yada DL650 az yakıyormuş adamlar denk motorlarına en az 2000-3000 lirada fazla istiyorlar bunuda yazıp konuşsanıza..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
03 Temmuz 2009, 18:13
#310
selka cok haklısın cok dogru bir tespit yapmışssın zaten bu motosıklettekı yakıt tuketımı olayını anlamıyorum paran varsa bınceksın bu alete olay bu kadar basit :D ayrıca bu transalp in yeni modeli kullanan bir Allahın kulu yokmu ya düsüncelerini ögrenmek isterim...
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
03 Temmuz 2009, 18:49
#311
caner haklı tülin sürekli çocuğun başını yiyor..sonrasın da ağlamalar falan..
Tanrı İradesini Hakim Kılmak İçin Yeryüzündeki İyi İnsanları Kullanır.Yeryüzündeki Kötü İnsanlar ise Kendi İradelerini Hakim kılmak İçin Tanrıyı Kullanırlar..
-
03 Temmuz 2009, 21:42
#312
ben ta hastasıyım ha ne kadar kullandın dersen cok değil ama 200 cc lık motorum dursun gün gelecek alacağım ta yakarsa yaksın kardeşim zevkle hafta sonları bineceğim günlük olarakta emektarımı kullanmaya devam ederim
-
04 Temmuz 2009, 01:01
#313
Selka adlı üyeden alıntı
Elbette transalp in en az muadillerine göre fazladan 100 km de 1 lt benzin yaktığına kimse itiraz etmiyor.
Bir de şu açıdan bakalım;
Mesela Türkiye'de bir reşat cumhuriyet altın misali DL650 V-Strom olayı var. Sahibleri 100 YTL için pazarlıktan dönerken TA sahipleri çok daha makul. V-Strom ve F650 den satın almamdan vazgeçmeme neden olan sahipleri; sanki borsadan hisse seneti alıyoruz gibi davranmalarıdır. Geçen bir DL sahibi ile telefonda yaptığım görüşmede TA alırsan çok yakar dedi, ve 2006 model 15000 km deki motoruna 14500 den bir kuruş aşağı olmaz dedi. Sanki allahın kelamı!
Bende dedim ki;
Bak usta; Sana 14500 vereceğime 12000 liraya en az senin motorun kadar temiz üstelik üçlü çanta sistemli TA alırım. Fazladan 1 lt her 100km de yaksam bile sana vereceğim fazladan 2500 liraya 2500/3=833 lt benzin alırım. Her yüz km de bir lt eklesem 83,333 km sonra o depo benzimin biter. 85.000 km sonra V-Strom a göre zarar etmeye başlasa ne olur başlamasa ne olur. 85.000 km sonra kim öle kim kala deyip hadi hayırlı müşterileride ekleyip kapattım..
Sonuçta F650 yada DL650 az yakıyormuş adamlar denk motorlarına en az 2000-3000 lirada fazla istiyorlar bunuda yazıp konuşsanıza..
Hesap doğru ama eksik.
DL Daha teknolojik bir araç ve dolayısı ıle elektroniği cok arıza yaptımı servisin kucağındasın. Bu 1
2.si de Transalp mekanık bir araç ve 20 yıldır yollarda ıhtıyacın oldugunda yedek parçası DL ye gore daha kolay ve ucuz bulunabileceği gibi Çıkma parçada bolca bulunabılecektır. Karburatorlu olması nedeni ile de servis ve bakım maliyetleri daha az olacaktır.
Tahminn 1.000 Lt benzin olarak hesaplamak lazım o da 100.000 km yol eder
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
04 Temmuz 2009, 02:11
#314
aslında iş keyfe kalıyor
ben TA nın kapıda durmasından bile keyif alıyorum,ama bir abimizin f 650 sini inceledim scooter gibi bir his uyandırdı. servise gelince adama serviste kalacagı 2 gun için ikame motor önermişler bu da hizmet aslında(oysa borusandan kotu diye bahsedilir)
DL içinse fazer alırım daha iyi diyorum,bence TA dan cok fazer e yakın
-
04 Temmuz 2009, 03:06
#315
ygr adlı üyeden alıntı
aslında iş keyfe kalıyor
ben TA nın kapıda durmasından bile keyif alıyorum,ama bir abimizin f 650 sini inceledim scooter gibi bir his uyandırdı. servise gelince adama serviste kalacagı 2 gun için ikame motor önermişler bu da hizmet aslında(oysa borusandan kotu diye bahsedilir)
DL içinse fazer alırım daha iyi diyorum,bence TA dan cok fazer e yakın
O halde Cbf 600 de secenekler arasına girer Versys de. Aslında Versys videosu izlemıştım çok fenaydı. Dusunulebılır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:06 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:54 AM ----------
Video bu
http://www.youtube.com/watch?v=a1VNJ1Znamg&feature=related
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
23 Temmuz 2009, 23:34
#316
Selka adlı üyeden alıntı
Elbette transalp in en az muadillerine göre fazladan 100 km de 1 lt benzin yaktığına kimse itiraz etmiyor.
Bir de şu açıdan bakalım;
Mesela Türkiye'de bir reşat cumhuriyet altın misali DL650 V-Strom olayı var. Sahibleri 100 YTL için pazarlıktan dönerken TA sahipleri çok daha makul. V-Strom ve F650 den satın almamdan vazgeçmeme neden olan sahipleri; sanki borsadan hisse seneti alıyoruz gibi davranmalarıdır. Geçen bir DL sahibi ile telefonda yaptığım görüşmede TA alırsan çok yakar dedi, ve 2006 model 15000 km deki motoruna 14500 den bir kuruş aşağı olmaz dedi. Sanki allahın kelamı!
Bende dedim ki;
Bak usta; Sana 14500 vereceğime 12000 liraya en az senin motorun kadar temiz üstelik üçlü çanta sistemli TA alırım. Fazladan 1 lt her 100km de yaksam bile sana vereceğim fazladan 2500 liraya 2500/3=833 lt benzin alırım. Her yüz km de bir lt eklesem 83,333 km sonra o depo benzimin biter. 85.000 km sonra V-Strom a göre zarar etmeye başlasa ne olur başlamasa ne olur. 85.000 km sonra kim öle kim kala deyip hadi hayırlı müşterileride ekleyip kapattım..
Sonuçta F650 yada DL650 az yakıyormuş adamlar denk motorlarına en az 2000-3000 lirada fazla istiyorlar bunuda yazıp konuşsanıza..
valla ne hesap yapmıssınız,tebrık ederım.80,000km yı heralda 3-4 senede yaparız.zaten bu zaman da kaşıntı baslar herhalde
MOTOR bence bır hastalıktır.
-
25 Temmuz 2009, 03:41
#317
sero35 katılıyorum 2 sene oldu 20k km yapmısım cıldımde vfr dıyen kasııntılar basladı bıle :p
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
-
12 Eylül 2009, 15:21
#318
Öncelikle herkese selamlar olsun kullanım ve bakımda çok önemli arkadaşlar 200 km nin altındada rezerve geçtim 285km dede rezerve geçtim hepsi uzun yolda gazı açarsan yakar.Ama bide şu gerçek var marşa bastığın anda yola hazır bence herşeye değer TA sahibi olmak problem yok dert yok tasa yok AT hazır bekler herzaman herkese kazasıs sürüşler.
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
-
16 Eylül 2009, 13:12
#319
Heeyyyy nerdesinizzzzzzzzzzz
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
16 Eylül 2009, 13:14
#320
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler