Herkese merhaba,
Aşağıdaki linkte bir arkadaş muayenede 50cc İçin Sigorta Şartı Var Mı diye tüve gitmiş. Videoyu izleyebilirsiniz.9:40 itibari ile direk konuya giriyor.
https://www.youtube.com/watch?v=325Wutd_sqc
Motor sahipleri bir bakabilir mi acaba. Motor’un kod numarası nedir. Yani motorun motorunun? Kod numarası ile parça upgrade bulmak daha basit oluyor o yüzden soruyorum.
Bu motosiklet mtv den muaf değil mi ? Az önce gördüm plaka takmış ?
bunu gördüm geçenlerde. sahibinden izin alıp hemen fotoğrafını çekmiştim.
harbi tatlı duruyor ama...
benim en cok merak ettiim konulardan biride saglamligi , yani sasesi ve nikelajli kisimlari erozyona ugrayacakmi, pas vs oksitlenme yapacakmi, 5-6 ay kullanimdan sonra kasasi yorgunmu duracak yoksa hala diriligini koruyacakmi, kronik sorunlari cikacakmi, cc yukseltmeden sonra motorun saglamligi devam edecekmi kimisi motoru kucagina alirsin 6 ay sonra demis internette bunlar beni tedirgin ediyor acikcasi
motor bloğu zaten 80cc lik blok esasen. yani hacmi düşürülüp yollanmış zaten. o yüzden 80c.c yaptığınızda normal olması gereken hacmine gelicek .. bir ikinciside 50c.c lik 80 c.c lik motorda ne tür bir kronik olabilirki..
motorda sensör yok,duy yok,enjeksiyon sistemi yok bildiğiniz çok eski kara düzen bir sistem var.. o yüzden kronikleri olması çok zor motorun bence. tek kronik olabilicek şey oda kronikden sayılmaz bir telli jant klasiğidir teller kırılabilir kullanıma bağlı zamanla..
telli jant olmasıda çok güzel olmuş hem tarz bir duruş katmış motora hemde telli jant yoldaki engebe çukurları falan normal alaşımlı janta göre daha iyi abzorve eder..
dayanıklılık derseniz oda sizin bakımınıza kalmış, kaliteli lastik istiyor motor , sele tasarımı çok güzel ama ilerde bir restarasyon ister ..
bu motora yapılıcak şey belli alıcaksın kalitelisinden iki lastik atıcaksın micheelin yada metzeller mümkünse kış lastiği takıcaksın 4 mevsim üstünde durucak.. kış lastikleri çabuk ısınır yoluda çok sağlam tutar lastikler zaten ince yol mukavebeti normal motora göre zaten az en azından o açığı bir nebze yaş kış kapatır..
kaliteli motul yağ kaliteli ngk iridyum buji 80c.c yapıcaksın..
iyi bir akü takıcaksın yuasa falan her marşda aklın kalmıycak abaca bu sefermi diye.. gerçi sanırsam ayak marşıda var.. arka led ışıklandırma zaten önede güzel bir led ampül takıcaksın kuvvetlisinden.. ne kadar gereksiz önde arkada krom varsa söküceksin.. birde t gidon takdın mı oldu sana safkan cafe racer.. çokda uğraşmıycaksın yakışmaz sade bırakıcaksın..
Bu motorla Ankara'da günlük Dikmen den Mamak!a 12 km gidip gelebilir miyim? Gücü yeter mi ?
bende ayni senin gibi dusunuyorum,alirsam jantlarida degistiririm, telli jantlar kopma ve lastigi patlatma gibi seyler yapiyormus jant ve lastigi degistiririm , on lambayi kuvvetlendiririm, kromajli kisimlar nasil olur onu daha dusunmedim acikcasi ama bir hal caresine bakilir , 100-110 ccyede yukselttimmi beni muayenesine kadar yani 3 sene idare etse yeter , 135 lik haojue vardi 110 km gordum artci ile , oyle hiz vs meraklisida deilim zaten 45- 50 kiloyum, trafikte cok zorlanmasin , istanbulda oturuyorum 20-25 km gidis gelis toplam mesafede ayagimi yerden kessin yeter istanbul trafigine takilmadan, istanbulda bu motor cc yukseltmeyi hakkiyla kim yapar acaba yada servisleri yardimci olurmu ne kadar tutar birde daha once istanbulda bu isi yaptiran arkadaslar varsa fiyat ve performans bilgisi paylasirlarsa cok sevinirim hakketen
hacmi 110 c.c lere yükseltmen zor bence.. blok kaçlıksa ona yükseltirsin bloğu komple değiştiririm dersen zaten motoru komple değiştirmiş olursun..
motor zaten Shineray XY50Q-7A modeli çindeki.. çindeki sanırım 125c.c motor bloğu farklı daha büyük rx9 daki blok daha çok 80cc lik bloklara benziyor..
80c.c istanbul trafiğinde yeterli gelir tek kişi.. kısa mesafe git gel.. tabi bunların hepsi özünde honda cl50 benzeri ..
motorun kaç c.c olduğunu şöyle anlayabilirsiniz orda motor kodu vardır misal 1P39FMB gibi bu 39mm genişliğinde 50c.c olduğunu gösterir.. 1P47FMD ise 47mm genişliğinde 70 c.c olduğunu gösterir..1P52FMH 110c.c olduğunu gösterir..
burdada allegro ile rx9 roll yapmışlar
https://youtu.be/lt8dsWFMBa4
şu ilandaki arkadaş nasıl yükseltmiş hacmi acaba bu forumdamı.. sadece piston mu değiştirmiş acaba.. 110c.c lik 52.4mm lik pistonmu takmış sadece..
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-107cc-hacimli-ruhsatta-49.9-cc-b-ehliyet-mtv-yok-sigorta-yok-502917994/detay
arkadaşlar lastik tavsiyesi olan varmı ?
Birde tubless lastiğe uyumlumu jant kenarları bilgisi olan var mı ?
Tavsiyelerinizi bekliyorum
Şuan itibariyle 1100 km civarlarındayım istanbuldayım t gidon taktım 500 kmlerde felan hava filtresini değiştirdim kendine geldi cidden 2 kere arka lastik patladı içerdeki tellerden ötürü oldu ikincisi lastikler kısaca kötü arka jantımda ufak bir yamukluk oluştu çukura girmeden ötürü onun haricinde 800 kmdeyken yağ değişimi yaptım motul 5100 yağ ile arka sol sinyal camını ya biri çaldı yada rüzgarda uçtu bu arkadaş aynı şekilde sağ ayaklık ya biyere sürttüm gitti yada onuda çaldılar şuanlıık stabil gidiyor lastiği saymazsak sorusu olan varsa yardımcı olabilirim
Yanlış yazmışım dostum m gidon taktım hala ilgileniyorsan mobildeyim buraya foto eklemeyi bilmiyorum ertuğrul karaevli instagramdan veya faceden ulaşabilirsin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)