Kuba RX9 50cc Nostaljik CafeRacer Motosiklet
Reklamlar
-
20 Eylül 2017, 10:48
#321
oe1905 adlı üyeden alıntı
Ben otobüse yükletmek zorunda kaldım. Ve otobüsün bagajına yatay yerleştirilebildi. Küçük bir bagajınız var ise, elinizde 2 araçla başka bir şehirde kalmanız talihsiz olabilir.
bagaj geniş baya, arka koltukları yatırdımmı da sığar gibime geliyor, sorun çıkmaz inşallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
dün akşam motoru aldık hayırlsıyla, fakat henüz kullanmaya vakit olmadı, işten sonra akşam ilk denemeler yapılacaktır
henüz ruhsat, plaka vs yok. bunları da çıkarmam lazım. iş yerinden izin almam sıkıntı olabilir, arkadaşıma versem belgeleri, o halledebilir mi acaba?
Reklamlar
-
20 Eylül 2017, 13:42
#322
whaki adlı üyeden alıntı
bagaj geniş baya, arka koltukları yatırdımmı da sığar gibime geliyor, sorun çıkmaz inşallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
dün akşam motoru aldık hayırlsıyla, fakat henüz kullanmaya vakit olmadı, işten sonra akşam ilk denemeler yapılacaktır
henüz ruhsat, plaka vs yok. bunları da çıkarmam lazım. iş yerinden izin almam sıkıntı olabilir, arkadaşıma versem belgeleri, o halledebilir mi acaba?
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullan.
Ruhsat sahibi kim olacaksa kendi gitmesi lazım, ya da vekalet ile işlem yapıyorlar. 2 saat gibi bir sürede ruhsatı ve plakayı hallettim, tabi biraz rica minnet oldu.
Renk nedir?
-
20 Eylül 2017, 14:07
#323
oe1905 adlı üyeden alıntı
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullan.
Ruhsat sahibi kim olacaksa kendi gitmesi lazım, ya da vekalet ile işlem yapıyorlar. 2 saat gibi bir sürede ruhsatı ve plakayı hallettim, tabi biraz rica minnet oldu.
Renk nedir?
sağolun hocam, kendim gidicem gibi duruyor öyleyse.
gönlümden beyaz krem gibi olan vardı da bulamadım onu, beyaz kırmızılıyı aldım. sarıda vardı da çok renkli geldi bana göre ama güzeldi oda
-
20 Eylül 2017, 16:04
#324
-
20 Eylül 2017, 16:51
#325
motokeyf adlı üyeden alıntı
Maşallah
Üretici firma bu yazılanları görse işi gücü bırakıp sadece bu modeli üretirler
Tekeriniz düz bassın arkadaşlar. Aracın bagajına motosiklet koyup götüren ilk kişi olacaksın galiba
Taşırken fotoğraf çekmeyi unutma lütfen
valla gözümde eve hızlıca gitmek vardı foto falan hiç aklımdan geçmedi,arka koltukları yatırıp zar zor soktuk valla, jip harici denenmesin bile
-
20 Eylül 2017, 22:41
#326
Öncelikle herkese merhaba ara ara forumu takip ediyordum fakat rx9 u gördükten sonra buradaki arkadaşlarında güzel yorumlarıyla bende gidip beyazından aldım daha önce hiç vitesli motor kullanmamıştır scooter deneyimim biraz vardı gaza gelip ve şekline kapılıp aldım 4 gündür motoru kullanıyorum ve gerek görüntü gerek yolda gidişi olarak çok hoşuma gitti. Açıkcası hayal kırıklığı yaşamaktan çok korkuyordum rahatladım.Daha önceki mesajlarda yazıldığı gibi bendede yığılma oluyor ve bugun servisine gittim 500 km kadar böyle olur sonra düzelir yada hava filtresine bakarız demişti.500 km kadar beklesem mi yoksa şimdimi yaptırsam karar veremedim. Bu arada antalyadaki kuba bayisine 2 gün sonra tüm renkleri gelecek bilginiz olsun.
-
21 Eylül 2017, 16:17
#327
motorda kullanmak için " beyaz ls2 ff352 " kask almayı düşünüyorum, iyi bir seçim olur mu sizce. sharptan 4 yıldız almış
-
25 Eylül 2017, 15:52
#328
Selamlar,
Henüz toplamda 70 km kullanabildim. Teknik özelliklerden ve terimlerden çok anlamadığım kadarıyla ilk gözlemlerimi paylaşayım istiyorum. Bir kaç tane de sorum olacak bilgi verebilecek arkadaşların kıymetli dönüşlerini rica ederim.
Düz yolda çok zorlamadan 60 km/h hıza ulaşabiliyor.(Üstünü denemedim ama muhtemelen bir miktar daha çıkacaktır.)
Frenler; ön fren iyi sayılabilecek bir durumda, arka fren neredeyse yok noktasındaydı, kampanayı biraz sıktım.(Daha fazla sıkmak istemedim; bu konu ile tavsiyeleriniz mevcutsa rica ederim.)
Vites; Zaman zaman takılma yapıyor, özellikle kırmızı ışıkta, dur kalk yapmak istediğimde problem yaratıyor. Stop edip tekrar çalıştırmak gibi el yordamı çözmeye çalışıyorum şu ana kadar. İlk kez vitesli kullandığım için, benim acemiliğimden de kaynaklanıyor olabilir. Yine dikkat etmem gereken husus varsa bilgi rica ederim.
Lastikler; hafif yağmur sonrası bir hayli kayıyor. İlk fırsatta değiştireceğim. Alacağım marka konusunda kafamda bulanık sadece...
Bu sabah marş hiç tepki vermedi(nedenini bende bilmiyorum.) Hafta sonu kullanmamıştım. Marj pedalı ile(adını bilmediğim için özür dilerim ) çalıştırdım. İki seferde ilk çalışmada zorlandı. Bunun dışında çok bir problemim bulunmuyor.
Çekiş düz yolda fena değil, yokuşta (Ankara'yı bilenler için Cinnah Caddesi) 3. viteste 30-35 km/h gibi bir hızla zorlanarak çıkıyor. Belki yüksek devirle biraz daha iyi bir performans elde edilebilir ama onun için de zorlamadım.
Yukarıdaki persipektifte, tavsiyeleriniz olursa benim için çok değerli olacaktır.
Esenlikler...
-
25 Eylül 2017, 19:59
#329
2002-2005 arasını saymazsak sanırım 1 ayda ilk defa bu kadar bir model satılmıştır. tüm markalar arasında.
-
26 Eylül 2017, 16:55
#330
öncelikle herkese merhabalar, karabükten sevgiler selamlar. kuba rx9 sayesinde sonunda bende motor sahibi oldum. hem yıllar süren merakımı bitirmek hemde ufaktan vitesi motora alişmak için bir ay eveel satın aldım.şu an için 500 km deyim. izlenim ve tecrübelerimi paylaşmak istedim.Karabük bayiisinden sarı rengini büyük bir heyecanla satın aldım.İlk zamanlar boğulma gaz tepkilerinde geçikme oluyordu önemsemedim ama 100 km sonra can sıkıcı boyuta gelince servise götürdüm ve karbüratörü hatalı bulup değiştirdiler bir nebze olsun sorun çözüldü ama hala azda olsa devam ediyor.şimdilik 500 km bakımını bekliyorum.Görünüş olarak çok güzel tepkiler alıyor yaşlı amcalar bile gelip uzun uzun inceliyorlar soruyorlar. çekişi performansı genel olarak iyi 70-80 km hızları çok rahat görüyor.ama lastikleri berbat ilk iş onları değiştirmek lazım.çarşı ya pazara bakkala markete hatta 150 km ilden ilçeye gitmeye bile harika sayesinde a sınıfı ehliyet almaya bile karar verdim şimdilik tecrübelerim bu kadar herkese iyi günler.
-
26 Eylül 2017, 18:20
#331
Anlaşılan herkes bu motoru 50cc'den 100 cc'ye çevirir diye üretici firma Karbüratör'leri pek önemsememiş olabilir. Çünkü tecrübe paylaşanlar büyük oran da karbüratörden şikayetçi.
-
26 Eylül 2017, 21:24
#332
Çok Asi adlı üyeden alıntı
Anlaşılan herkes bu motoru 50cc'den 100 cc'ye çevirir diye üretici firma Karbüratör'leri pek önemsememiş olabilir. Çünkü tecrübe paylaşanlar büyük oran da karbüratörden şikayetçi.
çinli motorlar genelde yap-boz gibi olduğu için, rastgele takılıyor çoğu parça
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
27 Eylül 2017, 15:31
#333
Selamlar,
Bugün lastikleri değiştirmeyi planlıyorum. Şöyle bir konuda kıymetli bilgilerinizi rica etmekteyim;
Arka lastik ebatlarını daha kalın yapmam yol tutuş açısından bir fayda sağlayacak mıdır? Ya da daha kalın yapabilmekte miyim? İşe gidip-gelmek için kullanmamdan dolayı (çok soğuk ve karlı havalar hariç tabi ki) özellikle yağmur için yol tutuşunu ne şekilde arttırabilirim?
Esenlikler.
-
27 Eylül 2017, 16:51
#334
Motosikleti yeni alan tüm arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun diyorum. yeni alanlar yazmış 70 100 km' yaptım diye umarım diğer kullanıcılar gibi ilk bakımdan sonra forumu bırakmazsınız yüzlerce fotoğraf geldi belki ama kimse 1000 km yaptığını hala belirtmedi
-
27 Eylül 2017, 18:11
#335
Şu an 800-900 km. arasındayım. Bu mobileti alanlar hep B sınıf sürücüleri, yani deneyimli A sınıfı sürücüler değil. Onun için 1000 km. olunca mobilet ile ilgili ne anlatmamız gerektiğini bilmiyoruz . Örnek anlatılmış bir 1000 km. deneyimi varsa link verin, okuyalım, ne anlatmamız gerek öğrenelim anlatalım . Ya da direk soru sorun cevaplayalım.
-
28 Eylül 2017, 06:52
#336
Mesela hala boğulma öksürme var mı karbüratör sıkıntısı var sanırım motorlarda o yüzden önemli. Ayarsız da olabilir ama 1000km de en az iki kere servise gittiği için çözülmüş olması lazım. Vites geçişleri sorunlu sanırım takılma yapıyor diyor bütün kullananlar acaba kronik mi yoksa rodajdan sonra çözülüyor mu. Lastikler naylon denmiş şastik değiştirdiniz mi değiştirdiyseniz ne aldınız. Hangi yağı kullanıyorsunuz. Soğukta çalışma olasılığı nedir motorun. Yani marş almama rolanti bozukluğu falan çok mu fazla. İlk aldığımızda aküyü değiştirmek ve sağlam bir akü almak gerekir mi. Eğer gerekirse üstündeki akünün boyutları nedir ve akü yuvasına kaç cm akü sığar. Benim burda birinde var motor adam hep jiglede mi kullanıyor anlamadım rölanti devri çok yüksek geliyor bana ses olarak acaba normali mi böyle. Titreşim nasıl motorda. Herkes stok olarak 60-70 hatta 100 yapar diyor fakat titreşim ne kadar ondan bahseden yok bilmiyorum başka motor kullandınız mı fakat titreşimi genel olarak ve yüksek hızlarda rahatsız edecek boyutta mı. Benim sorularım bu kadar cevaplayana teşekkürler şimdiden. Uzun kilometre yapanlar cevaplarsa sevinirim. Teşekkürler.
-
28 Eylül 2017, 09:40
#337
Taylan seni pazar günü antalyada gördüm sanırım sarı renkti. Samimi söylüyorum her yolu denedim yığılmayı hava filtresiz çözemezsiniz. Açık hava filtresi takmanız gerek. İyi günler
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------
Ascoliaht merhaba 500 yağ bakımında motul 5100 veya 7100 yağ kullanın 5 km sonra düzeldiğini hissedeceksiniz. Bu arada arka jantları kontrol ettirin arkadaşlar balans sorunu olabilir
Soğukta jikleyi çekin ve çalıştırın
Lastikler bildiğiniz naylon terlik
Motorda titreşim var hatta 100-200 km de bir çamurluk vidası vs vidasını sıkmanız gerekir.
Hız olarak 100 km yapan arkadaşlar cdi ateşleme beynini değiştiriyorlar.
Bu arada km saati yaklaşık %15 oranında yüksek göstermekte en azından benimki öyle.
Önceki yazımdada belirtmiştim platinyum buji takarsanız yakıt ve performansınız artar. Tabiki performans hava filtresi
-
28 Eylül 2017, 11:39
#338
ascoliath adlı üyeden alıntı
Mesela hala boğulma öksürme var mı karbüratör sıkıntısı var sanırım motorlarda o yüzden önemli. Ayarsız da olabilir ama 1000km de en az iki kere servise gittiği için çözülmüş olması lazım. Vites geçişleri sorunlu sanırım takılma yapıyor diyor bütün kullananlar acaba kronik mi yoksa rodajdan sonra çözülüyor mu. Lastikler naylon denmiş şastik değiştirdiniz mi değiştirdiyseniz ne aldınız. Hangi yağı kullanıyorsunuz. Soğukta çalışma olasılığı nedir motorun. Yani marş almama rolanti bozukluğu falan çok mu fazla. İlk aldığımızda aküyü değiştirmek ve sağlam bir akü almak gerekir mi. Eğer gerekirse üstündeki akünün boyutları nedir ve akü yuvasına kaç cm akü sığar. Benim burda birinde var motor adam hep jiglede mi kullanıyor anlamadım rölanti devri çok yüksek geliyor bana ses olarak acaba normali mi böyle. Titreşim nasıl motorda. Herkes stok olarak 60-70 hatta 100 yapar diyor fakat titreşim ne kadar ondan bahseden yok bilmiyorum başka motor kullandınız mı fakat titreşimi genel olarak ve yüksek hızlarda rahatsız edecek boyutta mı. Benim sorularım bu kadar cevaplayana teşekkürler şimdiden. Uzun kilometre yapanlar cevaplarsa sevinirim. Teşekkürler.
Boğulma, öksürme vs. karbüratör temizliği ve ayarından sonra hiç olmadı, sıfır. Onun dışında hiç bir şey yapmadım. Ne hava filtresi ne buji ne yağ ne de beyin değiştirdim.
Benim vites hala takılıyor . Sanırım bu mobilette kronik sorun. 1. ve 2. vitesler. Takıldığı zaman kalkar gibi yapıp vitesi değiştirebiliyorum. Yani debriyajı hafif bırakıp azıcık gaz veriyorum hemen ardından debriyajı çekip vites değiştiriyorum, oluyor. Devrinde vites değiştirdiğim zaman takılmalar daha az oluyor.
Lastikler dandik. Aslında malzeme, işçilik ve toplama olarak mobiletin her şeyi dandik. Alenen Çin malı, zaten bunu bilerek aldığımız için gözardı edebiliyoruz (avantajlarından dolayı). Yıllar önce 2-3 sene kullandığım, 100cc 2 zamanlı Kawasaki'm vardı (bir sürede 80cc Honda mini motosiklet kullandım). Onun tırnağı olamaz onun için onunla kıyaslamıyorum ama diğer Çin mallarından daha hallice olabilir. Parça değiştirmelerini Önümüzdeki bahar yapacağım. İnternette ön ve arka 80/90 17 Michelin Street Pilot lastik önerileri var, iyi olduğunu söylüyorlar.
Ben daha yağ değiştirmedim ama yine internette diğer kullanıcılar Motul 5100 10/40 yağ önerisinde bulunuyorlar.
Soğukta zor çalışıyor. Bir kaç kere marşa basmam ve 1 dakika kadar beklemem gerekiyor, jikleyi kullanmıyorum. İlk aldığım zamanlar hiç öyle yapmıyordu tek marşta çalışıyordu. 1-2 dakika beklemeden kalktığımda ısınana kadar debriyaj sıyırması etkileri gösteriyor ısınınca düzeliyor. Bu sorun sadece bende oluyor olabilir yani mobiletimde arıza olabilir, bilemiyorum. İlk aldığım zaman rolantisi yüksekti sonra servise bakıma götürdüğümde usta sanırım bilinçli olarak düşürdü. Şu an rolantisi çok düşükmüş gibi geliyor ama ben rahatsızlık hissetmiyorum.
Akü ile ilgili hiç bir şey bilmiyorum. Yalnızca akünün olduğu yeri açınca içinden mobilete uygun anahtar(lar) çıktığını biliyorum. Bende açıp almadım daha orada duruyor anahtar(lar).
Titreşim var ben rahatsız olmuyorum, başka bir motor kullanarak tartmam gerek. 50-60'dan (Kilometre telim hala kopuk olduğu için tam olarak bilemiyorum.)sonra başlıyor, mobileti zorlayıp bağırtmazsam daha az oluyor.
Piyasada motorun kendisi olmadığı gibi yedek parçaları da yok. Servis "parça geldiği zaman ben seni ararım" dedi. Hala bekliyorum ve muhtemelen gelmesi bayağı zaman alacak . Umarım karda kışta gelmez parça. Çünkü servis evime çok uzak.
-
28 Eylül 2017, 14:46
#339
motoru alalı 1 haftayı geçti ama plakayla ruhsat bu hafta çıktı, sonrasında yağmur falan derken binemedik.
bu akşam bi aksilik olmazsa mahallenin boş kısımlarında 1-2 saat dolanacağım. vites geçişleri, direksiyon hakimiyeti, fren tutuşu vs çalışacağım
-
28 Eylül 2017, 15:33
#340
Gökhanbey adlı üyeden alıntı
Şu an 800-900 km. arasındayım. Bu mobileti alanlar hep B sınıf sürücüleri, yani deneyimli A sınıfı sürücüler değil. Onun için 1000 km. olunca mobilet ile ilgili ne anlatmamız gerektiğini bilmiyoruz
. Örnek anlatılmış bir 1000 km. deneyimi varsa link verin, okuyalım, ne anlatmamız gerek öğrenelim anlatalım
. Ya da direk soru sorun cevaplayalım.
Sıfır motosikletlerin neredeyse tümü yakıtı fazla yakar tekleme öksürme böğürme gibi mide bulandırıcı yanları olur biraz gazı açayım dersen başlar zırlamaya. Şimdi B sınıfı sürücü ehliyeti ile kullandığın arabadan dolayı motor çalışma sesine aşinasındır buna bağlı olarak motosikletin son hızı nedir devirli devirsiz kullanımda bağırma düzeyi nedir tatmin edici geliyor mu vs. vs.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler