Arkadaşlar karbüratör ölçüsü nereye göre alınıyor bilmiyorum , ölçüsünü bilen var mı acaba , değiştiren ve tavsiyesi olan var mı acaba yardımcı olur iseniz sevinirim
Arkadaşlar karbüratör ölçüsü nereye göre alınıyor bilmiyorum , ölçüsünü bilen var mı acaba , değiştiren ve tavsiyesi olan var mı acaba yardımcı olur iseniz sevinirim
dün ve bugün havanın çok güzel olmasından, ve bidaha ilkbahara kadar böyle hava olmayacağını düşündüğümden ötürü artık mahalleden bi çıkayım dedim.
80 km kadar ara ara mahallemde kullandım motoru. elimi ayağımı vitese, frene, direksiyona alıştırdım.
2 günde 50 km yol yaptım. acayip hoşuma gitti bu motor işi lakin korkuyorum, ya beni farketmezlerse, ya manyağın biri pat diye yola girmeye çalışırsa, ya araçlardan biri bakmadan kapıyı açarsa, ya trafikte birden yaya çıkarsa karşıma vs. vs. çok fazla çekindiğim noktalar var.
dizliğim, eldivenim ve kaskım var. montta almam lazım fakat sıcak havalarda mont nasıl olur bilmiyorum.
kilitde almadım henüz. motoru görebileceğim mekanlara geçiyorum oturacağım zaman. bazen mekanın içine soktuğumda oluyor :D
boş ve düz yolda hız denemesi yapayım dedim, 50 nin üstüne çıkamadım sanırım. gazı versemde hız artmıyor ama motor zorlanıyordu.
hızlanmak istemiyorum zaten ama millet 70-80 leri görürken ben neden 50 i geçemiyorum anlamadım.
şuan tek sıkıntım kaçıncı viteste olduğum :D bazen unutuyorum ulan ben kaçtaydım diye. ufak bi gösterge yapıverselermiş iyiymiş.
motor için buji, karbürator değişimi önerilmiş. şimdi tanıdığım hiç bi motorcu yok. mahallede bi motorcu buldum, lastik patlayınca orada yaptırmıştım. oraya götürsem, adam beni öpse anlamam, piyasayı bilmiyorum.
parçaları uygun fiyata ben alıp, adama tak desem, yapar mı onu bilmiyorum.
bu aşama da nasıl bi yol izlemeliyim, ne gibi fiyatlarla karşılaşırım öğrenmek istiyorum.
ayrıca motorla dışarı çıkınca aklım motorda kalmasın istiyorum, nasıl bi kilit alıp nereden kilitlemeliyim ? kilit harici ekstra birşeye ihtiyacım olur mu ? normalde sitenin garajına bırakıyorum, evdeyken içim rahat.
hocam o 70-80 gorenler motorda ufak tefek degisiklikler yapiyorlar sanirim bende rx9 yok ama yorumlarda okudum bende , once hiz sinirlayici var cdi mi ne onu ya degistiriyorlar yada iptal ediyorlar, sonra ince. karburator ayari yapiyorlar ve acik hava filtresi takiyorlar ve bujileri degistiriyorlar diye biliyorum ben, bu sayede 70-80 km lere zorlanmadan cikiyor diye okumustum, tabi kullanan kisiler daha net bir bilgi verecektir. Birde rodaj konusu var rodaji bitmeden tam verim alamazsin motordan , eger rodaj asamasindaysan bunlari rodaji tamamladiktan sonra yapman daha sagliklidir.
Arka tekeri değiştirmek istiyorum aynı zamanda kalınlaştırılabilirmi bilgisi olan varmı acaba arka tel jant yamuldu ayrıca istanbul içi akort verdirebilecek biyer öneren birisi olursa memnun olurum hız konusuna gelirsek hava filtresi takmak yeterli oluyor 60 70 hızlar için karbüratörden çıkan siyah şeyi söküp bi süre gidin farkı anlayacaksınız sonra geri yerine takın ama hava filtresiz sağlıklı olmayacaktır
Lastik için oldukça araştırma yaptım kullanan herkes bu plastikten memnun 2.75*17 WINTERGRİP DIŞ LASTİK ANLAŞ Küba ve anlaş ile iletişime geçtim ikiside kullanabilirsiniz dedi aldım ancak daha takmak nasip olmadı.Kalınlığı çok güzel geldi bana ,dişleri ve desenide iyi duruyor
Takınca dönüş yaparım hocam
Hocam fiyat nedir acaba ve eski yeni olarak bi resim alırsak kısa zamanda iyi olur hocam ayrıca tubeless yapmak için bi şansımız varmıdır bu lastiği
tubeleas icin benim bildigim uyumlu jant olmasi lazim yoksa saglikli olmaz diye dusunuyorum. Tel jantlar cokmu dayaniksiz acaba ? jant gerekiyormu motora bazi yerlerdede tellerin lastigi patlattigini duydum, acaba patlamalara karsi satilan su sivilardan konulsa faydasi olurmu?
https://urun.n11.com/lastik/anlas-25...tip-P154315019 ön
https://urun.n11.com/lastik/27517-wi...las-P216275048 arka
Dubleks yapmak için ya jant değişicek yada tellerin giriş yerlerine izolazyon yapılıp , sibop yuvaları genişletilip çelik sipob takılması gerekiyor ancak önerilmiyor pek.
Tellerin iç lastiği patlatma ihtimali var aşırı yük ve darbede ancak lastikçiye gidersen şambriyele benzer bir malzeme koyuyor yada benim gibi 5-6 kat elektrik bandı geçebilirsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------
Şuan şehir dışındayım dönünce değiştirip fotoğraflar atarım yani en geç 1.5-2 haftaya atarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
Dubleks yapmak için ya jant değişicek yada tellerin giriş yerlerine izolazyon yapılıp , sibop yuvaları genişletilip çelik sipob takılması gerekiyor ancak önerilmiyor pek.
Tellerin iç lastiği patlatma ihtimali var aşırı yük ve darbede ancak lastikçiye gidersen şambriyele benzer bir malzeme koyuyor yada benim gibi 5-6 kat elektrik bandı geçebilirsin. Benim düşüncem o kadar dayanıksız değil zaten 72 tel olduğu için daha rahat dayanabilir yüke ve darbeye. Bu arada paylaştığım arka lastik dubleks ancak ben anlas ile iletişime geçtim gerekli bilgiyi verdim ve iç lastiklede kullanabilirsiniz dedi
o samliyere benzer dedigin sey sanirim, ic lastik seridi onlar pek saglikli olmuyor diyorlar hocam yanlari sarmadigi icin , birde o seridin kendi yan taraflari zamanla lastigi kesip patlatabiliyormus, en mantiklisi senin dedigin gibi elektrik bandini yada enine kalin naylon bir koli bandini 3-4 kat sarmak ise yarar gibi duruyor.
Parçalanıyor o içerideki şerit teller iki kere arka lastiği patlattı en son kalın bant geçtik bizde şuan arka jantımda ufak bi yamukluk var servis dedi biz yapamayız bisikletçiye baktırın bi 😀
kubaya mail attım kullanım klavuzu ve rutin bakımlar hakkında bilgi almak için , klavuzun olmadığını bayideki ustanın bilgi vereceğini söylediler , bayideki ustaya soruyorum , motor sıkı diyor , 50 yi geçme diyor, hangi rutinde hangi değişimler yapılacak herhangi bir bilgi verilmiyor , cok amator bi firma , bir motorun kullanım klavuzunu türkçeye çevirtecek bütçen yoksa neden motor ithal edersin diye sorası geliyor insanın , onun dışında motor 50cc motor işte bu aralar durduk yere bosa atmaya basladı sanırım soguktan , onun dısında 50cc motorların içinde epey güçlü , tipi güzel , bu motoru alıp 80-90 yapmayın motor bunun için üretilmemiş aerodinamiği müsait değil 70 in üstünde arka lastik atıyor yalpalıyor motor saçmalıyor , altımda motor olsun sağa sola gideyim motoru tam olarak , benim işimi fazlasıyla görüyor hergün işe gidip geliyorum bana yetiyor , ancak akan bi trafikte 60-70 hızlarda kalmak biraz insanın canını sıkıyor
merak edenler için söyleyeyim 800 kmdeyim suana kadar lastiğim patlamadı ama bu lastikler emanet gibi zaten ıslak zeminde affı yok
3. viteste 60 yapabiliyorum , 4. viteste 70 düz yolda 70 i geçirtemedim belki 1.5k dan sonra geçer (motorun herşeyi orijinal)
motorda garip bi huy var gazı 4/3 açarsanız motor gel git yapıyor böyle tekliyor gibi garip bi his ancak 4/4 açarsanız akıyor gidiyor garip çözemedim
motor son derece dik bir yokusu 40 la cıkmayı basardı antalyalılar için söyleyeyim beackparktan konyaaltı caddesine çıkan virajlı yokusu rahat rahat 3. viteste çıkıyor , daha uzun süre çıkabilir mi onu bilemiyorum ama
Malum sitede nedense daha 50 -100 kilometre yapıp satmaya çalışanlar var.Sebep nedir ki,güç ve hız olsa zaten 50 cc olduğunu bile bile alınmış.
Yaklaşık 26 km'lik kullanım süremde karşılaştığım problemlerden birisi arka frene bastığımızda fren pedalını geri kaldırması için konulmuş yay yerinden çıktığı için basılı kalmıştı ve arka frene bastığımızda stop lambasının yanmasını sağlayan ışıkta aynı yere farklı telle bağlı olduğu için oda çalışmıyordu. Bunları kendi imkanlarım ile hallettim yayları iyice sıkıştırarak ve biraz şekil değişikliği ile çıkmayacak hale getirmeyi başardım. Motor 50 cc sizi çekmez yok yokuş çıkmaz tarzında konuşanlar gerçekten yanılıyorlar. 176 boyum ve 94 kilom ile beni gayet rahat bir şekilde yüksek eğimli yollardan fazla zorlanmadan çıkarıyor. Yakıt konusunda daha bir şey diyemeyeceğim çünkü bayiden teslim alırken 20 TL tutarında benzin aldım ve motoru teslim eden usta 80 90 km gider ve rodajı tamamlanana kadar yakıt tüketimi yavaş yavaş azalır diye ekledi. 26 km'lik deneyimime dayanarak söylüyorum motoru teslim alırken yapılan(!) fren ayarlarına güvenmeyin. Ben eğimli bir yokuştan inerken frenin tam olarak tutmamasından kaynaklı olarak bir güvensizlik yaşadım ve garajımda kendime göre fren ayarlarını yaparak daha güvenli hale getirdim. Motoru teslim aldığımda gaz telinde boşluk bulunmaktaydı. Bunu da gaz telinin gaz ile buluştuğu en üst noktada (ön fren tesisatının gidonda ki kısmı) bulunan gaz ayarlama yerinden ayarladım. Bunun dışında motorun kaynak yerleri gerçekten kalitesiz görünüyor. Sağlamlığı konusunda bir fikrim şu an için yok fakat estetik durmuyor kaynak yerleri. Aynı şekilde motoru ilk aldığımda debriyajı tam sıkmama rağmen 1. vitese geçirdiğim zaman motor çok hafif ileri atılıyordu. Bu sorunu da debriyaj teli ayarını yaparak düzelttim ve şuan motoru kullanırken olabilecek maksimum seviyede güvenli hissediyorum. Sanırım tekerleri değiştirdiğimde güvenim artacaktır. Motorun yeni bir kullanıcısı olarak sorularınızı ve önerilerinizi bekliyorum.
Bugün Ankara vento motorda bakmaya gittim. Motoru çok beğendim. Resimler de sinek gibi duruyor ama gerçekte daha şık. Kredi kartına taksit oluyormuş. Nasipse yakın zamanda alacağım. Ellerinde 6 tane var.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)