Bugün bayide inceledim, güzel ama küçük bir motormuş. Eski 49 cc Mobylette, Peugeot'lar kadar.
Bugün bayide inceledim, güzel ama küçük bir motormuş. Eski 49 cc Mobylette, Peugeot'lar kadar.
3.5 milyar verdiğin motorda bırakta titreşim olsun dostum yakıt tüketini facebook sayfasından sordum 40 - 50 km dediler en az değerleri verirler her zaman yalancı çıkmamak için siz onu 60 diye algılayın artık. Vites geçişleri sert olsa idi kullanıcıları çoktan söylenirdi. oturuş amortisör bilmiyorum gece videosu çekilmişti youtube'da videoyu bulabilirsin.
RX9 - Ege - Fighter - Rainbow modelleri arasında hangisi tercih edilmeli sizce ? Fighter ve Rainbow eski ürünleri kalitesi ve arızası olmayan motorlar. RX9 çok güzel ama geleceği hakkında kesin bilgi yok. Ne dersiniz
Vitesli olduğundan dolayı RX9 alınması en mantıklı model bence kalite konusuna değinecek olursak Kuba'nın kalitesi ortalama olarak belirli bir düzeyde öyle parasına göre kalitesiz bir motoru yok adamların. Buda aynı segmenteki markalarda en çok tutulmasına sebep oluyor zaten.
Hoşunuza gideni seçin derim Bunların hepsi farklı tür motorlar.
Skuter almaya karar verdiyseniz zaten RX9'un yüzüne bakmazsınız.
Vitesli debriyajlı 50cc motor istiyorsanız tek seçenek RX9
Vites olsun debriyaj olmasın diyorsanız Ege 50
Bagaj yerim çok olsun bakkala markete gittiğimde 2 kavun 2 karpuz kapıp geleyim diyorsanız Fighter..
Bizim köyün yolları taşlı diyorsanız Ege veya RX9
vs. vs...
B sınıfı ehliyetli bir çok arkadaşımız RX9'larını aldı ve asfaltın tozunu attırmaya başladı.
Peki hiç motoru yan yatıran, düşüren, kaza yapan vs oldu mu?
RX9 almak için Balcı Motor'a gittim, ellerinde sarı, beyaz ve kırmızı rengi kalmış. Fakat nedense ben motoru almak istediğimi söyleyince sarı ve beyaz satıldı denilip kırmızı motor bana kitlenmeye çalışıldı. Sanırım en az satılan renk kırmızı ondan olacak. Ben de kolay gelsin deyip gittim. Bir daha gelmemek üzere.
Benim RX9 hayali başka bahara kaldı anlaşılan. :(
Motorla şu ana kadar 110 km. yaptım. Benim şansızlığım mıdır artık bilemiyorum, bir sürü sorun yaşıyorum. Servise götürdüm bazı kusurları azalttılar. Serviste 500 km. olsun öyle bakalım motor daha açılmamıştır diyorlar.
1- Vites geçişleri sıkıntılı. İlk başlarda sürekli takılıyordu (özellikle boş-1-2) sonra az da olsa azaldı ama hala geçmedi. Kırmızı ışıkta durduğumdan vitesi bire atamıyorum, motor stop ediyor arkamdan bir sürü korna yiyorum.
2- Zincir, zincir korumaya çarpıyor. Takur tukur ses geliyor (neredeyse aralıksız). Serviste düzelttiler ama hala arada bir tıkırdıyor.
3- Gazı sabit tutarken, gaz bir anda kesiliyor gibi oluyor sonra birden yine gaz geliyor ve motor hafiften ileri atılıyor. Motora yüklenmeden kullanınca sorun azda olsa azalıyor. Serviste çözemediler. İnternette kimi videolarda da bu sorunun olduğunu gördüm. Kullanan kişi yorumlarda karbüratör ayarıyla azalttığını söylüyor ama galiba sorun az da olsa sorun devam ediyor. Serviste karbüratör ayarı yapın dedim ama yapmadılar, olmazsa fabrikadan yeni karbüratör sipariş eder değiştiririz diyorlar. Belki beyinle (CDI) ilgilidir motosikletten anlamadığım için nedenini bilemiyorum.
4- Motor soğukken bazen çalışmakta zorlanıyor. Bazen ilk marşta çalışıyor, bazen ise jikleyi açıp 1-2 dakika bekliyorum anca çalışıyor. İlk zamanlar yapmıyordu tek marşta çalışıyordu sonra daha sık olmaya başladı.
5- Vites boşta ışığı gündüz gözükmüyor. Bazen boştayım sanıp debriyajdan elimi çekiyorum, motor stop ediyor.
6- Sol arka sinyal küçük bir çukura girdiğimde çat diye kökünden kırıldı. Belki benim şansızlığım, zaten çatlaktır onun için öyle kırılmıştır ama şansızlık değilse muhtemelen hepsi çatır çatır kırılacak.
7- Servisten döndükten sonra hız göstergesi bozuldu hiç çalışmıyor. Servisi aradım, ön tekerdeki vidasını yıldız tornavidayla sık dediler, sıktım çalışmadı. Orada ki herhangi bir motosiklet tamircisine götür hallederler basit bir şey dediler.
Açıkçası midem bulandı. Motoru geri iade etsem mi bilemedim. Plaka, ruhsat falan hepsini hallettim. Onun için iadeyle uğraşmak istemiyorum. Umarım sorunlar çözülür yoksa bu haliyle (sorunlarla) yoğun ve hızlı trafikte kullanılacak bir araç değil. Konya yolunda (Ankara Mevlana Bulvarı) git gel 40 km yaptım, oldukça tehlikeli. Tabi ki bunda benim motosikletin sorunları da bir etken. Eğer Konya yolu gibi yerlerde sürülecekse kesinlikle cc yükseltmek lazım.
Bunların dışında motor yakışıklı. Ben küçük biri olduğum için (1.65 cm. 70 kilo) sanki gerçek motosikletmiş gibi duruyor . Dikmen yokuşlarının hemen hepsini rahatlıkla çıkıyor, iki kişi kimi yokuşlarda zorlanacaktır, yani yokuş çıkma sorunu yok diyebilirim. Yukarıda anlattığım sorunlarım olmasa kelebek gibi uçup arı gibi sokarım . En fazla saatte 70 km. yaptım. Anladığım kadarıyla bu motora 3500 verdikten sonra üstüne 300-500 daha harcayıp cc yükseltme, sinyalleri ıvırı zıvırı kalitelisi ile değiştirmeyle, rahat bir kullanıma sahip olunabilir. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar.
Ek olarak; motosikletin yedek deposu var (kaç litre bilmiyorum). Benzin bittiğinde yedek haznesini açıp benzinliğe kadar gidebilirsiniz. Motorun bagajı yok! Koltuk altı bagaj olsaydı iyi olurdu. Titreşim 45 km.den sonra başlıyor ama bana çok da rahatsız edici bir titreşim gibi gelmedi. Motor zorlandığında ısınıyor, sağ ayak bileğimi yaktım (hafif bir kızarma). Hız göstergem yukarıda belirttiğim gibi çalışmıyor şu anda fark ettim kilometre saati de dönmüyor 119 km.de kaldım. Egzozdan arada bir ufak tefek patlama sesleri geliyor. Dün benzin almıştım umarım onunla ilgilidir.. Motor çok keyifli ama problemlerinden dolayı gittikçe soğuyorum. Zaten eğlence amaçlı almadım, 40 yaşında adamım, ihtiyacım olduğu için aldım. İnşallah başıma kaza-bela gelmeden sorunlarım çözülür.
50 cc Çin motoruna kesinlikle iyi bir rodaj yapmak gerekir. Kullanma kılavuzunu okuyun. 1000 km çok yumuşak sürüp serviste düzgün yağ koydurun. 50 cc motor için 50 km hız bile yüksek sayılır ve rodaj bitmeden çıkmamak gerekir. Kısaca, rodaj döneminde motora kırılacak eşya muamelesi yaparsanız sonrasında başınız daha az ağrır. Motoru iade etmek gibi bir seçenek Türkiye Cumhuriyeti sınırları dahilinde mümkün değil.
Aynen dediğin gibi dostum bu motorlara rodaj sürecinde hassas davranılırsa kullanıcısını üzmez ama kullanıcı hız yapacam diyip motoru bağırtırsa tüm parçalar zamanla çöp olur sonrada çin malı almayın bozuluyor sen çin malı parası verip alman malı kalitesi beklerken kimse sana bir şey demiyor.
Yazımdan sanki sürekli motoru zorluyor muşum gibi bir intiba çıkıyor ama öyle değil. Mecbur kalmadıkça 40'ı geçmiyorum. 1-2 hız ve yokuş denemesinden sonra motoru hiç zorlamadım. İşe gidip gelmek için kullanıyorum, iş yerim 2,5 km. mesafede. Ayın 15.de aldım motoru 10 günde 120 km. yaptım. İadeden vazgeçtim, zamanla düzelecek gibi. Kimi kusurlar gittikçe azalıyor. Vites artık daha az takılıyor ama takıldığı zaman 1-2 dakika uğraştırıyor beni, kitleniyor sanki, ışıklarda takıldığı zaman kötü oluyor. Gaz kesilmesi problemi aynen devam ediyor, karbüratör ayarı yapılması gerektiğini düşünüyorum yoksa düzelmeyecek gibi. Bugün egzozdan gelen patlama sesleri olmadı umarım geçmiştir. Sukutura mukuturada yaşlılar binsin .
Rodaj süresince gelişmeleri buradan yazacağım. Dikmen'de bir tamirci buldum, hız göstergesine baktıracağım bugün, muhtemelen teli kopmuştur. Sinyalleri de sonra değiştireceğim, bakalım başka kırılan olacak mı?
Saçlarım hariç her yerim genç .
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)