Aprilia - Pegaso 650 Trail - Enduro
Reklamlar
-
05 Aralık 2017, 00:59
#181
Uzun uzadıya yazmayayım, 2002-2003 Pegaso 650 ie. için sorusu olan varsa gönderin gelsin.
1 tane 2003 ile 12.000 km., şuanki 2002 ile ~24.000 km. yol yaptım.
Bu motosikletler yaşı itabiriyle ilgi ve alaka isteyen aletler. Ancak öyle roket bilimi modu yok. Dikkat edilmesi gerekenlere (fabrika tamir kitapçığı!) dikkat edildiği sürece üzmez.
Reklamlar
-
11 Şubat 2018, 18:54
#182
30.000 km lik bir tecrübem oldu.Gerçekten Motosikletten hiç sıkılmadım.Parça konusunda özellikle istediğiniz her parçayı kolaylıkla bulabiliyorsunuz.Nedeni ise kronik arızaları artık belli.Bu kronik arıza yaratan parçaları bulmak çok kolay ve uygun.
*Mesela MARŞ RUBLE set olarak Aliexpress te var ve 3 lü grup olarak 200 tl gibi uygun fiyata alınıyor.
*KONJEKTÖR aynı şekilde 17 dolara Ali'den alınıyor.
*Yakıt pompası Aynı şekilde 30 dolara aliden bulunuyor.
*ATEŞLEME BOBİNİ muadil olarak ''Citroen C5 3.0 V6 2002-2008'' uyduğunu söylüyorlar.100 tl
Bu Km'de iki kere yolda kaldım.Biri Devir Daim zamanında tamir kiti(Mil ve Keçeler) değişmediği için motor yağa su karıştırdı Buji yağladığı için motor çalışmadı.Bununla birlikte Silindir Kapak Contası'da Pegasolarda zamanla çürüme yapıyor.
*Motoru komple söktürdüm.Bu bakımda yaptırdığım işler şu şekilde;
*Ön amörtisör keçesi ve yağı değişti, Amortisör körüğü takıldı.
*Motor aşağı indirildi, Tüm conta, keçeler ve bilyalar değişti.
*Devir daim kiti komple Şaft ve keçe değişti.Bempardan aldım F650gs ile aynı.Bu parça çok önemli, değiştireceğiniz zaman kesinlikle set halinde ve kalitesi yüksek malzeme kullanın.
*Yine Aliexpressten sipariş ettiğim (49 dolar) Marş ruble set halinde değişti.
*Arka amortisörü söktürüp Maslakta Nam amortisör de 300 tl ye yaptırdım.Canavar gibi oldu.Yalnız manuel ayarıyla çok oynamayın yaptırdıktan sonra.
*We.moto dan sipariş ettiğim uzun ön dişliyi (17dolar) taktım.Motorun titreşimi bayağı bir azaldı.Şu an Titreşim yok gibi birşey, fakat son hız düştü.Ben kendi sürüş hızıma göre hesapladığım için benim için sorun yok.Uzun yolda 110 çok güzel bir hız o hızda motor 4100 devirde çok rahat gidiyor.
*Öneriler
Biliyorsunuz Pegasonun en büyük sorunu Marş : )
Akünüz iyi olacak, konjektör iyi şarj edecek.Bunu sürekli takip etmelisiniz.Ucuz dijital Voltmetre kesinlikle takmalısınız.Motor çalışırken 13.8 14.6 arasında bir değerde şarj etmeli.Soğukken ise 12.6 değerini mutlaka görmelisiniz.
Marş prosedürü;
*Jigleyi açıyoruz, kesinlikle gaz vermiyoruz.Soğuk sıcak farketmez, Jigleyi her çalıştırmada motora Marşta yardımcı olmak için açıyoruz.Sadece Jigleyi açıp Marş düğmesine basıyoruz.Sıcakken tek marşta aldırmayı alışkanlık haline getiriyoruz, marş sistemini fazla kullanmamaya özen gösteriyoruz.
Pegaso sıcağı ve dur kalkı çok sevmeyen bir motor, yol isteyen bir motor.
Orjinal Yağ vizikozitesi 5 W 40 TAM SENTETİK
Devamı gelecek..
-
11 Şubat 2018, 20:11
#183
@Erdost bey, bu kadar uğraşacağınıza Honda nece 750 x alsanız ? Hem az yakıyor...
-
11 Şubat 2018, 20:18
#184
-
21 Şubat 2018, 12:12
#185
*Yakıt filtremiz, Mahle kl 145 arkadaşlar.Bu filtreyi Bmw filtresi olarak temin edebilirsiniz parçacılardan.Yakıt filtresi çok önemli, 18 20 binde değiştirmeniz gerekiyor. 30 40 liralara bulabiliyoruz.
*Benzin pompa regülatörü var, yakıt pompadan aldığı basınçlı yakıtı duruma göre enjektöre veya depoya geri gönderen, o parça pek bozulmaz, fakat Piat palioda ki ile aynı.
*Ateşleme Bobinini yazdım zaten tekrar yazayım *ATEŞLEME BOBİNİ muadil olarak ''Citroen C5 3.0 V6 2002-2008'' uyduğunu söylüyorlar.100 tl
*Konjektör Kanuni Tiger250 ninkiler oluyor fakat Aliexpresste bulabilirsiniz.Ben sipariş etmiştim 2 hafta da geldi.
*Teker bilya ölçülerimiz Ön iki adet 17-40-12mm, Arkalar da aynı ölçüler de iki adet 17-40-12mm.Bunları 25 30 bin km arasında muhakkak değiştirmek gerek.Birde zincirin arka tekerin içinde iki tane küçük bilya var onlara pek birşey olmaz fakat onlarında ölçüsü 6005 olması lazım.Rulmancıya söyleyin onlar bilirler.İkincisi Marka olarak kesinlikle SKF alın.
*Devir Daim de iki tane yağ keçesi vardır.Bunların önemi çok büyük.Bu keçeler çok ucuz olmsına rağmen bozulduğunda inanılmaz büyük zararlar verebilir.Bunları 30 35 binde bir veya her debriyaj açıldığında değiştirmekte fayda var.Ölçüleri 10x26x7mm.Alırken özellikle sıcağa dayanıklı çok kaliteli keçe alın.Keçecilerde çok uygun fiyatlarda buluırsunuz.Dediğim gibi sıcağa dayanıklı olmalı.Birkaçtane alın elinizde dursun.
*Bujimiz Dr8eb, Bujiciler de 15 20 liraya bulursunuz, Bana kalırsa Marş rublenin hasar almaması için Bujiyi her bakımdaveya 8 binde değiştirmekte fayda var.
*Zincir Dişli Takımımız 16-47/520-110 ölçülerinde.Ben ön dişliyi 17 olarak değiştim kendi sürüşüme göre.Titreşim ve yakıt azaldı, özellikle 4 vites çekişi çok lineer ve atak.5 vites çekişi ise 110 120 hızlarında gayet konforlu hale geldi.Son hız tabiki biraz düştü.120 geçtiğim pek olmuyor zaten.
Zaman buldukça paylaşımlara devam edeceğim.
Birde atın resmini atalım.
-
21 Şubat 2018, 14:43
#186
@Erdost , yakıt durumu nedir? Ölçüyor musun hiç?
-
21 Şubat 2018, 17:05
#187
4.5 5.5 arası.Tabi ben soft bir kullanıcıyım.Motorun içinden geçen biri 6 7 leri rahat bulur.
-
21 Şubat 2018, 18:14
#188
Yavrum Pegaso be
@erdost
-
21 Şubat 2018, 18:35
#189
DAYYAR adlı üyeden alıntı
Vay be, İşte Pegaso lobisi, İşte Pegaso gücü
-
-
Merhabalar dostum bızdede bır 2005 model pegaso var. Bızım arkadas bılmedıgı ıcın zorlayıp marş rublesını yedı. motorda ufak tefek sorunlar var. Hiç çalıştıramadık dersem yeridir. ben enjektörden şuphelenıyorum. Arkadaşım v strom aldı sımdı motor 1 senedır yatarda ben de scooter ı satıp bu motoru toplayayım dıyorum. Daha once 10000 - 15000 km karb. kullandım hıc sorun yaşamamıstım. Çanakkale de usta da sıkıntı bana ne tavsıye edersın?
-
Yeni gördüm, sorunu detaylı açarsan yardımcı olayım.
-
merhaba cavap için çok teşekkürler.Geçen sene arkadas bı tane pegaso aldı 2005 model enjeksıyonlu km 36000 de orjınal.Motoru aldık getırdık akü zayıfmıs ben tam şarz olmadan basmayın demıştim.Neyse sonucta motor çalışmamış ve basmaktan marş rublesi gitmiş.Daha sonra marş rublesı getırdık bır tane, bırkac gun çalıştı sorun pek yoktu yanlız ekzosttan kurumlu su gelıyordu neyse daha sonra motor stop ettı bırdaha da çalışmadı.tabı bu arada 2. ruble de gıttı . bırkaç ustaya gosterdık net cevap alamadık bu arada bujı ve kablosunu degıstık. ve arkadaslarla soktugumuzde ruble kamasında da sorun oldugunu kaşfettik.
şimdi yazdıklarınıza dayanarak
ust kapak kecesı
devırdaim kecelerı
degısmeli
ateşleme bobıni kontrol edılmelı
yanı komple motor ınmelı
tahmını neler edınmem gerekır ne konrtol etmelıyım ve tabii sizin motor ındırdıgınızı dusunerek ortalama maşıyet bana asagı yukarı tahmını ne çıkar.
Bu arada eskı modelını 15000 km kadar kullandım. karbratorluydu ve hıc sorun yasamamıstım.bu arada noktalı harfler için üzgünüm.yabancı dıl ıle sureklı mail yazdığımdan unuttuğum çok oluyor.
-
Büyük ihtimal Devir Daim keçesinden yağa su karıştırıyor.
1-Motor yağına bakın baktırın, yağa su karıştırma varsa bunu yağda köpürme renginde değişiklik olarak görebilirsiniz.
Fakat benim tavsiyem, motoru uzun km kullanmak istiyorsanız komple sökülmesi.Söken kişi çok önemli, ''söktüğü gibi toplayabilmeli''.İlk önce bunu halledin en önemli kısmı usta.Pegaso japon motorlar gibi söküp takması kolay bir motor değil.Çok daha detaylı, her usta ''titizlikle'' içinden çıkamaz.
Motorunuzun tam modeli nedir, 2005 modeller Pegaso Trail olarak geçer, sizinki Pegaso i.e. mi?
-
Cevap için teşekkürler 24/48 çalıştıgımdan hemen cevap veremedim.2004 i.e olacak 660 traıl degıl. Sanırım bırcok parça degişmeli en azından sızınkı gıbı. Sanırım ıyı fıyata almam gereklı Çanakkale de de maalesef sökecek adam tanımıyorum. Sökecek olanlar da astronomik fiyatlar isteyecek.
aslında motoru çalıştırabılsem gidecek birkaç usta var ama devirdaim keçesi falan şimdi bana olmaz gıbı geldi. ustanız yoksa bu motor muamma maalesef. Çanakkaleye gelısrsenız beklerım. Ugramadan geçmeyin.
-
Senin sorunun büyük ihtimal Silindir kapak contası.
Parça için we.motoyu öneririm
Motor keçe conta setini buradan
http://www.wemoto.com/bikes/aprilia/..._athena_italy/
http://www.wemoto.com/bikes/aprilia/..._650_ie/01-04/
Genel parçalar için burayı kullanabilirsin
Motor indirdiğinde içinde çeşitli bilyalar olur onları da muhakkak değiştirin, numarasını verip rulmancıdan temin edebilirsiniz.Fazla bir maliyet çıkmaz.
Devir daim keçe takımı F650gs ile aynı 2005 modellerinki olur.
http://www.bempar.com/iletisim
Amortisör keçelerini We.motodan
http://www.wemoto.com/bikes/aprilia/...il_seals_pair/
Marş rublesini şuradan
https://tr.aliexpress.com/item/Motor...311.0.0.Hs90FS
vs vs.
Burada silindir kapak contasının hali gözüküyor.7.03 ten itibaren
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------
-
Anladım dostum.Komple sökmeden bu iş olmayacak gibi bakalım nasıl olsa toplıcaz bu motoru ben almasam bıle arkadaşımın. Önce ıyı bır usta bulup dagıtıcaz. sonrasına da bakıcaz artık .
-
erdost motorunu satlık ilanlarda gördüm , üzüldüm :( hayırlısı olsun 1000 lik alacagım demişsin ne düşünüyorsun .
-
Bababank'tan biraz katkıyla Afrika Twin : ) düşünüyorum.Aslında Gönlüm Ktm 990 adv de, fakat çok eksisi var araştırdığım kadarıyla.Bir yandan Versys 650 bakıyorum, bir yandan satılmazsa motorumla devam etmekte olası.
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Bababank'tan biraz katkıyla Afrika Twin : ) düşünüyorum.Aslında Gönlüm Ktm 990 adv de, fakat çok eksisi var araştırdığım kadarıyla.Bir yandan Versys 650 bakıyorum, bir yandan satılmazsa motorumla devam etmekte olası.
Allah gönlüne göre versin
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler