Merhabalar;
2 gündür sahip olduğum scooter'ım hakkında gerek forumda, gerekse internette çok araştırma yaptım, ancak birkaç basit yorum dışında hiç bilgi bulamadım (teknik özellikler değil, kullanıcı yorumlarından bahsediyorum). Bende istedim ki, bu tarz bir motor almak isteyip, artılarını/eksilerini merak edenler için burada bir bilgi kaynağı oluşturup, yeni alacaklar için bir ön fikir oluşturabilirim.
Teknik detaylar;
Motor Tipi Tek Silindir, Dört zamanlı, Hava Soğutma
Motor Hacmi 49.6 cc
Silindir Çapı x Stork 39.00 x 41.50 mm
Sıkıştırma Oranı 10.5 ± 0.1 : 1
Yakıt Sistemi Karbüratör
Maksimum Güç 2.3 kw at 7500 min-1
Maksimum Tork 3.1 Nm at 6500 min-1
Ateşleme Tipi CDI
Şanzıman CVT
Boyutlar (UxGxY) 1690 x 695 x 1095
Tekerlekler Arası Mesafe 1270 mm
Yakıt Tankı Kapasitesi 6.0±0.2 lt
Ağırlık 85 kg
Maksimum Taşıma Kapasitesi 150 kg
Frenler Ön/Arka Disk / Kampana
Tekerlek Ölçüsü Ön 3.50-10
Tekerlek Ölçüsü Arka 3.50-10
Resimleri;
Kullanma kılavuzu;
http://www.mondialmotor.com.tr/images/urunbelgeleri/_16_revival_kullanim_bakim_el_kitabi.pdf
Gelelim 2 günlük deneyimlerime;
Öncelikle hiç motor tecrübem olmadı. O nedenle mukayese etme gibi bir lüksüm yok. 5 yıldır aktif olarak araba kullanıyorum. Mecidiyeköy-beşiktaş arası git-gel yapmak ve havanın güzel olduğu zamanlar için motosiklet alma düşüncem vardı. Aslında başlangıç için CF Moto 150 NK düşünmüştüm ancak, maddi olarak 9000 (daha doğrusu malzemeler ile beraber 14000) TL veremeyeceğimden ve hiç motosiklet tecrübem de olmadığından daha küçük bir motor almaya karar verdim. Nihayetinde bu fındık faresine karar kıldım
Motor öncelikle gayet sempatik, resimlerde küçük gözükmekte ama Asya Polo'ya göre fiziksel olarak çok daha büyük. İlk teslim edildiği gün deposunun dolu olduğunu zannederek gezerken yolda kaldım Benzin göstergesi meğerse çalışmıyormuş, bu nedenle alacak arkadaşlar bu olaya dikkat edin. Şimdiye kadar benim nazarımda tek eksisi bu oldu. Motorun Selesinin altında kask sığabilecek(ufak tefek birkaç malzemeyi daha alır) bir bölme mevcut. Burası gayet kullanışlı . Arka port bagaj kısmı da küçük çanta koymak için işlevsel. Motorun son hızı düz yolda 50 (55 kiloyum). Ne fazla ne eksik, motorun beyninde bu hız için bir sınırlayıcı olmalı çünkü motor daha fazla yükselebilecekken 50 ye geldiğinde gaz kesmekte. Işıklarda kalkarken gayet atik bir şekilde kalkabiliyor, bu nedenle hızlı kalkma problemi bence yok. Şehir içi kullanım için bence iş görür bir motor. Yeni başlayan (benim gibiler) için ilk aşamada ideal gözükmekte.
Gelelim fiyat mevzusuna,
3680 TL motosiklet + 380 TL kasko(Bursa) + 180 TL plaka ve ruhsat işlemleri (çıkarttırma vs.) = 4240 liraya mal oldu bana.
Yarın buraya bir video ekleyerek detaylı açıklama eklemeyi planlıyorum.
Son olarak şimdi ve ileride yazacağım tüm yorumlar tamamen kişiseldir.