Eyvallah MMajestic kardeş daha iyisi senin olsun inşallah
Eyvallah MMajestic kardeş daha iyisi senin olsun inşallah
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, Takip edenler az çok hatırlayacaktır zira sonrasında UMA firması hakkında yargısız infaz yapmamak adına yaklaşık 25 gün önce burada yapmış olduğum paylaşımı bir gün sonrasında kaldırmıştım. Takribi 2 ay önce yaşamış olduğum Manavgat’taki bayi ile anlaşamam sebebiyle Antalya’da bir tane Mondial bayisinden Cf 400 nk aldım, havaların kötü gitmesinden dolayı hemen hemen motoru neredeyse hiç kullanmadım desem yeridir, motoru alıp eve döndüğüm günün ertesinde motordan gelen seslerin sağlıklı olmadığı düşüncesiyle Manavgat’taki servise götürdüm bu arada km sadece 80km’deydi ( Antalya Manavgat arası 75 km) ayrıca vitesi 1’den 2 ‘ye atarken vites boşa düşüyor sonra tekrar kaldırıp 2’ye atmam gerekiyordu ki bu durumuda tamamen iyi niyetimle motoru henüz tanımama bağladım velhasıl servise gidip çıkan acayip sesi ve vitesteki sorunu anlatınca; sesin normal olduğunu ilk rodaj bakımı 300 kmde yağ değişince sesin daha da düzeleceğini vitesin ise ayarının yukarıda olduğunu, biraz aşağı alırsak düzeleceğini söyledi AMA düzelmedi Dediğim gibi 300 km’ye ancak bir ayda çıkabildim ve bu arada çıkan abuk subuk sesler daha da arttı, vites daha da sorun yapmaya başladı ve ekranda PO 0134 diye bir arıza kodu verdi doğruca tekrar Manavgat’ta ki servise motoru götürdüm tekrar söylediği şu ; yağını değiştirip arıza ışığını söndürelim çıkan sese ve vitese bakalım, motoru öğlen bıraktım akşam tekrar almaya gittiğimde ; Ben de bunun bilgisayarı yok arıza lambasını söndüremedim dedi, vites bana normal geldi dedi ki beraber tur attık vites yine 2’ye atarken boşa düştü, ses ise abartılacak bir şey değil normal dedi (Bu arada 32 yaşında bir mühendisim, kendimi bildim bileli babam Galerici yani kısacası bir motorun ne kadar sağlıklı çalışıp çalışmadığı hakkında bir usta kadar olmasa da bir çırak kadar fikir sahibiyimdir) Sonra ise benden 165₺ yağ bakım ücreti isteyip Antalyada ismini vermek istemediğim bir başka UMA servisine gitmem için akıl verdi!!! Ama dediğim gibi hiç bir sorunumu çözememesine rağmen utanmadan 165₺ paramı aldı. VE gelelim sonrasına : 04.05.2018 tarihinde Motoru Antalyadaki UMA servisine götürdüm öncesinde hem onları hem Uma merkezi arayıp bilgi aldığımda Anlattığınız kadar abartacak bir şey yoktur resetleriz düzelir dediler, Ama oraya götürünce usta motorun orada kalması gerektiğini söyledi motoru bırakıp otobüsle Manavgat’a döndüm( Uzun zamandır otobüse binmemiştim o yüzden iyi oldu . İki gün sonra arayıp geleyim mi hazır mı diye sorduğumda daha motora bakmadık dediler, Genel merkezi aradığımda rahat olun ustamız çok iyidir bi aksilik olmuştur hemen yapıp hazır eder dediler, Sonra arkadaşlar günler günleri kovaladı, usta bu iş beni aşar deyip motosikletin motorunu komple söküp UMA merkeze Nazilliye gönderdik dedi ve günler süren telefon görüşmeleri sonrasında UMA merkezde İsimleri Selçuk ve Semih olan iki tane beyefendi ile günler süren tartışmamız, Ben inatla bana Ayıplı Mal satıldığını ve motorumun tamir görmesi değil tamamen değişmesi veya paramın iadesini ve hatta kullandığım gün başına gerekirse amortisman kaybınıda kesin ama yeter ki beni bu lanet Cf’den kurtarın diye yalvardım, günler günleri kovalerken yok çinden mühendis geldi o bakıyor yok onu beğenmedik bizim mühendisler bakacak falan filan. En son bu Selçuk Bey isimli beyefendiye defaatle şunu söyledim; Ben motorumun tamirini değil ayıplı mal olmasından dolayı değişmesini , veya paramın iadesini ve bu süre zarfında ulaşım hakkımın elimden alınmasından dolayı bana bir tane scooter vs motor verilmesi gerektiğini söyledim ama sonuç tahmin ettiğiniz gibi.(yani yasal haklarımın tüm gerekliliklerini) Nihayet tam 20 gün sonra 23.05.2018 tarihinde servisten aradılar ve motorunuz “tamir edildi”hazır gelin alın dediler, ben de akabinde bir kaç avukatla görüştükten sonra motoru servisten alıp Noterden Km Mührü vurdurup önce Tüketici hakem heyetine daha sonra nitelikli dolandırıcılık suçlamasıyla savcılığa gitmeye karar verdim çünkü niyetliyim pire için yorganı yakacağım ve bu niyetimi de tekrar UMA sorumlusu Selçuk Bey’e bildirdim ama yine “siz bilirsiniz” cevabını aldım...!!! ve değerli arkadaşlar gelelim en bomba kısma; arandıktan iki gün sonra 25.05.2018’de Antalyadaki servise motoru almaya eşimle beraber arabayla gittik, vardığımda motorum iç taraflarda bir yerlerdeydi yani motorun oradan çıkarılıp bana verilmesi en az 15 dakika eşim ve çocuğum boşuna beklemesin diye ustaya dedim ki “ Abicim motoru iyice denediniz mi, herhangi başka bi sorun var mı diye sordum?” verdiği cevap “olur mu yaa motor şu an saat gibi süper oldu”. Bunun üzerine eşime sen dön beni bekleme ben arkanızdan yetişirim arka arkaya gideriz Manavgat’a dedim ve gitti, akabinde dediğim gibi bi on-on beş dakika sonra motoru çıkardılar ve abi bi dene bakalım dediler. Evet motorun marşına bastım daha 100 metre gitmedim ki sinirden küplere binerek geri döndüm, Abi dedim bu ses ne!!!??? Önceki ses gitmiş doğru,vites normalleşmiş doğru, ama şahsına münhasır çok daha kötü bir çatırtı çuturtu sesleri gelmiş motora... Ustanın ilk tepkisi diğer Türkiyedeki bi milyon ustanınkiyle aynı tepki “ Ne sesi ya, alla alla , ya bu ses yoktu, yaa acaba normal sesi mi bu” Yazdıkça daha da geriliyorum o yüzden sonuca giriyorum motor yine serviste kaldı, ben yine otobüsle eve döndüm çünkü eşim çoktan yolu yarılamıştı, bu sefer motoru komple kamyonete atıp Nazilli’ye UMA merkezine götürecekmiş ustam.!
ve inanın ben ne ustaya ne de UMA’da çalışanlara en ufak kızgınlık hissetmiyorum çünkü tüm hata aynı paraya 3-4 yaşlarında daha yüksek cc’li çok temiz ikinci el bir japon motoru almak varken ben gittim bu “ÇİN MALI”nı aldım, işin daha traji komik yanı ise Antalya’daki bu servisin kapısında aynen şu yazıyor olmasıydı “ ÇİN MALI MOTORLAR TAMİR EDİLMEZ, LÜTFEN İÇERİ SOKMAYINIZ!”
Bende dominardan yada CF400 almaya kararliydim ama kronik sorunlar ve servis problemi nedeniyle temiz 2012 bir NC 700S aldım . Kafam rahat , yakıtı az , titreme yok . Macera aramaya da gerek yok ... Umarım en kısa sürede paranızı iade alıp keyifle kullanacaginiz bir motosiklet edinirsiniz.
Boran bey geçmiş olsun aynısı olayı bnde istanbulda yaşadım ama servis hiçbir zorluk çıkarmadı açıkçası sıfır motor bloğu gönderdiler motora takıldı montaj sırasında bir kaç klipsi takmayı unutmaları dışında sorun yaşamadm şu an 1800 km oldu kullanıyorum halen umarım çözülür genel merkeze kanuni haklarınızı kullancağınızı hatırlatan bir mail atın bnce ben öyle yapmıştım..
bol şanş
Hocam teşekkür ederim geçmiş olsun dilekleriniz için fakat ben en başından bu yana gerek tamir gerek yeni motor bloğu istemediğimi belirtim, çünkü arıza kullanıma veya zamana dayalı bir mekanik sorun değil daha ilk andan bu yana oluşmuş bir arızaydı dolayısıyla defaatle değişim veya para iademi istedim ama onlar bozuk motoru 22 gün yatırıp yaptık deyip ayaklarına çağırıp bu sefer başka bir arıza ile motoru bana teslim etmek istediler.
Açıkcası şansınıza bozuk motor blok lu gelmiş diye düşünüyorum. Çünkü bu durum şuan için her motorda yok burada ki kullananlardan. Ve aslında yetkililer ilgililerdi "ermaconur" adlı arkadaşınkini değişimini hemen yaptılar. İnş kısa sürede hal olur, ama hakkınızı arayın genede.
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
Arkadaşlar selam tekrardan. Kasko için internete kasko yazıp arattım motosikletkasko diye bi sitede whatsapp tan teklif alın diye bi link vardı tıkladım.şimdi burada karşıma gelen arkadaş motoru nereye park ettiğimi soruyor sistem soruyormuş öyle diyor ama benim burnuma iyi kokular gelmedi bu sorudan.bu normal mi sizce
Parkı şu sebeble sormuş olabilir. Özel garajın varsa A lira , kapalı otopark B lira , dışarı koyuyorsan C lira.
Bi tane sigorta sirketine git zaten adam sana bi kaç yerden teklif alıp söyler en uygununu.
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
Motoru nereye parkettiğini adres olarak sormuyor😄; site içi, otomatik kapılı site, güvenlikli site, kapalı garaj, evin önü kaldırım vs gibi bilgi istiyor. Ve evet, kasko firması da risk(çalınma vs)
değerlendirmesinde bu bilgileri kullanarak teklif verir. Motorda alarm olması, disk kilidi ve parkettiğiniz yerde zincirle sabitleme olup olmadığı bilgileri de etkileyebiliyor.
Sağolun hepiniz bu bizim gidon tapasının boyutlarını bilen var mı elcik yanına takılan aynalardan alıcam boyut seçemiyorum
Selamlar,
400nk ile 1100 km'dir beraberiz. Bu hafta 1.000 km bakımını yaptıracağım. Şuana kadar herhangi bir problem ile karşılaşmadım.
Tecrübem az olduğundan dolayı yonca şeklindeki kavşaklara girerken arkamda araçlar olduğu zaman biraz tedirgin oluyorum. Ama tabiki ilk günkü kadar tedirgin değilim. 400NK ile birbirimize alışmaya devam ediyoruz. 500 km daha tecrübe kazandıktan sonra yol eğitimine katılacağım.
Bir kaç resim daha ekleyeyim
Arkadaşlar slmlar ön far problemi içim 3 bacaklı h4 led alabilirsiniz farı sökmek oldukça kolay ..ledle baya aydınlatma fark ediyor iyi sürüşler...
Arkadaşlar merhaba nk400 500 küsür kmdir kullanıyorum ve bikac sey sormak istiyorum tüm kullanıcı arkadaşlara
1. Radyatör sıvısı sıcak havada mıdır nedir abi sürekli azalıyor yani belki 3 günde bir felan full kisimdayken bir iki tık aşağı iniyor.
2. En önemli konu benzini fulledim ve tripmetreyi başlattım 194 km'de benzin ışığı yandı 12.940 lt benzin aldı fullendi. Sonra 211 km de benzin ışığı yandı ve 14.905 lt aldı fullendi bu hesaba göre motor 17lt deposu var ozmaan 211 km 15 lt desek 100kmde 7 buçuk küsür lt yakiyo yani mt07 yakiyo bu kadar ki motoru öle zorlayıcı kullanmıyorum vitesleri devrinde geçiriyorum 9 bin devre felan kadar anca çıkartıyorum
Rica etsem kullanıcı arkadaşlardan bu tür problem yaşayan varmı. Varsa yardımcı olabilir misiniz
2200 km'deyim. Radyatör sıvısı bende de çok az azalmış.
Ben benzin göstergesine güvenemiyorum. Depomda yarım depo benzin olduğu zaman bile benzin ışığı yanıyor. Bu yüzden 200-250kmde bir depomu fullüyorum. 300 ve 1000 km bakımlarına götürdüğümde ilk zamanlar bu şekilde yapar, sonrasında düzelir dediler. Bir süre daha kullandıktan sonra düzelmezse yakıt göstergesi ile ilgili sensör yada şamandıranın değişmesini isteyeceğim.
2 gün önce artçı ile beraber, toplamda 19 litre benzin ile 490 km yol yaptım. ortalama olarak 3.85 litre civarına geliyor. Motorun üzerindeki toplam ağırık 140kg civarındaydı, hızım ise 80le 100 arasında değişiyordu. Çok fazla yüksek devirlerde kullanmamaya çalıştım.
Şehir içinde ise,6bin devirin üzerine çok çıkmamaya çalışarak 13 litre benzinle 280 km yol gidebiliyorum. Ortalama 4.6 litre civarına denk geliyor. Şehir içinde biraz devirli kullandığımda ise 5.3 litre civarında yakmıştım. Ama sizinki biraz fazla yakmış.
İnsan 7-8bin devirden sonraki gelen sese alıştıktan sonra düşük devirlerde kullanmak istemiyor. Ama devir yükseldikçe çok yakmaya başlıyor. Ya paradan ya da o sesten fedakarlık etmek gerekiyor
Bu olayı da bir çok görece küçük motor markası başlıklarında/gruplarında çok duyuyorum/okuyorum ve sinir oluyorum, neymiş "...ilk zamanlar bu şekilde yapar, sonrasında düzelir"miş, hadi oradan yaaa. Herhalde servislerin ustaların rodaj döneminde olan motorda çıkan herhangi bir arızayı/sorunu başlarından savma ortak bahaneleri bu. Hani uğraşmak istemeyip ya kendikendine düzelmesini beklemek ya da kullanıcının artık umursamamasını/soruna alışmasını sağlamak, "bu motor da böyleymiş yaaa" dedirtmek.
Bu motoru kullanmadım, bilmiyorum, ancak ustaları biliyorum, olay şudur zannımca : ya zaten fabrika çıkışı olarak her çizgi aynı yakıt miktarını göstermiyordur(örneğin Bajaj pulsarda ilk 3 çizgi ile sonraki 5 çizgi aynı yolu gider ), böyle ise kullandıkça anlarsınız. Ya da zaten bozuktur ve beklemekle, yol yapmakla düzelmeyecektir, bakılması tamir edilmesi gerekir.
Servise ustalara iyi davrandığınız gibi olası sorunlarda sizi savsaklıyorlarsa ters davranmasını da bilin. Yoksa ellerinde oyuncak olursunuz ne yazık ki. Başınıza gelen arıza/sorun hakkında yurtiçi/yurtdışı forumları araştırıp daha fazla bilgi sahibi olup servise öyle giderseniz sorun gerçekten varsa anlatıp tamire ikna etmeniz daha rahat olur.
400nk da iki tip mod var acaba yanlış modda mı kullanıyorsunuz, radyatör sıvınız azalıyorsa motor yağ camından yağın seviyesini kontrol edin karışma falan var mı yoksa radyatör havasını kontrol ettirin, birde ısınma fazla galiba bu motorda belki oda etki ediyor olabilir, benzin motor dik iken ve yan ayakta iken farklılık gösterebilir belki de arkadaşın dediği gibi şamandıra da bozuk olabilir, bakıma gittiğinizde veya gidin tekrar söyleyin. 500km de olduğunuzu söylüyorsunuz ve rodaj uyguluyorsunuz buda yakıta ve motor ısısına etki edecektir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)