Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, Takip edenler az çok hatırlayacaktır zira sonrasında UMA firması hakkında yargısız infaz yapmamak adına yaklaşık 25 gün önce burada yapmış olduğum paylaşımı bir gün sonrasında kaldırmıştım. Takribi 2 ay önce yaşamış olduğum Manavgat’taki bayi ile anlaşamam sebebiyle Antalya’da bir tane Mondial bayisinden Cf 400 nk aldım, havaların kötü gitmesinden dolayı hemen hemen motoru neredeyse hiç kullanmadım desem yeridir, motoru alıp eve döndüğüm günün ertesinde motordan gelen seslerin sağlıklı olmadığı düşüncesiyle Manavgat’taki servise götürdüm bu arada km sadece 80km’deydi ( Antalya Manavgat arası 75 km) ayrıca vitesi 1’den 2 ‘ye atarken vites boşa düşüyor sonra tekrar kaldırıp 2’ye atmam gerekiyordu ki bu durumuda tamamen iyi niyetimle motoru henüz tanımama bağladım velhasıl servise gidip çıkan acayip sesi ve vitesteki sorunu anlatınca; sesin normal olduğunu ilk rodaj bakımı 300 kmde yağ değişince sesin daha da düzeleceğini vitesin ise ayarının yukarıda olduğunu, biraz aşağı alırsak düzeleceğini söyledi AMA düzelmedi
Dediğim gibi 300 km’ye ancak bir ayda çıkabildim ve bu arada çıkan abuk subuk sesler daha da arttı, vites daha da sorun yapmaya başladı ve ekranda PO 0134 diye bir arıza kodu verdi doğruca tekrar Manavgat’ta ki servise motoru götürdüm tekrar söylediği şu ; yağını değiştirip arıza ışığını söndürelim çıkan sese ve vitese bakalım, motoru öğlen bıraktım akşam tekrar almaya gittiğimde ; Ben de bunun bilgisayarı yok arıza lambasını söndüremedim dedi, vites bana normal geldi dedi ki beraber tur attık vites yine 2’ye atarken boşa düştü, ses ise abartılacak bir şey değil normal dedi (Bu arada 32 yaşında bir mühendisim, kendimi bildim bileli babam Galerici yani kısacası bir motorun ne kadar sağlıklı çalışıp çalışmadığı hakkında bir usta kadar olmasa da bir çırak kadar fikir sahibiyimdir) Sonra ise benden 165₺ yağ bakım ücreti isteyip Antalyada ismini vermek istemediğim bir başka UMA servisine gitmem için akıl verdi!!! Ama dediğim gibi hiç bir sorunumu çözememesine rağmen utanmadan 165₺ paramı aldı. VE gelelim sonrasına : 04.05.2018 tarihinde Motoru Antalyadaki UMA servisine götürdüm öncesinde hem onları hem Uma merkezi arayıp bilgi aldığımda Anlattığınız kadar abartacak bir şey yoktur resetleriz düzelir dediler, Ama oraya götürünce usta motorun orada kalması gerektiğini söyledi motoru bırakıp otobüsle Manavgat’a döndüm( Uzun zamandır otobüse binmemiştim o yüzden iyi oldu
. İki gün sonra arayıp geleyim mi hazır mı diye sorduğumda daha motora bakmadık dediler, Genel merkezi aradığımda rahat olun ustamız çok iyidir bi aksilik olmuştur hemen yapıp hazır eder dediler, Sonra arkadaşlar günler günleri kovaladı, usta bu iş beni aşar deyip motosikletin motorunu komple söküp UMA merkeze Nazilliye gönderdik dedi ve günler süren telefon görüşmeleri sonrasında UMA merkezde İsimleri Selçuk ve Semih olan iki tane beyefendi ile günler süren tartışmamız, Ben inatla bana Ayıplı Mal satıldığını ve motorumun tamir görmesi değil tamamen değişmesi veya paramın iadesini ve hatta kullandığım gün başına gerekirse amortisman kaybınıda kesin ama yeter ki beni bu lanet Cf’den kurtarın diye yalvardım, günler günleri kovalerken yok çinden mühendis geldi o bakıyor yok onu beğenmedik bizim mühendisler bakacak falan filan. En son bu Selçuk Bey isimli beyefendiye defaatle şunu söyledim; Ben motorumun tamirini değil ayıplı mal olmasından dolayı değişmesini , veya paramın iadesini ve bu süre zarfında ulaşım hakkımın elimden alınmasından dolayı bana bir tane scooter vs motor verilmesi gerektiğini söyledim ama sonuç tahmin ettiğiniz gibi.(yani yasal haklarımın tüm gerekliliklerini) Nihayet tam 20 gün sonra 23.05.2018 tarihinde servisten aradılar ve motorunuz “tamir edildi”hazır gelin alın dediler, ben de akabinde bir kaç avukatla görüştükten sonra motoru servisten alıp Noterden Km Mührü vurdurup önce Tüketici hakem heyetine daha sonra nitelikli dolandırıcılık suçlamasıyla savcılığa gitmeye karar verdim çünkü niyetliyim pire için yorganı yakacağım ve bu niyetimi de tekrar UMA sorumlusu Selçuk Bey’e bildirdim ama yine “siz bilirsiniz” cevabını aldım...!!! ve değerli arkadaşlar gelelim en bomba kısma; arandıktan iki gün sonra 25.05.2018’de Antalyadaki servise motoru almaya eşimle beraber arabayla gittik, vardığımda motorum iç taraflarda bir yerlerdeydi yani motorun oradan çıkarılıp bana verilmesi en az 15 dakika eşim ve çocuğum boşuna beklemesin diye ustaya dedim ki “ Abicim motoru iyice denediniz mi, herhangi başka bi sorun var mı diye sordum?” verdiği cevap “olur mu yaa motor şu an saat gibi süper oldu”. Bunun üzerine eşime sen dön beni bekleme ben arkanızdan yetişirim arka arkaya gideriz Manavgat’a dedim ve gitti, akabinde dediğim gibi bi on-on beş dakika sonra motoru çıkardılar ve abi bi dene bakalım dediler. Evet motorun marşına bastım daha 100 metre gitmedim ki sinirden küplere binerek geri döndüm, Abi dedim bu ses ne!!!??? Önceki ses gitmiş doğru,vites normalleşmiş doğru, ama şahsına münhasır çok daha kötü bir çatırtı çuturtu sesleri gelmiş motora... Ustanın ilk tepkisi diğer Türkiyedeki bi milyon ustanınkiyle aynı tepki “ Ne sesi ya, alla alla , ya bu ses yoktu, yaa acaba normal sesi mi bu” Yazdıkça daha da geriliyorum o yüzden sonuca giriyorum motor yine serviste kaldı, ben yine otobüsle eve döndüm çünkü eşim çoktan yolu yarılamıştı, bu sefer motoru komple kamyonete atıp Nazilli’ye UMA merkezine götürecekmiş ustam.!
ve inanın ben ne ustaya ne de UMA’da çalışanlara en ufak kızgınlık hissetmiyorum çünkü tüm hata aynı paraya 3-4 yaşlarında daha yüksek cc’li çok temiz ikinci el bir japon motoru almak varken ben gittim bu “ÇİN MALI”nı aldım, işin daha traji komik yanı ise Antalya’daki bu servisin kapısında aynen şu yazıyor olmasıydı “ ÇİN MALI MOTORLAR TAMİR EDİLMEZ, LÜTFEN İÇERİ SOKMAYINIZ!”