Yamaha X-Max 300 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Henüz çıkmadı. Yamaha nın web sitesinde bazı bilgiler var ama ne renkleri, ne fiyatı belli. Üstelik bu kasa değişiminin 250-400 cc leri de kapsayıp kapsamayacağı da belli değil.
Öne çıkan özelliklerin arasında anahtarsız giriş ve asr bulunmakta. Göstergeler analog olmuş. Bence eski hali daha güzeldi ama tercih meselesi tabi. Fiyatının 18-20 bin aralığında olduğu söyleniyor yorumlarda. BU fiyat ÖTV den dolayı tabiki. 250 cc ile arasında çok az fiyat farkı vardır aslında.
Şimdi merakla beklenen 250-400 cc lerinde bu kasa ile çıkıp çıkmayacağı. 300 cc altı motorsikletleri otoyollara çıkmaması ile ilgili de bir kanun taslağı mı var onu bilemiyorum. Bu yönde yapılmış bir hamle olabilir 300 cc lik xmax.
Bunun dışında ben ÖTV etkisi ile bu makinanın ölü doğacağını düşünüyorum. Sanırım birkaç beygir için kimse 3-5 bin TL fazla ödemek istemez. Şayet 250 ve 400 cc lerin kasası ve özellikleri değişmez ise..
Detay
Saf TMAX DNA'sına sahip sportif ve dinamik tasarım
Performans ve ekonomi sağlayan Blue Core
Dengeyi artıran motosiklet tarzı çatallar
Güvenli sürüş için Çekiş Kontrol Sistemi (TCS)
Smart Key: anahtarsız kontak sistemi
Parlak ve şık LED ön ve arka lambalar
2 tam kapalı kask ve daha birçok eşyayı saklamak için geniş sele altı saklama alanı
Çok işlevli gösterge paneli ve anahtar kontrolü
Cihazlarınızı şarj etmek ve elektriğe bağlamak için 12 V soket
Sportif yol tutuşu ve denge sunan yüksek jantlar
Ön ve arkada disk frenleri, standart donanım olarak ABS
Yüksek kaliteli sele ve geniş sele altı saklama alanı
Reklamlar
-
13 Haziran 2017, 20:18
#2
Merhaba,
Xmax250 kullanıyorum. Pazar günü 300'ü yarım saat kullanma fırsatı buldum. 250 den farklarını kendi gözümden anlatmak isterim.
- Amotisörlerde iyileştirme olmuş, daha iyi darbe sönümlüyor.
- Ağırlık dağılımını daha iyi yapmışlar, ön taraf bir motosiklet gibi ağır
- Gaz tepkisi iyileşmiş, kayışlı bir motor değil de zincirli gibi tepki veriyor. Bu kısım çok hoşuma gitti
- Frenlerde bir fark göremedim
- Uzun far süs diye konulmuş. Gece sürdüm ve kesinlikle ne selektörde ne de uzun farlar açıkken bir şey görünmüyor. Kısa farlar gayet yeterli.
Sonuç olarak 250 yi satıp 300 e geçer miyim? Hayır. Arada bu kadar fiyat fakı olmasa düşünülebilirdi ama 28000 liralık bir skuter kullanıyormuşum gibi gelmedi. Forza 21 e satılırken arada 7000 liralık fark bana çok ütopik geliyor. Yamaha'nın kurnazlığı gibi.
-
Merhabalar ,
Ben 1.000 km dir 2018 model X Max 300 kullanıcısıyım. Kullandığım kadarı ile ve motorsiklet tecrübelerimi de katarak size kısa bir bilgilendirme yapmak isterim.
Öncelikle daha önce bu 1 defa x max 250 2 defa da x max 400 almış birisiyim. Şimdi bu satın alımlara x max 300 de dahil olmuş oldu. Bir kere eski kasa x max ile yeni kasa x max ler aynı kefeye konulmamalıdırlar. Çünkü her açıdan farklı motorlar.Teknik detaylardan vs bahsetmeyeceğim. Bizzat kullanım hissiyatı ve yaşattığı hazdan bahsedeceğim.
Motorumu Yamaha Tuna dan aldım. 29.400 TL + 2.000 TL çanta . Motor tek kelime ile mükemmel. Asla ama asla 250 almaya değmez çünkü aralarında 2.000 TL ye yakın bir fark var. 6 Bg daha fazla ve konfor sele ile geliyor 300 lüğü. Dolayısı ile 6 bg ne işime yarayacak koltukta çok önemli değil ben daha uygun olsun diye 250 liği alacağım derseniz buda sizin bileceğiniz iş. Motor eskilerine göre çok daha fazla konforlu bilmiyorum belkide selesi konfor sele ondan bana öyle gelmiştir ama amortisör sisteme daha güzel gibi geldi bana. Hele ki bir gidişi var motorun offfff diyorum size arkadaşlar . Kadranda ne yazıyorsa dibine dayandım ben kaç defa. 150 km çok rahat geliyor . İbre sonuna dayanması için de yol eğimi rüzgar vs faktörler etki ediyor tabii ki. Bagajı eski x max lere göre daha da genişlemiş. Lastik olarak 300 ler city grip ile geliyor zaten anlatmaya gerek yok bu lastikleri . Yakıt olarak şekerpınara giderken full 140-165 km hızlarda gittim maksimum 3.8 yaktı motor. Daha rodajıda bitmedi gerçi ilk defa bu kadar bastım motorla normalde yapmam rodajı bitmeden ama yola bir x adv ve aprilia SRV850 ile çıkınca mecbur basmak zorunda kaldım ve onlardan aşağı kalmadı motorum. Özetlemek gerekirse ben şiddetle tavsiye ederim bu motoru. Alan kişi pişman olmayacaktır.
-
04 Haziran 2018, 23:31
#4
Merhaba,
Bagajin on kismina agv k3 L beden kaskim sigmadi, mecburen arka kismina koydum. Artci icin alacagim kaskin on kisma sigmasi lazim. Siz hangi kaski kullaniyorsunuz ve on kisma sigiyor mu?
-
17 Haziran 2018, 17:30
#5
3 hafta önce sıfır X-Max 300 (2018) aldım. Şu anda 750 km'deyim. Aklıma takılan bir konu var. Gazı kestiğimde motor biraz fazla yavaşlıyor, yığılıyor, yani bir nevi kendiliğinden hafif fren yapıyor. Hız 20 km/sa'in altına düşünce frenlemeyi kesiyor, tekeri serbest bırakıyor. Bu normal bir durum mu? Servie götürdüm her şey normal dedi. Size de oluyor mu?
-
17 Haziran 2018, 17:53
#6
altun adlı üyeden alıntı
3 hafta önce sıfır X-Max 300 (2018) aldım. Şu anda 750 km'deyim. Aklıma takılan bir konu var. Gazı kestiğimde motor biraz fazla yavaşlıyor, yığılıyor, yani bir nevi kendiliğinden hafif fren yapıyor. Hız 20 km/sa'in altına düşünce frenlemeyi kesiyor, tekeri serbest bırakıyor. Bu normal bir durum mu? Servie götürdüm her şey normal dedi. Size de oluyor mu?
hayırlı olsun
normal
20km altı hızda kavramayı bırakır. boşa atar
yokuş inerken boşta olmaması için, biraz gaz ver bırak. kompresyon da iken boşa atmaz
iniş de, boşta, fazla hızlanır da gaz açarsan: kavrama başlar, arka teker saçmalayabilir !
-
21 Haziran 2018, 14:43
#7
Peki yeni kasa 250 ile 300' ü kıyaslayan oldu mu ?
Eski 250 ile 300 arasında bariz performans farkı var ama yeni 250 ile 300 arasinda fark nasıl acaba ?
Çünkü yeni 250 ler 3 beygire yakın güçlendi eskiye göre.
-
21 Haziran 2018, 20:59
#8
Merhaba,
Motosikleti 1000 km bakimina goturen oldu mu? Ben goturdugumde sadece motor ve sanzuman yaglarini degistireceklerini soylediler ve bunlari yaptiklarini gordum fakat faturada bunlarin disinda;
- yag filtresi 41,38 TL + KDV
- sarf malzemesi 17,77 TL + KDV
yazdigini gordum. Toplam 250 TL odedim. Siz 1000 km bakimi icin ne kadar odediniz? Yag disinda degiseniniz oldu mu?
-
23 Haziran 2018, 13:08
#9
Bende 10 gün kadar evvel cb650f motosikletimi satarak xmax 300 aldım.
Öncelikle belirtmem gerekiyor bu benim ilk scooter tecrübem. Yaklaşık 450 km dir sürüyorum.
CBF 150 (11.000 KM), CB500F (4.000 KM), NC750X (7.000 KM) vitesli motosiklet sürdüm.
İlk 20-30 km oldukça tuhaf geldi ama sonrasında çok alıştım diyebilirim.
Ancak diğer kullanan arkadaşlara sormak istediğim özellikle rüzgarla ilgili bir soru olacak, yardımcı olursanız sevinirim.
Xmax 300 ün ön camı ayarlanabilir. İlk aldığımda alt seviyede kullandığımda rüzgar tam suratıma çarpıyordu. En üst seviyeye yükselttim bu sefer yüzüme değil alın hizasına çarparak ciddi uğultuya neden oluyor. Üstelik yolu tam gördüğüm alanda cam görüşü kısıtlıyor. Gerçi hep ileri bakmaya zorluyor ancak yoldaki bozuklukları görmekte sorun olabiliyor.
Açıkçası bir alt seviyede kafama tam çarpan rüzgarda sürüş daha stabildi. Bu arada boy 1.75 cm.
Birde 120 km/h hızlara çıktıkça motosiklet sağdan soldan baya bir rüzgara maruz kalıyor.
Bu durum genel olarak maxiscooterlar için böylemidir? Çünkü rüzgar olsada olmasada ciddi şekilde motosiklet sağa sola salınıyor.
150 km/h hıza çıkıldığında eğer havada rüzgarlıysa motoru dengede tutmak pek mümkün gibi görünmüyor.
Tabi bunda 52 litrelik topcase ninde etkisi var sanıyorum. Ayrıca çoğu zaman artçılı sürmekteyim.
Ne önerirsiniz? Bu rüzgar durumu normal midir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------
Bu arada vitesliye oranla gerçekten çok ama çok rahat bir kullanımı ve müthiş bir dengesi olduğunu söyleyebilirim. Artçılı sürüşte bile çok rahat ve çekişi gerçekten çok iyi. Motor oldukça hafif ve ağırlığını hiç hissettirmiyor.
Sele konfor sele olarak standart geliyor. Uzun süre vitesliden buna geçince üzerimden byük bir ağırlık kalkmış gibi oldu. Gerçekten çok rahat.
Bagajı, çantası vs.
80-100 km/h hızlarda gayet stabil (topcase ve artçıya rağmen), ancak 110 dan sonra rüzgar etkisi sıkıntı yaratıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
caneraksakal adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Motosikleti 1000 km bakimina goturen oldu mu? Ben goturdugumde sadece motor ve sanzuman yaglarini degistireceklerini soylediler ve bunlari yaptiklarini gordum fakat faturada bunlarin disinda;
- yag filtresi 41,38 TL + KDV
- sarf malzemesi 17,77 TL + KDV
yazdigini gordum. Toplam 250 TL odedim. Siz 1000 km bakimi icin ne kadar odediniz? Yag disinda degiseniniz oldu mu?
250 tl iyimiş
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
-
03 Temmuz 2018, 14:11
#10
Geçtiğimiz hafta ankara yamaha baydarda test etme fırsatı buldum kesinlikle 400lüğünden daha teknolojik motor ve titreşim yok. Ayrıcada daha canlı geldi bana 400lüğe göre
-
06 Temmuz 2018, 00:28
#11
1000 km bakımında 250 tl ödedim.
Motor yağı, yağ filtresi, şanzıman yağı, tapa co ta değişti.
Rodaj süresince şehir içi karma ve artçılı olarak 2,8 litre benzin tüketti. Artçısız 2,5-2,6 litre.
-
31 Temmuz 2018, 16:39
#12
Bende bugün siparişini verdim ve kısmetse pazar günü gelicek. Bakımları herkes bir kötülüyor ben bakımlarını yetkili serviste değilde kendi bildiğim motorcuda yaptırıyorum diyen var mı? yoksa yetkili servis candır gerisi heyecandır modeli mi bunlar
-
10 Ağustos 2018, 14:12
#13
Merhaba,
Bende 2013 (2 yıl) ve 2015 (3 yıl) Xmax 250 Abs kullanıcısı olarak 2 gün önce Xmax 300 ile aranıza katıldım. Yeni Honda Forza yı da bekledım, ancak 25 bin TL civarı olsa düşünebilirdim ama 28.700 TL olduğunu öğrenince direkt bayinin yolunu tuttum.
30.000 TL bir scooter e çok diyen bir çok arkadaşım oldu, bence de çok ama Liste fiyatlarına bakarsanız 7.200 Euro ve kuru 4,15 den sabitlemişler. Anlık Euro kurunun 6,80 olduğu bir zamanda bu fiyat uygun bile sayılabilir. Son bir kaç gündeki kur artışı henüz fiyatlara yansımadı. Avrupa fiyatları 6.000 Euro civarlarında. Bizde ise 4.400 Euro ya denk geliyor. Bir de bizde ek olarak 300cc motorlardaki %37 ÖTV dahil bu fiyata.
Bu arada Xmax 250 ler Endonezya, 300 ler Fransa dan ithal ediliyormuş. Bildiğiniz üzere uzak doğudan ithal motosikletlere ek %20 gümrük vergisi daha eklendi geçen sene. O nedenle 250 lik getirmiyormuş Yamaha - ki çok mantıklı bence.
Titreşim %80-90 oranında azalmış. Motor ilk kalkışta yağ gibi akıyor. Ara hızlanmalarda titreşim biraz oluyor ama rahatsız etmiyor.
Selesi kaliteli malzemeden hoş duruyor. 2017 modelindeki sele ve gösterge dijital ektranı farklı.
Henüz 80 Km kullandım, yoğun trafikte 3,5/3,9 Lt arası değişiyor yakıt tüketimi.
Ön farlar gece çok güzel aydınlatıyor. Eski modelde kısa far tek tarafı yanıyordu, uzunu açınca 2 si birden yanıyordu, bunda standart ikisi aynı anda yanıyor, uzun var ise ortada ayrı bir lambadan yanıyor, ve uzun far yok gibi bişey. Yakıyorsunuz ama yandığını anlamanız için dikkatlice bakmanız lazım. Ayrıca uzun anlık uzun far yakmak için sol işaret parmağının oradaki düğme artık yok :( Uzun farın yeni yerine alışmanız zaman alacak.
Sele altında Led lamba var aydınlatma için, benim en çok sevindiğim detaylardan birisi bu. Bişeye dikkat ettim, Kontak Open konumunda iken yanıyor ve seleyi kapatınca sönmüyor. Telefonu kayda aldım, seleyi kapattım lamba sönmedi.
Gelelim asıl canımı sıkan konuya. Ön amörtisör den gelen ses. Bununla ilgili Youtube ye bir video koydum. Her kasis ve çukurdan geçerken garç gurç ses yapıyor. Servise gösterdim ve diğer bir iki motora daha baktım onlarda da aynı. Sese takıntılı biri olarak önceki 2 model Xmax imde böyle sesler yoktu. Servis normal olduğunu, süspansiyonun önceki modellere göre değiştiğini vs söyledi. Alışmaya çalışacağım artık nasıl olacaksa.
Gösterge paneli hakkında da bir kaç şey söyleyeyim, Gece çok güzel okunuyor, bilgiler önceki Xmax ler ile bire bir aynı. Fakat gündüz güneşin de açısına göre hiç okuyamadığınız anlar oluyor. Gösterge camı yansıma yapıyor vs okunmuyor, ışığın açısına göre de siyah beyaz net olarak okunduğunu görebiliyorsunuz.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
-
16 Ağustos 2018, 16:40
#14
fd-84 adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Bende 2013 (2 yıl) ve 2015 (3 yıl) Xmax 250 Abs kullanıcısı olarak 2 gün önce Xmax 300 ile aranıza katıldım. Yeni Honda Forza yı da bekledım, ancak 25 bin TL civarı olsa düşünebilirdim ama 28.700 TL olduğunu öğrenince direkt bayinin yolunu tuttum.
30.000 TL bir scooter e çok diyen bir çok arkadaşım oldu, bence de çok ama Liste fiyatlarına bakarsanız 7.200 Euro ve kuru 4,15 den sabitlemişler. Anlık Euro kurunun 6,80 olduğu bir zamanda bu fiyat uygun bile sayılabilir. Son bir kaç gündeki kur artışı henüz fiyatlara yansımadı. Avrupa fiyatları 6.000 Euro civarlarında. Bizde ise 4.400 Euro ya denk geliyor. Bir de bizde ek olarak 300cc motorlardaki %37 ÖTV dahil bu fiyata.
Bu arada Xmax 250 ler Endonezya, 300 ler Fransa dan ithal ediliyormuş. Bildiğiniz üzere uzak doğudan ithal motosikletlere ek %20 gümrük vergisi daha eklendi geçen sene. O nedenle 250 lik getirmiyormuş Yamaha - ki çok mantıklı bence.
Titreşim %80-90 oranında azalmış. Motor ilk kalkışta yağ gibi akıyor. Ara hızlanmalarda titreşim biraz oluyor ama rahatsız etmiyor.
Selesi kaliteli malzemeden hoş duruyor. 2017 modelindeki sele ve gösterge dijital ektranı farklı.
Henüz 80 Km kullandım, yoğun trafikte 3,5/3,9 Lt arası değişiyor yakıt tüketimi.
Ön farlar gece çok güzel aydınlatıyor. Eski modelde kısa far tek tarafı yanıyordu, uzunu açınca 2 si birden yanıyordu, bunda standart ikisi aynı anda yanıyor, uzun var ise ortada ayrı bir lambadan yanıyor, ve uzun far yok gibi bişey. Yakıyorsunuz ama yandığını anlamanız için dikkatlice bakmanız lazım. Ayrıca uzun anlık uzun far yakmak için sol işaret parmağının oradaki düğme artık yok :( Uzun farın yeni yerine alışmanız zaman alacak.
Sele altında Led lamba var aydınlatma için, benim en çok sevindiğim detaylardan birisi bu. Bişeye dikkat ettim, Kontak Open konumunda iken yanıyor ve seleyi kapatınca sönmüyor. Telefonu kayda aldım, seleyi kapattım lamba sönmedi.
Gelelim asıl canımı sıkan konuya. Ön amörtisör den gelen ses. Bununla ilgili Youtube ye bir video koydum. Her kasis ve çukurdan geçerken garç gurç ses yapıyor. Servise gösterdim ve diğer bir iki motora daha baktım onlarda da aynı. Sese takıntılı biri olarak önceki 2 model Xmax imde böyle sesler yoktu. Servis normal olduğunu, süspansiyonun önceki modellere göre değiştiğini vs söyledi. Alışmaya çalışacağım artık nasıl olacaksa.
Gösterge paneli hakkında da bir kaç şey söyleyeyim, Gece çok güzel okunuyor, bilgiler önceki Xmax ler ile bire bir aynı. Fakat gündüz güneşin de açısına göre hiç okuyamadığınız anlar oluyor. Gösterge camı yansıma yapıyor vs okunmuyor, ışığın açısına göre de siyah beyaz net olarak okunduğunu görebiliyorsunuz.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Edit: İlk 400 km de karma kullanımda ortalama yakıt tüketimi 2,9 lt ye indi.
-
29 Ağustos 2018, 12:02
#15
Aklıma gelen bir kaç şey daha paylaşayım;
Biliyorsunuz, anahtarsız çalıştırma var, ve yedek anahtar yok. Tek bir anahtar veriliyor, bir de yalnızca sele altını açabileceğiniz küçük bir anahtar veriliyor. Yedek anahtar yaptırılabiliyor, Fiyatı 250 TL anahtar + 100 TL servis anahtar eşleştirme ücreti (KDV hariç) 350 TL ödemeniz gerekiyor. Aynı anahtara birden fazla motor tanıtılabildiği bilgisini verdi servisteki arkadaş.
Diğer bir konu ise önceki Xmax imde de yaşadığım, sele altını açarken kilit mekanizmasının sıklıkla çıt diye atmaması problemi bu modelde de hala giderilememiş. Ellerinizde malzemelerle sele altını açma düğmesine basıyorsunuz, fakat mekanizma sağlıklı şekilde çalışmadığı için çoğu zaman çıt diye atmıyor, sele düğmesine basıp , diğer elinizle seleyi kaldırmanız gerekiyor. Bazen sağlıklı çalışıyor ama çoğunlukla çalışmıyor. Çok sinir bozucu ://
Kitapçıkta, benzin ışığı yanıp söndüğü anda depoda 2,4 Lt benzin kaldığı bilgisi yazıyor. Bu da yaklaşık 70-80 km yol gidebilirsiniz demek. İlk depo benzinle karma kullanımda 400 KM yol yaptım (ışık yanıp söndüğü andan itibaren gittiğim 50 Km yol dahil)2015 Xmax imde bu menzil 300 km civarı idi.
-
1.000 bakımına geldim. 290 TL fatura çıkarttılar. Ne diyeceğimi bilemiyorum.
-
fd-84 adlı üyeden alıntı
1.000 bakımına geldim. 290 TL fatura çıkarttılar. Ne diyeceğimi bilemiyorum.
1000 bakımda sadece yağ ve yağ filtresi değişmesi lazım. artı işçilik. bundan başka bir şey yapıldı mı?
-
1.000 bakiminda yapilan degisenler;
Sanziman tapa pulu
Oring diye bisey
Bir kez daha oring diye bisey
Disli yagi x 0.20 lt
Yamalube motor yagi 1,60 lt
Yag filtresi
Iscilik
Toplam Kdv dahil : 246,60 TL
Servis oncesi bilgi formunda 290 TL idi rakam, odemede 246 TL odedim ilgili arkadas indirim yapmis sagolsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:27 ----------
aLoneman adlı üyeden alıntı
1000 bakımda sadece yağ ve yağ filtresi değişmesi lazım. artı işçilik. bundan başka bir şey yapıldı mı?
Dostum cevabi bi ust satirda yazdim, cevap olarak yazdim saniyordum cep telden ayri mesaj olarak gitmis
-
fd-84 adlı üyeden alıntı
1.000 bakiminda yapilan degisenler;
Sanziman tapa pulu
Oring diye bisey
Bir kez daha oring diye bisey
Disli yagi x 0.20 lt
Yamalube motor yagi 1,60 lt
Yag filtresi
Iscilik
Toplam Kdv dahil : 246,60 TL
Servis oncesi bilgi formunda 290 TL idi rakam, odemede 246 TL odedim ilgili arkadas indirim yapmis sagolsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:27 ----------
Dostum cevabi bi ust satirda yazdim, cevap olarak yazdim saniyordum cep telden ayri mesaj olarak gitmis
söylediklerin standart 1000 bakımı gereksinimleri. yani fiyatta balon olmasını gerektirecek ek bir şey yok.
-
Bende bir karar asamasindayim.Yeni kasa 250 ile 300 arasında ki 6 bg fark ciddi bir performans farkı yaratiyormu birde yakıt tüketimleri kıyaslaması ne durumda.yardımcı olursanız sevinirim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)