Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yamaha X-Max 300 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Buzzard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    Isparta - Eskişehir
    Motosikleti
    Husky Te 610-Nmax-X-Max 250-Ironmax-X-Max300-125
    Alıntı matay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bir karar asamasindayim.Yeni kasa 250 ile 300 arasında ki 6 bg fark ciddi bir performans farkı yaratiyormu birde yakıt tüketimleri kıyaslaması ne durumda.yardımcı olursanız sevinirim
    Yaklaşık 8500 km. yeni kasa 250’lik kullandım. Sonrasında 300’lüğe geçtim.

    Sadece beygir farkı yok. Sele farkı var(2.000 TL civarı),Göstergeler,lastikler,anahtarsız çalıştırma 250’liğe göre daha da iyileştirilmiş. Sele tek tuşla açılıyor(diğer modellerde bir elinizle tuşa basarken diğer elinizle seleyi kaldırmak zorunda kalıyordunuz)Yakıt tüketimlerine pek bakmadım. Ama yeni kasa 250’likte ve 300’de Blue core teknolojisi var.
    Bence beygir,tork ve sele farkı bile 300 almaya değer. Son olarak 300 Fransa’da üretiliyor. Dolayısıyla parça kalitesi daha iyi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    XMAX 300
    Alıntı Buzzard adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 8500 km. yeni kasa 250’lik kullandım. Sonrasında 300’lüğe geçtim.

    Sadece beygir farkı yok. Sele farkı var(2.000 TL civarı),Göstergeler,lastikler,anahtarsız çalıştırma 250’liğe göre daha da iyileştirilmiş. Sele tek tuşla açılıyor(diğer modellerde bir elinizle tuşa basarken diğer elinizle seleyi kaldırmak zorunda kalıyordunuz)Yakıt tüketimlerine pek bakmadım. Ama yeni kasa 250’likte ve 300’de Blue core teknolojisi var.
    Bence beygir,tork ve sele farkı bile 300 almaya değer. Son olarak 300 Fransa’da üretiliyor. Dolayısıyla parça kalitesi daha iyi.
    Sele yakın zamanda eski haline dönecek. Canı isteyince tek tuşla açılıp canı isteyince açılmayacak

  3. #23
    Buzzard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    Isparta - Eskişehir
    Motosikleti
    Husky Te 610-Nmax-X-Max 250-Ironmax-X-Max300-125
    Alıntı fd-84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sele yakın zamanda eski haline dönecek. Canı isteyince tek tuşla açılıp canı isteyince açılmayacak
    Şu an 1.000 km deyiz. Öyle birşey hiç olmadı. Olursa da en büyük problem o olsun
    fd-84 bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    13 Kasım 2017
    Motosikleti
    nc70x dct/dio/pcx
    Tesekkur ederim cevaplar icin

  5. #25

    Üyelik
    30 Kasım 2018
    Uzun far iyi değil ama gerisinden çok memnunum. Özellikle tcs anahtarsız kullanım güç çıkışı ve ben çok anlamam ama herkes tmax in küçük kardeşi olduğunu söylüyor

  6. #26

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Çok çok iyi makine. Olumlu yorumların hepsine katılıyorum. Ben severek kullanıyorum.

  7. #27

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    2019 model 250 lerin avrupa menşeili olduğunu söyledi Yamaha. Sizin bilginiz var mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:44 ----------

    Bu arada ek olarak 2019 250 lerde konfor sele ve michelin lastik var dediler. Bu bilgi ddoğru mu teyüt eden oldu mu acaba?

  8. #28

    Üyelik
    22 Ocak 2019
    Arkadaşlar dün ben de kesin kararımı verdim ve X Max 300 aldım. Aslında 300 almayı netleştirmiştim hatta Aralık ayında yapılan 250 cc X Max lerin indirim kampanyasını gördüğüm halde girmemiştim. Umarım kazasız belasız iyi günlerde kullanmak nasip olur. Motoru 1-2 ay daha en azından soğuklar gecene kadar kullanmıyacağım. Bu ikinci motorum olacak. Kullanmaya başladıktan sonra bir değerlendirme yapıp burada paylaşacağım.

  9. #29

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Buzzard adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 8500 km. yeni kasa 250’lik kullandım. Sonrasında 300’lüğe geçtim.

    Sadece beygir farkı yok. Sele farkı var(2.000 TL civarı),Göstergeler,lastikler,anahtarsız çalıştırma 250’liğe göre daha da iyileştirilmiş. Sele tek tuşla açılıyor(diğer modellerde bir elinizle tuşa basarken diğer elinizle seleyi kaldırmak zorunda kalıyordunuz)Yakıt tüketimlerine pek bakmadım. Ama yeni kasa 250’likte ve 300’de Blue core teknolojisi var.
    Bence beygir,tork ve sele farkı bile 300 almaya değer. Son olarak 300 Fransa’da üretiliyor. Dolayısıyla parça kalitesi daha iyi.
    Tecrubeniz dogrultusunda,

    Xmax250 gibi sert sele olmayisi,guzel bir iyileştirme,

    Acaba arka süspansiyonlar xmax250 ile ayni olabilirmi?

    Zira,sele yumuşakligi suspansiyon tepkilerini absorbe ediyor diyebilirmiyiz?

    Bir noktada,arkada 60-70kg bir artçi ile yokuş performansi nasıl?

    Özellikle 100-110 gibi hizlarda sabit ilerlerken dik bir yokuşa denk gelince,gazi açma ile varyator silkelemesi yapiyor mu?

    Eski bir xmax kullanicisi olarak,bu durumu cok yasadim.

    İlk etapta bagalardan şuphelendim ama sorunun performans kaynakli oldugu anlasildi.

    Kisaca o kasaya 300luk cuk oturdu denilebilirmi?

    Bluecore teknolojisinin cidden etkisi büyük,daha iyi yanma ve silindir cidarlarini en verimli kullanma yönunden devrim niteligi tasiyor.

    Selamlar.

  10. #30
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    1500 km. civarına geldim. Yakıt tüketimim 2.7, 2.9 arasında geziyor. Performanstan şimdiye kadar çok memnunum. Her şartta basınca hızlanıyor. Titreşim, silkeleme yok. Şu ana kadar çok memnunum.

  11. #31

    Üyelik
    22 Ocak 2019
    Alıntı Riptalon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1500 km. civarına geldim. Yakıt tüketimim 2.7, 2.9 arasında geziyor. Performanstan şimdiye kadar çok memnunum. Her şartta basınca hızlanıyor. Titreşim, silkeleme yok. Şu ana kadar çok memnunum.
    Ben henüz kullanmya başlmadım ama kulllanan kiminle görüştüysem bu kasaya 300 cc tam oturduğunu söylüyorlar.

  12. #32
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    2016 model, henüz 5000km sürdüğüm xmax 250 ABS motorumdan çok memnunum. Ama otobanda biraz daha güçlü olsa, şehiriçinde de TCS gibi sistemleri olsa da yağmurlu ıslak havalarda yerler kayar mı diye azcık daha az tırsar mıyım? Tekrar masrafa girmeye değer mi diye düşünüyorum.
    xmax 250 şehiriçinde yetiyor ama Her gün TEM yolundan 45km gidiyorum işe giderken, bazen az daha güçlü olsa sanki daha iyi olacak diye düşünüyorum. Artçılı hiç sürmüyorum, arka çanta da taşımıyorum, sele altı bagajı fazla fazla yetiyor. 300'deki bagaj aydınlatması çok iyi ekleme olmuş.
    Acaba 250'den sonra 300'ü atlayıp direkt 400'e mi geçsem?

    Bu TCS sistemi hakkında kullananların yorumlarını alabilir miyi? Islak kaygan yerlerde tekerin kaymasını azaltan bir sistem mi? Nedir? Ne işe yarar?


    Loto çıksa hiç düşünmeden Tmax alırdım. Skuter acayip rahatlıkmış.

  13. #33

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Yeni X-Max 300 hiç kullanmadım ama 21HP X-City 250 tecrübem var, X-Max 300 yanlış hatırlamıyorsam bir 10kg (~ %5) daha ağır ama 6-7HP (~ %30) daha güçlü. Çiçek gibi olacağından eminim, hiç 400'e bakmaya gerek yok. 2,9 falan yakıyorsa da çok az, ben X-City'de şehiriçi 3,6-3,8 şehir dışı uzun yol yolculu 3,2 yaktırıyordum.

  14. #34
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Yeni xmax 300 sahiden de az yakıyormuş. Benim 2016 model xmax 250 3.5 litre/100km yakıyor ortalamada. Şehirdışı otobanda tamgaz gidince 3.8'e çıktığı da oluyor ama ortalamam hep 3.5 oldu.
    xmax 300'ün bakım aralıkları nasıl? eski xmax 250lerde 3bin km'de bir yağ değişim var, 3000km çok az, yenisinde yağ filtresi de ekleyip bu aralığı 5bin km'ye falan çıkardılarsa bu da bir avantaj.

  15. #35
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 model, henüz 5000km sürdüğüm xmax 250 ABS motorumdan çok memnunum. Ama otobanda biraz daha güçlü olsa, şehiriçinde de TCS gibi sistemleri olsa da yağmurlu ıslak havalarda yerler kayar mı diye azcık daha az tırsar mıyım? Tekrar masrafa girmeye değer mi diye düşünüyorum.
    xmax 250 şehiriçinde yetiyor ama Her gün TEM yolundan 45km gidiyorum işe giderken, bazen az daha güçlü olsa sanki daha iyi olacak diye düşünüyorum. Artçılı hiç sürmüyorum, arka çanta da taşımıyorum, sele altı bagajı fazla fazla yetiyor. 300'deki bagaj aydınlatması çok iyi ekleme olmuş.
    Acaba 250'den sonra 300'ü atlayıp direkt 400'e mi geçsem?

    Bu TCS sistemi hakkında kullananların yorumlarını alabilir miyi? Islak kaygan yerlerde tekerin kaymasını azaltan bir sistem mi? Nedir? Ne işe yarar?


    Loto çıksa hiç düşünmeden Tmax alırdım. Skuter acayip rahatlıkmış.
    Islak Kaygan nere varsa BMW ler gibi düşün patiyi çekmeye başladığı çekiş gücünü kısarak patiyi önlüyor. Otoparkları bilirsin aşırı kaygandır. TCS yi deneyim dedim abandım gaza tık kesti çekişi 1 cm oynadı teker o kadar. ABS olması TCS olması çok iyi. Yeni çıkacak 250 lere de koyarlarsa ve selesini de 300 gibi konfor koyarlarsa kesinlikle 250 alınır. Olmazsa hiç düşünmeyin bile. Tabi alsatçıysanız direk alın hiç binmeyin yaza en az 1.5 katına satarsınız. Yatırım tavsiyesi değildir.
    espresso bunu beğendi.
    baba bilgisiyle adam olunmaz bekar hayatı yaşa.

  16. #36

    Üyelik
    22 Ocak 2019
    Bu gün hava güzeldi bir 65 km kullandım kitapçığındaki rodaj bilgilerine göre 4,500 devri pek geçmeden rüzgar ve eğim koşullarına göre 60-70 km hız yapıyor bu devir de. genellikle şehir içi kullandım bir ara çevre yoluna çıktım ama akan trafikte 60 -70 le gidemiyorsun mecburen emniyet şeridini kullandım. İlk izlenimlerim arka amortisör biraz sert ama rahatsız edici değil arnavut kaldırmlarında da gittim belki bir tık yumuşatılabilir veya sonradan kullandıkça tepkisi değişir bilemiyorum. Motor oldukça rahat selesi çok güzel frenler sert geldi bana oda yine yeni ve rodaj döneminde olduğu için olabilir rölanti de biraz titreşim var uzun süre kullanan arkadaşlar bu konularda daha doğru bilgiler verebilir diye düşünüyorum.Yakıt tüketimi sabah ortalama 5.4 tü 65 km sonunda 4.0 geriledi.

  17. #37

    Üyelik
    22 Ocak 2019
    Bu gün 120 km daha kullanma fırsatım oldu makina yı 185 km ulaştık rodaja devam. Bu gün yaptığım 120 km yolun 60-70 km sini şehirler arası yolda yaptım emniyet şeridinden giderek. 4,500 devri geçmemeye çalıştım arada 6 bin devre kadar geldim kısa süreli 6 bin devirler de 90-100 görüyor makina er geçen gün daha keyif almaya başladım rodaj bitince daha da keyifli olacak diye düşünüyorum yakıt ortalamsı 3.2 kadar düştü.

  18. #38
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Alıntı Caner 17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gün 120 km daha kullanma fırsatım oldu makina yı 185 km ulaştık rodaja devam. Bu gün yaptığım 120 km yolun 60-70 km sini şehirler arası yolda yaptım emniyet şeridinden giderek. 4,500 devri geçmemeye çalıştım arada 6 bin devre kadar geldim kısa süreli 6 bin devirler de 90-100 görüyor makina er geçen gün daha keyif almaya başladım rodaj bitince daha da keyifli olacak diye düşünüyorum yakıt ortalamsı 3.2 kadar düştü.
    Ben rodaj döneminde 2.9 u görüyordum hep o ilk 500 km için tabi. Sonrasında 4 den aşağıya pek inmedim zaten hızım da 150 den aşağı pek olmadı. Temde trafik sıkıştı mı emniyetten gidiyordum tabi orada daha yavaş ama yine de arabalardan hızlı oluyordum. Yokuş aşağıya 160 görüyor düz yolda 150 max. Ama çok seri ilk kalkışı 100 den 130 a çıkışı neredeyse bir araba gibi. Tekerin düz bassın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------

    Alıntı Buzzard adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an 1.000 km deyiz. Öyle birşey hiç olmadı. Olursa da en büyük problem o olsun
    Sele altına fazla eşya koymayın sakın. Seleyi gerdirdiniz mi bir kere o açılmama sorunu başlıyor. Hafif bir esneme oluyor sanırım sonrasında açmak için önce tuşu çeviriyorsunuz sonra elinizle açıyorsunuz.
    espresso bunu beğendi.
    baba bilgisiyle adam olunmaz bekar hayatı yaşa.

  19. #39

    Üyelik
    22 Ocak 2019
    Havaların güzel gittiği son günlerde rodaja devam ettim. Şu an yaklaşık 500 km geçtim.havaların bozmasıyla yine motoru garaja çektik . hava durumuna göre herhalde 15-20 gün kullanamıyacağız.Genel de 4.500 -5000 devir de kullanmaya devam ettim arada rampalarda kısa süreli 5.000 devrin üzerine çıktım rodaj havalar nedeniyle her halde 1-2 ay sürecek. Şuana kadar x max 300 le ilgili tek kafama takılan frenlerin sert olması acaba fren manetlerini değiştirsem mi diye düşünmeye başladım Bazı incelemeler de de x max larda frenlerin zayıf olduğunu söylüyorlar. Bir diğeri arka amortisör leri bir tık yumuşatmalımıyım tek kullanıyorum yol tuşunu etkilermi Tecrübeli x max 300 kullanıcı arkdaşların bu konuda ki görüşlerini alabilirmiyim

  20. #40

    Üyelik
    20 Mart 2019
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    zn125-nmax-mt25-xmax300-mt09-tracer7-xmax250-jet14
    Dostlar herkese selam,

    Öncelikle foruma yeni katıldım. 2 sene önce başladığım motosiklet serüvenim sırasıyla
    -2.el nmax 125 (1500 km)
    -mt-25 (1200 km)
    -nihayet geçen sene temmuz ayında 2018 x-max 300 sıfır olarak aldım.

    2 konuda görüşlerinizi merak etmekteyim.

    1

    Yaklaşık 8-9 ay geçti 1900 km de motor ve kendimce rodajına dikkat ettim, motoru 1-2 dk ısıtmadan hareket etmedim, rodaj bakımını da zamanında yetkili serviste yaptım. ancak rodajdan sonra yakıt tüketimim arttı. önceleri 3 - 3,2 lt yakarken şu anda ortalama yakıt tüketimi 3,7 litreye yükseldi. kullanım güzergahlarım genelde kısa ve tamamı ışıklı kavşaklar barındıran şehiriçi güzergahları. öyle çok deli gibi gaz açan birisi değilim ağırlıklı sakin kullanıyorum. yakıt sarfiyatı normal midir ben daha düşük olmasını beklerdim.

    2

    ilk aldığımda titreşim namına hiçbir his yokken, son zamanda ön camda yoğun olarak ve kısmen aynalarda titreşim başladı. aynalardaki rahatsız edecek boyutta değil ancak ön cam rölantide çok rahatsız edecek şekilde titremeye başladı. vidalarını falan sıktım kendim ama gevşeme olmamıştı zaten. bu kadar erken titreşim başlaması normal mi yoksa motorda ya da bende bir anormallik mi vardır.

    Şimdiden teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:23 ----------

    Alıntı Caner 17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havaların güzel gittiği son günlerde rodaja devam ettim. Şu an yaklaşık 500 km geçtim.havaların bozmasıyla yine motoru garaja çektik . hava durumuna göre herhalde 15-20 gün kullanamıyacağız.Genel de 4.500 -5000 devir de kullanmaya devam ettim arada rampalarda kısa süreli 5.000 devrin üzerine çıktım rodaj havalar nedeniyle her halde 1-2 ay sürecek. Şuana kadar x max 300 le ilgili tek kafama takılan frenlerin sert olması acaba fren manetlerini değiştirsem mi diye düşünmeye başladım Bazı incelemeler de de x max larda frenlerin zayıf olduğunu söylüyorlar. Bir diğeri arka amortisör leri bir tık yumuşatmalımıyım tek kullanıyorum yol tuşunu etkilermi Tecrübeli x max 300 kullanıcı arkdaşların bu konuda ki görüşlerini alabilirmiyim

    frenler ilk adlığımda bana da sert gelmişti ama zamanla hem alışıyorsun hem de yumuşuyo zaten balatalar alıştıkça bence bir hamle yapmanı gerektirecek bir durum yok fren konusunda. frenler kesinlikle zayıf falan değil gayet iyi bence. amortisör konusunda pek bilgim ve fikrim yok


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)