Teşekkür ederim İntothewild. Dilerim herkes motosikletini keyifle kullanır.
Siyah rengi de vardı sanırım.
Motoplus'tan, Sw Motech marka Şu üründü aldığım. (Aynı ürünleri Motosiklet Aksesuarları.com mağazası da satıyor)
http://www.motoplus.com.tr/urun/9966...00-039-20000-S
22 mm, 3 cm yükseltme, 2 cm yakınlaştırma sağlamakta.
(Gp Kompozit te gidon yükseltme aparatı imal etmeye başlamış.)
Mezarkabul kardes fiyat pahalı diyorsun ama .... Çin malı olmayan arazi motoru alacakların karşısında neler var?
Wr250 24 milyar
Wr125r bile 16 milyar
Klx250 18 milyar
Suzukide yok
Honda crf250L 18 milyar hem de absli
Crf adv 21-22 milyar buyuk depo abs ve cok can alıcı bir görüntüsü var.
Ktm de freeride 8500 euro spesiyaller 10-11 bin euro...
Araziye mt ile duke le giricen?
Mondial ile honda asla kıyaslanmaz. Inazuma çok güzel motor ama alakasız aletler...
Fiyat elbet ucuz degil ama bence alıcısı çok olur.
I need your boots your clothes and your motocycle
1. Resimdeki demir daha kullanisli bende aynisi var arkada oturan yolcu demirden tutunabilir yanlarda çikinti demir var.Çadir el çantasi bağlama lastikle daha uygun
Teşekkürler Murat.
Teşekkürler Apokolips
Açıkçası benim de yuvarlak hatlar ve artçı tutamakları nedeniyle ilk model daha hoşuma gitti. Ama çanta montajı bunun üzerine daha zor mu olur ondan emin olamadım. Yarın bir gidip daha detaylı inceleyeceğim.
Montajda sorun olmaz ben denedim kolay her turlu çanta bağlanabilir
Sedat abi hayırlı olsun. Eskisi de guzeldi ama bu cok havalı abs'si de var....
I need your boots your clothes and your motocycle
Ben ikincisini kullanıyorum. Sağlam ve hafif. Ama artçı konforunu biraz olumsuz etkiliyor, çünkü bağlantı yerinden çanta taşıma yerine giden kısım biraz keskin ve sertçe. Onu bir şekilde yumuşak bir şeyle kaplamayı planlıyorum.
İkinciden memnunum ama şimdi olsa belki ben de birincisini alırdım.
Benim gibi boydan sorunlu (1.66) arkadaşlar var ise, faydalı olabilir düşüncesiyle dün Rally'e uyguladığım alçaltma operasyonundan bahsetmek istiyorum.
Tesadüfen Sahibinden'de bulduğum ilan sayesinde İstanbul'dan Muhammet Kandemir'e ulaştım. Arkadaşımız ayarlı alçaltma kiti yapmakta. Hemen siparişi verdim. İki gün sonra parça elimdeydi.
Vakit kaybetmeden montaja giriştik.Alçaltma kitini orijinal parçadan 4.5 cm. daha uzun konuma getirdik. (Böylece selede yaklaşık 6 cm alçalma sözkonusu oldu. İsterseniz parçayı kısa konuma getirip sele yüksekliğini arttırma yoluna da gidilebiliyor)
İşlem bittiğinde orijinal haliyle şöyle bir görüntü elde ettik. (Orijinal yan sehpa sayesinde ne kadar alçaldığı belli oluyor)
Önemli not : Sele indirme operasyonundan sonra yan sehpa uzun gelecek. Kısaltıp kullanabilimenizin yanında, eski model CRF 250 L'nin yan sehpası (daha kısa olduğu için) çok rahat oluyor. Yani kesmek biçmek yerine eski CRF 250'nin yan sehpasını getirtip taktırabilirsiniz.
Artık daha rahat oturabiliyorum.(Sadece parmak ucları)
Tek ayakta ise durum bu.
Parçanın montajlı hali.
Bayideki diğer Rally ile seleyi kıyasladım.
Önce 5 cm. uzattık, olmadı, 4 cm.ye çektik, yüksek oldu. En son servis ustasıyla birlikte 4.5 cm.de karar kıldık. Her pozisyon değişiminde defalarca teste çıkıldı. 5 cm.ye düşürdüğümüzde selede yaklaşık 8-9 cm. fark oluştu. Bu durumda motosikletin dinamikleri farkedilir derecede olumsuz yönde etkilendi. Bundan dolayı 4.5 cm.'ye geri çektik. Dengeyi elde edebilmek adına ön amortisörleri 1 cm. kadar indirdik. (2 cm. indirmiştik, ağırlık öne yığıldığı için gidon ağırlaştı. Bu yüzden indirme işlemini 1 cm. olarak gerçekleştirdik)
İşlem, yaklaşık 5 saat sürdü. Ama değdi.
Bu arada imalatı yapan arkadaş Muhammet Kandemir, işini gücünü bırakıp montaj süresince telefonla destek verdi. Kendisine teşekkürlerimi iletiyorum.
Parçayı imal eden Muhammet Kandemir arkadaşa ulaşmak isteyen olursa telefonu : 0 539 601 35 33
Bu arada, navigasyondan sonra görünüm şu şekilde oldu.
Arkadaşlar, konuyu takip ediyorum. Hepiniz için hayırlı olsun, güle güle, kazasız belasız binin inşallah.
Motor benim de radarımda, tam aradığım motor. Gücü yeterli, amortisörler konforlu. Aralardan geçebilmek, ileriyi görebilmek için yüksek ve güzergahımdaki kah otoban kah kasisli, çukurlu yolları geçmek için ideal. Kafama takılan tek bir şey var : İşe 3 yıldır motorla gidip geliyorum. Yılda 15-16bin km. Bu süre içinde 5-6 kere lastik patlattım. İstanbul malum, devasa bir şantiye. Lastiğime çiviler, vidalar, cam parçaları, demirler bir sürü ıvır zıvır saplandı. Tubeless lastikte yolda kalmadım. Sabah farketsem bile, bir fitil ya da köpük, 10 dakikada işe geç kalmadan tekrar yola koyulabildim.
İç lastikte işler bu kadar kolay değil bildiğim kadarıyla ama iç lastik de, bu kadar kolay patlamıyor diye biliyorum. Sizlerin lastik patlaması konusunda tecrübesi nedir ? İşe gelip giderken lastik patlarsa, çekiciye mi muhtaç kalırım ?
güven abii maşallah servisten cıkmadan herşey tamam herhalde
bende boy sorunu yaşıyorum servis amartisör ayağını delelim dedi ben kabul etmedim ekleme yaptığım şeylerin orjinalliği bozmadan olmasını istiyorum parmak uçları ile zorla duruyorum kendimi yana kaydırarak kullanmaya alıştırmaya çalışıyorum şehir içinde çok sorun olmuyor ama arazide çok sıkıntılı hemen yatıyorum bi tarafa
ben önden 2 cm indirdim motoru herhangi bir ağırlık farketmedim açıkcası ama senin takdığın aparatıda deneyebilirim numarayı arayacağım yarın kısmetse sadece yan kolları aldınız diye zannediyorum salıncakla alakalı bir durum yok dur umarım
güven abi parçayı sipariş ettim bugün kargoya verdiler kısmetse yarın elimde olur işlerimin yoğunluğun sebebiyle servisle uğraşmak istemiyorum elim takım tutar bu işlere çok yabancı değilim halledebilirim zannediyorum ama yinede fikrini almak isterim abii çok zorlanırmıyız kendimiz halledemezmiyiz fikrin nedir abi
Hayırlı olsun Murat.
Tek başına halledebileceğini sanmıyorum. Yeterli alet, teknik edavat varsa (alt sehpa gibi) elbette ki bir arkadaş yardımıyla halledebilirsin. ( Salıncak ayrıldığında arka taraf boşa çıkacak. Tutacak biri lazım) Öyle bir durumda imal eden arkadaşımız Muhammet'in telefonla desteğini almanı tavsiye ederim.
Bir husus... Salıncağı tutan iki vidadan alttaki normalde 10 cm. Gelen parça daha kalın olduğu için çarşıdan o vidanın 12 cm. olanını alıp takmamız icabetti.
İkinci husus... Aparat, kalın olduğundan amortisörün alttaki vidasına temas etmişti. Bunun üzerine amortisör vidasını ve somununu hafif traşlamak durumu hasıl oldu.
Montaj sırasında dikkat etmen gerekenler kabaca böyle.
Kolay gelsin.
10 cm lik civata yerine neden 12 cm lik civata aldığınızı anlayamadım kalınlık sorun olduysa aynı çapta 10 cm boyunda değil de neden 12 cm aldınız?
zannediyorum ki resimler size ait imalatcı arkadaş yolladı bana da gerdirmedeki somunu 2 mm incelterek çakışmayı çözebileceğimi söyledi alternatif tabii sizin yaptığınız da olur ki olmuş zaten
ilk izlenimlerin nedir abii alçaldıktan sonra nekadarkullanma şansınız oldu?
yüksek hali ile neredeyse hiç kullanmadınız konfor fark ettimi diyeceğim ama mantıksız olacak neyse artık ben 450 km dir kullanıyorum kendim tecrübe edecegim artık bilgi paylaşımın için teşekkür ederim abii
herkese iyi akşamlar arkadaşlar.
yoğun bir iş trafiğinin arasında bugün fırsat bulup alçaltma kitinin montajını arkadaşlarımın yardımı ile montajını yaptık
paket içerisinden çıkan malzemeler bunlar
orijinal kol gibi sağlamlık sağlayacağını düşünüyorum tabii mukavemet testi yapmadık
montaj aslında çok kolay iken bu parçadaki dişlilerin bir kısmının ters diş olması gerekiyordu lakin düz olarak ayarlanmış neden ters olması gerektiğini bir resimle anlatmaya çalışacağım
bu malzemeye liftin deriz işimiz gereği de çok fazla kullanırız aslında bu parçada gördüğünüz dişlinin bir tanesi ters diş dir. her iki ucunada tel yada çelik halat bağlayarak gerdirme ve bollaştırma yapabilirsiniz bir çok kimsede zaten karşılaşmıştır görmüşdür diye çok detaya girmiyorum
olması gereken bu iken parçadaki durum tamamen düz
size lazım olan ölçüye göre parçayı hazırlayıp takmanız gerekıyor ki takamıyorsunuz çünki amartisör aşağı çöktü :(
ihtiyacınız olandan fazla
burada aradakı mesafeyi daraltmanız gerekiyor ama çok zor oldu açıkcası tarif ettiğim gibi parçanın bir tarafı ters diş olsa idi nekadar sarksada amartisör parçayı uzatıp yerine bağladıktan sonra göbekteki siyah noktadan anahtar ile sıkarak istediğiniz kadar yaklaştıra bilirsiniz
aynı zamanda motoru sattığınızı düşünün adam sizden uzun orijinal yuksekliğine almak istiyor hemen kontra somunları gevşetip göbek saplamasını sıkarak 2 dakkada bu işi halledebilir.
parça montajını yaparken desteğe ihtiyaç duymadım açıkcası ımalatcı arkadaş da burayı takip ediyor gördüğüm kadarıyla kendisi ilede konuştum bu konuyu dikkate alacağını söyledi.
beni tek yoran bu konu oldu ki burada güven abinin paylaşımı devreye girdi boylarımız neredeyse aynı olduğu için onun vermiş olduğu 4,5 cm lik ölçüyü baz alarak tek seferde işi bitirdik kendisine ayrıca teşekkür ediyorum bu aparatı kullanmak almak isteyen arkadaşlara da buradaki paylaşımlarımızı dikkate almalarını ve malzemenin mutlaka bir tarafının ters diş olarak açılıp yollanmasını ısrarla belirmelerini tavsiye ediyorum
benim elim anahtar tuttuğu için çok uğraşmadım ama anlamayan arkadaşlar ciddi emek sarfetmek zorunda kalabilirler
bitmiş halini çekmedim bu konuyla alakalı ayrıca video çekeceğim onuda paylaşırım sizlerle konfor konusunda bir değişiklik hissetmedim ki değişmeyeceğini düşünüyorum sonuçta amartisöre herhangi bir müdahale yapmadik burada sadece tam ölçüm yapılırsa amartisör aşağıya doğru sadece 10 mm kadar sarktı o bile çok fark etti ben memnun kaldım düşünen arkadaşlara da tavsiye ederim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)