Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CRF 250 Ralli Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #581
    XGAMER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Xciting VS 400


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #582
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Hocam kabaca şu şekilde hesapladım. İngiltere'de %10 fiyat farkı var 250 Rally ve 300 Rally arasında 5600-6100 sterlin gibi
    bizde de ötvsiz 37bin ve 40 bin olarak düşünürsek en az 65.000 e satılması gerekir ki bunun 15 bin lirasi vergi farkı buraya gelmez 250 olarak devam ederiz ülkemizde

    KırmızıGrom bunu beğendi.

  3. #583
    Scrambler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2019
    Motosikleti
    Honda CB250R '20 / Brixton BX125X '18
    Euro5 250cc olarak gelecek. Kesin bilgidir.

  4. #584
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    The engine has grown by 36cc and it’s all in the increased stroke which is now 63mm, up from 55mm

    Blok yine aynı, piston strok boyu ile oynayıp 36cc ilave hacim elde edilmiş, kaydırmalı debriyaj kullanıldığından bahsediliyor bu güzel gelişme fakat yine aynı süspansiyon yay seti ile gelirse kötü, 60-65 bin verilecekse eğer önceki modellerden farklı değişikliklikler ve iyileştirmeler bekler kullanıcılar.

  5. #585

    Üyelik
    25 Mayıs 2020
    Şehir
    AYDIN-Karacasu-Nazilli
    Motosikleti
    Honda CRF RALLY
    Arkadaşlar merhabalar, geçen hafta rally sahibi oldum, benden önceki sahibi alt koruma demiri taktırmış fakat üst grenajları muhtemelen korumaz. Çözüm var mıdır, gp kompozit üst koruma demiri kullanan var mı acaba?

  6. #586

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı emredoner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhabalar, geçen hafta rally sahibi oldum, benden önceki sahibi alt koruma demiri taktırmış fakat üst grenajları muhtemelen korumaz. Çözüm var mıdır, gp kompozit üst koruma demiri kullanan var mı acaba?
    GP kompozit'in üst demirleri üst tarafta farın sağından solundan küçük bir vida ile tutunan plastiklere bağlanıyor. Ağırlık oraya binerse kırılması, yamulması ihtimali var. Benim motoru aldığım arkadaş o sebepten takmamıştı. Ben de takmadım.

    Bende sadece alt koruma demirleri vardı. 4-5 kere düşmüşümdür, plastiklere bir zarar gelmedi. Metal elcik koruma takarsanız zaten yükün çoğunluğu alt koruma demirleri ve gidona biniyor, dolayısıyla üst plastiklere bir zarar gelmiyor.

    Bu arada GP kompozit yerine CRF Akyazının demirlerini tavsiye ederim. Sebebi de şu, GP kompozit'in demirleri öndeki şase borusuna düz bir metal ile bağlanmış. Benim motorda bu boru ezilmişti. Akyazının demirleri, en azından bir kaç fotoğrafta gördüğüm kadarıyla, yuvarlak bir demir parçası ile şaseyi kavrıyor, haliyle böyle bir ezilme olma ihtimali daha düşük. Bir de akyazının demirleri biraz daha geniş.

  7. #587

    Üyelik
    25 Mayıs 2020
    Şehir
    AYDIN-Karacasu-Nazilli
    Motosikleti
    Honda CRF RALLY
    Çok sağolasın hocam yorumun için, genelde çoğu kişi üst için tavsiye etmiyor dediğin riskten dolayı, başkada bağlantı noktasından çözüm sanırım yok. Alt ve elcik korumalarla devam o zaman

  8. #588
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Selamlar, yaklaşık 2 hafta önce 2017 model bir rally aldım...Uzun süredir motor kullanıyorum, genelde büyük cc kullandım ama belli bir aşamadan sonra küçük cc tercih etmeye başladım. Bundan önce kawa x300 vardı. Rally enduro olarak sanırım 5. motorum..
    Motor anlatıldığı gibi, toprakta güzel vs bu kısımlar olumlu ancak sormak istediğim 1-2 nokta var. Üzerinde mitas e07 lastikler var %50-%50 sanırım arazi asfalt oranı, artık dişli lastik olmasından mı bilemiyorum motor zor dönüyor...Mesela kavşakta adadan sola sağa dönerken motor düz gitmek istiyor..Ön teker çizgiyi çok zor değiştiriyor ya da toprakta giderken mesela çukurlardan sakınmak için yol seçerken çizgisini değiştiremiyorum...Hepsi böylemidir? Zamanında lifan 200 cross motorum vardı onda da kısmen dişli lastik olmasına rağmen bu tip manevra zorluğu hiç hatırlamıyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------

    Eklemeyi unutmuşum; dururken gidonu test ettim dönüşünde bir aksama, furşlarda boşluk vs hissetmedim...

  9. #589
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, yaklaşık 2 hafta önce 2017 model bir rally aldım...Uzun süredir motor kullanıyorum, genelde büyük cc kullandım ama belli bir aşamadan sonra küçük cc tercih etmeye başladım. Bundan önce kawa x300 vardı. Rally enduro olarak sanırım 5. motorum..
    Motor anlatıldığı gibi, toprakta güzel vs bu kısımlar olumlu ancak sormak istediğim 1-2 nokta var. Üzerinde mitas e07 lastikler var %50-%50 sanırım arazi asfalt oranı, artık dişli lastik olmasından mı bilemiyorum motor zor dönüyor...Mesela kavşakta adadan sola sağa dönerken motor düz gitmek istiyor..Ön teker çizgiyi çok zor değiştiriyor ya da toprakta giderken mesela çukurlardan sakınmak için yol seçerken çizgisini değiştiremiyorum...Hepsi böylemidir? Zamanında lifan 200 cross motorum vardı onda da kısmen dişli lastik olmasına rağmen bu tip manevra zorluğu hiç hatırlamıyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------

    Eklemeyi unutmuşum; dururken gidonu test ettim dönüşünde bir aksama, furşlarda boşluk vs hissetmedim...
    Ooo bu donemde crf250/rally almak..hayirli olsun.

    Ben de cok dusundum fakat eski fiyatlar aklima geldikce 2.ellere bu paralari veremedim.hak etmediginden falan degil,psikolojik tamamen

    Kaca aldin sormasi ayip ?

  10. #590

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, yaklaşık 2 hafta önce 2017 model bir rally aldım...Uzun süredir motor kullanıyorum, genelde büyük cc kullandım ama belli bir aşamadan sonra küçük cc tercih etmeye başladım. Bundan önce kawa x300 vardı. Rally enduro olarak sanırım 5. motorum..
    Motor anlatıldığı gibi, toprakta güzel vs bu kısımlar olumlu ancak sormak istediğim 1-2 nokta var. Üzerinde mitas e07 lastikler var %50-%50 sanırım arazi asfalt oranı, artık dişli lastik olmasından mı bilemiyorum motor zor dönüyor...Mesela kavşakta adadan sola sağa dönerken motor düz gitmek istiyor..Ön teker çizgiyi çok zor değiştiriyor ya da toprakta giderken mesela çukurlardan sakınmak için yol seçerken çizgisini değiştiremiyorum...Hepsi böylemidir? Zamanında lifan 200 cross motorum vardı onda da kısmen dişli lastik olmasına rağmen bu tip manevra zorluğu hiç hatırlamıyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------

    Eklemeyi unutmuşum; dururken gidonu test ettim dönüşünde bir aksama, furşlarda boşluk vs hissetmedim...
    Benim rally'e de Mitas E07 taktırmıştım. Arkada E07+ önde E07. Kullandığım en kıvrak motor olabilir Rally. Bahsettiğiniz problemi hiç yaşamadım. 790 adv'ye geçtikte sonra biraz zorluk yaşadım yani.

    Aşırı düz gitme isteği bana motorun dengesinde bir bozukluk var gibi düşündürüyor. Kaster açısı arttıkça motorun düz gitme isteği artar diye biliyorum. Acaba arka çok basık olduğu için motorun dengesi aşırı bir şekilde arkaya kayıyor, bu da kaster açısının artmasına mı sebep oluyor? Rally'nin süspansiyonları aşırı yumuşak. Kilonuz nedir? Arkada çanta vs. var mı? Rally'nin süspansiyon ayarı var, onu bir kontrol edin. En düşük seviyeye getirilmişse o da arkanın fazla çökmesine sebep olabilir.

    Bir de alakası var mı emin değilim ama lastik basınçlarınızı da bir kontrol edin. Daha önce düşük lastik basıncından dolayı zor dönen gidon problemi yaşamıştım (başka motor). Arka lastik çok düzleşmişse o da biraz motoru düz durmaya zorlayabilir.

  11. #591
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Kilom 110 ayarlarına henüz baktıramadım, arkanın ayarlanabildiğini biliyorum ama sanki en serttedir zira aldığım arkadaşta çok ufak tefek değildi, baktıracağım ama..Lastikler oldukça yeni..Havalarını kafadan ön 28 arka 33 ayarlamıştım, benim genelde sevdiğim psi ler bunlar🙂, ama kitapçıkta ön 22 arka 22 okuyunca ağırlığıma istinaden arka 25 ön 22 yaptım...Belki bu lastikle az mı oldu? 40 yıla yaklaştım motorla hiç bu kadar dönmek istemeyen motora denk gelmedim..Sattırır yani o kadar..😐..Yarın servise danışayım..Motorda kaza vs yok şasede işlem yok, herşey fabrikasyon..Yolda el bırakınca düz gidiyor, kafa sallama vs yok ama ne zamanki dönmek gerek kasıyor alet...
    ilk getirdiğimde gidon biraz sağa dönüktü bende tekeri direğe dayayıp ters yönde zorlayarak düzelttim..Bunuda ilkkez yapmıyorum..bundan olmamalı..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

    Eski motorumu satınca hemen aldım yoksa bu devirde alınacak rakamlar değil, 40 a malettim diyelim...Kawayı 56 ya satmıştım..Birde pcx var 2020 satılmayı bekleyen..Onu satınca teke düşürüyorum artık.

  12. #592

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kilom 110
    Probleminiz arka süspansiyonun aşırı yumuşak olmasından kaynaklanıyor diye tahmin ediyorum. Rally 60-70kg ağırlığında (bazılarına göre daha da düşük) insanlar için tasarlanmış bir süspansiyon sistemine sahip. Sizin kilonuza uygun değil.

    Arka süspansiyon yayını değiştirerek buna çözüm bulmaya çalışanlar var. Fiyat biraz yüksek gelebilir ama sanırım en mantıklı seçenek bu:

    https://www.sahibinden.com/ilan/yede...31642519/detay

    Aslında süspansiyonun sadece yayını değiştirmek çok da sağlıklı değil gibi bir şeyler okumuştum geçenlerde. Sert yay sıkışma yönündeki problemi çözüyor ama süspansiyonun geri dönme mekanizması (rebound) daha sert yayla doğru çalışamıyor. Komple süspansiyonu değiştirmek gerekiyor. Yine de bir arka süspansiyon fiyatı bir kaç yüz euro'lar seviyesinde olduğu için ankrew'in yayını denemek daha mantıklı duruyor.

  13. #593
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    hocam bu yay konusunu önceden araştırmıştım ama motorun yük limiti 150 kg olunca honda mühendislerine güvenmeyi yeğlemiştim. Yani tamam daha hafiflere göre yapılmış ama taşıma kapasitesi yinede 150 küsür...Ayrıca şöyle bir durumda var, sadece dönerken değil, çukur seçerkenki ufak manevralarda da var bu hissiyat..Ya herşey normal ben alışamadım ya da furşlarda vs yüke binince bir sorun oluyor sanki. Yarın gidiyorum servise..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------

    Durum şu;
    Tahmin ettiğim üzere ön furş bilyalarında takılma var, motor 18 binde belki arazide çok kullanıldı belki bir süre yattı bilemiyorum. Ama şuda var buralar çok nemli...Muhtemelen basit bir paslanma da olabilir..Sonuç itibarıyle sanırım rulmanları değiştirteceğim, sorun çok büyük olmasada serde titizlik var.
    Amortisör ayarını sökerek yaptılar, başkada yolu yoktu sanırım o ayar anahtarını çalıştırabilmek için. Son dişe kadar sıktılar, çok fark oldu..Hem yükseldi hem sertleşti..O konuda memnunum...
    Önerilere açığım gidonla ilgili, ilçede ki servis tali servis, ustaları orta karar. Muğlada vs götür diyebileceğiniz bir servis varsa aklımda bulunsun.

  14. #594

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Amortisörü sökmeden ayarlamak mümkün ama çok zor. Yanlış hatırlamıyorsam sağ tarafta bir plastik var onu söküp o aradan, çekiçle tornavidayla vurarak gevşetmek gerekiyor. Benimki en sona ayarlanmış olduğu için kuzenle gevşetememiştik. Söküp yapmaları daha iyi olmuş aslında.

    Bilyalara bir şey diyemeyeceğim. Ama mantıklı geliyor. Gidonu hareket ettirdiğinizde hissedebiliyor musunuz bu takılmayı?

  15. #595
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amortisörü sökmeden ayarlamak mümkün ama çok zor. Yanlış hatırlamıyorsam sağ tarafta bir plastik var onu söküp o aradan, çekiçle tornavidayla vurarak gevşetmek gerekiyor. Benimki en sona ayarlanmış olduğu için kuzenle gevşetememiştik. Söküp yapmaları daha iyi olmuş aslında.

    Bilyalara bir şey diyemeyeceğim. Ama mantıklı geliyor. Gidonu hareket ettirdiğinizde hissedebiliyor musunuz bu takılmayı?
    Usta sökmeden vurarak yapalım mı dedi ama işin özüne aykırı...Temiz oldu içime sindi.
    Rulman takılmasını dururken hiç hissetmedim zira dişli lastikten belli olmuyor. Ne zamanki sehpaya alındı direk belli oldu, öyle çok değil sehpadayken ama malum üstüne oturunca iş değişiyor . Heleki frenajda ve virajlarda illaki rulmana daha çok iş düşüyor, tehlike oluşturabilir.
    Furş takımının siparişini verdim, çarşambaya gelir...Serviste parçayı benden olacak şekilde takmayı kabul etti..Toplamda 700 e malolacak...2.elin sürprizleri. Allahtan zincir dişli ve lastikler yeni..Başkada sorunumuz yok zaten..Bunada şükür..

  16. #596

    Üyelik
    28 Aralık 2020
    Arkadaşlar merhabalar.

    2017 model Crf 250L Rally modelini alarak aranıza katılmış bulunmaktayım.
    Motor çok hoşuma gitti ilk deneyimde. Bodrumda aldım motoru ve direk sürerek Yatağan'a getirdim.
    Asfalt yolda yandan 90 derece yediğim çok şiddetli rüzgar dışında uzun yolda çok rahattı motor.
    Artçım olmadığı ve çok kilolu olmadığım için güç fazlasıyla yetti bana. Yüksek ve hafif oluşu sürüş keyfini fazlasıyla artırdı.
    Yalnız motor tek silindir ve 100 civarı kilometrede elciklerde titreşim var.
    Motor bacaklarımda ve pedlerde hiç rahatsız edici titreşim vermemesine rağmen elcik titreşimi 1 saatten fazla kesintisiz sürünce rahatsız etti. Acaba bu titreşimi nasıl azaltabilirim?
    Gidon elcik veya lastik değiştirerek mi bu durumu azaltabilirim?
    Gidon orjinal fakat lastikler yeni alınmış metzeller sahra 3 orjinal IRC tırtıklı lastik değil. Fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi merak ediyorum.

  17. #597
    orcax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ninja gitti - TDM900A - mt07 - crf250rally
    merabalar

    2020 modeli var bende de bir yıl oldu titreşim konusunda şunu diyebilirim motorun en titreşimsiz hızı 109km daha sonra 120km de az yapıyor. Ben elciklerin üzerinde bisikletlere takılan sünger elciklerden takmayı düşünüyorum, üzerinde irc ler duruyor kuruda hafif patikada iş görüyor ama ıslakta gerçekten rezalet bir tutuşu var metzellerin daha iyi olduğunu tahmin ediyorum.

  18. #598

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Motosikleti
    Tenere700
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta sökmeden vurarak yapalım mı dedi ama işin özüne aykırı...Temiz oldu içime sindi.
    Rulman takılmasını dururken hiç hissetmedim zira dişli lastikten belli olmuyor. Ne zamanki sehpaya alındı direk belli oldu, öyle çok değil sehpadayken ama malum üstüne oturunca iş değişiyor . Heleki frenajda ve virajlarda illaki rulmana daha çok iş düşüyor, tehlike oluşturabilir.
    Furş takımının siparişini verdim, çarşambaya gelir...Serviste parçayı benden olacak şekilde takmayı kabul etti..Toplamda 700 e malolacak...2.elin sürprizleri. Allahtan zincir dişli ve lastikler yeni..Başkada sorunumuz yok zaten..Bunada şükür..
    Motosikletiniz hayırlı olsun. Benim gidonda da biraz takılma var, bazen çok nadir yapıyor bazen hiç yapmıyor. Honda servisine öyledim şikayetimi, çok önemli birşey değil isterseniz furş takımını değiştirebiliriz dediler (bence önemli ama neyse dedim). Fiyat bin ile binbeşyüz lira arasında olur 1 aydan önce gelmez dediler. Bana hem fiyat çok geldi hemde bir ay beklemek istemedim. Siz nerden temin ettiniz furş takımını?

  19. #599
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı voodevil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletiniz hayırlı olsun. Benim gidonda da biraz takılma var, bazen çok nadir yapıyor bazen hiç yapmıyor. Honda servisine öyledim şikayetimi, çok önemli birşey değil isterseniz furş takımını değiştirebiliriz dediler (bence önemli ama neyse dedim). Fiyat bin ile binbeşyüz lira arasında olur 1 aydan önce gelmez dediler. Bana hem fiyat çok geldi hemde bir ay beklemek istemedim. Siz nerden temin ettiniz furş takımını?
    Furş konusu çok önemli, servisin nasıl o kadar gevşek cevap verebildiğini anlamıyorum.

    Furş takımını malesef sadece yetkili servisten temin edebiliyorsunuz. Vakti zamanında çok ciddi şekilde uzun süre araştırmış, aramış, arattırmış birisi olarak söylüyorum ki başka yerde bulamıyorsunuz. Fiyatı da şu anda sanırım seti 650 TL civarı olmalı. Gerisi işçilik. Gerçek anlamda set olarak değiştirmek için (özellikle alt çataldaki sıkı geçme parçayı değiştirmek zahmetlidir) özel takımlar ve/veya ciddi teknik bilginizin olması gerekiyor. Bu nedenle yetkili servislerde dahi bu parçayı değiştirmeden diğerlerini değiştirip gönderdiklerini gördüm. Yine aynı nedenle arızalı olan yarım yatak, üzerinde çalıştığı rulmanları ve böylelikle karşı yatağını da bozarak yeni parçanın çok hızlıca yeniden bozulmasına neden oluyor.

    Bahsettiğim parça, furş bilye takımının üzerinde en fazla yüke maruz kalan parça olduğu halde değişim zorluğundan bunu yapabiliyorlar. O yüzden bu konuda özellikle dikkatli olmanızı, değişim esnasında dikkatle izleyerek toplamda 6 parçanın da değiştiğinden emin olmanızı öneririm. "Abi, o sağlam onun için değiştirmedik" gibi bir lafa da kesinlikle kanmayın. Daha önce de belirttiğim gibi; mevzubahis parça sistemde ilk bozulan, değiştirmesi en zor olan, değiştirilmediğinde sorunu hızlıca tekrarlatan parçadır.

    İki önemli küçük not: Furş değiştirildikten sonra ön yük ayarı yapılır(yaklaşık 30N) ve parçaların kalanı da toplandıktan sonra en son olarak üst mesnet bağlantı somunu (yaklaşık 90N) sıkılıp gidon yerine takılıp işlemler tamamlanır. Ancak furş yatakları kısa zaman içinde yuvasına iyice oturacak ve çok hassas olan tork değeri sıfıra kadar düşecek, gidonda boşluğa da neden olacak ve hatta bu şekilde kullanılmaya devam edilirse furş takımı hızlıca yeniden bozulur. Bu yüzden değişimin sonrası kısa bir süre kullanıp gidonu kontrol edin, anormallik hissetmeseniz dahi bu ayarı tekrar yaptırın. Pek yeltenmeyeceklerdir, sonuçta bu ayarı yapabilmek için değişim için gereken parçaların yarısını sökmesi gerekecek. Ancak ne denli önemli olduğunu umarım anlatabilmişimdir.

    İkincisi ise; furş takımının rulman ve yataklarının takılmadan önce doğru yağ ile doğru şekilde (avcuna bolca uygun tip rulman gresi alıp rulmanı avcuna yedirerek gresi bilye kafesi içine yedirmeli) doldurulmuş olması gerekir. Bu işlem biraz zaman harcatır ve tamirciler düşünülenin aksine ellerini kirletmeyi pek sevmezler. Sadece yatak üzerine bir parmak gres sürüp bırakan tamirci(!), rulmanların bozulmasına neden olacaktır bilginize.

    İşlemin zahmeti ve harcanan zamandan kaynaklı olarak işçilik ücreti de biraz fazla olabilir.
    ...

  20. #600

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Motosikleti
    Tenere700
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Furş konusu çok önemli, servisin nasıl o kadar gevşek cevap verebildiğini anlamıyorum.

    Furş takımını malesef sadece yetkili servisten temin edebiliyorsunuz. Vakti zamanında çok ciddi şekilde uzun süre araştırmış, aramış, arattırmış birisi olarak söylüyorum ki başka yerde bulamıyorsunuz. Fiyatı da şu anda sanırım seti 650 TL civarı olmalı. Gerisi işçilik. Gerçek anlamda set olarak değiştirmek için (özellikle alt çataldaki sıkı geçme parçayı değiştirmek zahmetlidir) özel takımlar ve/veya ciddi teknik bilginizin olması gerekiyor. Bu nedenle yetkili servislerde dahi bu parçayı değiştirmeden diğerlerini değiştirip gönderdiklerini gördüm. Yine aynı nedenle arızalı olan yarım yatak, üzerinde çalıştığı rulmanları ve böylelikle karşı yatağını da bozarak yeni parçanın çok hızlıca yeniden bozulmasına neden oluyor.

    Bahsettiğim parça, furş bilye takımının üzerinde en fazla yüke maruz kalan parça olduğu halde değişim zorluğundan bunu yapabiliyorlar. O yüzden bu konuda özellikle dikkatli olmanızı, değişim esnasında dikkatle izleyerek toplamda 6 parçanın da değiştiğinden emin olmanızı öneririm. "Abi, o sağlam onun için değiştirmedik" gibi bir lafa da kesinlikle kanmayın. Daha önce de belirttiğim gibi; mevzubahis parça sistemde ilk bozulan, değiştirmesi en zor olan, değiştirilmediğinde sorunu hızlıca tekrarlatan parçadır.

    İki önemli küçük not: Furş değiştirildikten sonra ön yük ayarı yapılır(yaklaşık 30N) ve parçaların kalanı da toplandıktan sonra en son olarak üst mesnet bağlantı somunu (yaklaşık 90N) sıkılıp gidon yerine takılıp işlemler tamamlanır. Ancak furş yatakları kısa zaman içinde yuvasına iyice oturacak ve çok hassas olan tork değeri sıfıra kadar düşecek, gidonda boşluğa da neden olacak ve hatta bu şekilde kullanılmaya devam edilirse furş takımı hızlıca yeniden bozulur. Bu yüzden değişimin sonrası kısa bir süre kullanıp gidonu kontrol edin, anormallik hissetmeseniz dahi bu ayarı tekrar yaptırın. Pek yeltenmeyeceklerdir, sonuçta bu ayarı yapabilmek için değişim için gereken parçaların yarısını sökmesi gerekecek. Ancak ne denli önemli olduğunu umarım anlatabilmişimdir.

    İkincisi ise; furş takımının rulman ve yataklarının takılmadan önce doğru yağ ile doğru şekilde (avcuna bolca uygun tip rulman gresi alıp rulmanı avcuna yedirerek gresi bilye kafesi içine yedirmeli) doldurulmuş olması gerekir. Bu işlem biraz zaman harcatır ve tamirciler düşünülenin aksine ellerini kirletmeyi pek sevmezler. Sadece yatak üzerine bir parmak gres sürüp bırakan tamirci(!), rulmanların bozulmasına neden olacaktır bilginize.

    İşlemin zahmeti ve harcanan zamandan kaynaklı olarak işçilik ücreti de biraz fazla olabilir.
    Detaylı bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim, eminim başka arkadaşlarda faydalanacaktır.

    Önemli değil cevabını veren Bursa honda servisi, ama tabi ustalar ile görüşmek mümkün değil, cevabı müşteri temsilcisi ustadan alıp bana iletti. Açıkçası cevap benide şaşırttı, çünkü önemli ve hayati bir problem olduğunu biliyorum.

    Esasında farklı bir nokta daha var, ben servisten bu cevabı alınca biraz araştırma yaptım ve bazı yabancı forumlarda bu kısımların zamanla pas yaptığını okudum, dışarıdan epey bir wd40 sıktım ve biraz düzelme oldu, ilk zamanki ile kıyaslarsam %70 düzeldi diyebilirim.

    Başka bir özel servise açtırıp temizletmek faydalı olur mu, değişim yapmadan kurtarabilir miyiz merak ediyorum. Esasında parçayıda değiştiricem ama 1 ay beklemeden hemen halletmek istiyorum, hayati bir durum var mı görmek istiyorum.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)