teknik olarak bir yerlerde okumuslugum yok ama pratikteki tecrubelerime dayanarak today'de devir kesici oldugunu ben de dusunuyorum. cunku makine 0'dan 55'e kadar kolayca hizlaniyor ve surati 55-58'e civileniyor, yokus assagi da gitseniz ruzgari arkaniza da alsaniz bu degismiyor, zaten motorun sesinden de anlasiliyor daha bir 10-15 km/h hizi artar gibi... eger devir kesici varsa iptal edilmesine edilir ama zaten bu motoru alanlar 20 km daha hizli gideyim hesaplari yapmiyor olmali onun yerine beat'i var innovasi var...
yakit tuketimi de 65.0km/Lt @ 30km/h sabit hizda, diyor honda... ama ben 40.0km/Lt (1 litreyle 40km) anca gidiyorum. tabi honda'nin yaptigi 1 litreyle 65 km test verisinde soguk motor, dur kalk, yokus, ruzgar gibi faktorlerin oldugunu sanmiyorum kaldi ki ben genelde 45-50 km/h gidiyorum yani 40km/Lt sanirim normal.
ayrica today'de bildigim kadariyla mekanik kombine fren sistemi de var, arka freni uyguladiginizda ayni anda on frene de etki ediyor ve bu sayede sadece arka freni sıkarak etkili ve guvenli olarak yavaslayabiliyorsunuz.
son olarak japonya'da cikan 2008 modellerine enjeksiyon da koymuslar boylece az da olsa yakit tuketiminde dusus ve performansta artis saglanmis.