16 Nisan tarihi itibariyle tekrardan aranıza katılmış bulunuyorum. Almak üzere olan veya aklına takılan arkadaşlar için tecrubelerimi söyleyip merhaba demek istedim 2024 d400ug Ankara'dan selam eder (ektedir). Henüz 140 km yapabildim. Acele etmeden, hevesimi ala ala rodajımı yapıyorum. Stop etme, yamuk ön disk vb sorunlar umarım başıma gelmez diyordum ama bu sabah işe gelirken 3.viteste tak diye motor duruverdi. Bu başlık altında okuduğum yaklaşık 150 sayfanın da verdiği güvenle panik yapmadan yoluma devam ettim. İlk rodajım olduğu için ister istemez kıllığım tutabiliyor ancak kitapçıktan dışarı çıkmamaya çalışıyorum. Dikkat ettiğim 3 şey devirlerle bol bol oynamam, yumuşak ve sık vites değişiklikleri ve motoru sıkıştırmamak (önerileriniz başım üstüne). Şu deviri geçme şeklinde bir bilgi görmedim ancak 6000e fazla yaklaşmıyorum. Rodaj bakımına kadar stop etmeler devam ederse tps için servisle görüşeceğim. Lastikler yavaş yavaş kendine geliyor gibi görünüyor ancak mrf'yle aram iyi olmadığından 500 bakımında değiştirmeyi düşünüyorum. Servise sorduğumda (Favori Moto/Ankara) elinde continental lastik bulunduğunu ve bi beden büyük takınca daha da iyi olacağını söylüyor. Boyutları değiştirmeyi düşünmüyorum ancak continental'le ilgili fikir vermek isteyen olursa çok sevinirim.
selamlar hayır daha sorunu çözemedim yetkili servise götürdüm pek deneyimli değildi o da başka bir servise yönlendirdi diğer serviste biraz uzak onun için fırsat bulamadım hocam işin sorun tarafı garanti belgemi bulamıyorum yeniden alma şansım olursa aldığım bayiden o şekilde halletmeye çalışacağım
servisler kullanıcı hatası demek için varlar. öncelikle geçmiş olsun. bende dominar 250 ile arıza yaşadım birkaç gün önce. Aniden stop etti ve sonrasından çalışmadı. servise çekici ile götürdüğüm motosiklet için servis tarafından motosikletin klapej çektiği motor içinin açılıp parça listesinin verileceğini söylediler. Motosikletim 7bin km de ve servis bakımlı. Garantinin bunu kullanıcı hatası kabul edip karşılamayacağını söyledi. Motor yağının nerdeyse tamamının hava filtresinden çıktığını söyledi. 19 bin gibi fatura çıkartıldı tarafıma. Kuralkan a konuyu ilettiğimde servis değerlendirmesine göre hareket edileceğini beyan etti. Servis kuralkan a kuralkan servis e atıyor konuyu.
Geçmiş olsun, Bajaj pişmanlıktır.. Hava filtresinden çıkan yağ nasıl kullanıcı hatası olabilir anlamadım. Ben zamanında defalarca Kuralkan’la iletişime geçmeye çalıştım, her seferinde topu servise attılar.
Servis garanti başvurusu bile oluşturmadan size kitlemeye çalışmış olabilir. Başvuruyu yanınızda yapmalarını isteyin ve garanti başvurusunun birebir takibinde olun. Gerekirse iyi bir avukatla hukuki yollardan ilerleyin derim ben. Bu Bajaj’ın nerdeyse tüm servisleri saçma sapan hareketler yapıyor.
Teşekkür ederim. Servisin verdiği sanırım genel cevap sıkıştırmışsınız oluyor sürekli. İlk defa motosiklet kullanan birisi değilim. Sıkıştırarak kullansam bile her tarafı teknolojik sensör dolu motosiklette devir kesici, yağ sensörü gibi önlemler var ve onların dediği gibi sıkıştırmış olsam bile motor yağı eksildiğinde görevini yapmayan özellik ne işe yarıyor anlamış değilim. Kuralkan otomatik cevap veriyor sürekli konuyu servisten takip edin diyor. Servis de garantiden yapılmasın diye diretiyor sanırım. Bir zamanlar forumda olan Ekrem Bey orta da yok herşey satana kadarmış. Keşke eski de olsa CBF500 alsaydım diyorum resmen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------
Biraz önce servis aradı bölge müdürlüğü garanti başvurunuzu yapın inceleyip dönüş yapalım demiş servise. Umarım garanti kapsamında değerlendirirler. Sonucunu da buraya yazarım tekrar.
Sa. Arkadaşlar 1 aydır bende sizinleyim, 400ug. Seha 150 den geçtim, iyi de geçmişim. Bi kaç sorum olacak, baya okudun, cevap göremedim, evvelden bahsedildiyse hakkınızı helal edin:
Öncelikle motoru 1500km de aldım. 23 model. 2500 ara bakımını yaptırdım. Servis motul 5100 koyuyorum hep deyip onu koydu. Puto koyar beklemiştim, 300₺ fark istedi (toplam 1500₺).. Biliyorum fazla ama yapacak bir şey yok.. Motor 2.000km barajından sonra resmen kendi kendine değişti, dünyası değişti bildiğin.. Fakat ilk günden bu yana 150-160 ı zar zor yokuşlarda görüyorum (lazım değil belki ama) bunun sebebi nedir?
Kilometre göstergesinden rahatsız edici cızırtı geliyor. Özellikle telefon tutacağı parçayı kullanırsam perişan ediyor. Buraya silikon sıkın dedim servise, kazalı gibi olur abi gerek yok biz denedik vs dediler. Altına ya da üstüne plastik conta gibi bişey sıkıştırmak istiyorum. Sizde de oldu mu? Bişeyler yapan var mı yardım edebilir misiniz lütfen..
5 yılda değişik motosikletler kullandım, ömrümde böyle saçma bi arızamsı görmedim. Artçıların ayağını koymaları için yaptıkları aparatın civarından akıl almaz cızırtı geliyor. O vida sıkılmıyor da. Araya somun civatası vs sıkıştırmaya çalıştım ama tam olmadı, bunu yaşayan var mı? Varsa nasıl çözdünüz?
Teşekkür eder, iyi forumlar dilerim..
Hayırlı olsun, gösterge etrafına süngerimsi malzeme koyabilirsin ben müzik dinlediğim için birşey duymuyorum, ayaklık kısmına ise aynı plastik parçanın biraz kalın olanı kes biç yaparak takabilirsin veya ordaki parçaları yenisi ile değiş diyeceğim artçılı kullanıyorsun yine aynısı olabilir bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
Garanti başvurunuzu yapın ne demek bu servis başvuruyu yapmamış mı da bu şekil bir dönüş olmuş bu servisin iş güzarlığı.
Motosikletinizde yağ değişiminden sonra performans kaybı varsa yağı fazla koymuşlar demektir. Motosikletinizi dik konuma getirip yağ haznesini kontrol edin alt sınır ve üst sınırı arasında olacak camın üstünde az bir boşluk kalması gerekiyor. Gösterge cızırtı işlemini ben yaşamadım ama yaşayanlar göstergeyi söküp sallayınca tıkır tıkır ses geliyor mu bakıyorlar eğer ses geliyorsa içine açıp belirli bölgelerine süngerimsi bir malzeme sıkıştırıyorlar. Artçı ayağı ile alakalı genel cızırtıda da katlı durumdayken eğer sallanıyorsa artçı ayağının altında plastik bir parça var bilyenin girip çıktığı yuvalar. O plastik parça kırılmış olabilir. O nedenle artçı basamağı katlandığında bile yerinde şıkır şıkır oynuyordur o da ses yapar.
Herkese MErhaba ,
Geçen gün motorla öndeki motora dalıp virajda dönerken motoru yatırdım henüz 2800 kmde motor neyse fren pedalı yamuldu.Motoru servise götürdüm .Çocuk pedalı değiştirdi. Eve gittim. Park ederken arka frene basınca stop lambasının yanmadığını farkettim.Direkt servise geri gittim o sırada abs ışığı yandı .Kontağı kapatıp açınca söndü.Tamir eden arkadaş motorun başına gelince frene bastığı anda ışık yandı dişçiye gidince geçen diş ağrısı gibi çalıştı .Arkadaşa abs ışığı neden yandı peki dedim.bakalım abi hemen bağlarız bilgisayara dedi.Bu makineye bağlama işine para alan servisler var. Neyse çocuk motoru aldı.Ben bekleme salonunda oturdum . 5 dakika sonra geldi."Abi ben baktım motora abs beyni hata vermiş , sipariş verdik 2 haftaya gelir garantiden ücretsiz değiştiririz" dedi. 5 kuruş para da almadı. Hayatımda ilk defa garantiden sorunsuz yararlanınca şaşırdım .NS160'da yanan statörü garantiden değiştirtmek için ustayla çok uğraşmıştım mesela.Bakalım 2 hafta sonra ne olacak
Türkiye de ki tüm servislerde asıl sorun bu galiba garanti başvurusu yapmadan direk kullanıcı hatası kararını veriyorlar ben Bajaj a falan mail attığımı forumda da bu konuyu yazdığımı söyleyince garanti başvurusu girildi.
öncelikle merhaba...
ben forum kurallarını pek bilmiyorum herkezde pek düzgün türkçe kullanmış çok tedirgin oldum
ben kafamdakileri yazarken heyecan yapabiliyorum bazen hatamız yüzümüze vurulmasın
çok değişik bir motor geçmişim var benimo yüzden 1 aydır video izliyorum olmuyor, giriyorum okuyorum olmuyor bir türlü kafamda oturtamıyorum.
yani bu dominar 400 ne kadar titriyor gerçekten kafamda netleşmedi benim.
yani cbf 150 ye bindim 3 sene titriyordu, cl250 denedim titriyor, cb650f'im vardı oda titriyordu ve ilk kasa mt25'de 150 kilometre yolun sonunda avuç içlerim inanılmaz derecede uyuşmuştu. yani bindiğim motorlar arasında titreyemen motorlarım 2005 ybr125 ve 2022 r25'di...
tek silindirli makinede titer anladık da işte ne boyutta onu anlamıyorum.
iyi kötü bir dominar 400 buldum 2018 maşallah çok bi yol yapmama gerek kalmadı kafamdan dominarı çıkartmıştım.Şimdide diyorlarki çift eksantriğe geçti, balansör falan filan çok aza indi...bu çok az yukarıda ismini yazdığım motorların hangisiyle kıyaslarsam hayal kırıklığına uğramam bunu çok merak ediyorum.
yine hayatımda hiç yapmadığım birşey ikinci el motora kapora gönderdim dün. bayi taksit yapmadı, benimde canım sıkıldı pirelli rts yi görünce evrene olumlu msj göndereyim, alacakmış gibi yapayımda sonra alıyım falan derken lafın sonunda kaporayı attım
dünden beri kıvranıyorum şimdi ne yapıcam diye çok soru sorup sıkıştırmakta istemiyorum e biyandan kafamda deli sorular...
2023 de atılan tüm msjları neredeyse okudum, aldığım notlar şöyle; 43 dişli lazım, castrol 10w50 önemli,lastik balansını not almışım ama lastik değiştiği için hala lazımmı onu bilmiyorum birde gaz yememe disk yamulması...ben yarın onları almaya gittiğimde sorayım ama benim memleketimde çin malı cup'a rutin bakımı yapamıyorlar. ben servisten usta dan çok mağdurum birde üstüne siz istanbullarda mağdursunuz. paramla rezil olma işini ben çok kez yaşadım. ben yarın mersin e gittiğimde bunları kontrol edecek ve üstüne benim bu dediklerimi yapacak bir servisi nereden bulayım şimdi?
sonra dönüp gelicem karaman'a...ben sürekli servis bakımları için mersin'e gitmeye razıyım, niye bu akdar para istiyorsun da demem, ama benim sorularıma; olur o kadar, bunlarda o hep var, neye bindiğini sanıyon sen?, takılma gidiyor işte bin....gibi cinayet sebebi argümanlar var.
yani kazık mazık bilmem işini ehli, dürüst ama çok para isteyen hmahir bir usta varmı mersin'de yarın benim işimi görecek...?
iki soru soracaktım çok uzattım inşallah okunur
bu bajajın garanti olayı çok saçma herkes bir şey söylüyor
ben motora 450km de rodaj bakımı yaptırmışım
08.11.2023 tede 5.000km bakımına götürmüşüm
10.04.2024 tarihinde ismi lazım değil servisi aradım motor 6.500km de ama bu 6 ay muhabbeti nedir getireyimmi dedim
2 günle 6 ayı kaçırmışsınız bakım yapsakta garanti dışıdır dedi peki dedim kapattım sonra kuralkana mail attım
kuralkan bakımın öyle hesaplanmadığını motorun garantisinin devam ettiğini ve bunun belgesini mail attı
yetkili servis diye yetki veriyorsunuz hepsi bi haber bu motosiklet olayını ne zaman ciddiye alacak bu ülke anlam veremiyorum azımsanmayacak bir kullanıcı var satışları araçtan yüksek ilerliyor
Herkese selam, geçen hafta 2024 D400 UG ile aranıza tekrar katıldım. Tekrar diyorum çünkü 2017de de D400 'üm vardı ve onunla birlikte eşimle çok güzel anılar biriktirmiştik. 35000Km sürmüştük, şimdi yenisinin rodaj bakımı bitti tekrar aranızdayım.
Selamlar
Hadi yaa, ben 5 senedir servise uğramadığım için bilmiyordum. Forumu da takip ediyorum ama bahsedildiyse de farketmemişim. Ne oldu da 6aya çektiler? Servislerin pandemideki zararlarını mı kapatma amaçları var acaba?
Üzücü. Ben daha dün 45bin km bakımını kendim yaptım, ucuz bakım için servissiz devam.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)