Teşekkürler hocam,valla dediğim gibi ilk gözüme çarpan konforu oldu D250’ye göre bence bariz bi şekilde daha konforlu,henüz sadece 10km sürdüm ama sanki nispeten D250’ye göre daha az bi titreşim varmış gibi geldi bana.Rodajdan sonra daha da azalırsa gerçekten zevkli bi makina olcak bence,ekranda gecikme var diyorlardı bu doğruymuş D250deki ekranla aynı ekran değil sanırım veya yazılımsal bişey var o tarafta.Asıl şaşırdığımsa tipi bire bir aynı olmasına rağmen sürmeye başladığım da sanki çok ayrı bir markanın çok ayrı bi kategorideki motosikletini sürüyormuş gibi hissettirdi.Yeşil istiyordum ama yeşil fotoğraflardaki gibi durmayınca siyah tercih ettim bence gerçekten çok daha iyi yakışıyor bu renk aralara biraz gümüş kaplama attırmak istemiştim ama sanırsam yapmayacağım onun yerine ön ve arka çamurluğu karbon kaplama kaplatmayı düşünüyorum.
Ben de Dominar 250'den 400'e geçtiğimde iyi anlamda daha farklı gelmişti.
Sanki kullanımı daha kolay, gidon dönüşleri daha iyi ve hatta ağırlık merkezi daha iyi konunlandırılmış gibi gelmişti. Belki de ben öyle hissettim bilemiyorum. LCD ekranı D250@ye göre daha kaliteli.
Ama titreşim daha fazla. Kullanan çok kişi de aynı şeyi söylüyor ilk defa sizden daha az olduğunu duydum.
Belki de titreşim konusu bana öyle gelmiş olabilir hava yağmurluyken teslim aldım.O yüzden aklım genel olarak yağmurdaydı sürerken lastiklerde mumlu diye bütün odağım ordaydı belki o yüzden hissedememiş olabilirim.
Olabilir :D
Hayırlı olsun parasına göre gerçekten iyi motosiklet iyi yapmışsınız.
Titreşim dayanılmayacak gibi değil.
Benim aldığım dönemdeki partilerde lastik balansı kötüydü o da normalden daha fazla titreşime neden oluyordu. Bir dolu suç attım motora sonra gidip lastik aldım, balans ayarı yapıldı motor normale döndü.
Yağ olarak da Putolime Ntech Pro koydurdum bir tık daha azaldı titreşim. 100-110km hızlarda neredeyse hissetmiyorum. 130'a kadar yine gideri var.
Arka çanta takacaksanız bir de Ali Cabbar veya başka bir yerden güçlendirme demiri alıp takın orijinal çanta demiri kırılabiliyor. Güçlendirme ile sapasağlam oluyor.
Yağ konusunda bende putolıne geçmek istiyorum da,bu servis tam motulcu 10w40 7100e mahkum ettiler beni,10w50 putolıne denemek istiyorum,daha iyi oluyor diyorlar.
Motorlarınız hayırlı olsdun arkadaşlar. Allah güzel günlerde kazasız sürüşler nasip etsin.
Fabrikada konulan yağda putoline. Bende 10/50 kullnıyorum.
Teşekkürler hocam bu arada iyi dilekleriniz için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------
Teşekkürler hocam inşallah diyelim,bu arada göstergedeki boşluğu doldurmak için bi malzeme kullanan varmı
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Dominar 400 parasına göre iyi makinedir. Ben de 2023 modelini yaklaşık 7 aydır kullanıyorum, şu an 3 bin km'nin üzerindeyim. Gayet memnunum, bir problem yaşamadım. Rodaj bakımınında bana sordular Castrol mu Putoline mı koyalım diye, Putoline'nın bir 150 farkı vardı diye hatırlıyorum, ben de Putoline olsun demiştim. Şu anda ciddi bir titreşim yok makinede.
İkinci olarak, lastikleri en kısa zamanda değiştirmenizi öneririm. Orjinal lastiklerin kuruda bir sorunu yoktu ama ıslakta bana hiç güven vermemişti. Ben 2 bindeyken Michelin Pilot Power 2CT taktırdım, ıslak ve kuru performansı şahane ötesi. Tavsiye ederim.
Öncelikle teşekkürler,evet lastiği değiştireceğim.Aklımda 3 tane model var Mitas Sport Force Plus,Viento Sport bide şuan sizin kullandığınız power 2ct,arkadaşımın mt25inde power 2ct vardı ve nerdeyse diz değdirme seviyesine kadar güvenli bi şekilde yatırıyordu.Mitasıda baya bi övüyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------
İnternette gezinirken motolastik de pirelli diablo rosso sport diye bi lastik buldum dominar 400e uygun olan modeli 7500 lira,viento sportla aynı fiyat michelinden 1k ucuz bu seri acaba rosso serisinin kötü bir lastiğimi ? Normal rosso 2-3ler şuan 10-11 in üzerinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------
Kendi sorumu kendim cevaplayayım bari diablo serisinin küçük hacimli motosikletler için üretilen versiyonuymuş tabi kalite aynımı orası bi düşündürür
2023 Dominar 400 lerin lastikleri artık radyal lastik. Alırken de yine radyal olan serileri araştırırsanız daha iyi olur. Daha stabil bir sürüş sağlar. İnternetten radyal lastik ile radyal olmayan arasındaki farkları araştırın bir tavsiyem. Anlas güzel lastik ama basınçlarına dikkat etmek lazım gibi geldi bana yaptığım araştırmalar sonucunda. Mirasta aynı şekilde. Düşük hava ile kullanınca kat falan atıyor anlas ve mitas. Benim kafamda lastik konusunda çok karıştı orjinalinde kaldım en son☺️
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
Gösterge etrafındaki boşluk bende bir sıkıntı yaratmadı. O nedenle oraya herhangi bir işlem yapma ihtiyacı hissetmedim.
45 000 km dir kullandığım 20 model 400 ug de, tekleme, gaz yememe ve devirde dalgalanma sorununu ikinci kez yaşadım. Daha öncede benzer durum başıma geldiğinden, orta bujiyi ve buji piposunun anormal şekilde yaptığı kurumu temizledim. Sorun düzeldi, benzer sorunları yaşayanlar tps ye girmeden ilk önce bunu denesin. Temizlemek yerine doğrudan yeni bujide takabilirsiniz, ben sorundan emin olduğumdan bu şekilde düzelttim. Temizleme için wd40 kullanabilirsiniz. İyi sürüşler.
anlas ve mitas kullanan biri olarak , 1 hafta önce tekrar mitas taktırdım , anlas güzel yavaş sakin kullanımda sıkıntı çıkartmaz yere çok iyi yapışır 2 kere dönereken yolun azizliğpine uğrayıp kaymasına rağman asfaltı yakaladığı gibi uhu gibi yapışıp düşmemei engellemiş bir lastiktir ama tek sıkıntısı yüksek hızda kafa sallaması yaptı bende, mitasta zamp gibi yapışıoyor daha güvende hissettirdiği için mitas tercihim olmuştur ve yüksek hızlarda kafa sallama sorunu yaşamamıştım yeni taktığımda deneme şansım olmadı daha lastik rodaj dönbemindeyim hala
dip not: anlası aldığım dönemde lastik kalıplarında sorunlar vardı büyük ihttimalle düzeltilmiştir , her iki lastiğide tercih edilebilir diğer markaları deneyimlemediğim için diğer arkadaşların yorumlarınıda alıp tercih yapabilirsin
Açıkcası anlası zaten kafada elemiştim zaten şuan mitas ile pirelli rosso sport arasındayım aralarında da 1k gibi bir fark var pirelliye güvenip aslında onu almak istiyorum ama fiyat performans bişey yapalım derken kaliteden ödün vermişmidir güvenemiyorum.
Bu motor için yan çanta kullanan varmı,internette pek bişey bulamadım.Arka çantayla pek aram yok uzun yolda 20-22şer litrelik 2 yan çanta arka seleye de bi 30ltlik sosis çanta kullanmayı düşünüyorum.Yan çanta önerebilecek varsa sevinirim.
Motorla gelen yaz lastiğini düşük hızlarda viraj yaparken bile kaydığı için yazın 500 km sonrası değiştirmiştim. Pirelli MT60 RS 110/70R17 54H ve 150/60R17 66H lastik takımını öneririm. % 70 asfalt, % 30 toprak 4 mevsim lastik. 5-6 aydır kullanıyorum, 7000 km falan yaptım, hiç üzmedi. Sağanak yağışlı havalar dahil motoru kullanıyorum, sıkıntı yok. Yol tutuşu harika. Genel olarak asfaltta kullanıyorum. Arazide deneme şansım olmadı henüz. Karlı yollarda denemeyi pek düşünmüyorum :D
Titreşimin daha az olduğu devirlerde sürmek lazım. 5-6 bin devir ideal gibi. Bir de ayna genişletme sonrası bende 120 lerde de aynalar gösteriyor. Özellikle sol ayna net, sağ da hafif titreşim var yine
Sanırım tps başıma geldi bile,henüz 150kmdeyim ama sabah 3 kere marş verdim calısmadı 4.de çalıştı,bi kaç gün daha takip edip artık servise uğrayacağım sanırım.
Bugün tek marşta çalıştı sanırım sıkıntı yok şimdilik diğer motorum hala ilanda ona aldığım bosch aküyü buna takıcam,zaten akü özellikleri ikisininde aynıymış.
Bu yol bilgisayarındaki menzil bilgisi doğru mu ? Yoksa ona güvenip gitsek bi anda yolda kalırmıyız 50km falan gösterirken.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)