ben face grubunada yazdım hala zincirin gerginliğini almak için şu büyük somunu hangi aletle açıcam öğrenemedim anahtar ve ingiliz anahtarı işe yaramıyor bilen biri resmini atabilir mi satın alıcağım ona göre
ben face grubunada yazdım hala zincirin gerginliğini almak için şu büyük somunu hangi aletle açıcam öğrenemedim anahtar ve ingiliz anahtarı işe yaramıyor bilen biri resmini atabilir mi satın alıcağım ona göre
bajaj tr gümrük bakanligi yazı yazdı hindistan uzak doğu geçmiyor gelen yanıt malesef hinditanı da kapsiyor diye yazmışlar şu an zam gözükmüyor ama yapmayacaklari anlamina gelmiyor %10 gümrük zammı eylunun sonuna kadar gecerli olacak ama bence geri cekilmeyecek sofo oğlu moted fedarasyonu maliye bakanı ile bir görüşme yapacaklardi geçen hafta sonu ses seda çıkmadı daha
Artçı koltuğunu sök koltuğu çevir bak orda olması lazım yoksa demekki koymamışlardır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
Son gelen zam dolar kurundan olan zamdı ve 10 luk vergi dilimi hariç dediler bakalım sonu ne olur.
herkes motor sakliyor bayiler dahil honda ikinci el bir dunya motor vardi nc serisi herkes kaldirmis yada baya sisirilmis fiyatlar koymuslar .Anliyorum dolar euro korona , motor gelmiyor vs ama uzuluyor insan.bundan iki ay evvel trk 502 , dominar vs alsaydik 5-6 bin lira eksigine alacaktik.simdi acikcasi bana dominara 36 bin vermek koyuyor motor ciktiginda 17 18 bandiydaydi ocakta 29bin di .o ara durum yoktu alamadik . simdide fiyatlar agir geliyor.
Hakkimizda hayirlisi.
Merhabalar herkese, ben de dominar 400 ug ile yıllardır ertelediğim motosiklet alma hayalini gerçekleştirmiş biri olarak aranıza katıldım 🤟Tecrübeli arkadaşlardan lastik tavsiyesi almak isterim, bütçe gerçeklerim dahilinde cadde lastiği olarak Metzeler Sportec Street veya Michelin Pilot Power 2 CT düşünüyorum kuru/ıslak performansı, yol tutuşu ve kullanım ömrü olarak hangisini tavsiye edersiniz. Ayrıca touring lastiği olarak da Anlas capra RD veya Mitas Touring Force var aklımda ama onların ölçüsü (dominarın ön 110 arka 150) 120 ve 160, farklı ölçü pek tavsiye edilmese de, taktırıp memnun olan da mevcut, ciddi bir sıkıntı yaratır mı acaba? yaratmaz ise eksileri ne olur ( yakıt tüketimini felan arttırıyor diyorlar) ve bu ikisinden de kuru/ıslak performansı, yol tutuşu ve kullanım ömrü olarak hangisini tavsiye edersiniz, gerçi Anlasa karşı bi tık ön yargım var forumlarda sıkıntı yaşamış insanlar mevcut.
Faydalı bilgi gelebilir kısmına katılmıyorum. Videoyu izledim; motoru anlatırken (överken) eski dominarı sürekli kötüleyerek bunu yapmış. Bence hiç gerek yoktu. Üstelik 2018 deki dominar incelemesinde iyi/yeterli/güzel dediği bazı özelliklerine bu videoda çok kötüydü falan demiş.
Dominar 400UG İlk sürüş videosu biraz tarafsızlıktan kopmuş, nesnelliğini kaybetmiş gibi geldi bana.
Bu vlogger lar ne zaman adam olacak?
herkesi yen dominar almaya yönlendirmek için vloggerleri kullanıyorlar.onlarda aldıkları paranın sahibini dediklerini tekrarlıyorlar.ben domiyi satsam neden aynısını alayım.domi üst ve orta segmente geçişte bir basamak sadece.
Merhaba. Burayı 2006 yılından beri takip etsem de 2010 yılında bir üyeye mesaj atmak için üye oldum. Çok nadir yorum yazarım.
2017'de test ettiğim motosikletin üzerine gerçekten çok şey koymuşlar. Birincisi o zamanlar incelediğimiz motosiklet Soch(üstten tek egzantrik) tipi motora sahipti. Dolayısıyla alt devir torku ve ekonomi düşünülerek üretildiğinden devirlenmesinin biraz daha sakin yapıda olması normal. O zaman da bunu normal gördüğümüz için öyle değerlendirmiştik. Son hızın ve devirlenmenin yavaş olmasına yapılan eleştirilerden dolayı motor yapısı değiştirilmiş. Yeni motorda Doch sisteme geçtikleri için eskiye oranla ciddi farklı bir devirlenmesi var. Zaten sürenler burada yorumlarını yazacaktır.
Yine eski motosiklette videoda eleştirdiğimiz bazı noktasal yerlerdeki (selenin depo ile birleştiği yer, gidon, fren ve debriyaj manetleri) rezonans titreşimlerini gidermişler. Bu çok güzel bir gelişme zira uzun yolda motordan indiğinizde sizde ciddi bir yorgunluk hissi yaratıyordu. Çift balansör sistemine geçtikleri için de diğer parçalara ulaşan titreşim gitmiş. Yani bu düzeltmeyi neden beğenmeyeyim şimdi ben onu anlamadım. Hintliler güzel motosiklet yapamaz mı? Veya hatalarından ders alarak bunu düzeltemez mi? Facebook'taki gruba bakarsanız kullanıcı arkadaşlar da iki model arasında titreşim konusunda uçurum fark olduğunu yazıyor. Bunu söyleyen bir tek ben değilim.
Bosch ABS modülünün kullanılması da önemli bir opsiyon. Çin'den alacağınız ABS modülleri ile arasında 2 katından fazla fiyat farkı var. Bunu yapmasalar da bu motosiklet satacak mıydı? Evet. Eğer böyle bir değişiklik yapılıyorsa kalite hissini ve algısını artırma amaçlı bir yönelim var demektir. Binlerce motosiklet ürettiğinizi düşünürseniz bunun yarattığı maliyet farkını aşağı yukarı tahmin edebilirsiniz sanırım. Kaldı ki ABS hissi de değişmiş.
Bir gün motosikletin eskisini de yenisini de alır sürersiniz ve benim anlattığımdan farklıysa bana gelip "yalancı" diyebilirsiniz ama şu an yaptığınız yorum beni sadece üzdü. Açıkçası yorum yazıp yazmama konusunda çok gittim geldim fakat hakkaniyetli bir şekilde eğrisi doğrusu ne ise söylediğim için çok marka ile ters düştüm. Bu konuya çok hassas yaklaşıyor ve hep kullanıcının tarafında yer alıyorken böyle bir yorumla karşılaşmak insanda biraz motivasyon kaybı yaratıyor. Aslında böyle konuşulmasının sebebi nedense Hint motosikletlerinin beğenilmemesinin ve yerden yere vurulmasının prim yapmasından kaynaklanıyor. Aynı değişimlerin yapıldığı motosikletin üzerinde Honda, Yamaha, BMW, KTM logosu olsaydı beğenip yorum yapmam kimse için sorun olmayacaktı. Hintliler kötü motosiklet yapma evresini geçtiler arkadaşlar. Artık Almanlar ile aynı malzemeleri kullanıyor hatta birçok markayı kendi ülkelerinde üretip teknoloji devşiriyorlar. Çinliler de bu kadar açgözlü olup hiçbir arge yapmadan 30 yıldır CG kopyası motor üretmeyi seçmeseler o eşiği çoktan geçerlerdi.
Ayrıca ne Bajaj ne de başka bir firmadan bugüne kadar yaptığım hiçbir inceleme için hiçbir ücret almadım.
Sevgiler
Alişan kardeşim, bu forumlar bilgisi olmadan fikri olan arkadaşları çok gördü. Ehliyeti olmadan şu motor iyidir, bu ondan da iyidirler bir yana aman çinli alma aman hintli almayını da tecrübe etmeden önerenler de çok oldu.
Mondi zat 150 ilk çinli motorumdu, züccaciye gibi bir yerden almıştım, delisin dediler, çok severek kullandım, kaza yaptım 2 güne yeni grenajları komik bir paraya taktılar. Daha kaliteli dediler keeway speed 150 aldım zırıl zırıl titriyordu, 1500km zor dayandım. Joyride 200i aldım, nefis makineydi tayvan malıydı. Burgman aldım nefisti. Derbi terra 125 aldım, piyasadaki en pahalı 125 likti, delisin o para verilir mi cbf 150 al dediler, 21” ön jantları ve 15 bg ile çok keyifli makineydi. X max aldım, güzel makine ama burgman yanında biraz “çinli” kaldı, stickeri söküldü, özelliği fazla malzeme kalitesi düşük. İlk defa bir hint motorum d400 ug oldu, ilk izlenimim gayet olumlu, gayet keyifli makine.
Velhasılı kelam yapacağın detaylı incelemede disti ile de kötü olmak istemezsen beğenmediğin şeylere çikibom de biz anlarız ;)disti de lüzumsuz alıngan olabiliyor bazı, sen güvenilirliğini kaybetme yeter.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
Merhaba.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bu tip dergi ve video işlerini yapan arkadaşların kaçırdığı nokta distribütör ile kötü olmamak için yuvarlak yorumlar yaparken aslında izleyicinin sözünüze olan itimadını kaybetmeleri. Hal böyle olunca da bana göre işini bilen kullanıcının dikkate aldığı bir insan olmaktan da çıkıldığından belki iş yaparım derken komple silik bir tip oluyorsunuz. 1-2 sene ortada gözüküp sonra yok olan arkadaşların asıl sebebi budur. Ancak siz doğruyu konuşan ve sözü dinlenen biri olursanız distribütörler ne söylerseniz söyleyin sizinle ters düşmek istemezler. İzleyicinin veya okuyucunun desteği arkanızda olduktan sonra istediğiniz gibi bağımsızca konuşmak çok zor olmaz. Bu destek devam ettiği sürece de tüm distribütörler motosikletleri değerlendirmek için ilk size gelirler zira bir sözünüze motosikleti alacak veya vazgeçecek onlarca, yüzlerce insan vardır.
Açıkçası firmaların benden beklentileri önemli değil. Benim için önemli olan bu motosikleti almak için hayal kurup, binbir zorlukla ve alın teriyle kazandığı parasını verecek insanın benden olan beklentisi.
Motosikletiniz de hayırlı olsun. Umarım sorunsuz sıkıntısız binlerce kilometre yaparsınız.
Sevgiler
Abi seni burada gördüğüme cidden şaşırdım ve sevindim
Sen böyle yorumları takma tarafsız ol neyse onu anlat gerisi önemli değil sen kendini biliyorsun zaten böylelerin yanında bizler yani iyiler seni destekleyenler de var.
Motosiklet inceleme videolarına incelediğin o modelin parça fiyatlarını, varsa kronik sorunlarını vesayre ekler misin? Motor alacakların bu bilgilere de ihtiyacı var.
Dominar 400 UG' ye geleyim son gelen zamdan sonra benim listemden maalesef çıktı halbuki çok istediğim bir motosikletti. Bir de bir kaç sağa çekme vs. kronik sorun söylentileri çıktı.
2004 ten beri yamaha honda suziki marka model sıfır motosiklet aldım küçük cc büyük cc olmak üzere hiç bajaja markası almamıştım taki 400ug gorunceye kadar 1 ay sipariş bekledim 1 sonra motor geldi 1 ayda otv indirimi gelir diye fatura kestirmedim sonuç 400ug gercekten herseyiyle bu sefer eksiz olmuş
Alişan bey, ben sadece videoda farkedip rahatsız olduğum bir konuyu belirtmek istedim, amacım kesinlikle sizi veya yaptığınız işi kötülemek değildir.
Fakat bunu abartılı ifadelerle yapmış olduğumdan dolayı özür dilerim.
Yaptığınız incelemeleri genel olarak beğendiğimi söyleyeyim. Başarılarınızın devamını dilerim.
Pek dostlar diyelim bu motosikletle kuzey Avrupa turu yapıyoruz ve yolda bir arıza oldu, bu durumda bildiğim kadarıyla servisi yok ab bölgesinde, bunu deneyimleyen, bu sorunla başaçıkan çözümünü bilen var mı? Daha önce belirtmiştim ya bu ya nc750 x uzun süredir araştırıyorum.
Her ne kadar polemik sevmeyip uzak durmaya çalışsam da bazı konularda tutamıyorum kendimi.
Bu da onlardan birisi..
Hiç kimsenin videosu altına da bu tip yorum yazmam, yazmadım da.
Kimsenin de özeline dair bir yazı değil bu. Genel olarak gördüklerime, kişisel bakış açımdır.
Öncelikle, herhangi bir ücret alıp-almamak sizin özeliniz. Ki, alabilirsiniz de, iyi veya kötü de olsa, ortada bir emek var.
Ancak, arada teknoloji farkı elbette olacaktır. Aksi halde rekabet edilmez.
Ben bu tip videoları izlemiyorum, sizinkini de izlemedim. Yeni- eski aradındaki fark 10-15 bin tl fark eder mi peki?
Buna 25 vereceğinize buna 40 bin verin diyebilir misiniz ya da siz verir misiniz 400cc motosikkete? ( ülkemiz şartları doğrultusunda )
Bunu es geçerek, 2020 öncesi büuük bir kullanıcı kitlesinin ikinci el piyasasında sıkıntı yaşamasını sağlıyor olduğunuzun farkında mısınız?
Ayrıca, hangi motoru kaç km kullanmışsınız
Hangi yollarda ve şartlarda kaç bin km tecrübeniz var?
Hangi güvenli ve ileri sürüş ve mekanik bilgileriniz var?
Dominar'ın yedek parça, sarf malzemerinin fiyatı mondialle neredeyse aynı.
Bu büyük artı hemen hemen hiç dile gelmiyor.
Evet, ön-arka dişli fiyatları yüksek. O da sürümü düşük olduğundan olsa gerek.
Toparlayacak olursak, kimseyi kırmak- üzmek-yermek niyetinde değilim ama üç-beş araştırmacı/meraklı tembeli ( test imkanı varken etmeyenlerdir kastım ) ve imkanı olup deneyemeyenleri hangi kıstasa göre yönlendiriyorsunuz?
Ben, bu tip videolardaki bilgileri kuyu dibinden gökyüzünü gördüğü kadarıyla anlatan kurbağalara benzetiyorum.
Gökyüzünün daha geniş olduğunu bilenlerle sohbet edince fark ortaya çıkıyor.
Eski kasa Domiye çöp denmiş, 2018-19 125cc honda, yamaha motorların 20 bin tl paralara satıldığı piyasada 400cc ve nispeten kaliteli ve güçlü çift ABS'li makinayı 60-70 binlik makinalarla mı kıyaslıyorsunuz?
Kaldı ki; bu tip videoları çekenler, pek çok modeli ya tam anlamıyla kullanmamıştır ya da kağıt üstünde veya başka videolardan kukaktan dolma bilgilerle kıyaslıyordur.
Titreşim varmış. Neye göre?
Siz hiç moto guzzi kullandınız mı? Yüzbinlik makina! Ama ayaklıktayken bile titremekten yer değiştiriyor..
Ya da, hondanın en çok satan modellerinden transalp'in titreşimini bilen var mı?
Son sözüm, mobyletteden, mz, jawa, çinli pek çok makina, suzuki freewind, suzuki gsr, bmw f800f, gs 500, hyosung gv250, bandit 600/650, nc700, hornet 600, hyosung gtr650, crf 250, ninja 6.36, k1200r, vn800, cbf150, ybr125, mc150, zealsun 125, mt25 vs ( hepsi aklıma gelmedi şimdi ) sahibi olmuş, istanbul-mersin arası, mersin-hatay-antalya aradı gibi ortalama her birinin sahibi ya da motor takas ederek kullandım. Şimfi de 2017 domi sıfır alıp kullanıyorum. 2500km oldu.
Titreşim mondial mc 150 kadar.
Artık üretilmiyor gerçi ama aynı motor bloğu drift 150 bile 9-10 bin seviyesinde.
10 bine drift mi, 20 bine dominar mı tercih edersiniz?
Yorumlardan birinde, "titreşim yok diyenler.." diye bir yorum vardı.
Tekrar soruyorum, neye-kime göre titreşim??
Bu makina sizce naked mı? Tuoring mi?
Dual mi?
En yakın rakibi nk250, artçı selesi yok, servis yok, parça yok.
21.000 tl
Crf 250 28.000tl
Ya Rc390...???
Honda cb125f, 2. Elde 19.000 istedi geçen..
F/p olarak varsa başka " çöp " bilelim.
Amacımız kimseyi kırnak değildir
Şurdakini, oraya koymak değildir
Arada bir dilimiz sürçerse affola
Tutmasını biliriz de..
Sevgilerle motosiklet dostlarım...
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)