Benim tur camı yanlardan çatladı,bende söktüm orjinalini taktım.Farkettimki orjinal tur camında hızlanmak uzun tur camı gibi kolay olmadı.Hatta 164 km hızları hiç göremedim.Bu gün gp kompozitten 59 cm lik tur camı sipariş ettim.Bu tur camı diğerinden daha uzun.Daha önce kullanan oldumu?Oldu ise yorumlarını yazarsa sevinirim.Kısmetse bayramda anadoluya gidip geleceğim.Turcamsız rüzgarda dövülmek istemiyorum.
Orjinal cam ile viraj dönüşü daha rahat.
dominar için yapılmış tüm camları denedim.en güzeli orjinali.orta cam tırt.uzun cam 59 cm rüzgarı toplayıp tam kaska vuruyor.uzun boyluların da boynuna gelir.orjinal cam da rüzgar tam göğüse geliyor.uzun camın ayaklarını takmak zor.kauçuk pullar çok zayıf.bırak orjinal kalsın.motora türkiyede üretilmiş tüm aksesuarları taktım.irf çanta demirleri hariç diğerleri tırt.boya atması,paslanma vb gibi.
ek uzatma aparatı yok ama şiddetli rüzgarda dayanmaz gibi geliyor.bu camın desteklerinin 5 cm daha uzun olması gerekirdi.ayrıca bu camla far koruma takılamıyor.farda çok pahalı bir parça.
Ben 37 cm olanından kullanmıştım.Rüzgar kaska vuruyor orası doğru.37 cm kırıldıkdan sonra kaska vurmasın diye daha büyüğünü aldım.
@avarekasnak dediğin gibi boya atması olabilir.Rüzgara dayansın yeter.
Orjinal tur camı ile hızlı gidemiyorum.110 dan sonra çok fena oluyor.Motora binmek içimden gelmiyor,vargeçtim uzun yol yapayım.
Eğer 59 cm dayanmassa tekrar 37 cm olanlardan alacağım.Orjinal tur camı ile sürmek eziyet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------
Facebooka takılmıyorum.Hoşlanmıyorum sosyal sitelerden.
59 cm tur camı dün elime ulaştı.Montajını kendim yaptım.Az biraz uğraştırmadı değil.Ben renk olarak füme almıştım,keşke şeffaf alsaymışım demeden edemedim.Bir dahaki sefere bakalım.
Yeni turcamı ile 70 km yol yaptım.Viraj dönüşleri tam kestiremedim.Bağzı yerlerde hızlı girmişim.Görüşüm mükemmel değildi,tur camına alışamadım belkide ondandı.
Rüzgar kaska vuruyor ama kask vizörünü açabiliyorsunuz.Kask vizörünü açınca dışarından rüzgar gelmiyor.Tur camı rüzgarı engelliyor.Motorun üstüne biraz yatmanız gerekiyor.Yattığınızda rüzgar kaskada vurmuyor.Bu şekilde alışmam zor gibi olacak.Bunun yerine gidonu öne çekmeyi düşünüyorum,böylece eğilmem için gerekli mesafede olacak.Bu şartlarda çok eğilemiyorum,zaten bel fıtığı gibi birşey hortladı,eğilince çok rahatsız ediyor.
Hızlanmam kolay oluyor.Belki virajlara girdiğim hızı kestirememin nedenide bu.Bu tur camı ile sürtünmem dahada azaldı.Yakıta etki etmesini arzu ediyorum.Tur camı şeffaf olaydı daha kolay alışırdım gibi.50 km hızla giderken bile rüzgarın kaska vurmasını hissediyorsunuz.Çene açılır kasklarda 50 km hız ile giderken bile kaskın çenesini kapatmak zorundasınız.Çene açma yerine vizörü açmak daha iyi.
@angrypower gidince bizim başlık ölmüş gibi.@ekrem bey duruma el atmalı
Cuma günü akşam işyerinden atladım motora çıktım Alanyadan Antalya istikametine.Geçen zaman içinde bana ders olan emniyet şeridi kullanma arzusunu mümkün mertebe yendim.Çok nadir sıkıştırıldığımda emniyet şeridine girdim.Malum bizim Antalyanın trafiği İstanbulu aratmıyor,helede yaz mevsiminde.Mübarek Türkiye Antalyaya akın ediyor.Can cazımın 35 hpsi yetmesede öldürmüyor.Tatmin ediyor hissi veriyor vesselam.Aksuda elinizin artığı köfte piyazdan sonra vurdum ısparta yoluna.Tabii bu arada hava karardı,dominarın en çok sevdiğim led farları önümü aydınlattı.Yollar güzel virajlı.Senede en az 3-4 defa bu yolu kullandığımdan her virajını ezberledim artık.Çokda güzel ıspartaya ulaştım hiç konvoya takılmadan.Ordan sandıklı yoluna vurdum.Burda biraz yoruldum.Aslında motoru sürmek değilde yabancı plakalı araçların yol vermek istememesi beni çok yordu.Sol şeridi kapatıp gitmek egoistlik bir yerde.
Adalyada çay molasından sonra Afyona ulaştım.
Dönüş için yine sıcakta motor sürmemek için akşam yola çıktım.Afyon çıkışında farkettimki plakam düşmüş.Saatlerce plaka aradım.Beyhude uğraştığımın farkına varmamdan sonra çaresiz plakasız yola devam etme kararı aldım.Çevirme yerlerini ezbere biliyorum ama polis ve jandarma kontrol noktalarından geçmek mümkün değil.Herşeye rağmen şansımı demeye karar verdim.Aslında çok pahalı bir deneme oldu bu.Cezası 2 bin lira ve trafikten men imiş,tabi sonra öğrendim.Isparta kontrol noktasında kimse yoktu şansıma ama Antalyaya bağlanan yoldaki kontrol noktasında full trafikçi polis ve jandarma vardı.Valla kalbim küt küt attı durdu.Mümkün mertebe yavaş gidip araçların arasında kalmaya çalışsamda,kontrol noktasına gelindiğinde herkes tek sıra.Hiç şansım yok.Gönül sağa çek plaka lambasını patlat demedi değil.Bu arada chelsea bir gol attı.Devam ettim kontrol noktasına girdiğimde bana yakın iki memur tabltten gbt sorguluyordu.Bende sakin sakin bozuntuya vermeden tın tın ilerledim.Evraklarım tam ama plaka yok.Bunun mazeretide yok.Motoru bırakma ihtimalimde yok.Bağlandım Alanya yoluna.Kendi kendime dedimki,heryerden geçerim ama Gazipaşada çevirmeye girerim.Tamda değim gibi oldu,Gazipaşadaki çevirmede kaçma şansım hiç yok.Gazipaşadaki trafikçiler cini bile kaçırmazlar.Nitekim dediğim gibide oldu.Gazipaşaya girdiğimde çevirme vardı,bende yolu 20 dakka daha uzatıp etrafı dolaşıp öyle eve ulaştım.
Toplamda 1500 km yol yaptım.Gidişte serviz ışığım yandı 18300 km de.Çok yakıt parası ödedim.Aslında motor çok yakmıyor,ülkemizde yakıt pahalı.Benzin 7 lira 15 kuruş.Ayıp lan utanın.İnin artık vatandaşın üstünden.
Bu seyehatimde anladımki dominar bana küçük geliyor.Artık yetmiyor.Mt07 den vazgeçtim.Cbf500f istiyorum.
Dominar dayanıklı ve teknolojik motor,abs si beni çok kurtardı hakkını iade edeyim.Ama 35 hp bu motorun hakkı değil.
ikisi de yaklaşık aynı fiyata satılıyor. Neden MT07 değil de CB500F ?
1500km gezmişsiniz 4 litre yaksa 60 litre yakıt oda 7 liradan 420tl yapıyor. Yazık gerçekten dediğiniz gibi motosikletin yaktığı filan yok benzin kazandığımız paraya göre cidden pahalı
Dominarın üstüne çok mutlu eder Cb500f. Sıfırları (2018) sanırım bir 9.000TL daha ucuz Mt07'den.
Ekleme: Baktım şimdi kalmamış, ama yine de o fiyat farkından çok daha fazlasına çok temiz 2018 2. el var.
Herkese iyi akşamlar. Benelli bn125 kullanıyorum artık Dominar almayı ciddi ciddi kafaya koydum fakat bir türlü test edecek motor bulamadım. Anadolu yakasında motorunu bana test ettirecek bi arkadaş var mı acaba? Bi kahve ısmarlarım
bu bayram tatilinde yaklaşık 2bin km yaptım uzun yol olarak
bir kaç sıkıntı yaşadım aslında 120 130 giderken ufak ufak elde karıncalanma yapıyor hafif titreşim yüzünden 250 300 km gittikten sonra
130u geçtikten sonra zaten hem arka artçı için hemde kullanan kişiye ızdırap başlıyor ki ben 160dan aşağı çok nadir düştüm
seyir hızım ortalama 155 160 o civardaydı
bu titreşimi nasıl azaltabilirim her şeyiyle memnunum fakat yüksek hızlara cıkınca baslayan bu titreşime çözüm bulmak gerek birde dikkat ediyorum gidonun sol tarafı o kadar titremiyor sağ kadar sizde dikkat ederseniz anlayabilirsiniz
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)