Dişli, titreşim ve orjinal aynayla ilgili ilginç bir veri paylaşayım. Dün motosikletin orjinal aynalarını norton'un taktığı uzatma aparatları ile taktım ve açıkçası daha fazla titreştiğini gördüm orjinal aynaların. TVS apache aynaları biraz yıprandığı için orjinal aynalara uzatma aparatı alıp yeniden taktım, görüş çok daha iyi uzatmasız halinden ama hem uzatıldığı için titreşince aynaların konumu değişiyor hem de titreşimi daha fazla alıyor aynalar, TVS aynaları yekpare olduğu için sanırım çok daha randımanlı. Muhtemelen tvs apache aynalarını yeniden takacağım, bir de apache aynalarındaki görüntü daha iyi sanki aynanın biçimiyle alakalı olabilir, daha yüksek oluşuyla da. Boşuna uzatma aparatına para bayıldık... 2 plastik 56 lira iyi kazık.(Bazen kaşıntı tutuyor işte, bin elindekiyle ne uğraşıyon aynayla maynayla) Eski apache aynalarına alışmışım, alır almaz takmıştım, orjinal aynalar çok daha aşağıda kalıyormuş meğerse. Gözüme sanki asıl apache aynaları orjinalmiş gibi geldi.
Bir gün daha deneyip geri takacağım apacheleri sanırım.
---------------------------------------
42 dişli ve titreşim:
Titreşim orjinal dişliye alışan için diğer dişlilere geçince de muhteşem değişmiyor onu söyleyeyim, 5000km orjinalle kullandıktan sonra 2000km'dir 42 ile kullanıyorum ve orjinalle de devam edebilirdim diyorum. Evet rahatlama var, en azından vitesi daha üst devirlerde değişebiliyor ve daha uzun gidebiliyorum aynı vitesle ama titreşim harika oldu denilemez, biraz daha iyileşti sadece. Ama derdiniz tamamen titreşimse tabii ki orjinalden daha iyi bu hali.
--------------------------
Bu arada geçenlerde ben de 42 arka dişli ile ilk kez kesiciye girecem mi diye bi denedim, 5.viteste 146km/hız'da kesici lambası yanıyor. 6.viteste son hıza yol müsaade etmedi ama 160'dan fazla gidecekmiş gibi gelmedi bana.(157km görebildim sonrasına yol izin vermedi). Bir gün bir kerelik onu da denersem yazarım yine. Son hızla hiç işim yok, 7500km sonra ilk denemem neredeyse hatta ilk kesici görüşüm, anlayın işte ne kaplumbağayım. Benim gözlemim bu motor 42 dişli ile en tatlı 110km/h ile gidiyor, titreşim de o hızda konforlu, ama 120 sonrası hem dişliye rağmen titreşim artıyor hem de konfor inanılmaz düşüyor. Ama 140 gibi hızlara da çok çabuk ulaşılıyor. Dediğim gibi hız derdim olmayınca bana yetiyor, o yüzden pek deneme de yapmıyorum. Hiç uzun yola gitmedim, yakın zamanda bir Sakarya yapacağım sırf deneme amaçlı muhtemelen 120 - 130 civarı giderim, yapabilirsem sonucu da yazarım.
----------------------------------
Motorun piyasası yok meselesi:
Bundan önceki NS150'yi 15 gün bekledim ses çıkmadı, sonra fiyatı biraz daha makul seviyeye çektim ve o çekişin ertesi günü satıldı. Ama o zaman daha ekonomi henüz bu halde değildi. Şu anda kıçı kırık iki tane plastik uzatma aparatı 56 tl ise motosiklet niye satılmıyor diye düşünmek abesle iştigal olur. Markadan bağımsız her şeyin uçmuş olmasıyla alakası var bunun ve emin olun daha da kötüleşecek böyle devam ederse. Benim zaten kredi ödemem var 2 yıl daha Domi ile olacağım aksilik olmazsa, ama ondan sonra satıp ya daha küçük bir commuter alacağım yeniden ya da belki durumum müsait olursa bir xmax alıp İstanbul'daki motor mevzusunu noktalayacağım. Sonrasına emeklilikte bakacağız artık.
Ama inanın sadece marka yüzünden satamayıp beklemiyorsunuz, piyasa yüzünden bekliyorsunuz. Her şeyin fiyatı şu anda normalin en az iki katı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
Memleketin ekonomik durumunu hala idrak edemeyen biri en güzel böyle bir malını satarken idrak ediyordur sanırım. Bir komşum var o da arabasını satamamaktan şikayetçi, oyunu kime verdiğini de biliyorum, dedim devam et sen vermeye, beklemeye de. Bozuldu, yanımdan kaçtı o dakka.
İnsanlar okumuyor okumayınca demokratik ortam azaldıkça, eşit paylaşım, sosyal adalet azaldıkça o ülkede ekonomi de bozuk olur, bozulur olayını düşünemiyorlar.
Düşünmedikçe de celladına aşık olmaya devam ediyorlar. Sonra bir gün bir ekonomik durumla yüzleşince de gerekçeyi başka yerlerde arıyorlar.
Ulusların Düşüşü - Daron Acemoğlu kitabı, merak edip okumayı sevenlere tavsiye, bizim gibi ülkelerde ekonomi niye hep bozuk ya da daha bozuk anlamak için.(Amacım siyaset değil başlıkta ama konu bu meyanda olunca yazmadan edemedim).
Merak ettiğin ne varsa sor yardım edeyim. Birde bu aletlere yazılım güncelleme gerekiyor. Sebepli sebepsiz yerde ki özellikle bana virajlarda denk geliyordu, anlık az kesiyordu. Güncelleme sonrası güzel olmuştu.
Hocam bu motora gerçekten nasıl 6.4lt. yaktırdın şaşırdım doğrusu benim uzun yolda, ortalama 120km hızla 3 litre yaktı. Son 3 yakıt fulleyişimde de trip sıfırlıyorum. sakin kullanımda 3.33 yaktı , karışık kullanımda 3.7 , full trafikte 4 litre yaktı. 5 litreyi geçemem diye düşünüyorum.
Tapagaz rüzgara karşı ve yokuş çıkınca yakıyor
Cumartesi günü Zeytinburnu Demirciler sanayi sitesinde Herzamankiyer sele yumuşatma zafer abinin dükkanında arkadaşın motoruna orijinal selesine dokunmadan sele yumuşatma kılıfı taktırdık şimdilik iyi gibi ama uzun yolda daha net ortaya çıkar deneme aşamasında, işçilik ve işleme güzel fiyatı 160tl soran olursa belirteyim sizde basit bir şekilde alıp taktırabilirsiniz her hangi bir koltuk döşemeci de basit yani.
yine özel mesaj yerine burdan sorayım ki, belki benim gibi düşünen/arada kalan birilerine fikir verir...
@angrypower,
dominar 400 ve duke 390 kullanmış birisi olarak, bugünkü aklın/tecrüben ile sen hangsini tercih edersin?
hangi nedenlerden dolayı tercih ettiğini de yazarsan sevinirm.
ikinci sorum; eğer biliyorsan, 2018-2019 duke 390 farkları neler?
teşekkürler
Maalesef Duke 390 kullanmadım ben. Onu Duke390 sayfasına sorman gerek. Forumda okuduğum blok patlatıyorlardı. Ne kadar doğru, ne kadar yanlış bilmiyorum?Duke390 özelliklere bakarak söylersem tork canavarı gibi duruyor. Virajda benim diyen adamları yer atar. Lakin dediğim gibi sürmediğim için bir bilgi paylaşamayacağım.
pardon ben yanlış anlamışım.
duke forumunda bir soruya uzun uzun cevap yazınca...tecrüblerini "duke 390 üzerinden" yazdın sanmışım. bir daha okuyunca, dominar üzerinden yazmışsın, pardon
duke 390 ile dominar kullanan biri varda kimdi hatırlamıyorum mavellen miydi acaba bu sayfada biri kıyaslamıştı daha önce
bu motoru almak isteyipte kıyaslama yapacak arkadaşlar için öncelikle tag yazayım ki aramada kolay bulsunlar çok araştırdım ve dün aldım dominarı
dominar vs mt25
dominar vs duke 390
tireme için şunu söyleyebilirim ayak peginde çok düşük miktarda titreşim var yukarıda yazdıgım motorlara kıyasla
ellerde titreşim 130 140 dan sonra hissediliyor ki tapa gaz yapmayacak adam için tireşim yok denilebilir
uzun yolda 120 sabit gidersiniz şehir içinde ara gazlama yaparsınız
fren mükemmel
kesinlikle gidon yükseltme gerekiyor konfor için ilk yapacagım işlem olacak
- yönüne gelirsek biraz ağır ve her an göt atmaya hazır gazı iyi kontrol etmek gerek yanlaya yanlaya gittim bajajdan beklenmeyen bir motor gelmiş kısacası
Merhaba arkadaşlar. Pazartesi günü abim için ikinci bir 0km bir dominar satın aldık ve bunun yakıt sarfiyatını paylaşmak istedim.
[IMG][/IMG]
Bence çok iyi bir rakam. Tabi motor rodajda olduğu için fazla yüklenmedim. Zaten 2000 km ye kadar da 6000devire kısıtlı. Kendi motorumu aldığımda(ikinci el)getirirken 4lt/100km yakmıştım.
Arkadaşlar bu Domi.nin arka amortisörü kaç cm.dir? Benim Wolf.ün 34 cm, acaba patlak arka amortisörüm yerine Domininkini adapte edebilir miyim?
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)