Antalya'da olsan belki düşünürdüm.
[https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...6656475/detay]
Antalya'da olsan belki düşünürdüm.
[https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...6656475/detay]
Sinop-Karabük gezim.
http://www.motosiklet.net/forum/etki...bul-gezim.html
174’de kesiciye girdim.Daha olsa basacaktım.ALLAH dan motorun kapasite belli.Bu aralar 5 litre yaktırıyorum.Hedef 6 litre ama mümkün değil gibi.
O zaman sanırım 43 dişli (ya da eşdeğeri ön dişli) kullanıyorsun. Ben de 43 dişli ile 172 görmüştüm, kesiciye girememiştim, ancak benim sürüşüme göre önemli olan 160'ta daha yeni devir ışığı yakmaya başlaması. Motoru kesiciye sokmacak kadar zorlamadan maks 160km/s işimi görüyor zaten.
Ben f800GS, 1199ADV ve CrossRunnerlı arkadaşları takip ederken 5.5lt/100km yaktırabilmiştim, onlar da öyle yakmışlardı :
Ancak yanlış hatırlamıyorsam Angrypower'da domi varken 6lt'leri geçimişti bayağı.
Yok bir zararı. 40t arka dişli ile ilgili bir yarım debriyaj sıkıntısı oluyor. 16t ön dişlide yarım debriyaj ile kalkmak zorunda kalmıyorsun.
ben de 43 dişli kullanıyorum. şehir içerisinde yakıtım yarım litre kadar arttı. ama bence 43 bu motosiklete en uyumlu dişlidir. tork kaybı göz ardı edilebilecek kadar diyebilirim. uzun zamandır 45 kullanan bir kişi torkun düştüğünü anlayabilir. şehir içerisinde daha az vites değiştirmek konforunuzu arttırıyor. yasal hız sınırlarında kullandığınızda titreşim sorununuzda kalmayacaktır.
Kamp gezimde ara ara video çekmiştim bu videonun 2.bölümü ama yapacak bir şey yok biraz uzundur mobilden yemesin.
lastiklere 2 bar fazla hava bassam ne olur. ön 29 değilde 31 arkada 32 değil 34 olsa.
Sürüş hissiyatın değişir. Bas, memnun kalmazsan tekrar indirirsin Benim motora 29/33 basılıyor standartta. Ben farklı ebatta kullanıyorum die 36/37'de kendimi dengeli hissediyorum. Herkesin sürüş dinamiği farklıdır. Standart lastiklerde ben standartı pek aşmam ama. Fabrika verileri stock versiyonda en optimum verilerdir.
özel mesaj yerine buraya yazayım...bir nevi karşılaştırma olacak ama...
@Angrypower selamlar,
Dominar 400'den MT-25'e geçmiş birisi olarak sana sorum var, zira geçen gün işlerim dolayısıyla buulunduğum Ümraniye dolaylarında Canpark'tan Meydan avm istikametine yürürken, bir anda Dominar 400'ü gördüm ve deyim yerindeyse nc750 mi yoksa tracer 700 mü, yav bunlar beni uçururu kaza yaparım mı sakat aklırım diye düşündüğüm vakitlerde, çok güzel bir renge sahip mavi Dominar 400'ü görünce afalladım açıkçası...hemen girdim içeri, bilgi aldım, üstelik fiyat olarak da çok cazip geldi.
Sonra bi de foruma bakayım derken seni gördüm, nasreddin hoca'nın deyimiyle "bana çatıdan düşen birini bulun ne iyi o anlar"
sen de dominar 400'den MT-25'e geçmişsin
Ben ise MT-25'ten Dominar 400'e geçsem mi diyorum...
Beni cezbeden, motorun iri yarı yapısı, şekli şemali, artçı için daha geniş alanı, absli olması, arka tekerin 15cm genişliği ve harika rengi.
Zira MT-25'te abs yok, 194 boyumla MT-25'te çok büyük görünüyorum, üstelik ya arka fren ya da tekerlek fena.. ani arka frenlerde hemen göt atıyor.
Öte yandan baktım ki, Dominar'ın vites göstergesi bile yok. Titreşim de fena diyorlar...ki ben konfor adamıyım.
Bir de Yamaha kalitesi var hacı... daha marşa iki kez basmışlığım yoktur soğukta karda çamurda yamurda hiç tıklamadı. Sadece bakımını yaptım, beni hep götürdü. Hiç üzmedi. Zira ben üzülmeye gelemem. Bakımlar haricinde beni hiç yormamalı.
Sen her iki motorla da uzun süre vakit emek dikkat harcadın. Sürüş yaptın.
Sence her iki motorun birbirine olan artıları eksileri neler?
MT-25'ten Dominara geçmeli miyim?
geçmeli isem hangi sebeplerden,
geçmemeli isem hangi sebeplerden?
Teşekkürler
Bendeki mt-25’te abs’siz. Dominardan mt-25’e geçip elde ettiğim tek şey son hız oldu. Son hızda o kadar farketmiyor. İkisinde de 150 ile seyehat edebiliyorsun.
Dominarın stok dişlisi titrer, arkaya 42/43 yada öne 16t dişli takman iş görür. Bana göre mt-25 titreyen bir motosiklet. Dişli değiştikten sonra aynı titreşime sahip oluyorlar. Aynalar ikisinde de flu.
Dominarda abs olduğu için arka teker kitlemiz. Bende mt-25’te pilot road4’ler var. Ani frenlemelerde öne ağırlık yığıldığı için arkası hep kitliyor.
Ayrıca dominarın farları efsane, frenleri güzel lakin sevmediğim tek özelliği o egzoz. Kocaman egzoz var. Virajda kaptırırsan kendi ki çizgi bozmadığından kaptırmama ihtimalin yok, bu sebeple sürtünmeye duyarlı. 5000km bakımları benzer. Ağırlık olarak fazladır ama daha büyük durduğu için benim gözümde daha bir motosiklet gibi duruyor.
Ayrıca ıvır zıvır takınca üstüne göze pek de kötü gelmiyor. Çıplak halide güzel gözükür. Alt devirlerdeki tork hoşuna gider.
Lakin son hız mutsuz eder. Belli devirden sonra çıldırmaz. En iyisi bir test motoru bul.
Arkadaşlar selam. Bir süredir foruma giriş yapmıyordum. Umarım iyisiniz sizler de.
21000 km'ye geldim.Ön dişli 16 oldu, öneririm motor rahatlıyor baya. Ancak çok ciddi sıkıntılarım var. Memnuniyetin dip yapmış durumda, aldığıma pişman oldum. Başka markalar da çok pahalı, kaldı elimizde mahkum kaldık dominara.
Sorun şu, güvenli diye aldığım motorun iki freni de doğru düzgün çalışmıyor. Lanet ettim artık, yola çıkmaya korkuyorum. Ön fren diski değişmişti garantiden. 1500 km geçemeden yine yamuldu. Çözüm yok, bakalım ölçelim yenisini isteyelim ama vermezler büyük ihtimal. Çözüm yok. Dominarın ön fren sistemi kronik problemli. Bu disk yamukluğunun yarattığı sallama, tutma-bırakma, abs devreye girip tutup bırakmaya başlayınca, fren baya baya kendini bırakıyor. Bugün neredeyse kaza yapıyordum, fren sonuna kadar sıkılı, ama fren anlık sıfır oluyor. Mecazi değil, dibine kadar sıktığım fren yok.
Buna çözüm bulunamıyor, bulmaya çalışan yok zaten. 3. kez diski değişen var, yine yamuk. Dün serviste yeni dominar almış bir arkadaş geldi, daha 10 km sürmüş. Baktık, o da yamuk. Yenisini takıyoruz, yine yamuluyor.
Şimdi bir de arka fren çıktı. Şişiyor, sertleşiyor, hep sıkılı kalıyor. Diski yedi bitirdi bi haftada. Frene dokunmasam bile, 15 dk sürüşten sonra fren taş gibi oluyor, disk ateş gibi yanıyor. Park edemiyorum, geri gitmiyor motor, ileri giderken de zorlanıyor çünkü fren kendi kendine sıkılı kalıyor.
Güvenli diye aldığımız motorun iki freni de arızalı. Binmeye korkar oldum, çözüm yok. İşten izin ala ala servis için iznim kalmadı. Vaktinde 2300 liraya aldığım dandik rks titanic motorumda böyle sıkıntılar yoktu. 17 bin verdik, freni tutmuyor. Keşke 150-250 cc olsaydı da en azından freni sağlam yamaha veya honda falan alsaydım demeye başladım, en azından can güvenliğim olurdu korkmadan binerdim.
İçimi döktüm, kusura bakmayın. Çok sıkıldım gerçekten. Sağlıcakla.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)