Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Nisan 2018, 23:15
#2101
Norton772 adlı üyeden alıntı
Sanki benim motorda olan olaya benziyor hocam. Durduğu yerde gaz verip verip bırakın ve direksiyonu da sağa sola çevirin bakalım yapacak mı? Yaparsa kuvvetle muhtemel o kablolar ile alakalı olabilir. Bende de direksiyonu sağa doğru kırıp gaz verince stop etme eğilimine gidiyordu yada kesiklik yapıyor diyordu Birol usta. Sonra kabloları kontrol ettiğinde dediğin gibi kibrit kutusunun yarısı kadar büyüklükte bir kutucuk var. Oraya giren kablo herhalde kısa devre yada temassızlık yapıyordu. Orayı bantlayınca hiç bir sorun kalmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Bu arada 1140 km oldu ve bugün yakıt aldım ve sin durum bu
hafiften 90-105 km hız aralığında kullanmaya başladım.
https://i.hizliresim.com/VrdqbZ.png
Bu hesabın tamamı uzun yol mu. Benim şehir içi dur kalk 450km oldu tahminim 500de biter benzin. 500kmye 150TL . 100kmde 5 lt. o da kmde 30kuruş falan yakıyor. İlk depo çok çabuk bitti ama 3ncü depo bereketli çıktı :D 200km olacak neredeyse
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------
Bu arada bacaklarınıza sıcaklık geliyor mu. Benim motor artçılı 20-30dkdan sonra bacaklarıma çok ısı veriyor. 2-3 gündür havalar da sıcak zaten. soğuk havanın gözünü seveyim
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
Reklamlar
-
28 Nisan 2018, 06:57
#2102
gerivites adlı üyeden alıntı
Bu hesabın tamamı uzun yol mu. Benim şehir içi dur kalk 450km oldu tahminim 500de biter benzin. 500kmye 150TL . 100kmde 5 lt. o da kmde 30kuruş falan yakıyor. İlk depo çok çabuk bitti ama 3ncü depo bereketli çıktı :D 200km olacak neredeyse
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------
Bu arada bacaklarınıza sıcaklık geliyor mu. Benim motor artçılı 20-30dkdan sonra bacaklarıma çok ısı veriyor. 2-3 gündür havalar da sıcak zaten. soğuk havanın gözünü seveyim
Benim veriler uzun yolda 90-100 km hız aralığında hocam. Bu arada sıcaklık hissetmiyorum ben bacaklarda.
-
28 Nisan 2018, 07:59
#2103
Sürekli motoru sıkıştırırsan fan açıyor. Lakin artçılı da o kadar sıkıştırmak ne derece doğru bilemedim.
-
28 Nisan 2018, 18:26
#2104
Arkadaşlar bugün Silivri - Tekirdağ arası 2 Dominar gördüm. Biri beyaz (artçılıydı) diğeri mavi (üzerinde fosforlu yelek vardı). Beyaz olanla çok denk gelemedik ama mavi olan iyi uzuyordu. Sahipleri burayı takip ediyor mu acaba?
-
28 Nisan 2018, 18:32
#2105
Bu da benim aldığım sehpa. Motoarz yanında Konya şekeri ve anahtarlık göndermiş. 124 tl. L demirlere bant yapıştırdım komple çizmesin diye.
-
28 Nisan 2018, 19:02
#2106
tommygun adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugün Silivri - Tekirdağ arası 2 Dominar gördüm. Biri beyaz (artçılıydı) diğeri mavi (üzerinde fosforlu yelek vardı). Beyaz olanla çok denk gelemedik ama mavi olan iyi uzuyordu. Sahipleri burayı takip ediyor mu acaba?
Mavi 1tane var Türkiye'de. Daha rodajı yeni yeni bitiyor. MTS sistemlerinin sahibi kendisi. Bugün gideceğim diyordu denk gelmişsin. Bende Silivri'deydim
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
Norton772 adlı üyeden alıntı
Bu da benim aldığım sehpa. Motoarz yanında Konya şekeri ve anahtarlık göndermiş. 124 tl. L demirlere bant yapıştırdım komple çizmesin diye.
https://i.hizliresim.com/vj1mYr.jpg
Abi motoru sehpaya çekip vites atsana bir. Sıkıntı yapmıyorsa bende alacağım. Yoksa benim servise iyi saracağım şu zinciri temizleyelim die die
-
28 Nisan 2018, 19:11
#2107
Kumbağ'dan girdim, Uçmakdere üzerinden Mürefte,Şarköy yapıp Acıbadem'geri döndüm. Şarköy'den Tekirdağ-İpsala yoluna bağlanan ara yol da epey güzelmiş. Valla 250'likle adama yetişeyim dedim, yetişemedim, güzel uzuyor. Tur camı da taktırmış koyu renk, üzerinde sticker vardı ama hatırlamıyorum şeklini, desenini. Bir dahaki sefere Silivri'de olursan çayını içmeden dönmem
-
28 Nisan 2018, 19:27
#2108
Gel gel tabi. Ayıpsın. Dediğin motor ile benim dediğim aynı motor. Bende Uçmakdere'ye gidecektim ama çıktığımda saat 12.00'ı geçmişti. Silivri'ye gelirken rüzgar çok vuruyordu. Yemedi açıkçası daha gitmeye. İyikide gitmemişim eve döndüğümde intercom'un pili bitmişti. Müziksiz çekilmiyor yolculuk
Füme elcik korumalı ve çakarlı Dominar görürsen oralarda kesin benimdir
-
28 Nisan 2018, 19:39
#2109
Angrypower adlı üyeden alıntı
Gel gel tabi. Ayıpsın. Dediğin motor ile benim dediğim aynı motor. Bende Uçmakdere'ye gidecektim ama çıktığımda saat 12.00'ı geçmişti. Silivri'ye gelirken rüzgar çok vuruyordu. Yemedi açıkçası daha gitmeye. İyikide gitmemişim eve döndüğümde intercom'un pili bitmişti. Müziksiz çekilmiyor yolculuk
Füme elcik korumalı ve çakarlı Dominar görürsen oralarda kesin benimdir
Dönüşte neredeyse fırtına gibi birşeye denk geldim, böyle bir rüzgar olamaz. Kask içindeki gözlüğüm bile oynuyordu o derece. Eve geldim dayak yemiş gibiyim. Yarın kulak tıkacı falan alayım, sürüşte konforu arttırıyormuş. Uçmakdere'de de çok güzel bir gözlemeci keşfettim haberin olsun :D
-
28 Nisan 2018, 20:09
#2110
Yemin ederim uçmakdere'ye 20sene önce gittim. Hep niyetleniyorum hiç gidemiyorum. En son Naip köyüne kadar geldim baktım saat 15.00 olmuş. Vazgeçtim gene. Nisan yada Mayıs'tan sonra gideceğim. Rüzgarlar azalsın. Uğraşamıyorum. Yüksek süratte titriyorum, düşük süratte savruluyorum. Zaten 5000'e 2000km kaldı. Baktım olmadı direk 40 arka dişli takacağım. Pulsar kadar torku olsa yeter bana bu makinenin
-
28 Nisan 2018, 22:15
#2111
Norton772 adlı üyeden alıntı
Bu da benim aldığım sehpa. Motoarz yanında Konya şekeri ve anahtarlık göndermiş. 124 tl. L demirlere bant yapıştırdım komple çizmesin diye.
https://i.hizliresim.com/vj1mYr.jpg
Aynılarını bana da yolladılar.Ben ertesi gün zincir yağladım güzel iş gördü.Yalnız bant iflah etmez ciddi kalın bir şeyle kaplamak lazım yoksa maşayı çizer, ben küçük keçe taktım yetmedi.Ya da maşayı sarmak lazım bunu takmadan. Bir ikincisi yerleştirirken biraz uğraştırdı ilk kez denediğim için ama tek elle kaldırılabiliyor, bir iki deneme yapmak şart, sanki 2 kişi olup biri motoru düz tutsa daha rahat olur gibi. Ben viteste yağlamadım, elimle çevirdim lastiği.Gayet güzel iş gördü.Takarken maşanın arka kısmına doğru yerleştirmek lazım yoksa arka çamurluğa takılıyor.
-
28 Nisan 2018, 23:31
#2112
Viteste yağlamak için özel fırça aldım. Bıkmıştım Pulsar'da elimle çevirmekten
-
29 Nisan 2018, 01:26
#2113
Angrypower adlı üyeden alıntı
Viteste yağlamak için özel fırça aldım. Bıkmıştım Pulsar'da elimle çevirmekten
Neden Pulsarda ben hep orta sehpada ve viteste yağlıyordum sprey zincir yağıyla, bunda da aynısı olur sıkıntı olacağını sanmam.
-
29 Nisan 2018, 01:36
#2114
Yanlış aksettim. Yağlamak basit. Temizlemek için yazacaktım Walla zincir temizlemek baya zor geliyor. Zaten b.k götürüyor zincirimi
-
29 Nisan 2018, 05:44
#2115
Arkadaşlar virajlarda çok kötüyüm bu motorla apachemle güzel döndüğüm yerleri dönemiyorum bununla ya yol dışına çıkıyorum yada çok yavaş giriyorum viraja yatırmıyorum pek motoru ondanmı acaba lastikler güvende vermiyor sizler ne durumdasınız virajlarda bi korkuda var bu motorla düşmek istemiyorum apachenin üstünde pek korkmuyodumda virajlarda acaba motoramı alışamadım ?
-
29 Nisan 2018, 10:19
#2116
Angrypower adlı üyeden alıntı
Yanlış aksettim. Yağlamak basit. Temizlemek için yazacaktım
Walla zincir temizlemek baya zor geliyor. Zaten b.k götürüyor zincirimi
Bahsettiğin fırçayı ben de geçen yıl almıştım çok güzel iş görüyor temizliyor(ucu U şeklinde ters tarafında da fırçası var değil mi?çok da uyguna satılıyor internette ben 7 tl'ye bir de kargo ödemeden almıştım şaka gibi ) ve evet en iyi motor viteste iken yapılıyor, hatta ben o fırça ile nerede ise zincire pek bir şey sürmeden bile temizlik yapabiliyorum. Ya da zincir temizleyici spreyi sıkıp bir 10 15 dk. bekliyorum kirlerin çözülmesini sonra fırça kaymak gibi yapıyor, üstüne de yağlayınca tertemiz oluyor.
Meraklısına fırça şu:
https://urun.n11.com/yedek-parca/mot...asi-P209500335
-
29 Nisan 2018, 10:24
#2117
Cloud adlı üyeden alıntı
Bahsettiğin fırçayı ben de geçen yıl almıştım çok güzel iş görüyor temizliyor(ucu U şeklinde ters tarafında da fırçası var değil mi?çok da uyguna satılıyor internette ben 7 tl'ye bir de kargo ödemeden almıştım şaka gibi ) ve evet en iyi motor viteste iken yapılıyor, hatta ben o fırça ile nerede ise zincire pek bir şey sürmeden bile temizlik yapabiliyorum. Ya da zincir temizleyici spreyi sıkıp bir 10 15 dk. bekliyorum kirlerin çözülmesini sonra fırça kaymak gibi yapıyor, üstüne de yağlayınca tertemiz oluyor.
Meraklısına fırça şu:
https://urun.n11.com/yedek-parca/mot...asi-P209500335
Aynen bu fırça da kullanamadan eski motorum blok patlattı. Bende Dominar aldım. Daha kullanmak nasip olmadı
-
29 Nisan 2018, 10:28
#2118
ozan1991 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar virajlarda çok kötüyüm bu motorla apachemle güzel döndüğüm yerleri dönemiyorum bununla ya yol dışına çıkıyorum yada çok yavaş giriyorum viraja yatırmıyorum pek motoru ondanmı acaba lastikler güvende vermiyor sizler ne durumdasınız virajlarda bi korkuda var bu motorla düşmek istemiyorum apachenin üstünde pek korkmuyodumda virajlarda acaba motoramı alışamadım ?
Daha çok fazla sürmedim ama bahsettiğin şey motorun ağırlığıyla alakalı biraz, ben de fark ettim NS150'den sonra. Ama kontrayı yeterince verince dönüyor dönmem demiyor. Şimdi oldukça hafif bir motordan böyle bir motora geçtin yaşadığın şey normal. O yüzden ilk başlarda virajlarda fazla yatmadan yavaş hızlarla geç, hatta fırsat bulursan boş alanlarda ya da yollarda dönüş ve viraj çalış.
Ben mesela kısa da olsa otoparkta çember çizdim, çok düşük hızlarda. Motor acayip dengeli bakışınızı bozmadıkça çok düşük hızda bile dengesi bozulmadan dönebiliyor. Hatta rodajı genelde sahil yolunda yapardım bu sefer istanbul park ve sahil kombine yapacağım, çünkü orhanlı civarında asfalt da güzel, hem trafik az.
Ben her aldığım yeni motorda fırsat buldukça boş alanlarda ya da İstanbul'da İstanbul Park'ın oralarda idman yaparım, bu hem motoru tanımada, hem sizin o motordaki sürüşünüzü geliştirmede çok faydalı oluyor.
Düşmek istemiyorum demişsiniz, kimse istemiyor, ama düşmemek için birinci kural gereksiz riske girmemek, diğeri de motorunuzu iyice tanımadan gereksiz hızlara çıkmamak ya da durumlara düşmemektir.
Bir süre hem motoru hem kendinizi ölçüp tartın, virajda Rossi ya da Sofuoğlu gibi yatacak değiliz zaten, alıştıktan sonra illa ki halledilir.
İmkanınız varsa sürüş eğitimi de alın derim, özgüvene çok faydası oluyor.
-
29 Nisan 2018, 10:28
#2119
ozan1991 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar virajlarda çok kötüyüm bu motorla apachemle güzel döndüğüm yerleri dönemiyorum bununla ya yol dışına çıkıyorum yada çok yavaş giriyorum viraja yatırmıyorum pek motoru ondanmı acaba lastikler güvende vermiyor sizler ne durumdasınız virajlarda bi korkuda var bu motorla düşmek istemiyorum apachenin üstünde pek korkmuyodumda virajlarda acaba motoramı alışamadım ?
Senin konuna gelirsek lastikleri ısıttıktan sonra tutuyorlar. Lakin baya bir ısıtman gerekiyor. Tem Avcılar çıkışında tatlı bir viraj var. 270 derece dönüp Temden ayrılıyorsun. Ben mesela oraya 80 ile girip 110 ile falan çıkıyorum. Viraj'da torkunu iyi ayarla. Gaz açıp kapama fazla üzmez. Zaten hafif hafif yatırınca nerede attığını farkeder ve dikleşirsin.
Not : Söylediklerimin gazı ile fazla yatırıp Low Side yeme. Sonra bariyerden bana sövme
Not2: İmkanın varsa, elinde para kaldıysa git 1set güzel lastik çıkar. Bu motor virajda güzel gidiyor. Tadından yenmez...
Not3: İmkanın yoksa kurudan ıslağa geçince çok dikkat et. Söylemiştim önceden gene söyleyeyim. Bir ip kadar ıslaklık bile olsa lastik saçmalayıp yoldan ilgi ve alakasını kesiyor.
-
29 Nisan 2018, 10:40
#2120
Bir de tavsiye Virajların Kutsal Kitabı denilen Bileği Bükmek 2 kitabı pdf formatında bile internette bulunabiliyor mutlaka okuyun sürüşünüz acayip değişiyor hatta üstüne de az sonra ekleyeceğim kitabın belgeselini ne yapıp edip izleyin vakit ayırıp, ben yıllar önce eğitim almama rağmen bu kitap ve belgeselden sonra(ki kitabı belgesel öncesi ve sonrası 2 kez okudum) bilhassa virajlarda çok rahatladım. (belgeseli de 2 kez izledim, bildiğin eğitim alır gibi)Belgeseli sunan kişi kitabın yazarı Keith Code. Bu adam California Superbike School'un kurucusu ve kontra tekniğini ilk fark edip kullanan adam, hatta keşfeden diyebiliriz. Zaman zaman ülkemizde de eğitim veriyor ama madden benim imkanlarım yetmez tabii, AEA'nın filan bu adamdan eğitim aldığını biliyorum.(Keşke o da hayatta olsaydı)
Belgesel şu(Bileğin Dansı):
Virajlar nasıl doğru dönülür, kurtulma reaksiyonlarından nasıl kurtulunur hepsini anlatıyor belgeselde, ısrarla tavsiye ederim izlemeyenlere.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)