ben nereyi yontmuşumki. ne zannediyorsun falan da demedim neye cevap verdin? burada mesaj alıntılayıp alıntılamayacağıma sen veya bir başkası değil ben karar veririm. buraya bişey yazıyorsan isteyen herkes cevap verebilir ya da başka bişey yazabilir. sana kötü bir laf etmemişim ne diye "onu mu yonttun" gibi sataşıcı bir söz söylüyorsun. neyseki buna bakıp daha sert bi cevap verme gereği duymuyorum
Beyler burda konu farklı mecraya kayıyor (Kişisel diyalogları kastetmiyorum genel manada). Dominar şöyle iyi şöyle enfes, şöyle kötü şöyle berbat gibi yorumların bir manası yok. Bizim eleştirdiğimiz tek konu fiyatı. Eleştirilerin de bu bağlamda yapılmasından yanayım. Halen çıkıp şu fiyatı şöyle etti, bu böyle etti o halde dominarın fiyatı iyi hurra alalım. Değil işte. Onlar fiyatı arşa çıkardı madem sen fiyatı diple piyasadan sil akıllansınlar vatandaşta kazansın, ama yok. Sonuçta piyasa aktörleri onlar ve ne birbirlerini satarlar ne de vatandaşın derdini anlarlar. Fiyat belli olduğu ilk günden beri yazıyoz. 1000 lira kazanıp 10 tane satacağına 100 lira kazan 1000 tane sat. Hem karın aynı hem servis, yedek parçadan sürdürelibir gelirin daha fazla olacak, hem piyasada itibarın ve gücün daha fazla olacak. Her türlü daha fazla kazanırsın o vakit. 400 NKnın fiyatını bekliyorum ona göre napacağıma karar verecem. Şuan beklemedeyim ama 18 000e dominar almam o kesin. Geekirse pulsarımla bir sezon daha bekler büyük motor alırım artık.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
Dominar 400'un yakıt değerleri hakkında bilgisi olan var mı ? Tahmini 100 km 'de 4 lt civarı mı yakar ?
dominar 400ün hindistanda 3.5 4litre arasında yaktığı söleniyor herkes fiyata takılmış kaydırmalı debriyaj abs rahatlık 35nm tork bilmiyorum bu sene ki kurla ve 2017 euro 4 uyumlu motorlarla kıyaslarsak fiyata makul
Değerli arkadaşlar;
4 yıla yakın zamandır bu mecralardayım. Sizlere oldukça yakın ve şeffaf olmaya çalıştım.
Bu modelin çok merak edildiğini ve bir çok farklı segmentin ihtiyacını karşılayacak bir aralık olduğunu çok iyi biliyoruz. Dikkatli gözler yorumları merakla takip ediyor. Şu anda ayda 3000 adet Hindistan'da satılıyor ve yorumlar oldukça iyi.
Yakıt da kesinlikle tatmin edecek. Çok düşük devirlerde sağladığı yüksek tork sebebi ile 120-140 km arası bir hızı çok keyifli bir şekilde yapıyor olacaksınız. Benim beklentim bu aralıklarda PULSAR NS 200'den daha fazla bir yakıt sarfiyatı beklemiyorum.
Fiyatı da çok açık konuşayım.
Hali hazırdaki fiyatın lansman fiyatı diyorum ve aşağıdaki tabloyu sizlerle açıkça paylaşacağım.
Müşteriye kesilen bir faturanın detaylarını size gösteriyorum. Şu anda 250 cc üzeri ötv % 37.
Fiyatın detaylarını görüyorsunuz.
Eğer % 8 ötv olsa idi fiyat nerede olacaktı, onu da hazırladım. Üzerinde ne kadar zorlandığımızın izlerini bu tablodan görebiliyorsunuz.
Artık bunun içinde görünmeyen bayi karı, distribtör karı, gümrük vergisi, yurt dışı lojistik bedeli, yurt içi nakliye bedeli, montaj bedeli, garanti giderleri...
Ticaret yapan bizi daha iyi anlar. Maalesef sektör oldukça zorlu.
Tüm bunlara rağmen en iyi fiyat mı değil mi, takdir sizlerin...
Bu arada satış kaydı yapılan müşteri kaydı sayısı 36 oldu. Kendilerine hoşgeldin diyoruz.
4 yıla yakın zamandır bu mecralardayım. Sizlere oldukça yakın ve şeffaf olmaya çalıştım.
Bu modelin çok merak edildiğini ve bir çok farklı segmentin ihtiyacını karşılayacak bir aralık olduğunu çok iyi biliyoruz. Dikkatli gözler yorumları merakla takip ediyor. Şu anda ayda 3000 adet Hindistan'da satılıyor ve yorumlar oldukça iyi.
Yakıt da kesinlikle tatmin edecek. Çok düşük devirlerde sağladığı yüksek tork sebebi ile 120-140 km arası bir hızı çok keyifli bir şekilde yapıyor olacaksınız. Benim beklentim bu aralıklarda PULSAR NS 200'den daha fazla bir yakıt sarfiyatı beklemiyorum.
Fiyatı da çok açık konuşayım.
Hali hazırdaki fiyatın lansman fiyatı diyorum ve aşağıdaki tabloyu sizlerle açıkça paylaşacağım.
Müşteriye kesilen bir faturanın detaylarını size gösteriyorum. Şu anda 250 cc üzeri ötv % 37.
Fiyatın detaylarını görüyorsunuz.
Eğer % 8 ötv olsa idi fiyat nerede olacaktı, onu da hazırladım. Üzerinde ne kadar zorlandığımızın izlerini bu tablodan görebiliyorsunuz.
Artık bunun içinde görünmeyen bayi karı, distribtör karı, gümrük vergisi, yurt dışı lojistik bedeli, yurt içi nakliye bedeli, montaj bedeli, garanti giderleri...
Ticaret yapan bizi daha iyi anlar. Maalesef sektör oldukça zorlu.
Tüm bunlara rağmen en iyi fiyat mı değil mi, takdir sizlerin...
Bu arada satış kaydı yapılan müşteri kaydı sayısı 36 oldu. Kendilerine hoşgeldin diyoruz.
https://i.hizliresim.com/R0WlVo.png[/QUOTE]
merhaba Ekrem bey ben %8 ötv li olan fiyattan alayım, hatta ötv, kdv yansıtılmamış fiyatta olursa daha güzel olur. %37 olanı görmedim duymadım bilmiyorum, tşk ederim. Hayırlı cumalar hayırlı işler, Allah kolaylık versin.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
ekrem abiyi sıkıştırmayın. adam haklı. 10 liralık motor vergilerle 18 lira oluyor. yapacak bir sey yok.
Motorun ülkeye giriş fiyatı, kar marjı kaç acaba?
Hindistan'da satış fiyatı 8000-8500TL civarında. Bundan Hindistan içi satışlardaki vergileri(%7-10 civarı sanırım) düş, toplu alım indirimi ekle. "Bize gelişi 11, yapacak bir şey yok, kahrolsun ötv" lafları pek inandırıcı değil.
Şirket kar etmesin demiyorum, istediği fiyatı da koyabilir. Ama yeni modeli minimum karla satmaları gerekirdi diye düşünüyorum. 2016 Duke 390'ın 3000TL altına değil.
merhaba Ekrem bey ben %8 ötv li olan fiyattan alayım, hatta ötv, kdv yansıtılmamış fiyatta olursa daha güzel olur. %37 olanı görmedim duymadım bilmiyorum, tşk ederim. Hayırlı cumalar hayırlı işler, Allah kolaylık versin.[/QUOTE]
250 c üzeri her motorun ÖTV si %37 o nedenle fiyat buralara cıkıyor zaten.. 250 cc üzeri hangi motoru alırsanız %37 ÖTV ödüyorsunuz. kaçış yolu yok. yani ben dominar 400 ün %8 ÖTV lisini alayım diye bir sey yok
250 c üzeri her motorun ÖTV si %37 o nedenle fiyat buralara cıkıyor zaten.. 250 cc üzeri hangi motoru alırsanız %37 ÖTV ödüyorsunuz. kaçış yolu yok. yani ben dominar 400 ün %8 ÖTV lisini alayım diye bir sey yok[/QUOTE]
14 te olsa zaten alacak durumum yok, olurda bir imkan o zaman 200ns abs li olanı alırım büyük ihtimal oda 16 model pulsarımı sattıktan sonra ama şuan için gözükmüyor.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Bende değişik bi açıdan bakayım fiyatlara... Sonuçta Para=hizmat/mal. Ve ortaya çıkan bir tablo
Geçen yıl 1400 adet R25, 1100 pulsar 200 ns, 700 cbr 250 satılmış. şimdi bunları 12 ye bölelim ve bu bölünenin en çok motor satılan nisan mayıs haziran ayları için 2 ye ve daha fazlasına çarpalım.
verielen 36 adet satış mayıs ayı bitimi için 45 olsun ki o kadar beklenen fiyatı ve teslim tarihi yılan hikayesine dönen bir motor için ilk geleni almak isteyen bajajclar muhtemelen sırada, yani sabrı tükenmek üzere...
200 ns in 12 ye böl satışarın çoğu bu aylarda yapıldığı için 2 ye 2.5 katına çarp 300 küsür adet çıkar.
CBR250 ye uygula 200 adete yakın çıkar.
R25 400 çıkar filan
Dominar ise 50 yi şuan zorlayamıyor. Yani para/hizmet ilişkisinde veya vatandaşın alım gücünde, alım eğiliminde ciddi sıkıntılar var.
Vatandaşta, sektörde sıkıntıda bence bu açık. Bu yıl Yamaha R25 ve MT-07 seriside geçen yılkı satışların 3 te 2 sini göremeyecek. belki yarıda kalacak çünkü 2. elde belli bir birikmede var, genel tercih oluşan şartlardan zorunluluktan bu yöne kayacak.
Başlangıç seviyesinde motor bakanlarda 12.000 tl ye cbr 125 11.300 ye 200 ns fiyatlandırması şokunu bu yıl atlatamayacak. Daha 1 - 1.5 yıl önce 8000-9000 bin arası sıfırı alıp kulanıyordu bu millet.
aşağı bir link verecektim vazgeçtim ama hani şu yeni yayınlanan kredi ile nasıl popüler bi 250cc motora sahip olurum ve aylık masrafım ne olur videosu yaptıya biri, dövizde meydana gelen olumsuzlukların anında eksiksiz yansıtılmasının, alıcıyı soktuğu duruma bi güzel örnek.
Çözüm odaklı düşünen firmalar bence bu dönemlerde birkaç adım öne çıkacak.
Söz bajajdan dışarı diyelim çünkü döviz artarken indirim yapıp ve bunu sürdürüp çok kişiyi motor sahibi yaptılar bu yadsınamaz. Yansıt döviz artışını, çevir tl ye, artınca çıkar, inince indirme, alan alsın mantığı bu yıl ters tepecek. Çözüm çift taraflı olur çünkü...
Ekrem bey açıkca diyorki bütçesine uygun gelmeyen gitsin başka markanınkini alsın yada benim pulsarımı alsın.Hali hazırda pulsarımı sattım albenisi olan dominarı istiyorum ama bu fiyata değil.18 bin tl çok zor kazanılıyor hevesimi aldıkdan sonra elimde kalma ihtimali olan motoru ne yapayım.Aldımmı bende çakılı kalsın mantığı ile almıyorum.Ekrem bey fiyatda esneme yapmayacak gibi.Verdiğiniz taplo içine birsürü teferruatda eklemişsiniz maaliyeti öyle çıkarmışsınız.Sorsam cevaplarmısınız?Bu motorun çıplak gümrüğe gelişi kaç para?
Benimde uzun zamandır merak edip beklediğim bir model Dominar.
İkinci el CRF 250 veya KLE 500 ile Dominar arasında 3'lü hayaller kuruyordum
Lakin eldeki az biraz birikmişle veletten dolayı, nasılsa şu an motorumuzda var halihazırda diyerek 27 yaşında bir otomobil aldık hatuna, tabiki hayaller başka bahara kaldı.
Bu sene her sektörde daralma olacağı öngörülüyor, hazır yemek sektörünün bile yanlış hatırlamıyorsam satışları %15 küçülmüş durumda.
Dominar'da aslında üst sınıf değil, orta sınıf halka hitap eden bir motor. Ama alım gücü sıkıntısı nedeni ile çoğumuz elimizdeki ile idare etme niyetindeyiz.
Tüm sektörlerdeki bu daralmaya şirketler değil, devletin önlem alması daha mantıklı olurdu bence.
Ülkede yapay bir ekonomi var, inşaat ve gayrimenkul alım satımı ile para habire bankalarla halk arasında el değiştirip duruyor.
Velhasıl kelam, sektörler para kazanmak değil, ayakta kalmanın peşindeler şu günlerde, ama nedense bu son tüketiciye yansımıyor.
Keşke devlet bu konuya el atıp, piyasayı canlandırmak için gerekli vergi kanunlarını gözden geçirse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------
Diyelim ki gümrüğe gelişi 8 bin lira, Bajaj'da 11 bin liradan fiyatlandırıyor. Bunun üzerine vergiler ötv eklendiğinde 18 Bin TL oluyor.
Cidden farzı misal bir fiyat verdim ama, diyelim ki Bajaj bir dominardan 3 bin TL kazanıyor.
Sizce çok mu ?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Ağır saçmalamaya başladın. Git yamahaya kawasakiye sor bakalım vergisiz fiyatı ne diye. Sana hareket çekerler. Şeffaf olmak için adam detayları paylaşıyor kalkmışsın gümrüğe giriş fiyatını soruyorsun. Ayıp be ayıp. Ekrem bey bütçen yetmiyorsa alma demiyor. Zaten her yerde bu böyledir. Paran yetmiyorsa almayacaksın
bence ekrem beyi değil, vergilerin yüksek olmasını eleştirmeliyiz.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)