Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
mavellen adlı üyeden alıntı
Konuştuğumuz her şey Bajaj ekseninde dönüyor. Yoksa yalan mı söylüyor Ekrem bey? Bu dominar başka markanın ürünü mü? Yoksa dominar'a başka servisler mi bakacak?
Ha şunu yaparız, inşallah Ekrem bey ve ekibi bu servis işine de kalıcı bir çözüm getirir, bizde hep beraber alkışlarız. Bu olmadıkça ben yuhalarım kimse kusura bakmasın.
İstediğini yap farkındamısın bu başlık bajaj hizmet kalitesi başlığı değil.Dominar 400 kullanıcı bilgi paylaşım yeri.Yani dominar pulsarda değil hondada değil veyahut başka bir markanın ürününün bilgisinin paylaşıldığı yerde değil.Dominar başlığı onu anlatmaya çalışıyorum sen anladın ama.Neyse sende son sözü söyleme hastalığı var söylede kurtul bende yazmıcam sana.
Seni engellersem belki mesajlarını görmem.Sen ve abecimotor okadar rahatsız ediyorsunuzki.İrite oldum kelimesi tam yerinde.[/QUOTE]
Ben sana aşkla bağlıyım halbuki. Hayat zindan olur nolur engelleme beni...
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Reklamlar
-
japon sürmüş biri kolay kolay bajaj tarafına geçmez . Bu durumda hedef kitle mevcut bajaj kullanıcıları ve çin çan çon tayfa onlara ses vermek en mantıklı adım olacaktır distiribütör firma açısından.
-
motor çok hoş fakat tek silindirli olduğu için muhtemelen titreşimli olacaktır. çift silirdir olsa alırdım..
-
Siparişi verdik bekliyoruz hayırlısı ile.
İlk bindiğimden itibaren tecrübelerimi sizlerle paylaşmaya gayret edeceğim.
-
sdt adlı üyeden alıntı
Siparişi verdik bekliyoruz hayırlısı ile.
İlk bindiğimden itibaren tecrübelerimi sizlerle paylaşmaya gayret edeceğim.
Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin. Yok torkuydu - beygiriydi - titreşimdi hepsi hikaye tekerin düz bassın gerisi boş üstüne bindikten sonra.
-
Allah razı olsun. Tüm motosiklet seven ve binenlere Allah kaza bela vermesin.
-
Dominar 400, çanta demirleri ve çantalarla gelmiş olsa, enduro motosikletlere ilgi duyan biri olarak motor daha fazla dikkatimi çekerdi.
Motosikletin olumlu ve olumsuz yanları ile ilgili Hintlilerin çektikleri videolarda yorumlar var. Bunlardan biri ön amortisör keçesinin yağ kaçırmasıydı. Daha sonraki çekimlerde bu sorunun giderildiğinden bahsettiler gerçi...
Diğer olumsuz yanı, ekrandaki bilgilerin güneş ışığında okunamamasıydı. Gölge yapan koyu bir siperlikle bu sorun da çözülebilir belki.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------
Arkadaşlarımızın forumlarda üzerinde durduğu başka konu da fiyatının beklentinin üzerinde olması.Bu yüzden ben bu yıl motosiklet almayı (belki boxer duracaktı) ya da cc büyütmeyi erteleme yönünde düşüncelere sahibim.
Benelli trk 502 enduro olarak ilgimi çekiyordu. Lakin onun da fiyatının el yakması bir çok kişiyi başka seçeneklere yöneltti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
Servis konusu da ayrı bir dert.
Boxer 150 motorumun rodajı ile ilgili kılavuzda belirtilen bilgilere göre, 1000 ve 2000 kilometreye kadar belli viteslerde belirli hız limitlerinin aşılmaması gerekiyordu. Bununla ilgili Karabük'teki servis elemanıyla konuştuğumda, hız limitlerine bağlı kalmanın gerekmediği ifade edildi bana. Servisteki arkadaşın dediğine göre kendileri seminere gitmişler, seminerde onlara hızla ilgili olarak demişler ki: Motoru belli hız limiti içinde tutmaya gerek yok. İstediğiniz kadar gazlayabilirsiniz.
Tabi ki ben oradaki arkadaşın söylediklerine uygun davranmayı göze alamadım. Kılavuzda belirtilen hususlara göre rodajını tamamladım motorumun.
Bununla ilgili sorum şu:Hangi bilgiler doğru? Kılavuzdakiler mi, servis elemanının dedikleri mi?Eğer servis elemanının tavsiyeleri doğrultusunda rodaj işlemi yapsaydım motorun ömrüne nasıl etki ederdi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------
Bir karşılaştığım sorun, motor zincir baklalarının kimi yerlerde uzamasıydı. EKREM ATA Bey'in dikkatini çeker diye, niye zincirlerin ayrı olarak satılmadığını sormuştum. 2 veya 3 bin kilometre civarında zincir dengesi bozuluyor, dişlilerde sorun yok ama illa zinciri dişlilerle takım olarak satacaklar! Benim işimi sadece zincir görecekken...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
Gelelim akü sorununa... Benim akü soğuk havalarda iş yapmıyordu. Bu yüzden kick start ile çalıştırıyordum soğuk havalarda. Çoğu arkadaşın akülerini değiştirdiklerini duymuştum bu ara. Ama ben idare etme yoluna gittim Sorun devam edince, aküyü değiştirip değiştiremeyeceklerini sordum. İki yıllık süre de aşılmıştı bu ara. Bunu bahane edip değiştiremeyeceğini söyledi servisteki arkadaşım.
Diyelim ki hata bende burada. İdare etme yoluna gittim ama sonuç ortada...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------
Ha, bu arada şunu ifade edeyim. Zincirlerin ayrı olarak satılım satılmayacağı konusunda ve diğer konularda yazdığım yazılara Ekrem Bey tarafından hiç bir cevap verilmemiştir. Dişlilerle beraber satmak zorunda olup olmadıkları konusunda bile...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------
Bir de motorun terleme olayından söz edeyim. Bir ara servise uğradım ve motorda beliren yağ kaçaklarını gösterdim arkadaşa. Onların normal olduğunu söyledi. İyice görsün diye yıkamadan götürdüm motoru. Dediği o sadece: Yağ kaçması normal. Motor öyle ağlayabilirmiş.
Keçe değişmeli mi, değişirse sorun çözülür mü hiç bahsettiği olmadı. Ben den normal normal motoru kullanmaya devam ediyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------
5000 km bakımında zincir gerginliğini de kontrol etmiş arkadaşımız. Eve geldiğimde bir kontrol edeyim dedim. Bir baktım ki zincir aşağı ve yukarı olarak ancak yarım santimetre kadar (0.5 cm) oynayabiliyor. Kitapçıkta ise 1.5 ile 2.0 cm kadar olmasından söz ediyordu oynama payının. Neyse bir daha uğradım, durumu anlattım. O da baktı ve normal dedi. "Ama" dedim "kitapçığa göre bunun 1.5 ila 2.0 cm aralıklarında olması gerekiyor." O da bir şey olmayacağını söyledi.
Belli süredir kullandım öylece motorumu. Arkadan baktım arka tekerin konumuna. Çamurluğa göre hizasını inceledim ve motorun arka tekerleğinin sola doğru kaymış olduğunu fark ettim. Tabi bu durum ilk ayarladığı şekilde mi böyleydi yoksa zincir gerginliğinin çok olmasından mı husule gelmiştir, bilemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
Mesajları küçük parçalar halinde yazıyorum. Sanırım okuması ve takibi mesaj birleştirmeleriyle biraz daha kolaylaşıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
Servis konusu önemli elbette. Servis elemanı arkadaşlarımız hatalı bile olsalar burunlarında kıl aldırmıyorlar (İşini düzgün yapanlara ve müşteriye düzgün davrananlara sözümüz yok elbette) ve hataları düzeltme yoluna gitmiyorlar anladığım kadarıyla. Bu durum DOMİNAR 400'ün geleceğiyle ilgili problemlerin kaynağını oluşturuyor.
Servis elemanlarının seminerlerde / uygulama çalışmalarında öncelikle motorun tüm sorunlarına vakıf hale getirilmeleri gerekiyor. Motorun tüm parçalarını söksünler taksınlar defalarca. KURALKAN bunu sağlasın onlara. Davranış konusunda da duyarlı olmalarını söylesinler (söylüyorlardır muhakkak). Gerekirse garanti kapsam süresi dışına bile çıkılsa, hizmetini sürdürmek için yollar aramalı şirket.
Daha birçok sorun vardır elbette. Vakit buldukça onlara değinmeye çalışırız elbet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
Kendi motorum boxer ile ilgili bahsettiklerim sadece DOMİNAR 400 ile ilgili gelecekte sorunlarla karşılaşılmaması için KURALKAN tarafından ve servisler tarafından alınabilecek önlemlere dikkat çekmek içindi . Benim şöyle şöyle sorunlarım var, bunlara çözüm bulunsun gibi bir niyete sahip değilim. Yeni piyasaya çıkan / çıkacak olan motosiklet ile ilgili doğru düzgün planlamalar yapılsın, müşteri mağdur edilmesin, yeter...
-
Sevgili harsel dişlilerin saglam ise boşuna zincir parası verme Bajaj'a . Her motosiklet parçacısında
bulabilirsin yeni zinciri , hemde dilediğin kalite ve para aralığında. Did var CZ var daha da ucuz onlarca
marka ve fiatta. Daha ekonomik olanı ŕulman ticareti yapan dükkanlarda zincir de var. Aynı rulmanı yada
zinciri motor parçacısından alırsan 10 liradır , rulmancıdan alırsan 5-6 lira . Benden sana abi tavsiyesi
kendi parçanı kendin al , servis yada motorcu üzerine birkaç kuruş ilave etmeden takmaz onu senin motoruna. En güzel günlere.
-
harsel adlı üyeden alıntı
Benim şöyle şöyle sorunlarım var, bunlara çözüm bulunsun gibi bir niyete sahip değilim. Yeni piyasaya çıkan / çıkacak olan motosiklet ile ilgili doğru düzgün planlamalar yapılsın, müşteri mağdur edilmesin, yeter...
Ben bir araba veya motorsiklet ilk çıktığında almamaya özen gösteriyorum genelde. Amerika'da bir çok insan da öyle yapıyor. Çünkü araçlar çok komplike. Haliyle oluyor sorunlar. Mesela.
Bir önceki motosikletim CB1000R. Alternator yanmış birçok kullanıcıda. Hemen revize etmişler dizaynı.
Superduke 1290R: ilk çıktığı 2014 yılında alanların bazılarının yağ filtreleri bozulmuş. Bu yüzden silindirleri değiştirilenler var. Önemli bir sorun olduğu için kısa sürede hallettiler. Şimdiki filtre ikinci revizyon. Bir ara arka rulman oynuyormuş bazılarında.
Arabalardan da çok örnek verebilirim. Firmalara çok iş düşüyor ürünün ilk senesinde... Herşeyi ön görebilmeleri mümkün değil.
Bakın verdiğim örneklerin biri Honda'nın meşhur fireblade motoru, diğeri de KTM'in en üst modeli. Eli mahkum olacak Dominar'da da. Olmaması mümkün değil. Önemli olan bu sorunlarla nasıl baş edecekleri. Mesela Honda alternatör sorununa 8 sene garanti uzatımı yaptı. KTM Amerika zaten tüm sorunları kabullenip düzeltiyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ben bir araba veya motorsiklet ilk çıktığında almamaya özen gösteriyorum genelde. Amerika'da bir çok insan da öyle yapıyor. Çünkü araçlar çok komplike. Haliyle oluyor sorunlar. Mesela.
Bir önceki motosikletim CB1000R. Alternator yanmış birçok kullanıcıda. Hemen revize etmişler dizaynı.
Superduke 1290R: ilk çıktığı 2014 yılında alanların bazılarının yağ filtreleri bozulmuş. Bu yüzden silindirleri değiştirilenler var. Önemli bir sorun olduğu için kısa sürede hallettiler. Şimdiki filtre ikinci revizyon. Bir ara arka rulman oynuyormuş bazılarında.
Arabalardan da çok örnek verebilirim. Firmalara çok iş düşüyor ürünün ilk senesinde... Herşeyi ön görebilmeleri mümkün değil.
Bakın verdiğim örneklerin biri Honda'nın meşhur fireblade motoru, diğeri de KTM'in en üst modeli. Eli mahkum olacak Dominar'da da. Olmaması mümkün değil. Önemli olan bu sorunlarla nasıl baş edecekleri. Mesela Honda alternatör sorununa 8 sene garanti uzatımı yaptı. KTM Amerika zaten tüm sorunları kabullenip düzeltiyor.
Bana verseler motoru hayrına test ederim aslında , içimdeki insan sevgisi işte.
-
ne oldu ya herkez sustu bı
-
Aşağıdaki linkte Dominar 400 kullanıcılarının yazdıklarını okuyabilirsiniz. Bir çok şikayet var motordan. 150 sayfaya yakın paylaşım yapılmış. Sayfaları Türkçeye çevirip okuyabilirsiniz.
http://www.xbhp.com/talkies/motorcyc...hread-138.html
-
acemi60 adlı üyeden alıntı
ne tür şikayetler var kısaca yazabilirmisiniz dişe gelir bir problem var mi dir? yoksa ufak tefek önemsiz şeyler mi?
-
Pulsar'da ön kaldırmak için şanzımanı kırmayı göze almak gerekiyor. Bu motor tekere kolay geliyosa alınır
-
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
ne tür şikayetler var kısaca yazabilirmisiniz dişe gelir bir problem var mi dir? yoksa ufak tefek önemsiz şeyler mi?
150 sayfayı benim okumam imkansız. Google tarayıcı eğer isterseniz sayfayı türkçeye çeviriyor. O kadar bir zahmet yapın artık.
Benim okuduğum sayfalardaki şikayetler aşağıda. En komiği de Bajaj'ın Hindistandaki müşterilerine bile kullanıcı el kitabı vermekte zorlanması. Bundan şikayet eden bile var forumda.
Vivek Sreekumar nikli üye
Yeni aldığı motoru 5000 rpm’yi geçmiyormuş. Ayrıca titreşimden şikayet ediyor.
Khushal Mistry nikli üye
Benim dominar tamamen kötü bir tecrübe oldu. İkinci günü ve motorum hala serviste. Titreşimin çözümü için bir ipucu yok, yakıt deposu ve ön panelden gelen sesler düzelmedi. Kötü kötü kötü.
Bhadoriabtp nikli üye
Motorun aküsü ile ilgili bir sorunum var. iki gün boyunca kullanmamanız durumunda çalışmıyor.
Pradheep Noam nikli üye
4k - 6k devir aralığında bir sallanma gürültüsü duyuyorum .. vites değil ama can sıkıcı bir sallanma sesi ... 6k dev / dak sonra kayboluyor
-
burakofly adlı üyeden alıntı
motor çok hoş fakat tek silindirli olduğu için muhtemelen titreşimli olacaktır. çift silirdir olsa alırdım..
Ama pistonun hareketi ayni. Paralel 2 silindir motorlarda da iki silindir ayni anda yukari ve asagi hareket ediyor. Gerci atesleme zamani kaynakli titresim azalir ama piston hareketine bagli titresim aynen devam eder, hatta biraz da artar, cunku ayni hacim icin bir yerine iki ayri piston kullanilmasi, toplamda daha fazla piston kutlesi gerektirir.
Paralel 4 silindirde ve ya V motorda durum farkli tabi.
-
Değerli arkadaşlar;
Dominar 400 ile ilgili forumda henüz motor gelmeden gösterilen ilgi bana 2014 yılında PULSAR NS 200 modeli ile ilgili yaşadıklarımızı hatırlatıyor.
Nasıl PULSAR NS 200 ile ülkemizde ilk defa bu segmentte bu özelliklere sahip bir motosiklete önemi sayıda motorseverler ulaştı ise 400 cc segmentinde de bana göre böyle bir süreç yaşanacak.
Pulsar NS 200 2016 yılının sport segmentinin lideri değil sadece, aynı zamanda cc gözetmeksizin tüm modeller içinde vitesli grubun en çok satan 2 nci modeli oldu. İlginiz için teşekkür ederiz. Meydana gelen her sorun için de 183 yetkili servisimiz ile beraber arkadaşlarımız işinin başında. Her bir sorun için gerekli iyileştirmeler ve düzeltmeler yapıldı, yapılıyor. Kesinlikle kayıtsız kalınmıyor.
Bütün bunlara rağmen lokal hatalar elbette vardır ama sektörde satış sonrası hizmette de lider marka yolundayız. Bu iddiamız altı boş bir söylem değil. Her markanın satış sonrası müşteri memnuniyet seviyesinin nerede olduğunu bilen birisi olarak ifade ediyorum. Bu konuda bazı görsellerimiz aşağıdadır. Eski hali ve yeni halini yansıttığımız servislerimiz bizim için markamızın en önemli değerlerimizdendir. Yatırımlarımızın büyük bölümü bu noktaya aktarılmaktadır.
Dominar 400…
Farklı bir model. Üzerinde yıllarca çalışıldı. Hangi karakteristik özellikleri ortaya çıkacak? Benim öngörülerim şu şekilde;
1. Konfor,
2. Düşük devirde yüksek Tork,
3. Yeterli güç, (bilerek böyle söylüyorum. 8000 devirde 35 ps önemli bir değer)
4. Düşük yakıt (pulsar ns 200’e yakın. Forumda yazmışlar.)
5. Düşük titreşim (pulsar ns 200 gibi belki daha da düşük. Forumda yazmışlar)
6. Çift abs ile emniyetli bir sürüş, (forumda yazmışlar)
7. 9500 devirde kesicinin devreye girmesi ile uzun yıllar ve uzun km.ler sorunsuz kullanım,
8. Kaydırmalı debriyaj ile vites düşürmelerde emniyetli yavaşlama ve konforlu bir vites geçişi (forumda yazmışlar)
9. Oldukça kaslı ve heybetli bir görünüm,
10. Çok kuvvetli bir far, (1,5 km.ye kadar etkili)
11. İleri soğutma sistemi ile şehir içinde bile hararetin yükselmemesi,
12. …
Ben bunları sayabildim.
Henüz ürün daha sahaya çıkmadan yazılan bazı olumsuz yorumları da bu forumu takip eden arkadaşlarımızın ferasetine havale ediyorum.
Pulsar NS 200 modelinde de zamanında yazıldığı gibi.
Elbette biz ne dersek diyelim en değerli yorumlar gerçek kullanıcıların olacaktır.
Saygılarımı sunuyorum…
-
Mercekli led xenon taktım taş çatlasın 200 MT oda taşın çatlama değerine göre yani.
Pulsar 200 NS ne kadar yakıyor 1 lt 65 km ? Yoksa 4 lt 100 km ? Hangisi acaba.
Bu ikisi sıkıntılı vaatler gerisini bilmiyorum. Satış rakamları düşünülen yada söylenen değerleri görmesi biraz zor çünkü fiyat skalası gelirini arttırabilen bir kesime hitap ediyor bu seferde çift silindir veya 4 silindirli ikinci ele milleti iter diye düşünüyorum.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ama pistonun hareketi ayni. Paralel 2 silindir motorlarda da iki silindir ayni anda yukari ve asagi hareket ediyor. Gerci atesleme zamani kaynakli titresim azalir ama piston hareketine bagli titresim aynen devam eder, hatta biraz da artar, cunku ayni hacim icin bir yerine iki ayri piston kullanilmasi, toplamda daha fazla piston kutlesi gerektirir.
Paralel 4 silindirde ve ya V motorda durum farkli tabi.
Çift silindirli motorların çoğunda bir piston inerken diğeri çıkar. Ayrıca mevzu bu kadar basit değil, her ne şekilde çalışırsa çalışsın dengelendiğinde önemli bir titreşim kalmaz.
Forumda yazan konu ise yukarıda da açıklandığı gibi, birinin motorunun 5000 deviri geçmemesi. Bunun normal bir sorun olmadığı kesin.
Titreşimin Duke 390 kadar olması gayet doğal ama önemli olan ne kadarını sürücüye hissettirdiği ve ne kadar rahatsızlık verdiğidir. Duke 390 bu açıdan iyi bir noktada değil. Bahsedilen zırıltı sesinden rahatsız olan başka bir kullanıcı daha vardı. Bu tür şikayetlerin daha motor satılır satılmaz ortaya çıkması hoş değil tabi. Genelde bu tip sesler plastik giydirmelerdeki tırnakların (tırnaklı geçme ise) veya civata bağlantılarının yeterli olmamasından kaynaklanır. Ya titreşim bunları gevşetince ses yapıyor hale gelmişlerdir ya da bir ihtimal de o motorlara has bir montaj hatası vardır. Tabi ilk söylediğim geçerli olsaydı aynı zırıltıdan tüm kullanıcıların şikayet etmesi gerekirdi. Önlemesi basit midir, basittir ama işi servise bırakmadan, henüz motorlar bayilere gelmeden bitirmek gerekir. Yalnız bahsedilen türde sesler RC390'da da fazlasıyla mevcut, onu da diyeyim. Bu arada bahsedilen motorlar henüz rodaj dneminde ve ilk servisine gitmemiş motorlardı. Genel olarak ilk servisten sonra motor yağ gibi oluyor diyenler de mevcut.
Deneyince göreceğiz.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Çift silindirli motorların çoğunda bir piston inerken diğeri çıkar.
O eskidenmis. Artik hemen hemen tumunde birlikte hareket ediyor:
http://www.blog.sagmart.com/inline-t...l-twin-engine/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)