Konu otomobil tarihçesine kadar gelmişken 3. kişi olarak durumu toparlıyayım
Son 10 yıldır otomobil üreticileri / grupları ciddi zararlar ediyorlar.. Buna Mercedes grup ta dahil. Tek kar eden marka BMW ydi geçen sene..
Japonlarda da durum pek parlak değil..
20 yıl önce sanayi / üretici çok daha değerli iken bugun teknoloji ve finans kuruluşları değerli. MErcedesin marka değeri 100 kusur mia dolar ken Google Trilyon dolara yaklaştı. Biri 150 yıllık marka diğeri 15 yıllık.. Dengeler değişti.. Kar etmek için markalar üretim kalitesini düşürdü.
Ancak halen Alman ve Japon kaliteli.. Ama eski kaliteleri de yok o kesin..
Motosiklet teknoloji olarak otomotiv sektörünün çok gerisinde kaldı.. KArlı bir alan olarak görülmüyor. Ducati / Arilia iflasın eşiğinde.. Japonlar ayakta onlarda sırf karlılık için 250 cc SS yumurtladılar..
Velhasıl daha kaliteli ürünler artık çok mümkün değil..Günümüzde gayrı menkul , yatırım fonları, faiz vs gibi finansal varlıklar daha değerli olduğu için 100 kusur yıllık sanayi kuruluşları zorlanıyor..
Ama insanoğlu yakında görecekkli teknoloji dediğin çer çöp..Aslolan üründür , lojistiktir..Geri dönüş kaçınılmaz ancak 30 yaş altı jeneasyonun bunu anlaması için biraz zaman geçmesi gerekiyor..
ÖZetle Bajaj DOminar teknolojik olsada yolda bırakmaması, stop etmemesi, lastiğinin yol tutması ve aküsünün verimli olması çok daha önemlidir...Gerisi boş laf...