Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
gelir vergisi + ötv + mtv + kdv bir motor alana kadar kaç tane vergi veriliyor 18 bin lira gayet normal bir rakam. kaç kişinin alıp almayacağı tamamiyle ülke ekonomisine bağlı ara segment motorlar da anladığım kadarıyla ya işçi-memur cc yükseltmek için kredi çekip alıyor ya da yeni başlayan ve parası olan gençler, orta yaş insanlar alıyor. 2. kısımdan kimse bu motoru almaz. pek genç işi ya da heyecanlı yeni başlayanın alabileceği bir motor değil. DUKE 390, cbr 500 gibi tasarım açısından çok daha ileride motorların satışı daha fazla olur düşüncesindeyim. esas önemli olan piramidin tabanı memur-işçi takımının ne yapacağı. bu devirde 18 bin lira 'motosiklete' vermek herkesin yapacağı şey değil. motorun elde kalacağı belli değil, piyasası oluşacağı belli değil. kronik arıza vs. bir sürü soru işareti var bunun yanında 18 bin lira çoğu kişinin gözünde araba parası. pulsarı 8000 liraya satmak kolay çünkü o fiyatlara kimse araba almıyor, alamıyor istisnalar harici. yani satışları ns 200 gibi olması imkansız bir şey. kısaca motor kuralkanın elinde patlar. 5-6 sene önce bu motor iyi satardı düşüncesindeyim ama bu ekonomiyle iyi satış adetlerini yakalaması çok zor.
Reklamlar
-
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
logaritma adlı üyeden alıntı
kimse kusura bakmasında bazı arkadaşların işi gücü distirübütörü suçalamak üreticiyi suçlamak ..
şimdi dominarın fiyatını rupi hint parası üstünden çevirdim dominarın hindistandaki fiyatı bile farklı şehirden şehire değişiyor abs li olanı ile abs siz olanı arasında 500 dolara yakın fark var.. abs siz olan ortamalama 1,38,625 rupi buda 2077 dolara tekabül ediyor..
Hadi ben kuru gene 3.5 tl den aldım..
Yani hindistan fiyatı çıplak 7 bin tl falan desek .. ordan tabiki 2077 dolara gelmez bunun gümrüğü navlunu transport ücreti osu busu var desenki ortalama türkiyeye girişi olsun 9 bin tl falan ...
9 bin tl ye %37 ötv %18 kdv koy tabii daha bilmediğimiz kesin arada evrak kürek ithalat ihracat v.b bir masaraflar vergiler daha vardır.. kısaca benim hesaplamalarıma göre ortalama 15-16 bin tl galeriye bayiye gelişi..
şimdi bu adamlar hiçmi ekmek yemiycek hiç mi dükkan kiraları çalışan maaşları yok bedavaya mı yapıcaklar bu işi bir 2-3 bin tl karda gayet normal ..
birileri suçlanıcaksa bence bu insanlar değil vergileri bu kadar ağır yapanları eleştirmek lazım..
Vergileri bu kadar yüksek tutanları konuşmadığınız ve toz kondurmadığınız sürece böyle distirübütörü bayileri sanki suçluymuş gibi eleştirdiğiniz sürece bu fiyatlar 20 bin tl de olur 30 bin tl de olur...
Hindistandaki motorlarda vergi çok yüksek
9 bin demişsiniz bu fiyat Hindistandaki vergiler dahil
İsterse bajaj 15 bine çok rahat satar motoru
2017 ktm fiyatlarına bakacak olursak
Duke 250 abs 17.000
Duke 390 abs 21.500
Aradaki fiyat farkı 4.500 tl
2017 bajaj fiyatlara bakacak olursak
200ns abs 11.300
Dominar 400 abs 18.000
Aradaki fiyat farkı 6.700 tl
-
Pistonlar adlı üyeden alıntı
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
Hindistandaki motorlarda vergi çok yüksek
9 bin demişsiniz bu fiyat Hindistandaki vergiler dahil
İsterse bajaj 15 bine çok rahat satar motoru
2017 ktm fiyatlarına bakacak olursak
Duke 250 abs 17.000
Duke 390 abs 21.500
Aradaki fiyat farkı 4.500 tl
2017 bajaj fiyatlara bakacak olursak
200ns abs 11.300
Dominar 400 abs 18.000
Aradaki fiyat farkı 6.700 tl
benim bajajım hiç olmadı onu söyliyim sadece uzakdan takip ettiğim kadarı ile motorlar kaliteli 50-60 binde çok bajajlar gördüm.. fiyatları tutarlı.. şimdiye kadar 200 serisinde kullanıcı kesmini üzmemeye özen gösterdiler fiyat politikasında buda satışlarına büyük etki ettiki aşırı fazla bajaj görüyorum..
şimdi böyle bir firma tutupda bacağına sıkmaz.. zaten pazar git gide küçülüyor.. herkes pazardan ekmek kapma kaygısında.. 15 bin tl ye 100 tane satmak varken 18 bin tl ye 10 tane bile zor satıcaklarını iyi bilir.. 15 bine karı 100 bin tl olucaksa 18 binden 10-20 bin tl olucak belki yani yüksek fiyata satmak firmanın lehine değildir aleyhinedir.. demek ki kurtarmıyorki bu fiyatlara satıyorlar ..
honda kawa yamaha gibi bir brand değerleri henüz oluşmadı ki o farkı motorun fiyatına eklesinler öyle bir lüksleri yok..
Ben cf moto 400nk modeline takip ediyorum hemen hemen aynı ayar bajajla .. cf motonun 400 cc lik abs li modeli ile 650 cc lik modeli aynı fiyat yurtdışında.. 6 bin dolar.. abs siz modelide 5500 dolar.. şimdi bu ülkelerde vergi yok yada sembolik vergiler.. bu motorda türkiyeye gelse 400 lüğü olucağı abs sizi 18 bin tl olucak o civar ... abs lisi 20-21 arası olucak..
bajaj dan büyük bir farkı olmıycak. bunlar firmaların elinde olan şeyler değil çünkü.. vergiler ödemeler evrak kürek türkiyede çok fazla ..
birde insanlar bir garip istiyorlarki kimse ekmek yemesin motorun maliyeti neyse o fiyata satılsın.. bu işden insanlar ekmek yiyicek ki kirasını vergilerini çalışanların maaaşlarını ödesin evine para götürsün işini devam etttrsin yeni modelleri getirtebilsin..
-
mavellen adlı üyeden alıntı
O paraya ninja300 alarımı?Alınır değilmi.Ozaman sözün bittiği yer.O fiyatı tekrar oturup düzenlicekler nedenmi.Ülke bellimi?belli.Gelirdurumu malum.Alacak kişilerde belli.Eğer ben alırsam o paraya ben enayi safın tekiyim.Ben en başta dedim.Bu marka neden satıyor.Çok iyi olduğundanmı?Ucuz olduğundan.Servis ağı geniş.O nedenle bajaj herzaman bajajdır.Asla bir japon veya avrupalı değildir kısa vadede olamazda.Ben neden pulsar 200ns aldım?Ucuz olduğu için.UCUZ.
Z300'ün fiyatı 24 bin TL.
-
Ya arkadaş sen neden durmadan alacak olan enayidir yok şöyledir böyledir diyorsun sözün bitti yer deyip duruyorsun bu konu benim için bitmiştir diyorsun hala yazıyorsun neden hakaret etme çabasındasın bırak kim ne yaparsa yapsın bajaj kötülüyorsun ama sende bajaj sahibisin nasıl iş o anlamadım
-
dandal43 adlı üyeden alıntı
Ya arkadaş sen neden durmadan alacak olan enayidir yok şöyledir böyledir diyorsun sözün bitti yer deyip duruyorsun bu konu benim için bitmiştir diyorsun hala yazıyorsun neden hakaret etme çabasındasın bırak kim ne yaparsa yapsın bajaj kötülüyorsun ama sende bajaj sahibisin nasıl iş o anlamadım
Bu ne perhiz bune lahana turşusu.Tekrar oku iyice anla ondan sonra yaz,ama çocukca yazma rica ederim.Bajajı kötülemiyorum.Delimiyim alacağım motoru kötülermiyim.Neresinden ne cımbızlayıpda yazdın anlam vermek mümkün değil.Aslında sana cevap yazmakda gereksiz ama.Şunu bir anla önce.Demekki bizde bir hayal kırıklığı olmuşki buda istemeden yorumlarımıza etkilemiş.Enayilik ne zamandan beri hakaret oldu.Enayinin anlamı;Farkında olmadan alacağı malın pahasından çok para verip almakdır.Hakaret değil.Bunu anla önce.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Z300'ün fiyatı 24 bin TL.
Farkındayız.Sende bilmediğim birşeyimi gözüme soktun.Ne dedik konunun başında fiyatı 18 bin tl civarında veya üzerinde açıklanırsa o paraya temiz japon alınır.Bunda herkes hem fikirdi.O japon temiz kullanılırsa 1-2 sene sonra değiştirmek istediğinde zarar etmeden satılıp başka bir motorda alınır.Al bunu bakalım 2.Elini kaça satacaksınız.Ben deyim.Bu motor 18-tl alınır,14-tl satarsan öp başına koy oda çok ama çok temiz olmak şartı ile.Abarttığımı düşünenler olursa.2.el piyasası oluştuğunda dediğimden farklı olursa rica ederim bu yorumumu az önce yaptığınız gibi gözüme sokun.
-
Bajaj 2017 fiyatları konu başlığına aypmış olduğum açıklamayı burada da arz ediyorum.
Değerli arkadaşlar;
1. Türkiye’de 2017 yılında maalesef hepimizin alışması gereken bir kur gerçeği vardır. Çok kısa açıklamam gerekirse;
2014 yılı nisan ayında PULSAR NS 200 ilk defa müşteriler ile buluştuğunda 7.371 tl parekende fiyatı ile satışa sunulmuştu. Dolar kuru 2,10 seviyesinde idi. Yani 3.510 usd parekende fiyatına sahipti.
Bugün ise yenilenmiş ve euro4 standartlarına göre hazır edilmiş PULSAR NS 200’in parekende fiyatı 11.300 tl’dir. Yani 3,70 kur hesabından 3.054 usd’dir. Maalesef gerçek budur. Aradaki fark bajaj ve Kuralkan desteği ile kapatılmaktadır.
Kısaca 3 yıllık süreç içinde kur % 86, ürün fiyatı ABS ilave edildiği halde sadece % 53,3 artmıştır.
İlk söyleyeceğim gayet şeffaf olarak budur.
2. Bajaj 2017 yılında tüm modellerinde Euro-4 standartını uygulamayı ana hedef olarak koymuştur. Bu konuda öncü olmuştur. Zira bu standart motorseverlere önemli avantajlar sağlamaktadır. 2018 yılından itibaren zaten tüm markalar uygulama zorunda kalacaktır. Euro-4 kısaca şunları ihtiva eder;
• Daha güvenli bir fren sistemi, (abs veya kfs)
• Daha az egzoz emisyonu,
• Obd 1 bağlantı sistemi ile elektronik arıza teşhisi,
• Otomatik yanan farlar,
• Yakıt buharı kontrol ve geri dönüş sistemi,
• Dayanıklılık testi (20.000 km’ye kadar)
Tüm bu standartların getireceği ilave maliyetler elbette vardır. Ancak sağladığı avantajlar göz önüne alındığında çok önemli standartlardır.
3.Dominar 400 fiyatı 18.000 tl ile çok iyi bir aralıkta satışa sunulmuştur. Bunu çok açık olarak bilerek ifade ediyorum. Üzerinde % 37 ötv ile % 18 kdv yükü olan bu segmentte DOMİNAR 400 taşımış olduğu özellikler açısından çok avantajlıdır. Üzerinde dört yıldan fazla çalışılmıştır. Bu modelimizin PULSAR NS 200 gibi çok önemli bir boşluğu dolduracağına eminim. Zira gerek şehir içi, gerekse şehir dışı seyahatlerde çok tercih edilen ara bir segmenttir. Test sürüşlerinde özellikleri çok daha iyi anlaşılacaktır. Bazı kıyaslamalarda verilerin iyi anlaşılması önem arz ediyor. Sadece 6500 devirde elde edilen 35 NM tork ile 10.000 devirde elde edilen 22,6 NM tork arasındaki temel fark daha az yakıt, daha az arıza, daha konforlu bir sürüş demektir.
4. Motosiklet üzerindeki ilave maliyetler açısından her mecrada gerek vergi maliyetleri, gerekse trafik sigortası, ekipman, ruhsat-plaka maliyetleri gibi detayları mutlaka gündeme getiriyoruz. En üst kademede de bunları dile alıyoruz. Ancak söylemem gereken önemli bir konu maalesef motosiklet sektörü henüz üvey evlat muamelesi görüyor. Ancak mücadelemizden yılmayacağız.
Tüm bunlara karşın motorsever arkadaşlarımın fiyatlar karşısındaki haklı itirazlarına saygı duyuyorum.
Ama satışta olan tüm modellerimizin taşımış olduğu özellikler ve fiyatları göz önüne alındığında önemli bir avantaj sağladığına eminim. 3 yıldır olduğu gibi sizlerin yanında olmaya devam edeceğiz. Özellikle tüm markaların kıyaslamalarında 2017 model ve Euro-4 özellikleri ile beraber mukayese yapılması daha anlamlıdır. Dediklerim 2-3 ay içinde çok daha iyi anlaşılacaktır.
Bajaj 2016 yılında % 118’lik Pazar büyümesi ile tüm markalar içinde en fazla büyüyen marka olmuştur.
İlginiz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
-
Ekrem ata bey,
2 adet pulsar aldım birini sattım diğeri elimde.Hem fiyatı uygundu hemde motor fevkalede güzeldi.Halen severek biniyorum.Dominarı ilk açıkladığınızda çok mutlu oldum.Çocuklar gibi şendim diyebilirim.Pulsarı satıp bunu alayım dedim.Fityat açıklanınca gerçekten çok üzüldüm.
Şimdi pulsarı kapıya koysam yarın birine satarım.Onu sattım diyelim sonra gidip dominarı alayım.18 bin tl ye.Peki ilerde değiştirmek istesem hemen satabilecekmiyim?Bu motorun 2.eli oluşacakmı.Hepimiz bunu merak ediyoruz.Bu konuda yani 2.el oluşumda bir yardımınız olacakmı.Sizde iyi bilirsiniz firmaların kuvvetini 2.eli belirler.İkinci eli olan bir araç herzaman paha eder.
Bağzı arkadaşlar bu motorun sipariş üzerine geleceğini.Vitrinde süs olarak bekleyeceğini düşünüyor.Sizin riske girip bir sürü dominar getireceğinizi düşünmüyor.Bu olasık varmı?
Sağolsun devletimizin ödün vermez yüksek vergisi herzaman bizi ikilemde bıraktı.
-
1- Bu motor CF 400 NK ile kıyaslandığnda
a)Dominar tek silindir 400NK çift silindir (iki ocak benzin yakıyor)
b)400 NK metal ve malzeme kalitesi olarak Dominar'n yarısı etmez.
c)Japonların ikinci elini almaya kalksan bile ne güvenebilirsin ne de benzin parça/bakım vs gibi masrafı ile başa çıkabilirsin
2-200 NS için yapılan tezvirat bu motor için de başlamış. Mis gibi satar güzel de ikinci eli olur.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
tabii satar en başda bajajcı bajaja güvenen bir kesim var 200 serisinden 400 serisine çıkmak terfi etmek istiycek bir kesimde olucaktır..
bajajda kimse gidip tiko 18 bini vermez bunun taksidi olur kampanyası olur vadesi olur kredisi olur..
yani tiko sıcak parayla almak zorunda değilsin.. bajaj üç beş bankayla anlaşsa misal kredide düşük faizle o bile alınma için bir nedendir..
18 bin tl çok olabilir ama parası az olana ödeme imkanlarını doğru sunarsan 18 bine taksitle sıfır vade farkıyla çok cüzzi kredi faiziyle ile bajaj mı yoksa tiko 18 bin tl sıcak parayla japon mu desen çoğu bajajı tercih edicektir..
onun dışında 18 bin tl sıcak parayla bende bajaja girmem şahsen japona yönelirim ikinci elde bmw ye yönelirim çok alternatifler var ... yeterki sıcak para olsun..
-
mavellen adlı üyeden alıntı
Ekrem ata bey,
2 adet pulsar aldım birini sattım diğeri elimde.Hem fiyatı uygundu hemde motor fevkalede güzeldi.Halen severek biniyorum.Dominarı ilk açıkladığınızda çok mutlu oldum.Çocuklar gibi şendim diyebilirim.Pulsarı satıp bunu alayım dedim.Fityat açıklanınca gerçekten çok üzüldüm.
Şimdi pulsarı kapıya koysam yarın birine satarım.Onu sattım diyelim sonra gidip dominarı alayım.18 bin tl ye.Peki ilerde değiştirmek istesem hemen satabilecekmiyim?Bu motorun 2.eli oluşacakmı.Hepimiz bunu merak ediyoruz.Bu konuda yani 2.el oluşumda bir yardımınız olacakmı.Sizde iyi bilirsiniz firmaların kuvvetini 2.eli belirler.İkinci eli olan bir araç herzaman paha eder.
Bağzı arkadaşlar bu motorun sipariş üzerine geleceğini.Vitrinde süs olarak bekleyeceğini düşünüyor.Sizin riske girip bir sürü dominar getireceğinizi düşünmüyor.Bu olasık varmı?
Sağolsun devletimizin ödün vermez yüksek vergisi herzaman bizi ikilemde bıraktı.
Değerli mavellen;
Bu soruya cevap vermek kolay değil. Benim kendi düşüncem açısından hiçbir tereddütüm yok. Konuştuklarımız 3 yıl önce Pulsar NS 200 konusundaki sürece benziyor.
Bugün PULSAR NS 200 modelimiz hem ikinci el satış hareketliliği açısından, hem de birinci el satış rakamları açısından önemli bir konumdadır. Adeta bu segmentte yeni bir çığır açmıştır. 2016 yılında tüm vitesli grupta cc gözetmeksizin Türkiye’nin en çok satan 2 nci motosikleti durumundadır.
Benzer sürecin DOMİNAR 400 ile de yaşanacağını bekliyorum. İlk sinyaller de öyle geliyor. Elbette bu segmentin satış adetleri 200-250 cc kadar olmayacaktır ama bana gelen mesajlardan anladığım önemli bir kesim 200-250 cc’lerden 400 cc’ye geçiş için uygun alternatifleri izliyor.
Keşke kur seviyeleri böyle olmasa idi de 16.000 tl satış fiyatı seviyesinden bu modelimizi konuşabiliyor olsa idik. Gene de iddialı bir fiyat olduğuna inanıyorum.
Saygılarımla...
-
Önümüzdeki hafta içi dominar için bayii ile görüşeceğim.Kimse bana sen enayi olacaksın demesin.O an doğal olarak kızgındım.18bin tl az değil.Bir gönlümde biraz sabret pulsara bir sene daha bin ondan sonra al diyor.Hafta içi bayii ile görüştükden sonra kesin kararımı verecem.Hakkımda hayırlısı bakalım.
-
16.000 gzel fiyattı ama Ekrem abi. Keşke
Ben primle çalışıyorum. NS 200'ü bankadan 24 ay kredi çekip almıştım. Şimdi 2,5 sene önce kazandığımın yarısı kadar bile kazanamıyorum. Başka iş baksam bile durumlar malum, iş miş yok. Olsa da çalıştığım işte kazandığımla hemen hemen aynı paraya geliyor. Keşke ekonomi düzelse ama kısa vadede pek umutlu değilim maalesef. Bankadan yine 24 ay vadeli 10-12 kredi çekip kendi motorumu da satarak bunu alırdım ama hiç gözüm yemiyor. Ödeyebileceğimi sanmıyorum.
Kısacası bir müddet bakıp yutkunmakla idare edeceğiz sanırım
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
c)Japonların ikinci elini almaya kalksan bile ne güvenebilirsin ne de benzin parça/bakım vs gibi masrafı ile başa çıkabilirsin
Atilla abi,
200NS'in 10 bin bakımı 182 liraya geliyor. Bu fiyata sadece yağ (Motul 5100 10w40), yağ filtresi, hava filtresi ve işçilik dahil. Bizzat yaptırdım, fiyatı biliyorum. Hatta 200NS için 10 bin bakımında bujilerin de değişmesi gerektiği serviste Mahmut usta tarafından söylenmişti ve değiştirmiştik. Buji fiyatını hatırlamadığımdan onu yazmıyorum.
Şu an kullanmakta olduğum CBR250R'nin 8 bin periyodik bakımı ise 190 lira, içinde yağ (Motul 5100 10w40), yağ filtresi, hava filtresi, bu filtrelerin contaları ve işçilik dahil. 8 bin periyodik bakımında servise sordum, buji değişim aralığı 24 binmiş CBR'nin. Aslında 25 bin imiş ama 24 bin bakımında değiştiriyorlarmış.
Aradaki en temel fark 200NSın 5 bin km bakım aralığı varken CBRnin 4 bin km bakım aralığı olması, o da kaba bir hesap ile, 200NS'de 3 adet bujinin 10 bin km'de bir değişimi ile CBR'de tek bujinin 24 bin km'de bir değişimi hesaplanır ise, muhtemelen arada belirgin bir maliyet farkı kalmayacaktır. İki motorun da bahsettiğim bakımlarını yetkili servisinde yaptırdım.
Benzin konusunda ise, R25 falan baz alarak hesaplama yaparsan doğrudur, 200NS'den fazla yakıyorlar cidden, ancak, CBR250 ile kıyasladığımda yakıt olarak CBR'nin daha avantajlı olduğunu görüyorum. Hep aynı benzinlikten (SHELL Pursaklar) hep aynı pompadan (4 Nolu pompa) ve hep aynı benzinden alıyorum (VPower 95 oktan) alıyorum. Sıkıştırarak kullandığımda bile 4,2 litreyi geçmiyor CBR. Bu sıkıştırmaktan kasıt 200NS ile görebildiğim maksimum süratin üstündeki (140km/h - 170km/h arası) süratler. Sıkıştırdığımda 200NS de yakıyordu o kadar. Sakin kullanarak (90 km/h)3 litre yakıt verisi elde edebildim CBR250 ile, 200NS ile de aynı kullanımda 3 litreyi yakıyordum.
Şimdi lütfen bana Japonlarda karşılayamayacağımız maliyet nedir açıklar mısın abi?
Dahası, kaç ay oldu, Ekrem ATA Bey'e mesaj yazmıştım, kendisi benden şase numaramı mail atmamı istemişti. Aynı gün atmıştım. Üstünden kaç ay geçti, ben o pulsarı sattım, CBR aldım, 1 aydır biniyorum, arada iş bile değiştirdim. Ekrem ATA Bey (Eskiden Ekrem abi diye hitap ederdim, samimi bulurdum, ama anladım ki o iş öyle olmuyor) halen bana cevap verecek. Sorum da motorumun garantisinin devam edip etmediği idi. Ben motorumun benimle alakası olmayan, olmayacağı da gayet belli olan servis bakımlı (1000km ve 5000km bakımları 4-44 motorsda, 10000 bakımı ise Yağcılar motor'da yapılmış) motorumun arızası için cebimden toplamda 800 tl ödedim. Motorumun tamiri sonrasında ise, sattım.
Şimdi çok maliyetli japon motoru olan CBR250R kullanıyorum. Bajaj'da varolan "bakımların sisteme işlenmemiş olması" sıkıntısı aynen yaşandı. Honda Türkiye ile iletişime geçtim. Ertesi gün, ilk iki bakımın yapıldığı servis ile görüşüp, bakımların serviste, vaktinde yapıldığının teyidini alıp, benim gittiğim servisin servis danışmanını arayıp, konuyu iletip, sonrasınde beni o danışmana yönlendirip, 24 saat içerisinde eski bakımlarımın sisteme işlenmesi sağlandı. Bu süreçte benim yaptığım tek şey Honda Türkiyeye mail attım, servise gidip kahve içtim. Gerisini kendileri hallettiler.
Ekrem ATA Bey halen bana dönecek.
Sorunu da anlatayım, nasıl olsa sorulacak.
Motorumun zincirinde bir vurma vardı, fark ettiğim gibi servise gittim. Gitmişken de hem bakım yaptırdım, hem zincir değiştirdik. Bozulmuş zincir.
Neyse buraya kadar her şey normal. Sonra servis bana motorumun 1000km ve 5000 km bakımlarının sistemde görülmediğini, bu bakımları yaptırdığım servis ile görüşerek sisteme işlenmesini sağlamam gerektiğini, aksi takdirde motorumun mevcut durumunun "garanti dışı" olduğunu söyledi. Eh adam haklı, 4-44 yapmış bakımları, sisteme işlememiş. Ancak bu bahsettiğim dönemde (bu konudaki gerçekleri de biliyorum) 4-44 servisliği iptal edilmiş, firma kapanmış. Yani o bakımları işleyecek servis yok, haliyle muhattap yok. İşte bu süreçte ben Ekrem ATA Bey'e mesaj attım. Herhangi bir cevap alamadım. Aradan birkaç ay geçti, motorum arıza yaptı, ben de mecburen aşağıdaki süreci işlettim;
Çubuk barajına gidiyorum, arkadaşla mangal yakacağız, küt diye stop etti motor. Bir daha da çalışmadı. Servisi aradım, durumu anlattım. Video vs. göndermemi istediler, gönderdim. Tarif üzerine bir şeyler denedik, çalışmamakta inat etti. Son olarak servise götürmem gerektiği söylendi. Servis bana o an 70 km mesafede, ben dağın başındayım. Neyse, motoru eve çektim. Ustam ile (daha önce kendisini yetkili servis olması için Ekrem ATA Bey ile görüştürmüştüm) kontrol ettiğimizde, (bakımdan çıkalı 1000km olmuş) akünün kutup başlarını kapatarak elektriği izole eden o kauçuk zımbırtılardan akünün + kutbundaki kablonun olması gereken yerinden daha aşağıda duruyor. Yoldaki bir tümsektenmidir nedir bilmem, akü yerinden oynayarak bu kutup başı beyne temas etmiş. Temas ettiği yerde bariz elektrik kaynaklı yanık vardı. Beyin yanmış. Neyse internetten beyin aldım kuralkan satış sitesinden. Çalıştırdık, hiç sorun yokmuş gibi çalıştı motor. Zaten başka bir 200NS beynini denemiştik beyin sipariş etmeden önce.
Bunlardan sonra soğudum zaten motordan, bahçede çektim üstüne brandayı, garajda yatırdım. Sonra bir gün (ben yazalı neler olmuş neler) Ekrem ATA Bey'den mesaj geldi şase numarasını istemiş. Mail adresi vermiş, oraya göndermemi istemiş, yoğunluktan cevap veremediğini de ekleyip gönlümü almak için özür de dilemiş. Ben o mail adresine o şase numarasını yolladım. Sonra motoru sattım, yeni motor aldım, 1 aydır yeni motoruma biniyorum, halen Ekrem ATA Bey bana garanti için cevap verecek.
Haydi selametle...
Edit: Ankara'da Mahmut Usta bajaj kullanıcıları için büyük şanstır, bu mesajımdan Mahmut usta hakkında kötü çıkarımda bulunulmasın lütfen, o prosedürü söyledi haklı olarak. Sıkıntı sonrasında başlıyor.
-
18 bin TL çok para mı ? Çok para. Peki ABS'li 400 cc son teknoloji bir motor için çok para mıdır ? Değildir. Bu kadar basit. Diyelim ki ben sıfır motor almak istiyorum, ikinci elle işim yok, var mı alternatifi ? Yok. Bakın rakibi gibi duran Duke 390 24 bin oldu, gidin sindirebiliyorsanız alın. Değer kaybına gelince de, yukarıda 24 bin TL dediğim Z300'ü iki sene sonra kaça satarsınız ? Cevap verirken kendiniz kaç verirsiniz onu da düşünün. Ben 17 - 18'den fazla vermem, kaldı ki zaten güvenemem, almam. İki sene önce gidip MT-125'e 12 bin TL verenler satmak için aylarca kıvrandılar, motorlar ellerinde patladı. Hala kıyamayıp 20 bin'e dayanmışları 10500'e satmaya çalışıyor garipler. Yani o mevzuyu kafaya takmaya gerek yok. Honda hariç her markada zarar ediliyor, Honda'da zarar edilmemesinin sebebi de her ay kafalarına göre yaptıkları zamlar oluyor.
Fiyatı falan geçin, benim açımdan tek sorun denediğimizde motoru beğenip beğenmeyeceğimiz...
-
hondanın zarar etmemesinin tek nedeni motorda çok küçük bir ticari segment var arabadaki ticari alan gibi nasılki şirketler belli araçları her zaman şirket aracı olarak ön planda alırlar hatta bazı arabaların adı bile şirket aracına çıkmışdır.. motordada bu var.. evlere yemek servisinde kargo hizmetinde kurye hizmetinde genelde tercih edilen motorlar hondalar eskiden activalardı şimdi pcx ler oldu viteslide cbf ler oldu.. hondayı honda yapan budur..
hondanın yüksek sınıf cbr gibi modellerinin dışında çokda ikinci eli kuvvetli modeli yok transalplerinb ile sıfırına bakın ikinci eline bakın..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
hondanın zarar etmemesinin tek nedeni motorda çok küçük bir ticari segment var arabadaki ticari alan gibi nasılki şirketler belli araçları her zaman şirket aracı olarak ön planda alırlar hatta bazı arabaların adı bile şirket aracına çıkmışdır.. motordada bu var.. evlere yemek servisinde kargo hizmetinde kurye hizmetinde genelde tercih edilen motorlar hondalar eskiden activalardı şimdi pcx ler oldu viteslide cbf ler oldu.. hondayı honda yapan budur..
hondanın yüksek sınıf cbr gibi modellerinin dışında çokda ikinci eli kuvvetli modeli yok transalplerinb ile sıfırına bakın ikinci eline bakın..
Transalpin sıfırı yok. Olsa da 100km'de 6 litre yakan bir motor. Performansı 6 litrelik değil bu arada. Bozulmuyor o başka. Ama ne sıfır ne ikinci el, bizim ülkenin benzin fiyatı ile bakılarak, transalp bir kıstas olamaz
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
16 17 aydır pulsarımı kullanıyorum.hiç bir sıkıntım olmadı.hatta 2.marşta bile çalıştırmadım hep ilkinde aldı.çevremde alma etme yazık günah vs tepki aldım.iyiki almışım hiç bir sorunum ve sıkıntım olmadı verdiğim para helal olsun.2015 ekim 8.100 tl 0km.bu hafta içi motorumu satıyorum sebebimde piyasayı yakalamak için.250ccler malum artık 20bini geçmiş durumda.bu hafta içi ya r25 rengi yoksa mt25 alıcam.param artık anca 250 cc almaya yetiyor dahası değil.dominarında fiyatını bekledim tabi herkes gibi hayal kırıklığına uğradım.hem ucuz hem çok pahalı.neden ucuz abs olması yepyeni motor olması 250 cc fiyatına 370 cc olması tork olması vs diğer donanımlar.neden pahalı çünkü 18.000 tl bajaj etmez.kimseninde vericeğini sanmıyorum.2 sene kullaniyim ilerde satarım gibi bir kafaya giren biri bunu almaz.bunu alan adam 50k falan binerim satarım diyen adamın motoru bu.o yüzden hiç bir zaman 2.eli gelişmicek bu motorun.tıpkı cbr500 ün 27.600 tl olması ve piyasa bir elimin parmaklarını geçmemesi gibi.bende eledim ve r25 mt25 allah ne verdiyse 2 motordan birini bu hafta içi alıcam.ktm 390 demiş çoğu 2016 ktm 390 21.500 tl !! telefonla görüştüm gel abi bir şeyler ayarlarız orta yol buluruz vs konuştuk belki gidicem detaylı konuşucaz ama 21.000 tl 2016 modeli diyebilirsiniz gibi.18 yerine 21 vermek evet arada 3 var ama çok daha mantıklı olucağını düşünüyorum.2017 modeli kıyaslamak tabi daha mantıklı olucaktır ama şu anda durum böyle.
-
-
Ankara'da daha Motomekanik'e uğramadım ancak servis problemi yüzünden kızıp motoru başka yere yaptırdım yaşadığım problem yüzünden o sırada bakımlarını da yaptırdığım için garanti dışında motorum. MT Garage (Mete usta) servis verdiğiniz özellikle Sincan'daki servisinizden fersah fersah önde hatta hava filtresi yüzünden sinirlenip internetten bakıp Mete ustayı bulup oraya gittim. Servis verdiğiniz yerin beceremediği işi yarım saatte yaptı. Servis verdiğiniz yer gibi motora küfretmedi de.
Motomekanik yeni açılmış, o yerde normalde başka yer vardı. Fotoğraflardan tanıdım şimdi. Önümüzdeki cumartesi oraya uğrayacağım. 9000 km oldu komple bir bakımdan geçirsinler.
Ekrem bey size tavsiyem Ankara'da servis verdiğiniz bir kaç yerden servis yetkilerini geri alın insanlar mağdur olmasın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)