Avrupa'da 300cc altı otobana çıkması bile yasak bizde 250cc üstü lüks sayılıp vergi koyuluyor.
Avrupa'da 300cc altı otobana çıkması bile yasak bizde 250cc üstü lüks sayılıp vergi koyuluyor.
Bu motorun fiyatını merak eden arkadaşlara söleyim size acı haber fiyat 18.500 TL
Eski sayfalarda çokça tartışıldı motor performans olarak beklenenin altında. Özellikle son hızı düşük kalıyor. Gerçi duke390'da 172 falan yapıyor ancak bu motorda en azından 165'e çok rahat çıkmalıydı. 150-155'de nefesi kesiliyor, çok çok zorlayıp 170'i gören var ama bu cbr250 180 yapıyor demeye benziyor. Bu motoru şahsen almamda etkili olacak etken fiyat.
Honda gerçekten kaliteli ancak o kalite cbr250 de olduğunu düşünmüyorum. Eski kasa ile yeni kasa arasında fark yok zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------
Net kesin fiyat mı ?
Gerçekten 18.500 ise fiyat trajikomedi.
Eski kasayı da yeni kasayı da kullandım. Fark var. Zaten teknik verilerde de fark var ufakta olsa. O değil de, kalite konusunda, emin ol Cbr güzel motor. Tamam bajajın ayrıntıları iyi, işte aydınlatmalı kütüklüklere kadar düşünmüş adamlar, ama kardeşim ben kornanın yerini zaten biliyorum. Ona ışık koyacağına yağ terletmeyen motor bloğu koy motoruna. Ne bileyim, saçmalamayan gösterge koy. NS200 tam fiyat performans canavarı. Ama CS400 fiyat anlamında NS gibi rakiplerine kıyasla ucuz olmazsa aynı f/p canavarlığını sergileyemez. 15 binin üzerindeki her fiyat fazla.
Son hız konusuna gelince, evet cbr 180 yapar, yokuş aşağı hemde çok dik ve uzun bir yokuşta, üzerinde 50 kg sürücü ile yapar. Bunu top speedden saymam. Rüzgarsız havada düz yolda ne yaptığı bağlar beni. 160'ı her denememde çıkartıyorum bu koşullarda. Şimdi 400 cc, üst vergi diliminden motor alacam, bundan az gidecek. Hiç mantıklı gelmiyor. İlle naked isteyen de gider MT25 alır. Ha onda da abs yok, oda ordan eksik. Aslında varya, bizi adam yerine koymuyor firmalar. Arkadaş 250 cc motoru 16 bine sat, abs bile koyma, ırc lastikle sat. Ne güzel İstanbul be...
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Ben cbr kullandım demek istediğim Honda'nın kalitesi cbr'da pek yok hocam. Eski CBF500'ü 250'deki malzeme kalitesi inanılmaz iyi
Bajaj'ı güzel kılan 200ns'in performansının gerçekten iyi olmasıydı ama performansı 200rs ile aynı olduğundan bütçesi kısıtlı adam direk 200ns'e yöneliyor. Tahminim bu durumun önüne geçmek için yazılım ile vs bu motorun suyunu kıstılar 400RS'e balta vurmamak için.
Şu 18500 fiyattan sonra gidip cbr alırım Yamaha'nın 250'likleri boyundan çok yiyip içiyor o yüzden düşünmüyorum bile
Ben bayilerin düşük kâr marjı ile motor sattıklarını düşünmüyorum. Bizi gerçekten adam yerine koysalar CBR250 abs'li şekilde gelirdi adamlar utanmasa lastik hariç fiyat diyecek
berrak acili salgam suyu olmus
eger fiyat dogruysa, daha once yazmistim bu firma asil ekmegini 200 ns ten yiyor eger fiyati uygun olursa hem kar marji az olacak hemde 200 ns in tekerine comak sokacak isine gelmeyecek diye
artik millet 6500 e 200 lugunu satar uzerine 12000 koyar 10 beygir daha guclu bajaj a biner.
taksiciye otv siz mercedes bmw, yata kata yabanciya yok otv kdv, garibana 18 bin kusere bajaj ohh...
sonra buyrun ohalde referanduma. politika yapmiyor ulkenin durumu yaziyorum anlayan varsa...
Eğer fiyatı 17.5-18.5se gerçekten firma çok pis çuvallayacak söyliyim. Biz motorsuz kalmayız, serbest piyasada her zaman alternatif vardr. CFmotonun 650 liğini alır yine bunu almam bu fiyata. Ben daha önce fiyat çıkardım doları 4ten, vergiyi iki kez hezaplayınca bile bu fiyat çıkmıyor. Alan varsa cep onun / para onun hayrını görsün. Bugün fiyat resmi olarak açıklanıyor, bajaja ya tamam ya devam diyeceğiz. Ayrıca dolar en yüksek olduğu dönemden %10 a yakın değer kaybı yaşadı. 3,9 lardayken an itibariyle 3,57 (HTbloomberg oranı) ve dahada düşecek...
Sonuçta hepimiz ölecez...!
250 cc Japon fiyatı olmalı diyordum ki yaklaşık olarak tutturmuşlar çünkü 2017 model Japonların fiyatlarını henüz bilmiyoruz. 2106 CBR250R ise 15800 TL. Tabi tercih meselesidir ama ben sürünce beğenmediğimden ona da 15800 TL vermem. Fuara giden arkadaşlar 2017 Japon modellerin ne kadar olduğunu buraya yazarlarsa iyi olur. İlk başlarda da söylediğim gibi Dominar 16500 TL olsa çok güzel olurdu ancak yükselen döviz ve %37 ÖTV faktörleri ile zaten bu çok zordu. 2016 sıfır Duke 390'lar ise artık 21000 TL'den başlıyorlar. Ben o motoru sevmediğim için zaten buna alternatif olarak görmüyorum ama meraklıları 2500 TL farkla 390'ı alabilirler. 2017 Duke 390 zaten fiyat olarak uçacaktır. Şimdi bana göre en başta da belirttiğim gibi asıl soru şu : Sıfır 250 cc Japon mu yoksa Dominar mı ? Bunu da olası kalite farkından ötürü soruyorum yoksa performans açısından her türlü Dominar derim.
Burada performans tartışmalarına artık girmek istemiyorum, ne anlatmaya çalıştığımı zaten tereddütle olanlar motoru test ettiklerinde kendileri anlayacaklardır. Motorun kalkış videosunda CBR 250 ile olan farkı gayet normal. Bu motor ağır bir motor ve kalkışta da bu kadar yapabiliyor. Dikkat ederseniz Duke 200 ile arasındaki fark CBR 250 ile olandan daha azdı. Duke 390'dan ise fark yiyor çünkü arada 30 kg var. Hepsi tamamen ağırlık ile bağlantılı. Bu arada CBR250R SS motor değildir, kendini yırtsa da 400 cc Dominar'la kalkışta yarışamaz, yani sürücü faktörü falan yok. Kim sürerse sürsün kalkışta Dominar her zaman CBR250R'ı geçecektir, artçılı ve yokuş yukarı gerçek bir sürüşte ise fark atacaktır. Son sürat kaçtır kaç değildir onlara hiç girmiyorum. Vites oranlarını öyle bir ayarlamışlar ki motor ancak 167 yapabiliyor ki kullanım amacına bakılırsa bana göre gayet normal bir hız. Belki daha spor bir kullanım düşünülseydi bunu da farklı yaparlardı. Son hıza etki eden faktörleri ben bu forumda defalarca yazdım (ağırlık farkı bunlardan biri değildir veya etkisi %5'i geçmez) ama insanların kafasında çok farklı şeyler olduğundan beklentiler de çok yüksek oluyor. SS kasa motor ile naked'ın son sürat karşılaştırması olmaz çünkü bir kere aerodimamik olarak çok farklılar. Son hıza en çok etki eden şeyler motor gücü ve budur. Son olarak da SS kasa sürmek isteyen adamın zaten bununla işi olmaz, bunun rakibi kağıt üzerinde Duke 390'dır, MT-25'tir, Inazuma'dır.
En son basit bir hesapla bitireyim: Aynı ağırlıkta olan 28 BG standart bir CBR 250 R ile 35 BG'lik 400 cc bir CBR arasındaki son sürat farkı teorik olarak sadece 1.077 kat olabilir (yüzde 7,7). Yani birisi 100 yapıyorsa diğeri 107,7 yapabilir. Birisi 170 yapıyorsa diğeri sadece 183 yapabilir. Gerçekte ise Dominar ile CBR 250R arasında anormal bir aerodinamik etki farkı olduğundan (hava direnç katsayısı ve cüsse), son süratte Dominar'ın CBR250R'ı geçmesi zaten imkansızdır ama 35 Nm torkuyla o ağırlık farkına rağmen kalkışta havada karada rahat geçecektir.
Alınır mı alınmaz mı sorusunun cevabı deneme sürüşünde motorun ne kadar sizi etkilediğine bağlı olarak değişecektir.
O performans noktasında şöyle bir durum var üstad, zaten cbr 250 dominiarı geçer diyen hata eder. Arada muazzam (neredeyse %50) bir güç farkı var. Ama mt25 muhtemelen dominiar ile gayet tutarlı kapışabilecek bir performans sergileyecektir. R25 kullandım, CBR'ye göre oldukça daha seri gidiyor. Burada esas nokta şu; söylenen fiyata (ne kadar tutacak o tahmin bilemiyorum) mt25 ile hemen hemen aynı performansı sağlayabilecek bir motor, hemde üst vergi dilimden. Dahası cbr asla tam bir ss olmadığı için, rüzgar direnç katsayısı konusunda 600rr gibi çok düşük bir oranda değil.
Temel nokta şu; 200NS çıktığında fiyato CBF150'ye ve YBR125'e çok yakındı, performans olarak ise onlara göre oldukça başarılı bir motordu. Satışlar patladı haliyle. Aradaki performans farkı aradaki kalite farkının gözardı edilmesini sağladı. Arkadaşın YBR'sini kullandım, kendim 200NS aldım, 6 ay kadar kullandım, arada çok deli performans farkı var. Dahası yakın tutarlara alınabilecek bu motorların biri naked iken diğer ikisi bildiğimiz commuter. Yani her zaman dediğim gibi, 200ns belli problemleri olan bir f/p canavarıydı. Şimdi esas mevzuya bakacak olursak, bu fiyatlarla, MT25'den göze gelecek bir performans farkı yokken, muhtemelen MT25'den 2 bin tl de pahalıya satılırsa, dominiar f/p canavarı olmaz. Bu da ölü doğmuş bir motor olacağı anlamına gelir bizim ülkemiz için.
Bunu şöyle örnekleyeyim, CF moto 650 cc motor getirdi, ona istenen paraya neredeyse MT07 alınıyor. Haliyle, gelen motorlar vitrinlerde kaldı. MT07'in performansına herhangi bir artı sunmuyorsa, fiyatları arasında belirgin fark yoksa, yani CF moto f/p ürünü getirmemişse sırf 3 bin lira ucuz diye kimse gidip CF moto almaz. Ben iyi hatırlıyorum, bir ara NC700X' o kadar yakındı ki CF'nin 650 cc olanının fiyatı, sadece gülmüştüm.
Farklı bir cc de, yeni bir modelin gelmesi güzel, belki bu diğer markaların da bu cc lerde yeni makinalar çıkarmasına önayak olur.
Fakat, tartışmalarda dikkatimi çeken, en çok top speed üzerinden değerlendirme yapılmış. Ya çıplak bir motorla 170-180 yapıp ne yapacaksın kardeşim be. Öyle bir sıkıntın var ise niye naked alıyorsun? Her farklı segmentteki motorun birbirinden ayrı üstün artıları vardır. Misal Africa Tween , 600 rr dan daha pahalı, peki iki motorun top speedini kıyaslayabilir miyiz, alınmasın mı Africa Tween.
Karşılaştırma videolarına da hiç inanmadım, daha piyasaya sürülmemiş bir motoru kim karşılaştır, tabiki markanın kendi elemanları, ya da onlardan nemalanan Saffet Abi profilinde insanlar.
Sonuç olarak Bajaj ülkemizde sırf f/p ile ekmek yedi, hala bir Çin liden çok çok iyi diyebileceğimiz pek bir yanı yok, fiyatı pulsar lar gibi iyi ayarlanmazsa yazık olur, sırf cc rakamıyla kendini tetmin eden kişilerin altında görürüz.
Top speed muhabbetlerine ben de bu açıdan yaklaşıyorum. Naked motorda top speed bir seçme kriteri olmamalıdır. Performans ise sadece sayılarla ve ölçümlerle tartışılmamalı. MT-25 belki bundan daha çabuk hızlanacaktır (ki ben yan yana yarıştıklarını görmeden inanmam) ancak bir yanda 10000 devirde 23 Nm tork veren bir motor varken diğer yanda 6500 devirde 35 Nm veren bir motor var. Kullanım esnasında siz alt devirlerden yukarı doğru giderken MT-25'te adam gibi torku çok yukarılarda alacaksınız. Limitlerde yapılan bir kullanımda belki MT-25 bundan daha performanslıdır ama bir motosikleti şehir kullanımında ne kadar süreyle limitlerinde kullanıyorsunuz ? Sürekli ikinci viteste 8- 10 bin devirde dolaşmayı seviyorsanız MT-25 güzel gidecektir. Sakin kullanan, erken vites değiştiren, düşük devir seven bir kullanıcı Dominar'da çok daha mutlu olacaktır. Artçı aldığında artçı etkisini belki hissetmeyecektir bile. Zaten tek silindir ve çift silindirin motor karakteristikleri çok farklıdır. Aynı hacimde bile tek silindirli daha çok tork veriyormuş zannederler, halbuki tek fark birinin torkunun daha düşük devirde gelmesidir. Tek silindirlilerin torku yüksek olur efsanesinin altında bu yatıyor. Burada ise bir de asıl torka etki eden şey olan hacim farkı da var. Dolayısıyla NS200 ile CBF150 arasındaki farkı aynen bununla NS200 arasında da göreceksiniz. Rakamlarda değil belki ama kullanım hissi olarak çok büyük fark olacaktır. Ha bunun için 10000 TL fazla vermeye değer mi orasını bilemem.
NK650 konusuna katılıyorum, o motor o fiyatta kalırsa bence müthiş olur.
Şu an itibariyle fiyat belli olmuştur.
Fuardaki arkadaşlar dominar 400 ün
Fiyatini yazabilirlermi
Bajaj Türkiye facebook'da canlı yayında. 18500 gibi bir fiyat gördüm orada ama çok emin olamadım.
Duke 200 - 15.000
Duke 250 ABS - 17.000
Duke 390 ABS - 21.500
RS'in bile ABS unite fiyatinin 1500 TL uzerinde oldugu dusunulurse duke 200 ABS'li olsaydi 16.500 - 17.000 TL arasi satilmasi gerekirdi. 21.500 - 16.500 = 5000 TL. 5000 TL, 16.500 TL'nin %30'u yapar.
NS 200 - 8500 TL
ABS'li olsaydi 10.000 TL olurdu desek. Duke 200 ABS - Duke 390 ABS arasindaki gibi %30 fiyat farki eklersek Dominar'in hak ettigi rakam 13.000 TL'dir. Ayrica Honda CBR 250R'in 15.800 TL'den satildigini dusunursek Dominar lansman fiyati olarak 14.990'dan giris yapacak diyorum.
bu motorun fiyatını bakmadan diyim 17 bin tl ile 19 bin tl arası kesin.. ne 17 den az olur ne 19 dan fazla..
bunun firmalarlada bir ilgisi yok biz çokpahalı oha moha desekde devletin koyduğu ötvler kdv ler neticesinde bu fiyatlara geliyor.. özellikle 250cc üstü vergide zaten uçuyor..
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (1 üye ve 7 misafir)