Değerli arkadaşlar;
Bazı açıklamaları gerçekten hayretle izliyorum. Ama biz geçmişten gelen tecrübe ile biliyoruz ki ilgi duyulan her modelin fiyatları üzerinde bu tür yorumlar olacaktır.
Biz sunmuş olduğumuz fiyatın lansman fiyatı olduğunu ifade ettik. Öyle devam ediyor. Bu sene çok farklı bir yıl. Euro4 ve euro3 modellerin beraber satıldığı, 2016 yılına göre döviz kurunda net % 20 değişim yaşandığı, dolayısı ile maliyetlerde de bu şekilde bir artışın kaçınılmaz olduğu farklı bir yıl. Satın alma paritesinde de aynı şekilde bir artış yaşanmadığı için nispeten olduğu sıkıntıların olmasını beklediğimiz bir yıl. Arkadaşlarımızın serzenişlerinin de esas sebebi zaten bu.
Daha önce de ifade ettim. Hep de sizlere şeffaf oldum. Hatta bazı ticari sırları dahi olması gereken ölçüde sizlerle paylaştım, paylaşıyorum. Çünkü hepimiz aynı gemideyiz. Sektör de kar marjları yüksek olan bir sektör kesinlikle değil. Önce bunun bilinmesi gerekir.
Bu modelin üzerindeki ötv yükü % 37 değil de % 8 olsa parekende tavsiye edilen fiyat 14.500 tl seviyelerine kadar gelebiliyor. İşte bizim çok çalıştığımız fiyatın gerçek durumu bu. Hatta bunu belirtmiştim. Şu anda bayi karı da net % 8 civarında. Bunun üzerinden oynama bayiler yapabilir. Ama Euro 4 ürünlerin fiyatları tüm markalarda yavaş yavaş geliyor. Fiyatlara dikkatinizi çekerim. 2018 yılında bu fiyatların ne kadar uygun olduğunu ömrümüz var ise hep beraber yaşayacağız. Şu anda bu fiyatlar ciddi bir fırsattır.
Ayrıca bu modelimiz 45 nci gününde yani dün 123 ncü parekende satışına ulaştı. Aşağıda 2016 yılının tüm vitesli grup modellerin satışı var. Kıyaslama buna göre yapılsın ve oldukça iyi bir grafik yakalandığını söyleyebilirim.
Vaat ettiklerimizi tüketicilerimiz yazıyor. Bizim için önemli olan budur. Mükemmel güç ve tork uyumu, konfor, ekonomi, güvenlik, uzun yıllar devam edecek sağlamlık ve dayanıklılık. İki gün önce İstanbul-Antalya yolculuğunu yapan Kemal diner arkadaşımızın yorumundan aldığım bilgiler yakıt sarfiyatı PULSAR NS 200 ile 120-140 km seviyesinde hemen hemen aynı. 100 km de 3,5 lt seviyesinde.
Açık söylemem gerekirse bazı arkadaşlarımızdan gelen en büyük eleştiri niçin devir kesici erken devreye giriyor? (9500 devir civarı ve 160 km civarı hız). Gene bu konuda da açık olayım. Bu motorun karakteri farklı. 160 km hız az mıdır, yeterli midir, tercihe bağlı. Ama bu konu da sadece bir yazılım meselesi. Zamanla belki de devir kesici 10.000 devirde devreye girecek şekilde bir yazılım kullanılabilirse hız da otomatik olarak 180 km olabilir. Son derece de basit ve mümkün.
Ama biz sabırlıyız. Özellikle ürüne yönelik kullanıcı yorumları dikkatle izliyorum. Bu modelimiz bu cc aralığında taşıdığı özellikler de göz önüne alındığında çok önemli bir boşluğu PULSAR NS 200 modelinde olduğu gibi uzun yıllar dolduracak kanaatindeyim.
Saygılarımla…
https://i.hizliresim.com/Mvk3W1.png