Bende değişik bi açıdan bakayım fiyatlara... Sonuçta Para=hizmat/mal. Ve ortaya çıkan bir tablo
Geçen yıl 1400 adet R25, 1100 pulsar 200 ns, 700 cbr 250 satılmış. şimdi bunları 12 ye bölelim ve bu bölünenin en çok motor satılan nisan mayıs haziran ayları için 2 ye ve daha fazlasına çarpalım.
verielen 36 adet satış mayıs ayı bitimi için 45 olsun ki o kadar beklenen fiyatı ve teslim tarihi yılan hikayesine dönen bir motor için ilk geleni almak isteyen bajajclar muhtemelen sırada, yani sabrı tükenmek üzere...
200 ns in 12 ye böl satışarın çoğu bu aylarda yapıldığı için 2 ye 2.5 katına çarp 300 küsür adet çıkar.
CBR250 ye uygula 200 adete yakın çıkar.
R25 400 çıkar filan
Dominar ise 50 yi şuan zorlayamıyor. Yani para/hizmet ilişkisinde veya vatandaşın alım gücünde, alım eğiliminde ciddi sıkıntılar var.
Vatandaşta, sektörde sıkıntıda bence bu açık. Bu yıl Yamaha R25 ve MT-07 seriside geçen yılkı satışların 3 te 2 sini göremeyecek. belki yarıda kalacak çünkü 2. elde belli bir birikmede var, genel tercih oluşan şartlardan zorunluluktan bu yöne kayacak.
Başlangıç seviyesinde motor bakanlarda 12.000 tl ye cbr 125 11.300 ye 200 ns fiyatlandırması şokunu bu yıl atlatamayacak. Daha 1 - 1.5 yıl önce 8000-9000 bin arası sıfırı alıp kulanıyordu bu millet.
aşağı bir link verecektim vazgeçtim ama hani şu yeni yayınlanan kredi ile nasıl popüler bi 250cc motora sahip olurum ve aylık masrafım ne olur videosu yaptıya biri, dövizde meydana gelen olumsuzlukların anında eksiksiz yansıtılmasının, alıcıyı soktuğu duruma bi güzel örnek.
Çözüm odaklı düşünen firmalar bence bu dönemlerde birkaç adım öne çıkacak.
Söz bajajdan dışarı diyelim çünkü döviz artarken indirim yapıp ve bunu sürdürüp çok kişiyi motor sahibi yaptılar bu yadsınamaz. Yansıt döviz artışını, çevir tl ye, artınca çıkar, inince indirme, alan alsın mantığı bu yıl ters tepecek. Çözüm çift taraflı olur çünkü...