Duke 200 ABS'den duke 390'a gecerken ayni vergi orani farki var o nedenle hesaba otv de dahil
Duke 200 ABS'den duke 390'a gecerken ayni vergi orani farki var o nedenle hesaba otv de dahil
Bu hesap mantık olarak doğru fakat Duke 390 ile Duke 200 arasında motor bloğu hariç pek fark yokken Dominar ile Pulsar'ın Bajaj olmaları dışında alakaları yok. Ayrıca 2017 Duke 390 fiyatları böyle olmayacaktır.
18.500 mü? Zor arkadaş, o paraya motor alacaksın, saçma sapan servislerle muhattap olacaksın. Gerçekten zor.
Duke 390 konusu farklı, fiyat anlamında makul göründü bir an gözüme, ama motor çok ufak. Eh biz küçük insanlardan oluşan bir millet değiliz. Arkadaşın deyimiyle "Biz japonyaya çine falan gitsek sokakları pandalar basmış derler" Haliyle ebatsal olarak benden daha ufak bir arkadaşın altında bile "cücük" gibi kalan duke serisi fiyatı makul olsa hatta 390 duke dominiar ile aynı fiyata da satılsa herkese hitap etmez.
Bu başlığa okudum her yorumu baştan beridir takip ediyordum.Bir kaç yorum dışında yazmadım gereksiz kalabalık etmek yerine okumayı tercih ettim.
Fiyat 18,500-tl ise nah satar.İkinci eli asla oluşmaz.İkinci eli olmayan motorunda piyasası olmaz.Piyasası olmayan motorda vitrinde alıcı bekler durur.Yalan yok almayı düşünüyordum.Pulsarı satıp bunu alacaktım.Eğer ilgilenmesem aylarca neden bu başlığı hergün yeni mesajlar varmı diye kontrol edeyim.Tam bir hayal kırıklığı.Yorumumu abuk sabuk performans alıntıları ile yorumlayacaklar alıntılamasınlar.Ne olduğunu az çok öğrendik.Fikrimiz belirdi.Test etsemde bu fiyata almam.Bu başlığı takip eden yetkililer varsa onlara sesleniyorum.Ürettiğin kawasaki değil bajaj dominar.Pulsarı çok satınca kendinizi kawasaki sanıp dominarıda çok satarız bir portföyümüz oluştu diyorsanız,burası türkiye adamı bir anda piyasadan silerler haberinde olmaz.Çok kızgınım çok.Ayıp yahu.
Umalım da döviz aşağı inerse bunun da fiyatı aşağı insin.
Kesin mi bu fiyat arkadaşlar, fuarda soran yok mu ?
TIGERSHARK fuarda sormuş fiyat söylememişler. 18500'e de yok öyle bir şey demişler.
Bu motosikletin fiyatı 16.000 TL dahi olsa 2. el piyasası oluşmaz / oluşamaz.. Yukarıda arkadaş çok doğru yazmış 2. el piyasası oluşmayan otomobil ve motosiklet satış yapamaz..
Şuanda Bajaj / CF Moto / Benelli gibi deneyimli izlenimi veren ancak 5.000 TL üzeri motosiklet piyasasını dğru düzgün analiz edemeyen distributorler bazı hesapları yanlış yapıyor.
Şöyle ki : Honda / kawasaki / Suzuki / Yamaha / Aprilia / Ducati / dediğin markanın bile bazı modellerinde 2. el tutunma sorunları var ki bunlar 50 yılın üzerinde markalar ve kaliteleri kesinlikle ispat edilmiş motosikletler..
Şimdi basit bir tüketici eğilimi analizi yaparsak 30 bin tl değerinde bir Japon ile karşısına koyacağınız 20 bin TL değerinde bir Hintli yada çinliyi tercih etme potansiyelinde %90 eğilimin Japon olduğunu görürsünüz. Neden 1) Marka güveni Neden2) Kaliteli algısı Neden 3 ( En büyük neden ) 2. eldeki min.satış değeri kaybıdır.
Yani Hintli ve Çinli yükcek cc motosikletlerde "bu mal kalitelidir" algısı henüz Türkiyede değil dünya genelinde oluşmamış durumda..
Reel örnek Türkiyede kimsenin çinli ve/ya Hintli otomobil satın almamalarıdir.
Türk müşteri profili Ne asyalıya benziyor nede tamamen avrupalıya ancak bir malı satın alırken 2. el ederini büyük ölçüde önemsiyorlar..
Burada psikolokij rakam 10 bin tL dir bence güncel olarak. Bajaj Pulsar 200 un satılmasına rağmen 200 rs in satılmamasının önemli nedenide budur bana göre. RS 200 o fiyatla Japon a rağmen tercih edilebilir seviyede değil. 10 bin ?? belki..
Dominar 400 veya Benelli 502 TRK yada CF 400 e gelince.. Hiç beklemeyin öyle fiyatları indiremezler. Lojistik maliyeti kurtarmaz. Çünkü bu motorlardan binlerce adet satamazlar mümkün değil..
Bakın hala motosiklet distributorleri aynı hatayı yapıyor. Diyorlarki kaliteli motora yönelme var İyi de kardeşim memleketti yıllardır Çin malı 3 bin TL lik motorlar satıldı. Halada satılıyor. Ortalama biraz yükseldi diye kaliteli motosiklete yönelme var demek çok iddialı. Üstelik yıllık 200 bin satışın çok çok küçük bölümü kaliteli !! Almanyada ise bu oran %70 in üzerinde düşünün aramızdaki motosiklet pazarı farkını..
Bu ülkenin pazarı 250 cc dir. Eğer motosiklet distributorleri büyümek istiyorlarsa trk502 yle dominar 400 lerle bu hiç olmaz.. Olmayacak..
250 cc touring naked ( inazuma kıvamında ) , sport naked , Enduro , Scooter sınıfında doğru fiyatlarla bu pazar büyür ve çıta atlar..
Japon amcalar 250 cc lik makineleri 10 bin tl seviyesinde satıyor olsalardı motosiklet sektörü bir aydınlanma ve cirosal anlamda patlama yaşıyor olabilirdi. Ancak ne Türkiye pazarını önemsiyorlar nede pazarı doğru yorumluyorlar..
Fuarda motoser sahibi ile uzun konuştuk, söylemedi ama 500 kapora bırakılıp fiyat açıklandığı zaman sana uyarsa ilk gelenlerden ayırıyorlarmış. mayıs gibi diyorlar.
Fiyatı hem kendileri belirleyemiyorlar 2-3 ay sonrasını hemde fuarda giderine göre şerbet vermek için piyasa yokluyorlar işin aslı.
Ben tipini beğendim ama kaliteli bulmadım. kalite 200 ns in aynısı
Arkadaşlar fiyat bu 18,500 TL tüm bajaj yetkilileri biliyor herkes ayak yapıyor. Fiyatın kullanıcıya kalın geldiğini bildikleri için alıştıra alıştıra söyleyecekler heralde. Çok ciddi olarak beklediğim bir motordu hatta Pulsarımı satmaya hazırlanıyordum ki bu rakamı duyunca hayallerim yıkıldı. En azından Duke 390 gibi 44 hp olsaydı yine bu rakama birazcık albenisi olurdu belki ama 400 cc 35 hp hemde bu rakama kusura bakmayın ama insanları enayi sanıyorlar. Bajaj Pulsarla nasıl patlama yaptıysa Bu motorla aynı şekil kendini bitirecek bakın görün. Bu rakamı duyunca ben direk hedefi esas oğlan baba Duke 390'na çevirdim. Rakamlar ortada tercih sizin bu motoru bu fiyatla alan çok büyük zarar eder.
Ben sordum Dominar için 19bin dediler-beni bi gülme tuttu...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------
2017 Duke 390 fuardaydi(led farlı)...24.400'ü fiyatı...Alet resmen ateş ediyor,bence fuarın fiyat/performans yıldızı. V-Strom 250 bile 24 olmuş,gsxr250 22,Bu durumda duke 390 favori fuar motosikletim oldu...
The Power of The Dreams.
Fuarda ileri bir tarihte teslim edilecek hiç bir motosiklet için fiyat açıklanmamıştı. Dominar için firma çalışanlarından orta yolu bulmak isteyeni "18-20 bin lira arası", bir diğeri de "benim fikrimi soruyorsanız 20 bin lira olur" dedi.
TRK gibi çok ilgi çeken motor içinse "Mayıs'ta gelecek, fiyatı o zaman açıklayacağız, sipariş üzerine getireceğiz" dediler. Tahminen göreceği ilgiye göre kazığın çapını ayarlamaya çalışıyorlar.
KTM 390 güzel ama o paraya çok temiz ABS'li MT-07 alınır. GSX250RA 21.950tl. Vstrom 250'nin fiyatı belli değil.
motor yakından bakınca güzel insan beğeniyor beni en çok mondial bucanner şaşırttı gidin kendiniz görün önce ki sattıkları dandik motorlar gibi durmuyor meret
Dominar i bugün fuar da gördüm alet bence cok güzeldi. Aşırı derece de hemde. Fiyat sordum orda çalışan biri 16-18 arası olur dedi. Zaten anladığım kadarıyla ilk testlerde o arkadaş da olacakmış yani yetkili birine benziyordu . Kartını verdi mart nisan gibi sürüş testleri başlar dedi.
Motor hafiften diavel i andırıyordu. Oturuş pozisyonu gidon uzaklığı depo üstü ekranı arka farı ve hatta jantların yanlari bile bildiğin diavel di. Bu da motora ayrı bir hava katıyor. Şahsen 16 17 arası gelirse bir adet sipariş edesim var. Ama performansının Duke 390 dan düşük olmasi da beni düşündürmüyor değil.
Ben şahsen Dominar i cok beğendim ama son hızı 160 ise üstüne de 18.500 den satışa çıkarsa ben şahsen kendi oyumu duke 390 2. El den yana kullanırım. Sonuçta bir yanda 180 yapan 44 beygir bir tork ve ilgi canavarı diğer yanda 35 beygir tork canavari. Ayrıca duke ciddi anlamda kendini daha çok belli eden bir motor.
Mürdüm diye renk seçeneği vardı Dominar için. Bildiğin motor ben aşırı lüksüm der gibi duruyordu. Siyah ve beyazi bir kenara mürdüm bir kenara.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)