Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5101

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nasıl sıfırlıyor?
    2017 yılında aldığım 2017model Dominar kullanıyorum, böyle bir sorun olmadı(Pulsar'da bolca yaşadım ama :D )
    Akünüzü sökün şarj edip tekrar deneyin, akünüzün kurulumu uygun şekilde yapılmamış olabilir. Sorun devam ediyorsa uygun fiyata vlm akü alın takın. Aküye bağlı alarm/gps takip sistemi varsa onlar da aküyü sömürebiliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5102
    hn33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2015
    Motosikleti
    Yamaha xj6 diversion
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2017 yılında aldığım 2017model Dominar kullanıyorum, böyle bir sorun olmadı(Pulsar'da bolca yaşadım ama :D )
    Akünüzü sökün şarj edip tekrar deneyin, akünüzün kurulumu uygun şekilde yapılmamış olabilir. Sorun devam ediyorsa uygun fiyata vlm akü alın takın. Aküye bağlı alarm/gps takip sistemi varsa onlar da aküyü sömürebiliyor.
    Yok hocam hiçbirşey takılı degilken yapıyor ama ilginç olan sadece trip sıfırlıyor saat ve genel km sayacı sıfırlamıyor

  3. #5103

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    arkadaşlar 4 bin devir altında gaz yememe oluyor ya hani yeni yazılım atarak bu sorunu çözen var mı ?
    Birde yazılımdan sonra max devir kaça düşüyor 8.500 e mi ?

  4. #5104

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Alıntı 4till4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 4 bin devir altında gaz yememe oluyor ya hani yeni yazılım atarak bu sorunu çözen var mı ?
    Birde yazılımdan sonra max devir kaça düşüyor 8.500 e mi ?
    Hocam ben birkaç defa yaşadım ama orada kaldı. Son dönemde hiç olmadı. Hatırladığım kadarıyla motor iyice ısınmadan yani çalıştıktan sonra ilk 5 dakika içinde ve çok yavaş hızda giderken oluyordu. Yüksek viteste düşük devirde giderken falan olmadı hiç.
    Bu nedenle servise falan götürmedim. Yazılım falan derken mevcut düzen de bozulmasın istedim.

  5. #5105
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı 4till4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 4 bin devir altında gaz yememe oluyor ya hani yeni yazılım atarak bu sorunu çözen var mı ?
    Birde yazılımdan sonra max devir kaça düşüyor 8.500 e mi ?
    Bende çok uzun zamandır olmuyor.Düşük devirlerde düşük hızda dahi.Yazılımda yükletmedim.

  6. #5106

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Ben de oluyor agalar yani mesela sabah ise giderken 1 defa aksam dönüşte 1 defa olmak üzere her marşta 1 kere yaşıyorum.Yani motor soğuk diyeceğim sıcak havada bikac dk çalıştıktan sonra çıkıyorum yola zaten.Ama anladığım kadarıyla 3.500 4.000 gibi hızlarda sabit gidip gazı açtığınızda oluyor bu ama 1 defa oluyor tekrsr etmiyor.Serviste yeni yazılımdan atmayı düşünüyorum ama devir kesici 9.000den 8.500 e dusuyor ve hep kesicide gitmesem de sıcak gelmedi şimdilik

  7. #5107

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Bugün muayeneyi yaptırdım. Çok kısa sürdü.
    Arka çanta demiri ve tabla üzerindeydi sadece çantayı takmamıştım, bu halde hiç kusur yazmadılar. Bu bilgiyi bırakayım buraya.

    Ama araba gibi değil işlemler; herşeyi sana yaptırıyorlar, motoru çevir, getir, döndür, şuraya çıkart, uzun kısa farı aç, vs vs.
    175tl parayı ne için alıyorlarsa artık.

    Hafif kusur olarak sadece kısa far ayarı bozuk yazmışlar. Sapma %99 yazıyordu, anlamını henüz bilmiyorum.
    Böylece rodaj bitmeden muayeneden geçmiş oldu motorum

  8. #5108
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün muayeneyi yaptırdım. Çok kısa sürdü.
    Arka çanta demiri ve tabla üzerindeydi sadece çantayı takmamıştım, bu halde hiç kusur yazmadılar. Bu bilgiyi bırakayım buraya.

    Ama araba gibi değil işlemler; herşeyi sana yaptırıyorlar, motoru çevir, getir, döndür, şuraya çıkart, uzun kısa farı aç, vs vs.
    175tl parayı ne için alıyorlarsa artık.

    Hafif kusur olarak sadece kısa far ayarı bozuk yazmışlar. Sapma %99 yazıyordu, anlamını henüz bilmiyorum.
    Böylece rodaj bitmeden muayeneden geçmiş oldu motorum
    Seninki eski kasamı?

    Geçen hafta zincir dişli değişimi için servise gittim.Yeni dominar nasıl dedim?Mükemmel dedi.Sadece 5 hp fark varmış birde üstten çift milmiş dedim.Servis kesinlikle eski kasa ile alakası yok tamamiyle yeni bir motor dedi.Amartisörlere varıncaya kadar garklı diyor.Sıfır titreme diyor.Tek silindir sıfır titreme ise mükemmelmiş.

    Yeni kullıcılarda biraz anlatsa deneyimlerini fena olmaz hani.Biz vaktinde ne var ne yok yazdık buraya ama yeni kasa sahipleri bilgileri kendilerine saklıyor heralde.

    Şuan yeni motor almadım.Fiyatlar şahlanınca bekliyorum.Eğer dedikleri gibiyse bu ug tükürdüğümü yalayabilirim 500f ile bunun arasındaki en büyük varklardan biri çif silindir olması.Dominarın avantajı ise yedekparçaya ulaşılabirlik hondadan daha iyi.Bu paralara tercih yapacak olsam honda derim.

    İndirim yokmu Ekrem bey.Sesiniz soluğunuz çıkmıyor.Nerdesiniz?

    5.Bajajı alacağım.Aslında bana kıyak yapmanız bile lazım.Nerde bulacaksınız benim gibi müşteriyi.Ben sizin yerinizde olsam benim gibi kullanıcılara özel indirim yapardım.Sizdende bekliyoruz böyle şeyler.

  9. #5109
    hn33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2015
    Motosikleti
    Yamaha xj6 diversion
    Yeni kasa dominar için şu an için tek sorun trip sıfırlaması iki üç güne bir tripler kendilerine sıfırlıyor yeni kasa dominar 400 ug çogunda var gibi görünüyor başka eksi yanı yok

  10. #5110
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seninki eski kasamı?

    Geçen hafta zincir dişli değişimi için servise gittim.Yeni dominar nasıl dedim?Mükemmel dedi.Sadece 5 hp fark varmış birde üstten çift milmiş dedim.Servis kesinlikle eski kasa ile alakası yok tamamiyle yeni bir motor dedi.Amartisörlere varıncaya kadar garklı diyor.Sıfır titreme diyor.Tek silindir sıfır titreme ise mükemmelmiş.

    Yeni kullıcılarda biraz anlatsa deneyimlerini fena olmaz hani.Biz vaktinde ne var ne yok yazdık buraya ama yeni kasa sahipleri bilgileri kendilerine saklıyor heralde.

    Şuan yeni motor almadım.Fiyatlar şahlanınca bekliyorum.Eğer dedikleri gibiyse bu ug tükürdüğümü yalayabilirim 500f ile bunun arasındaki en büyük varklardan biri çif silindir olması.Dominarın avantajı ise yedekparçaya ulaşılabirlik hondadan daha iyi.Bu paralara tercih yapacak olsam honda derim.

    İndirim yokmu Ekrem bey.Sesiniz soluğunuz çıkmıyor.Nerdesiniz?

    5.Bajajı alacağım.Aslında bana kıyak yapmanız bile lazım.Nerde bulacaksınız benim gibi müşteriyi.Ben sizin yerinizde olsam benim gibi kullanıcılara özel indirim yapardım.Sizdende bekliyoruz böyle şeyler.
    Titreşim konusunda hakikaten eskisinden eser yok sele biraz sert geldi bana ama size sıkıntı yapmıyor sadece sert olduğunu hissediyorsunuz hızlanması daha iyi egzoz sesi de güzel, 2020 Pulsar var akü de sıkıntı yok ama saat sıfırlıyor yapacak birşey yok böyle devam ediyoruz devre ile halledeceğim artık. Bekledikce böyle giderse motorun tekerleğini bile alamayacaksın haberin olsun.

  11. #5111
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Belki Ekrem amca bize indirim yapar diye ümidim var ama. Aç tavuk buğday ambarı misali olmasa bari.

    Kemal çok pahalı bilader. Deli paralar istiyorlar. Eşeklik ettim Anamurdaki 500f yi 39 bine almadım. Ne vuruyorum dizime gel bana sor.

    Baktım alamıyorum eldekine sahip çıkacam, yada hanımı kandırabilirsem 650f kolluyorum. Ekrem amca indirim yaparsa şayet başkasına bakmam dominar alır geçerim.

    Gözlediğim 500f ve 650f vardı şimdi dominarıda ekledim listeye. Birini alsamda şu ikilemden kurtulsam.

  12. #5112
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki Ekrem amca bize indirim yapar diye ümidim var ama. Aç tavuk buğday ambarı misali olmasa bari.

    Kemal çok pahalı bilader. Deli paralar istiyorlar. Eşeklik ettim Anamurdaki 500f yi 39 bine almadım. Ne vuruyorum dizime gel bana sor.

    Baktım alamıyorum eldekine sahip çıkacam, yada hanımı kandırabilirsem 650f kolluyorum. Ekrem amca indirim yaparsa şayet başkasına bakmam dominar alır geçerim.

    Gözlediğim 500f ve 650f vardı şimdi dominarıda ekledim listeye. Birini alsamda şu ikilemden kurtulsam.
    Bende yeni dominar almayı istiyordum ama fiyatı bana yüksek geldi bende bari Pulsar alayım dedim hem üstü param da cebimde kalmış oldu şimdilik böyle idare ediyoruz zaten tabakhaneye birşey yetiştirmiyorum ama insanın elinin altında torkun olduğunu bilmesi iyi olurdu yapacak birşey yok. Sen ondasın ben jx6 yı alamadım kafasızlığım yüzünden boşver alnımıza yazıldı ise elbet bir gün istediğimiz bir motor olur.

  13. #5113
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende yeni dominar almayı istiyordum ama fiyatı bana yüksek geldi bende bari Pulsar alayım dedim hem üstü param da cebimde kalmış oldu şimdilik böyle idare ediyoruz zaten tabakhaneye birşey yetiştirmiyorum ama insanın elinin altında torkun olduğunu bilmesi iyi olurdu yapacak birşey yok. Sen ondasın ben jx6 yı alamadım kafasızlığım yüzünden boşver alnımıza yazıldı ise elbet bir gün istediğimiz bir motor olur.
    Haklısın,nasipten ötesi yok Kemal.

  14. #5114

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Benimki eski kasa ama 1 yıl önce trafiğe çıkmış. Benden önceki sahibi de ben de işten güçten motora binemediğimizden daha 2000km dolmadı
    Eski kasa böyle titremese çok şahane motor ama idare ediyoruz. Ayrıca yeni kasa için söylenen sıfır titreşim söylemlerine de bence inanmayın arkadaşlar. Titreşimsiz hintli motor olmaz, hem de tek silindir.

    Mavellen, bu pazarlık konusu 2017 de yine vardı sanki

  15. #5115
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimki eski kasa ama 1 yıl önce trafiğe çıkmış. Benden önceki sahibi de ben de işten güçten motora binemediğimizden daha 2000km dolmadı
    Eski kasa böyle titremese çok şahane motor ama idare ediyoruz. Ayrıca yeni kasa için söylenen sıfır titreşim söylemlerine de bence inanmayın arkadaşlar. Titreşimsiz hintli motor olmaz, hem de tek silindir.

    Mavellen, bu pazarlık konusu 2017 de yine vardı sanki
    Ben 30 bini geçtim.Eğer bende kalırsa bu motor 100 bini deviririm rektefiye yapmadan.Günlük 150 km garantim var.Benim bu motorda titreşim diye bir sorunum yok.Yeni kasadaki titreşimi kullanmadan birşey diyemem.Youtube incelemerine pek itibar etmiyorum.En güzeli deneyip görmek.Bu motordaki ana sıkıntım selenin çok rahatsız edişi.Sele konforlu olsa fizana bile giderim bu motorla.Son gezideki totonum perişan hali bana bu motorla uzun yola stop dedirtti.

    2017 yılında baya baya uğraştık pazarlık için ama Ekrem bey nuh dedi peygamber demedi.Bayiye gittim bana faturayı gösterdi.Adam 17500 satsa ona 500 tl kar kalıyordu.Oda son fiyat 17500 demişti eski müşterisi olduğum için.Ben başka yerden istediğim fiyata bulmuştum.Ben eski kasayı evladiyelik saklamak istemiyorum.400 cc motor tecrübemi aşalı çok oldu.Ekrem bey zaten konuya mesaj yazmadı.Bende satar giderim.2017-2018 500f radarımda.ALLAH izin verirse bugün yarın alırım.Uygun düşerse 650f de kolluyorum.Takipteyim.Ekrem bey dominarı verirseki (şuan uzak bir ihtimal gibi görünüyor) hondanın yüzüne bile bakmam.Neticede dominar bildiğim tanıdığım ne yapar ne yapamaz çokca tecrübe ettiğim bir motor.Mülk ALLAHIN nasipte ne varsa ondan ötesi hikaye.

    Yalnız yeni dominarcılar hiç paylaşım yapmıyor.Bende bundan şikayetçiyim.Resim atsalar birşeyler karalasalar burası biraz şenlense pekde fena olmaz.Eski tayfa gidince burası çok sessizleşti.En son ozan vardı oda sattı mt07 aldı.Bir ben birde senle beraber arada sırada yazan birkaç eski kasa sahibi kaldı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------

    Dün motorda biraz değişiklik yapayım dedim.Sıkıldım aynı sürüşten.Neler yapabilirimki?Çok seçenek yok.
    Gidon yükseltmeyi sökeyim dedim.Söktüm.Geri takarken herdefasında birşeyi eksik taktım 3 kere sökmek zorunda kaldım.Son söküşümde gidon saplamalarının paslandığını farkettim.Hemen liqui molly zincir sipreyi ile tüm parçaları yağladım.O ara yanımda sadece zincir sipreyi vardı.

    Sol aynanın yüksek hızlarda döndüğünü biliyordum.Hazır elim değimişken onu söktüm.3 civatası var onlarıda söktüm.Civata yerlerine microsdan aldığım sıvı kuvvetli yapıştırıcıyı doldurdum.Biraz bekledim civataları yerine takıp sıktım.Kaya gibi oldu.Şuan elimde zor çeviriyorum.Yeni zincirlemi yağladım.Göstergeleri polishledim.

    Motoru çalıştırdım vitese attım stop etti.Debriyaj teli ayarsız oldu tabi.Yükseltmeyi sökünce oda gevşedi.Onuda ayarladım sonra düzene girdi.
    Bugün işe gelirken farkettimki benim vitesler kemikli geçmiyor.Aynı magirus münübüsün vitesleri gibi, çıt çıt geçiyor.Çok hoşuma gitti.3 sene kazık gibi kullanmışım.Bilsem enbaştan gidon yükseltmeyi takmazdım.Aslında gerekde yokmuş.Sökünce anladımki çokda değişen birşey olmamış.

    Kalyoncudan 3 adet yağ filitresi,debriyaj teli,vites çorabı ve bağzı bakım ekipmanları aldım.Çok sık yağ değişimi yaptığım için elimin altında bulunmasını istedim.Gelecek sefere petrolofisi yağını kullanacağım.Israrla tavsiye ettiler.Kullanıp göreyim.Şu aralar ayda birkere bakıma giriyorum.
    Bilinmez bunu beğendi.

  16. #5116

    Üyelik
    25 Mayıs 2020
    Şehir
    AYDIN-Karacasu-Nazilli
    Motosikleti
    Honda CRF RALLY
    Merhabalar,motosikletinin zincir, dişli seti değişim vakti geldi, oringli zincir ve orjinal boyutta dişli seti tavsiye edeceğiniz site var mı acaba? Zincir için did önermeyin lütfen bütçem o kadarına çıkamıyor maalesef

  17. #5117
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı emredoner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,motosikletinin zincir, dişli seti değişim vakti geldi, oringli zincir ve orjinal boyutta dişli seti tavsiye edeceğiniz site var mı acaba? Zincir için did önermeyin lütfen bütçem o kadarına çıkamıyor maalesef
    kalyoncu motor, bizim motor sayfalarına bir bakın, dinamik zincirde cz marka zincirde var internete yazın elbet çıkar.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  18. #5118

    Üyelik
    27 Nisan 2020
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Bajaj D400
    Herkes selam ;
    Yeni domicilerden yazan yok denmiş araya bir gireyim dedim 2017 model sıfır km olarak aldım. şuan 1000 km deyim rodajımı daha tamamlayamadım şuan 5.500 devirde kesiciye giriyor hala. ilk 500 km oldukça dikkatli kullandım tüm talimatlara uydum. 2.000e kadarda aynı şekilde devam edeceğim.
    maxem 45lt çanta, gp uzun tur camı (59cm) ve orta sehpa taktım. boyum uzum olduğu için ayna yükseltme aparatlarıda pahalı olduğundan tvs apache 150nin aynasını taktım. ancak sağ ayna ters pasoymuş bunu montajda öğrendim o nedenle eski somununu müsait bir zamanda geri takacağım. 1000 km tecrübelerime göre titreşim yok demek doğru olmaz hissedilir bir şekilde ayak pegleri özellikle artçım çok hissettiğini söyledi. kafada zırıltı var çözümü daha öncede yazılmış zaten ekran etrafına tek taraflı sünger montajı yapılıyor. ki bunu bizim yapmamıza bırakmalarına gerek yoktu. zincirimi düzenli olarak yağlamaya çalışıyorum. seleden yana çok sıkıntı yaşamadım çünkü en uzun yol olarak 90km falan kullandım. ancak ilerde yaşarmıyım bilemem.tork gerçekten başarılı. yakıt tankı kafamı karıştırdı. 14 lt yazıyor ancak dün 50 tl lik yakıt aldım (benzin işareti yanıp sönerken) tankın içinde yakıt seviyesi neredeyse en üstteydi. çizgi olarakta en üst çizgi hariç dolu gösteriyordu.viteslerin kemikli geçmesi güzel. hız veya tork için ön veya arka dişli değişimini gerekli görmedim taktir meselesi ama orjinalden şaşmamak lazım.
    eksi gördüklerim daha doğrusu keşke dediğim selenin bı tık daha geniş olması iyi olabilirdi. herkese selamlar kazasız güzel sürüşler dilerim.
    mavellen bunu beğendi.

  19. #5119

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı emre_t adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes selam ;
    ....14 lt yazıyor ancak dün 50 tl lik yakıt aldım (benzin işareti yanıp sönerken) tankın içinde yakıt seviyesi neredeyse en üstteydi. çizgi olarakta en üst çizgi hariç dolu gösteriyordu.
    ...
    Benzini motor durana kadar bitirdiğinizde 12.3-12.5 lt kadar alıyor. Göstergedeki tüm çizgiler bittikten sonraki kullanım km'nize bağlı olarak 9lt-11,5lt arası alırsınız genelde. 14 lt almayı beklemeyin. daha bugün benzin dibine kadar bitmeye yakın 11.77 lt aldım (motor ani gazlamalarda hafif hafif gaz yememeye başladığında anlayın ki sakin kullanımda 5-10km'niz ya vardır ya yoktur tam benzin bitirmeye.

    Alıntı emre_t adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... orjinalden şaşmamak lazım.
    ...
    O orjinali de yapan senin benim gibi bir insan, çok büyütmeyin gözünüzde. Orjinal hali sadece seni, senin kullanım tarzını, kullandığın yolları vs düşünerek değil ; firmanın para kazanması amacıyla genel ortalama kullanıcılara göre belirliyorlar. Ha, o ortalama sana uyuyorsa ne güzel, ama "modifiye-özelleştirme " olayı sadece keyif için değil ihtiyaçlar için de yapılıyor. Ne yaptığınızı biliyorsanız, araştırıp öğrenip uyguluyorsanız kazanç sağayacaktır; ha bilmiyorsanız ya da araştırmadan olaya dalıyorsanız zarar ettirir/ettirebilir normal olarak, öyle bir durumda hiç bulaşmayın zaten.

    Bu motorun torku bana gereksiz fazla geldiği(her zaman tek kişi sürüyorum mesela) ve "ORJİNAL" 45T dişlide vites aralıkları çok kısa olduğu için 43T dişli ile rahatlattım motoru. Tork çok az(%4 civarı)düştü, bununla birlikte ihtiyaç halinde devir kesiciye girmeden ulaşılan max hız da arttı, vites aralıkları uzadı.

    Çoook önceki bir mesajımda da yazmıştım: "Bu motor piyasaya, sırf piyasada farklılaşmak için "power cruiser" denilerek çıktı, ve bunu da 45T dişli koyarak yaptılar". Ancak maksimum hız düşüklüğünden dolayı da zamanında iyi eleştiri de aldılar(200cc'lik ns200 155km/h iken 373cc'lik Dominar161km/s'de mi ne kesiciye giriyor orjinal dişlilerde). Velhasılı, ilk 10bin km 45T, sonrasında 2bin km 42T, ve beğenmeyip hemen sonrasında 24bin km'dir 43T kullanan biri olarak bu motorun asıl olması gereken dişlisi 43T'dir bana göre.

    Tabi zevkler, renkler, ihtiyaçlar vs vs meselesi...

  20. #5120
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Alıntı emre_t adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes selam ;
    Yeni domicilerden yazan yok denmiş araya bir gireyim dedim 2017 model sıfır km olarak aldım. şuan 1000 km deyim rodajımı daha tamamlayamadım şuan 5.500 devirde kesiciye giriyor hala. ilk 500 km oldukça dikkatli kullandım tüm talimatlara uydum. 2.000e kadarda aynı şekilde devam edeceğim.
    maxem 45lt çanta, gp uzun tur camı (59cm) ve orta sehpa taktım. boyum uzum olduğu için ayna yükseltme aparatlarıda pahalı olduğundan tvs apache 150nin aynasını taktım. ancak sağ ayna ters pasoymuş bunu montajda öğrendim o nedenle eski somununu müsait bir zamanda geri takacağım. 1000 km tecrübelerime göre titreşim yok demek doğru olmaz hissedilir bir şekilde ayak pegleri özellikle artçım çok hissettiğini söyledi. kafada zırıltı var çözümü daha öncede yazılmış zaten ekran etrafına tek taraflı sünger montajı yapılıyor. ki bunu bizim yapmamıza bırakmalarına gerek yoktu. zincirimi düzenli olarak yağlamaya çalışıyorum. seleden yana çok sıkıntı yaşamadım çünkü en uzun yol olarak 90km falan kullandım. ancak ilerde yaşarmıyım bilemem.tork gerçekten başarılı. yakıt tankı kafamı karıştırdı. 14 lt yazıyor ancak dün 50 tl lik yakıt aldım (benzin işareti yanıp sönerken) tankın içinde yakıt seviyesi neredeyse en üstteydi. çizgi olarakta en üst çizgi hariç dolu gösteriyordu.viteslerin kemikli geçmesi güzel. hız veya tork için ön veya arka dişli değişimini gerekli görmedim taktir meselesi ama orjinalden şaşmamak lazım.
    eksi gördüklerim daha doğrusu keşke dediğim selenin bı tık daha geniş olması iyi olabilirdi. herkese selamlar kazasız güzel sürüşler dilerim.
    Bende devamlı yakıtı 9-10 litre alabiliyorum.Tek dişe düşünce petrole gidiyorum.

    Yeni kasayı merak ediyorum.Kullananlardan bilgiler gelirse bir öngörümüz oluşur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzini motor durana kadar bitirdiğinizde 12.3-12.5 lt kadar alıyor. Göstergedeki tüm çizgiler bittikten sonraki kullanım km'nize bağlı olarak 9lt-11,5lt arası alırsınız genelde. 14 lt almayı beklemeyin. daha bugün benzin dibine kadar bitmeye yakın 11.77 lt aldım (motor ani gazlamalarda hafif hafif gaz yememeye başladığında anlayın ki sakin kullanımda 5-10km'niz ya vardır ya yoktur tam benzin bitirmeye.


    O orjinali de yapan senin benim gibi bir insan, çok büyütmeyin gözünüzde. Orjinal hali sadece seni, senin kullanım tarzını, kullandığın yolları vs düşünerek değil ; firmanın para kazanması amacıyla genel ortalama kullanıcılara göre belirliyorlar. Ha, o ortalama sana uyuyorsa ne güzel, ama "modifiye-özelleştirme " olayı sadece keyif için değil ihtiyaçlar için de yapılıyor.

    Bu motorun torku bana gereksiz fazla geldiği(her zaman tek kişi sürüyorum mesela) ve "ORJİNAL" 45T dişlide vites aralıkları çok kısa olduğu için 43T dişli ile rahatlattım motoru. Tork çok az(%4 civarı)düştü, bununla birlikte ihtiyaç halinde devir kesiciye girmeden ulaşılan max hız da arttı, vites aralıkları uzadı.

    Çoook önceki bir mesajımda da yazmıştım: "Bu motor piyasaya, sırf piyasada farklılaşmak için "power cruiser" denilerek çıktı, ve bunu da 45T dişli koyarak yaptılar". Ancak maksimum hız düşüklüğünden dolayı da zamanında iyi eleştiri de aldılar(200cc'lik ns200 155km/h iken 373cc'lik Dominar161km/s'de mi ne kesiciye giriyor orjinal dişlilerde). Velhasılı, ilk 10bin km 45T, sonrasında 2bin km 42T, ve beğenmeyip hemen sonrasında 24bin km'dir 43T kullanan biri olarak bu motorun asıl olması gereken dişlisi 43T'dir bana göre.

    Tabi zevkler, renkler, ihtiyaçlar vs vs meselesi...
    Orjinal dişli ile 145 falan görüyor.

    Ben uyabilecek bütün dişlileri denedim.Arkaya 40 bile taktım.Ön 16 arka 40 depoda 30 km fazla gidebiliyordum.Sıkıldım yeni dişliler almam lazımdı.Bu seferde ön 16 arka 42 aldım.Böyle güzel oldu gibi.Gelecek sefere hala satmassam arkayı 43 yapacağım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)