Benzini motor durana kadar bitirdiğinizde 12.3-12.5 lt kadar alıyor. Göstergedeki tüm çizgiler bittikten sonraki kullanım km'nize bağlı olarak 9lt-11,5lt arası alırsınız genelde. 14 lt almayı beklemeyin. daha bugün benzin dibine kadar bitmeye yakın 11.77 lt aldım (motor ani gazlamalarda hafif hafif gaz yememeye başladığında anlayın ki sakin kullanımda 5-10km'niz ya vardır ya yoktur tam benzin bitirmeye.
O orjinali de yapan senin benim gibi bir insan, çok büyütmeyin gözünüzde. Orjinal hali sadece seni, senin kullanım tarzını, kullandığın yolları vs düşünerek değil ; firmanın para kazanması amacıyla genel ortalama kullanıcılara göre belirliyorlar. Ha, o ortalama sana uyuyorsa ne güzel, ama "modifiye-özelleştirme " olayı sadece keyif için değil ihtiyaçlar için de yapılıyor.
Bu motorun torku bana gereksiz fazla geldiği(her zaman tek kişi sürüyorum mesela) ve "ORJİNAL" 45T dişlide vites aralıkları çok kısa olduğu için 43T dişli ile rahatlattım motoru. Tork çok az(%4 civarı)düştü, bununla birlikte ihtiyaç halinde devir kesiciye girmeden ulaşılan max hız da arttı, vites aralıkları uzadı.
Çoook önceki bir mesajımda da yazmıştım: "Bu motor piyasaya, sırf piyasada farklılaşmak için "power cruiser" denilerek çıktı, ve bunu da 45T dişli koyarak yaptılar". Ancak maksimum hız düşüklüğünden dolayı da zamanında iyi eleştiri de aldılar(200cc'lik ns200 155km/h iken 373cc'lik Dominar161km/s'de mi ne kesiciye giriyor orjinal dişlilerde). Velhasılı, ilk 10bin km 45T, sonrasında 2bin km 42T, ve beğenmeyip hemen sonrasında 24bin km'dir 43T kullanan biri olarak bu motorun asıl olması gereken dişlisi 43T'dir bana göre.
Tabi zevkler, renkler, ihtiyaçlar vs vs meselesi...