Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
09 Mayıs 2020, 12:11
#4901
y.selimbatu adlı üyeden alıntı
Pek dostlar diyelim bu motosikletle kuzey Avrupa turu yapıyoruz ve yolda bir arıza oldu, bu durumda bildiğim kadarıyla servisi yok ab bölgesinde, bunu deneyimleyen, bu sorunla başaçıkan çözümünü bilen var mı? Daha önce belirtmiştim ya bu ya nc750 x uzun süredir araştırıyorum.
Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.
Reklamlar
-
09 Mayıs 2020, 12:16
#4902
Mersin İl Temsilcisi
Scrambler adlı üyeden alıntı
Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.
En basit ve tanınan motorla yola çıkardım ben olsam.
Xt600 bunlardan biri mesela
-
09 Mayıs 2020, 21:24
#4903
y.selimbatu adlı üyeden alıntı
Pek dostlar diyelim bu motosikletle kuzey Avrupa turu yapıyoruz ve yolda bir arıza oldu, bu durumda bildiğim kadarıyla servisi yok ab bölgesinde, bunu deneyimleyen, bu sorunla başaçıkan çözümünü bilen var mı? Daha önce belirtmiştim ya bu ya nc750 x uzun süredir araştırıyorum.
Antalya dan bir çift dominar ile yurt dışına çıkmışlardı 17 veya 18 yılında belki burda da paylaşılmış olabilir.
-
09 Mayıs 2020, 21:37
#4904
Gideceğiniz ülkelerdeki servis ve yedek parça bulunabilirliği elinizden geldiğince araştırın. Mümkünse bir çok ülkede bayiisi servisi bulunan honda yamaha gibi motorları tercih ederseniz sorun çıkma halinde daha kolay çözüm bulabilrisiniz. Yanlış bilmiyorsan bajaj'ın halen avrupada bir bayiisi/servisi yok.
-
09 Mayıs 2020, 22:00
#4905
ben ülke dışına çıkmaya cesaret edemem şahsen ufak tefek şeyler özel servislerde halledilir belki ama parça gerekirse ne yapılır ulaştırılır belki bir şekilde diyelim o da binbir türlü eziyet
-
09 Mayıs 2020, 23:00
#4906
Şu salgın hikayesi biraz sakinlesin, bakalım gidilyor mu ;)
-
10 Mayıs 2020, 00:22
#4907
yürekçe adlı üyeden alıntı
En basit ve tanınan motorla yola çıkardım ben olsam.
Xt600 bunlardan biri mesela
Guney amerika turuna çikan bir çift vardi,
Ybr125 le cbf150 arasindan,
Ybr125 i tercih etmislerdi.
Meksikada,kolombiyada,brezilyada,ve diger ulkelerde.
Cbf150 parcasi mi kolay bulunur,yoksa ybr parcasi mi?
Cevabi yukarida.
-
10 Mayıs 2020, 01:06
#4908
Scrambler adlı üyeden alıntı
Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.
avupra'da satılmıyor diye tofaş ve lada ile yurtdışına çıkmayalım...
bajaj'ın avrupada olmaması üzücü, pulsar'ın supap kırması ise motoru sıkıştırınca yaşanan kronik bir sorun. tıpkı cbr250'nin krank sorunu gibi.
kuralkan ise gerekeni yapmış.
burada tartışmamız gereken konu, sadece avrupa seyahati ise her motorla çıkılabilir,
dünya turuna çıkılacak ise her ülkede parçası ve servisi olan motorla çıkmak daha doğru olur ybr gibi..
-
10 Mayıs 2020, 01:32
#4909
ulkerhan adlı üyeden alıntı
avupra'da satılmıyor diye tofaş ve lada ile yurtdışına çıkmayalım...
bajaj'ın avrupada olmaması üzücü, pulsar'ın supap kırması ise motoru sıkıştırınca yaşanan kronik bir sorun. tıpkı cbr250'nin krank sorunu gibi.
kuralkan ise gerekeni yapmış.
burada tartışmamız gereken konu, sadece avrupa seyahati ise her motorla çıkılabilir,
dünya turuna çıkılacak ise her ülkede parçası ve servisi olan motorla çıkmak daha doğru olur ybr gibi..
Guney amerikanin bazi ulkelerinde bajaj var,
Brezilya,Arjantin,peru,venezuela,şili.
Avrupada da satiş ve servis olsa cidden iyi olurdu.
-
10 Mayıs 2020, 06:36
#4910
Samimi cevaplar için çok teşekkürler.
Ben olaya birazda şu pencereden bakıyorum, dominarın şu anki fiyatı oldukça yüksek, bir iki sene önce olsa,bu motoru alır yolda kalırsamda kalırım der bırakır gelirdim. Ama şimdi öyle değil,hani fiyata çıkmışken biraz daha kasıp nc ve müadili bir motor olmak durumu var.Küçük cc ile de o rotalar yapılır çok doğru,dominarlada yapılırve yüzde 95 sorun çıkmaz.Ancak ya çıkarsa ;)) ve uzun bir yola çıkarken tüm olasılıkları hesaplayarak çıkmak gerek diye düşünüyorum. Atıyorum Norveç' de bir çekici parasının bizim bütün maaş kadar olduğunu düşününce garanti dışı bir servisin fiyatını düşünemiyorum )
-
10 Mayıs 2020, 11:35
#4911
arkadaşlar gayette avrupaya çıkılır motor duk390 değilmi ? motor sıkıntısı her türlü çözülür duke 390 dominar ortak motoru paylaşıyor tıpkısının aynısı.herhangi bir ktm servisi turu kurtatır diye düşünüyorum.kaldıki dominar sağlam bir motor her türlü güvenilip yola çıkardım ben.gideceğiniz rotadaki ktm servislerini not alın yeter diye düşünüyorum
-
10 Mayıs 2020, 13:19
#4912
Tarzan Rıfkı’ya katılıyorum. Uzay mekiği mi bu, parçası bulunmasın. Motor parcası her türlü bulunur, ktm den husquarna dan. Grenajı - farı da bantlarsın gelince yaptırırsın. Daha öncelikli sorun euro nun biraz pahalı olması ;)geçen sene 6 küsürken bile bir çok şey pahalı gelmişti bana, 1,5 euro dan benzin almak gibi...
-
10 Mayıs 2020, 13:50
#4913
Mersin İl Temsilcisi
BOO_74 adlı üyeden alıntı
Tarzan Rıfkı’ya katılıyorum. Uzay mekiği mi bu, parçası bulunmasın. Motor parcası her türlü bulunur, ktm den husquarna dan. Grenajı - farı da bantlarsın gelince yaptırırsın. Daha öncelikli sorun euro nun biraz pahalı olması ;)geçen sene 6 küsürken bile bir çok şey pahalı gelmişti bana, 1,5 euro dan benzin almak gibi...
Ben, mahalle arası tamircisinin bile el atabileceği, ya da bir köyde traktör tamircisinin yapabikeceği basitlikte bir motor tercih ederdim.
Karbüratörlü ve elektronik olmayan..
-
10 Mayıs 2020, 14:36
#4914
Uzun soluklu bir motosiklet turuna çıktığınız zaman odaklanmanız gereken şey yoldan keyif almak, gezmek, görmek, eğlenmek, kamp yapmak vs dir bana göre. Şimdi çıktınız 15 günlük bir tura. 10. Gün bir sıkıntı olursa bütün auranız kaçar. O tur zehir olur. Ki dönmeniz lazım süre kısıtlı, işiniz gücünüz var sonuçta.
İlla sorun çıkacak diye bir şey yok. Ama çıkarsa servisle tamirle uğraşmak için bütün planınız bozulur. Ha bu durumu japon bir motorda da yaşayabilirsiniz. Ama daha kolay ve hızlı halledebilirsiniz, bu su götürmez bir gerçek. Sorunsuzluğu ve parça bulunabilirliği daha yüksek bir japon sizi daha az üzecektir. Sanmayın gidip ktm servisinde ucuza yırtacağınızı. Bir de biz kendi ustalarımıza kızıyoruz ama orada esnaflık falan yok. Onu da geçtim her birim masrafınızı 7-8 tl ile çarpacaksınız. Büyük bir sorunda yara açar.
Misal burda dominarım olsa avrupa turuna çıkacaksam satar crf alır öyle çıkarım. Değiştir yağı devam et. Sürpriz sorun çıkarması çok düşük bir ihtimal.
Dominar sorunlu demiyorum sağlam bir motor ama rüştünü yıllardır ispatlamış bir japondan daha sağlam değildir. Lütfen saptırmayalım. Benim burada bahsettiğim genel olarak kafa rahatlığından ibarettir.
Nitekim Deneme tahtası Erkin bile dünya turunu crf ile yapmayı planlıyordu ki kendisinin tecrübesi ortadadır.
Son olarak bu yaptığımız hesapların hepsi fakirliğimiz yüzündendir. Biz bilmiyor muyuz Africa Twin alıp vuralım kırbacı. Yok işte.
Kusura bakmayın uzun oldu,
Sevgiler.
-
10 Mayıs 2020, 15:13
#4915
sağlam zaten zincir atması dışında yolda bırakmadı hiç onuda kendim yaptım ama her ihtimali düşünmek lazım bence uzun bir yolda,bozulsada halledilir zaten ekrem beyde ilgilenir tahminim öyle bir durumda ama motorsuz bir süre beklemek zorunda kalabilirsiniz gurbet ellerde
-
10 Mayıs 2020, 18:30
#4916
evet servis ücreti olarak ucuza çıkma durumu yok.eğerki önemli bir şey ise hele hayatınız kararır.ama bu tüm motor markalar için geçerli.ktm servisi sizin her türlü işleminizi yapar halleder.ama kaça çıkarsınız onu işte allah bilir.ben pulsar ile gidip mahsur kalan birini hatırlıyorum.hiç bir parça vs bulamamıştı ona anca parça yollayıp dönebilmişti.
-
11 Mayıs 2020, 08:42
#4917
Benzin 1,5 €, su 1€, kahve 2,5-3€.
Sabah kahvaltı sandeviç +kahve 8 euro, 50 tl
Ayak üstü yedim 10+€ yani 77tl.
Motor hiç arıza çıkarmasa bile ucuz değil artık.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
12 Mayıs 2020, 18:01
#4918
selam tex 69 arka sele çantası almayı disunuyorum ama ölçüler uyarmi bilmiyorum kullanan varsa yazarsa sevinirim
-
12 Mayıs 2020, 18:45
#4919
Mersin İl Temsilcisi
Arkadaşlar,
Dominarın fabrika çıkışı yeşil antifiriz kullabılmış.
Kırnızı, yeşil renkleri var antifirizlerin.
Renkkerin anlamı ve kategorisi var mı?
Genel bir başlığı da hortlattım bu konuda..
Ben hep yağ soğutuculu motor kullandım.
Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum.
-
12 Mayıs 2020, 18:57
#4920
İnorganik Antifriz:
Genellikle açık parlak yeşil renktedir.
Fosfat (demir koruyucu) ve silikat (alüminyum koruyucu) içerir.
Demir motor bloku, alüminyum sirkülasyon pompası, silindir kapağı ve soğutma sıvısının geçtiği parçaların olduğu araçlarda korozyonu önler.
Ortalama ömrü 40.000-50.000 km, 2 yıldır.
Organik Antifriz:
Turuncu, pembe, koyu yeşil başta olmak üzere birçok farklı renkte olabilir.
2-EHA asit ve bazı organik asitler içerir.
Fosfat ve silikat içermediğinden inorganik antifriz kadar güçlü korozyon koruması sağlayamaz.
Motora geç nüfuz eder ama uzun süre koruma sağlar.
Ortalama ömrü 200.000 km, 5 yıldır.
Hibrit Organik Antifriz:
Organik ve inorganik antifrizlerin karışımıdır.
Sarı ve turuncu başta olmak üzere kırmızı ve pembe renkte de olabilir.
Nitritli Organik Antifriz:
Genellikle kırmızı ve koyu pembe renklidir.
Organik antifrize nitrit ve molibden gibi bileşenlerin eklenmesiyle üretilir.
Ömrü 1 milyon km’ye kadar çıkabilir.
Diğer antifrizlere göre daha pahalıdır.
Daha çok iş makinelerinde ve kısa sürede çok yol olan büyük araçlarda kullanılır.
Kırmızı Antifiriz Özellikleri
En çok kullanılan, en iyi antifriz olarak bilinen kırmızı antifrizin özellikleri:
· Daha düşük donma noktasına sahiptir.
· Kış mevsiminin sert geçtiği bölgelerde daha çok tercih edilir.
· Dizel motorlu ve LPG’li araçlar için özellikle tavsiye edilir.
Kırmızı Antifriz ile Mavi Antifriz Arasındaki Fark:
Japonya’da üretilen otomobillerde genellikle kırmızı renkte antifriz kullanılıyor. Avrupa ve Uzak Doğu menşeli otomobillerde genellikle mavi ya da kırmızı, Amerikan menşeli otomobillerde ise yeşil ya da turuncu antifriz tercih ediliyor. Mavi antifriz, klasik üretim teknolojili inhibitör eklenerek üretilmiş ve mavi renkle renklendirilmiş; kırmızı antifriz ise organik üretim teknolojili inhibitör eklenerek üretilmiş ve kırmızı renk ile renklendirilmiştir.
Organik inhibitör eklenerek üretilen kırmızı antifrizin mavi antifrize oranla üç kat daha uzun ömürlü olduğu bilinir. Fakat aracınızın markası, modeli ve üretim yılı da renk seçiminde etkilidir. Örneğin; daha etkili temizleme sağlayan kırmızı antifrizi yaşlı bir otomobile koyduğunuzda yerleşmiş kirleri güçlü bir şekilde atacak, radyatörde açılmalara ve delinmelere sebep olacaktır.
Kırmızı Antifriz ile Yeşil Antifriz Arasındaki Fark
Yeşil antifrizler genellikle inorganik inhibitör eklenerek üretiliyor ve yeşil renk ile renklendiriliyor. Bu yüzden kırmızı antifrizler yeşillerden daha güçlü bir etkiye sahiptir.
4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)