Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4901
    Scrambler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2019
    Motosikleti
    Honda CB250R '20 / Brixton BX125X '18
    Alıntı y.selimbatu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pek dostlar diyelim bu motosikletle kuzey Avrupa turu yapıyoruz ve yolda bir arıza oldu, bu durumda bildiğim kadarıyla servisi yok ab bölgesinde, bunu deneyimleyen, bu sorunla başaçıkan çözümünü bilen var mı? Daha önce belirtmiştim ya bu ya nc750 x uzun süredir araştırıyorum.
    Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4902
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Scrambler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.
    En basit ve tanınan motorla yola çıkardım ben olsam.
    Xt600 bunlardan biri mesela
    levend84 bunu beğendi.

  3. #4903
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı y.selimbatu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pek dostlar diyelim bu motosikletle kuzey Avrupa turu yapıyoruz ve yolda bir arıza oldu, bu durumda bildiğim kadarıyla servisi yok ab bölgesinde, bunu deneyimleyen, bu sorunla başaçıkan çözümünü bilen var mı? Daha önce belirtmiştim ya bu ya nc750 x uzun süredir araştırıyorum.
    Antalya dan bir çift dominar ile yurt dışına çıkmışlardı 17 veya 18 yılında belki burda da paylaşılmış olabilir.

  4. #4904

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Gideceğiniz ülkelerdeki servis ve yedek parça bulunabilirliği elinizden geldiğince araştırın. Mümkünse bir çok ülkede bayiisi servisi bulunan honda yamaha gibi motorları tercih ederseniz sorun çıkma halinde daha kolay çözüm bulabilrisiniz. Yanlış bilmiyorsan bajaj'ın halen avrupada bir bayiisi/servisi yok.

  5. #4905
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    ben ülke dışına çıkmaya cesaret edemem şahsen ufak tefek şeyler özel servislerde halledilir belki ama parça gerekirse ne yapılır ulaştırılır belki bir şekilde diyelim o da binbir türlü eziyet

  6. #4906
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Şu salgın hikayesi biraz sakinlesin, bakalım gidilyor mu ;)

  7. #4907

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En basit ve tanınan motorla yola çıkardım ben olsam.
    Xt600 bunlardan biri mesela
    Guney amerika turuna çikan bir çift vardi,

    Ybr125 le cbf150 arasindan,

    Ybr125 i tercih etmislerdi.

    Meksikada,kolombiyada,brezilyada,ve diger ulkelerde.

    Cbf150 parcasi mi kolay bulunur,yoksa ybr parcasi mi?

    Cevabi yukarida.

  8. #4908

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Scrambler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.
    avupra'da satılmıyor diye tofaş ve lada ile yurtdışına çıkmayalım...
    bajaj'ın avrupada olmaması üzücü, pulsar'ın supap kırması ise motoru sıkıştırınca yaşanan kronik bir sorun. tıpkı cbr250'nin krank sorunu gibi.
    kuralkan ise gerekeni yapmış.

    burada tartışmamız gereken konu, sadece avrupa seyahati ise her motorla çıkılabilir,
    dünya turuna çıkılacak ise her ülkede parçası ve servisi olan motorla çıkmak daha doğru olur ybr gibi..

  9. #4909

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    avupra'da satılmıyor diye tofaş ve lada ile yurtdışına çıkmayalım...
    bajaj'ın avrupada olmaması üzücü, pulsar'ın supap kırması ise motoru sıkıştırınca yaşanan kronik bir sorun. tıpkı cbr250'nin krank sorunu gibi.
    kuralkan ise gerekeni yapmış.

    burada tartışmamız gereken konu, sadece avrupa seyahati ise her motorla çıkılabilir,
    dünya turuna çıkılacak ise her ülkede parçası ve servisi olan motorla çıkmak daha doğru olur ybr gibi..
    Guney amerikanin bazi ulkelerinde bajaj var,

    Brezilya,Arjantin,peru,venezuela,şili.

    Avrupada da satiş ve servis olsa cidden iyi olurdu.

  10. #4910
    y.selimbatu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    Bigadiç
    Motosikleti
    Şun An Yok.
    Samimi cevaplar için çok teşekkürler.
    Ben olaya birazda şu pencereden bakıyorum, dominarın şu anki fiyatı oldukça yüksek, bir iki sene önce olsa,bu motoru alır yolda kalırsamda kalırım der bırakır gelirdim. Ama şimdi öyle değil,hani fiyata çıkmışken biraz daha kasıp nc ve müadili bir motor olmak durumu var.Küçük cc ile de o rotalar yapılır çok doğru,dominarlada yapılırve yüzde 95 sorun çıkmaz.Ancak ya çıkarsa ;)) ve uzun bir yola çıkarken tüm olasılıkları hesaplayarak çıkmak gerek diye düşünüyorum. Atıyorum Norveç' de bir çekici parasının bizim bütün maaş kadar olduğunu düşününce garanti dışı bir servisin fiyatını düşünemiyorum )

  11. #4911

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    arkadaşlar gayette avrupaya çıkılır motor duk390 değilmi ? motor sıkıntısı her türlü çözülür duke 390 dominar ortak motoru paylaşıyor tıpkısının aynısı.herhangi bir ktm servisi turu kurtatır diye düşünüyorum.kaldıki dominar sağlam bir motor her türlü güvenilip yola çıkardım ben.gideceğiniz rotadaki ktm servislerini not alın yeter diye düşünüyorum
    BOO_74 bunu beğendi.

  12. #4912
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Tarzan Rıfkı’ya katılıyorum. Uzay mekiği mi bu, parçası bulunmasın. Motor parcası her türlü bulunur, ktm den husquarna dan. Grenajı - farı da bantlarsın gelince yaptırırsın. Daha öncelikli sorun euro nun biraz pahalı olması ;)geçen sene 6 küsürken bile bir çok şey pahalı gelmişti bana, 1,5 euro dan benzin almak gibi...

  13. #4913
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı BOO_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tarzan Rıfkı’ya katılıyorum. Uzay mekiği mi bu, parçası bulunmasın. Motor parcası her türlü bulunur, ktm den husquarna dan. Grenajı - farı da bantlarsın gelince yaptırırsın. Daha öncelikli sorun euro nun biraz pahalı olması ;)geçen sene 6 küsürken bile bir çok şey pahalı gelmişti bana, 1,5 euro dan benzin almak gibi...
    Ben, mahalle arası tamircisinin bile el atabileceği, ya da bir köyde traktör tamircisinin yapabikeceği basitlikte bir motor tercih ederdim.
    Karbüratörlü ve elektronik olmayan..

  14. #4914
    Scrambler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2019
    Motosikleti
    Honda CB250R '20 / Brixton BX125X '18
    Uzun soluklu bir motosiklet turuna çıktığınız zaman odaklanmanız gereken şey yoldan keyif almak, gezmek, görmek, eğlenmek, kamp yapmak vs dir bana göre. Şimdi çıktınız 15 günlük bir tura. 10. Gün bir sıkıntı olursa bütün auranız kaçar. O tur zehir olur. Ki dönmeniz lazım süre kısıtlı, işiniz gücünüz var sonuçta.
    İlla sorun çıkacak diye bir şey yok. Ama çıkarsa servisle tamirle uğraşmak için bütün planınız bozulur. Ha bu durumu japon bir motorda da yaşayabilirsiniz. Ama daha kolay ve hızlı halledebilirsiniz, bu su götürmez bir gerçek. Sorunsuzluğu ve parça bulunabilirliği daha yüksek bir japon sizi daha az üzecektir. Sanmayın gidip ktm servisinde ucuza yırtacağınızı. Bir de biz kendi ustalarımıza kızıyoruz ama orada esnaflık falan yok. Onu da geçtim her birim masrafınızı 7-8 tl ile çarpacaksınız. Büyük bir sorunda yara açar.

    Misal burda dominarım olsa avrupa turuna çıkacaksam satar crf alır öyle çıkarım. Değiştir yağı devam et. Sürpriz sorun çıkarması çok düşük bir ihtimal.

    Dominar sorunlu demiyorum sağlam bir motor ama rüştünü yıllardır ispatlamış bir japondan daha sağlam değildir. Lütfen saptırmayalım. Benim burada bahsettiğim genel olarak kafa rahatlığından ibarettir.

    Nitekim Deneme tahtası Erkin bile dünya turunu crf ile yapmayı planlıyordu ki kendisinin tecrübesi ortadadır.

    Son olarak bu yaptığımız hesapların hepsi fakirliğimiz yüzündendir. Biz bilmiyor muyuz Africa Twin alıp vuralım kırbacı. Yok işte.

    Kusura bakmayın uzun oldu,

    Sevgiler.
    y.selimbatu bunu beğendi.

  15. #4915
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    sağlam zaten zincir atması dışında yolda bırakmadı hiç onuda kendim yaptım ama her ihtimali düşünmek lazım bence uzun bir yolda,bozulsada halledilir zaten ekrem beyde ilgilenir tahminim öyle bir durumda ama motorsuz bir süre beklemek zorunda kalabilirsiniz gurbet ellerde

  16. #4916

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    evet servis ücreti olarak ucuza çıkma durumu yok.eğerki önemli bir şey ise hele hayatınız kararır.ama bu tüm motor markalar için geçerli.ktm servisi sizin her türlü işleminizi yapar halleder.ama kaça çıkarsınız onu işte allah bilir.ben pulsar ile gidip mahsur kalan birini hatırlıyorum.hiç bir parça vs bulamamıştı ona anca parça yollayıp dönebilmişti.

  17. #4917
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Benzin 1,5 €, su 1€, kahve 2,5-3€.
    Sabah kahvaltı sandeviç +kahve 8 euro, 50 tl
    Ayak üstü yedim 10+€ yani 77tl.
    Motor hiç arıza çıkarmasa bile ucuz değil artık.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  18. #4918

    Üyelik
    20 Mart 2020
    selam tex 69 arka sele çantası almayı disunuyorum ama ölçüler uyarmi bilmiyorum kullanan varsa yazarsa sevinirim

  19. #4919
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Arkadaşlar,
    Dominarın fabrika çıkışı yeşil antifiriz kullabılmış.
    Kırnızı, yeşil renkleri var antifirizlerin.
    Renkkerin anlamı ve kategorisi var mı?
    Genel bir başlığı da hortlattım bu konuda..
    Ben hep yağ soğutuculu motor kullandım.
    Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum.

  20. #4920
    MR.BERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2019
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    DUCATI MULTISTRADA 950S
    İnorganik Antifriz:

    Genellikle açık parlak yeşil renktedir.
    Fosfat (demir koruyucu) ve silikat (alüminyum koruyucu) içerir.
    Demir motor bloku, alüminyum sirkülasyon pompası, silindir kapağı ve soğutma sıvısının geçtiği parçaların olduğu araçlarda korozyonu önler.
    Ortalama ömrü 40.000-50.000 km, 2 yıldır.

    Organik Antifriz:


    Turuncu, pembe, koyu yeşil başta olmak üzere birçok farklı renkte olabilir.
    2-EHA asit ve bazı organik asitler içerir.
    Fosfat ve silikat içermediğinden inorganik antifriz kadar güçlü korozyon koruması sağlayamaz.
    Motora geç nüfuz eder ama uzun süre koruma sağlar.
    Ortalama ömrü 200.000 km, 5 yıldır.

    Hibrit Organik Antifriz:


    Organik ve inorganik antifrizlerin karışımıdır.
    Sarı ve turuncu başta olmak üzere kırmızı ve pembe renkte de olabilir.

    Nitritli Organik Antifriz:


    Genellikle kırmızı ve koyu pembe renklidir.
    Organik antifrize nitrit ve molibden gibi bileşenlerin eklenmesiyle üretilir.
    Ömrü 1 milyon km’ye kadar çıkabilir.
    Diğer antifrizlere göre daha pahalıdır.
    Daha çok iş makinelerinde ve kısa sürede çok yol olan büyük araçlarda kullanılır.

    Kırmızı Antifiriz Özellikleri
    En çok kullanılan, en iyi antifriz olarak bilinen kırmızı antifrizin özellikleri:

    · Daha düşük donma noktasına sahiptir.
    · Kış mevsiminin sert geçtiği bölgelerde daha çok tercih edilir.
    · Dizel motorlu ve LPG’li araçlar için özellikle tavsiye edilir.

    Kırmızı Antifriz ile Mavi Antifriz Arasındaki Fark:

    Japonya’da üretilen otomobillerde genellikle kırmızı renkte antifriz kullanılıyor. Avrupa ve Uzak Doğu menşeli otomobillerde genellikle mavi ya da kırmızı, Amerikan menşeli otomobillerde ise yeşil ya da turuncu antifriz tercih ediliyor. Mavi antifriz, klasik üretim teknolojili inhibitör eklenerek üretilmiş ve mavi renkle renklendirilmiş; kırmızı antifriz ise organik üretim teknolojili inhibitör eklenerek üretilmiş ve kırmızı renk ile renklendirilmiştir.

    Organik inhibitör eklenerek üretilen kırmızı antifrizin mavi antifrize oranla üç kat daha uzun ömürlü olduğu bilinir. Fakat aracınızın markası, modeli ve üretim yılı da renk seçiminde etkilidir. Örneğin; daha etkili temizleme sağlayan kırmızı antifrizi yaşlı bir otomobile koyduğunuzda yerleşmiş kirleri güçlü bir şekilde atacak, radyatörde açılmalara ve delinmelere sebep olacaktır.

    Kırmızı Antifriz ile Yeşil Antifriz Arasındaki Fark

    Yeşil antifrizler genellikle inorganik inhibitör eklenerek üretiliyor ve yeşil renk ile renklendiriliyor. Bu yüzden kırmızı antifrizler yeşillerden daha güçlü bir etkiye sahiptir.
    4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 19 kullanıcı var. (0 üye ve 19 misafir)