Merhaba arkadaşlar,
Sıfır km olarak aldığım 2018 model Dominarım ile 6 ayda 10.500 km yaptım.
Ne yalan söyleyeyim, kendisini park halinde gördüğüm ve etrafında dolaşıp kabaca inceleyebildiğim güne kadar Dominar almak aklımda yoktu.
Motosiklet benim için temel ulaşım aracı olduğundan son 7 yıldır 250 cc Japon motoikletlerini tercih ettim ve 105.000 km civarındaki 250 cc tecrübemde hiç bir sorun yaşamadım.
Malumunuz 250 cc az yakar, bakımı görece ucuzdur ve otoyol kullanımları için gerekli gücü sağlar.
Dominarı görüp de 250 cc fiyatına vade farksız olarak 9 taksitle satıldığını öğrendiğimde gözü karartıp bu güzel Hintli'yi aldım.
Satın almadan önce yaptığım araştırmaya göre bazı kronik sorunlar ile karşılaşmam muhtemeldi...
Ön disk yamulduğundan garantiden değişti,
Çoğu kullanıcının sorun olarak gördüğü titreşim beni rahatsız etmedi açıkçası. 400 cc tek silindir motosikletin titreşimsiz olması mümkün değil...
7 yıllık 250 cc kullanımından sonra 400 cc'nin torku ve gücü gayet tatminkar
Orjinal lastikleri kış mevsimi haricinde fena değil gibi. Tabii ki sınırlarını zorlamadığınız sürece... Bir ay önce Anlas winter grip plus taktırdım. Çoookkkk keyifli oldu
Islak zemin fobisi geride kadı
Dominarın 8.500 devirde kesiciye giriyor olması yani 164 km/saat hızı geçememesi benim için bir sorun değil. Risk algısı çok yüksek olan biriyim, otoyolda bile nadiren 140'lara çıkarım.
Önemli olan 164 km/saat hıza hiç sürünmeden, nazlanmadan tak diye çıkıyor olması. Tek tek sayarak 180 yapacağına böylesi daha keyifli ve tatminkar bence.
Benim kullanım şeklim ile 100 km'de 3,4 ile 3,8 litre arasında yakıyor. Neredeyse 250 cc sarfiyatı kadar...
Fiyat/performans olarak beni mutlu etti açıkçası.
Tekeriniz düz bassın. Saygılar, selamlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
Zincir çok enteresan... 10.500 km oldu henüz ayar bile gerekmiyor
Aynalar yetersiz maalesef... Ayna genişletme aparatı taktım iyi oldu.
Aynalarda hatırı sayılır bir titreşim var ama dert etmiyorum açıkçası. Genişletme aparatları sayesinde görüş alanı iyi.
Teknik konulardan pek anlamıyor olmakla birlikte enjeksiyon sistemi hakkında bir eleştirim var. Japonlar gibi pürüzsüz çalışmıyor sanki...
Özellikle soğuk havalarda 3-4 dakika rölantide çalıştırıp ısıttığım halde akıcı bir sürüş için 4-5 dakikalık bir sürüş gerekiyor.
Belki de motorun ısınması uzun sürüyor...
Söylediğim gibi, teknik konulardan pek anlamıyorum.