Motoru satarken çok bir dert olmuyor ama alırken saç baş yolduruyor, bir halt edip sattım ama istediğim motoru da alamadım anlayacağınız saç baş yoluyorum şuan, hani giden geleni aratır derler ya aynen o hesaptayım, büyük ihtimal yaza kadar işimi görecek bir Pulsar alıp yazın duruma göre değerlendirme yapacağım, mecbur kalmadıkca hakikaten satmayın.
Aynı fikirdeyim. Dominarı alana kadar canım çıktı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------
Öncelikle üstüne eklenecek para hazır olmalı.
Bende satmadım.Yatırıyorum.Tek pişmanlığım kış başlarken lastik almak oldu.Yaza bekleye bekleye telef olacak ona içim yanıyor.Ucuzda değil lastikler.
Arkadaşlar!.. Lastikleri streç filmlere sarmayın. Dik ve ahşap bir yüzeye basacak şekilde şaklayın yeter. Lastiklerin hava almasına ve kendi kendine çürümesine sebep olacak şekillerde saklamayın.
Continental ne demiş bakalım:
https://www.continental-tyres.co.uk/.../storing-tyres
Uniroyal ne demiş:
https://www.uniroyal-tyres.com/car/t...to-store-tyres
Bunlar aramada ilk gelen iki firma.
Özet: Her ikisi de temizleyip kuruttuktan sonra mümkünse lastikleri en az hava kalacak şekilde paketleyin / poşetleyin diyorlar.
How to store tyres:
Find out if there is a tyre hotel near you
If not, find a cool, clean, dry environment to store them
Clean your tyres with a mild detergent and allow to air dry
Mark their original location on the tyre wall
Wrap each tyre in an opaque black bag
Store tyres with wheels horizontally
Store tyres without wheels vertically
Turn tyres regularly to prevent drying out.
Hava almayacak şekilde nerede diyor? Bence güneş almayacak şekilde die olayı özetlemişler.
Find a large, airtight plastic bag to fit each tyre. Try yard bags or leaf bags. Ensure the bag (and tyre) is free of moisture, then remove as much air as possible from the bag (use your vacuum cleaner!) and tape it shut. This airtight environment will reduce evaporation of oils from the rubber compounds. Specific tyre storage caddies or tyre totes are also available. They make transporting and storing tyres easier and help keep them grime and dust free. However, they aren’t air tight. If you want to use them, bag the tyres first as described above, then place them in your tyre tote.
Burada temiz bir şekilde taşınabileceğini için belirtilmiş. Bir üstünde ise çokta gerekli olmadığı aktarılmış. Bu da continental sitesinde.
Hiçbir lastikçide, lastikleri streç film ile sarıp kapsadıklarını görmedim. Genelde gruplayıp, dik bir şekilde , güneş almayacak pozisyonlarda koyup bırakıyorlar.
Ayrıca birçok kişide lastiği streçe sarıp beklettikten sonra, lastiğin sertleştiği sezenişini çok duydum.
Herkes kendi bildiğini yapar
Continental:
"...
Bag them up:
Find a large, airtight plastic bag to fit each tyre.
..."
Uniroyal:
"...Then wrap each tyre in an opaque black bag. You can buy tyre protection bags from motoring retailers or use black refuse bags. Try to extract as much air as possible before sealing them..."
Hiçbir lastikçide bunu görmemiş olmak onların doğru yaptığı manasına gelmez...
Olabildiğince havasını almak ile streçlemek aynı işlem midir? Bir hava sirkülasyonu gerekmez midir? Benim bildiğim. Ayrıca bunları sıkı sıkıya havasını alma gerekliliğinin; lastiğe şu veya bu şekilde zarar gelmesini önler die bir ibare dikkatimi çekmedi.
Alet takımındaki aletleri kullanmıyorsanız, çantaya geri dizin ve etrafta bırakmayın gibi bir metin olmuş gözümde.
siz lastiği bana verin ben takar kullanır yazın size geri teslim ederim hiç gerek yok lastiği saklamaya insanlık ölmedi ya.
Sağduyum kapalı saklamanın açık saklamaktan daha iyi olduğunu söylüyor. Yani üretici sitesinde öyle görmesem dahi yine onların dediği gibi saklardım. (Ama ben - fotoğraf hobim için - kimyasallarla epeyi uğraşmış bir insanım; herkes aynı değil...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------
Millet makine bile yapmış lastikleri filmle kaplamak için:
https://www.fhopepack.com/Tyre_packing_machine.html
Bende sıkı sıkıya sarılırsa o kimyasalların lastiğe zarar vereceğini düşünüyorum ama sen haklısın. Ben gene de doğal bozunma şeklinde eskisimesini daha mantıklı buluyorum kendimce. Zaten 1 sezonda lastik bitirdiğim için ikinci sezona nadir geçiyorum.
Fakat ben işin sadece derli toplu ve temiz saklama olduğunu düşünüyorum kendimce.
Buradaki olay hava almamasımı yoksa betona taşa temas etmememesimi, ben 2 sezon rahat çıkartırım herhalde Rosso2 ile fazla kullanmıyorum kışın zaten
Lastikleri, ağzı açık büyük bir çöp torbası içerisinde, karanlık ama nem ve rutubet olmayan depoda, tahta üzerine diklemesine koyuyorum.
Torbanın üzerinede gazete kağıdı örtüyorum.
1.5 - 2 ayda bir, poşetin içindeki lastiği çeviriyorum. (Yere temas eden yüzey değişsin diye)
Baymoto da detaylıca bakıldı herhangi bir sorun bulunamadı. Aküye bağladık olayı. Yani akü derken kutup başlarında oksitlenme vardı yüksek devirdeki titreşim etkisiyle anlık elektrik kesintisi oluyordur dedi usta. Dominarlar direk akü den beslenir dedi usta. wd-40 uygulandı ve kutup başlarini iyice sıktılar. Daha sonrasında deneme yaptım Bi sıkıntı yok
Geçen gün yolda giderken zincirim attı ilk defa ileri geri yaparak zinciri oturttum yerine sonra baktım zincir de bollaşma var onuda hallettim, o gün zinciri normalden fazla yağlamıştım çok yağlıydı sizce atamasında etkisi varımdır?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)