Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
29 Aralık 2016, 22:13
#381
inzell adlı üyeden alıntı
Sayfalardır videolardan yola çıkıp hız/süre konuşuyorsunuz da hanginiz ham videodan bu çıkarımı yapıyor?
x1.2 hızında bir videoyu fark edebilir misiniz? İvmenin düştüğü yerden kesilip hızlandırılan bölümlerin olmadığından nasıl emin olabilirsiniz? Elinizde ham video yoksa boşuna tartışmaya gerek yok, Youtube'daki tüm top speed videoları için geçerli!
Ha bir de benim Bajaj'ım %10 fazla gösterirdi, öyle bir durum daha var.
Kuralkan diğer motorlarında yaptığı gibi Dominar'ı da teste açar, en güzel öyle anlarsınız bu mevzuyu.
O derece bilinmezlik yok adamlar alıp kullanmış. şöyle adam akıllı binenler cbr250 den daha seri olduğunu net olarak söylüyor.
Ama şu var düşük devirli motor aynı NC700 ler gibi hızlanırken daha fazla vites istiyor. Örnek yamaha MT-25 120 km hıza çıkarken 3 vites kullanırken bu 4 vites kullanıyor. yarışırken veya kesintisiz hızlanırken bu fazladan vites değiştirme olayı dezavantaj yaratır.
Demem o ki 30 km hızda yan yana mt-25 ile roll yapılırsa hız 120 çıktığınızda hatta 150 km ye çıktığınızda geride kalma ihtimali büyük.
Yani bu motor yola sandığınız kadar performans yansıtmayacak. bunun torku fazla ise buna karşılık MT de daha hafif ve az vites değiştiriyor. Avantaj uçtu gitti
Burda benim aklıma japon mu hintli mi sorusu geliyor
Reklamlar
-
29 Aralık 2016, 23:11
#382
Yukarida bir arkadas Hindistandaki fiyatlandirmadan bahsetmis tebrik ederim, millet 10-11 bin TL bandinda olmasi gereken seyleri ki ikinci elde de oyle 18-19 bin TL verdikleri icin normal geliyor artik. Bu arada videoya dayali yorum mu olur falan diyorlar, her motor icin videolara dayali performans ve kaliteye yonelik yorum yapiliyor da, soz konusu "Dominar" olunca neden yorum yapilamiyor onu anlamadim? Bu motoru sizin veya bizim korunmaya ihtiyaci mi var? Suana kadar gorunen koy klavuz istemiyor...
"Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî
-
29 Aralık 2016, 23:43
#383
sheriff87 adlı üyeden alıntı
Başka bir başlıktaki fiyatla ilgili yorumum buyrun...Beyler satıcı şişirmeden burda müşteri olarak fiyat şişrmeyi ne de güzel başarıyoruz. Bajajın global resmi sitesinde hindistan satış fiyatları mevcut elinizin altında gogıl amca var açın bakın. Eyaletten eyalete fiyat değişiyor baktım en yüksek fiyata satılan eyalette ABSli dominar fiyat 157 bin rupi, oda dolar olarak tam 2300 yapıyor. Bu hindistandaki perakende satış fiyatı. Ordada nakliye, karlar, vergiler şunlar bunlar hepsi dahil. Max dolar kuruyla ettiği para 8300 TL. Hadi bu fiyata TRye nakliye artı vergileri ekleyin öyle hesaplayın. Nasıl beceriyosunuz o 17-18leri çıkarmayı çok merak edyorum. Burda yorum yapanlarada mı pay veriyorlar napıyorlar nedir yani bu şişik fiyatlar??
Bi hesaplasana lütfen
-
30 Aralık 2016, 01:26
#384
arkadaşlar kişi kendi isteği ile devir limitini kaldırabilir mi yada Yükseltebilir mi?
-
30 Aralık 2016, 08:20
#385
GP500-1st adlı üyeden alıntı
O derece bilinmezlik yok adamlar alıp kullanmış. şöyle adam akıllı binenler cbr250 den daha seri olduğunu net olarak söylüyor.
Ama şu var düşük devirli motor aynı NC700 ler gibi hızlanırken daha fazla vites istiyor. Örnek yamaha MT-25 120 km hıza çıkarken 3 vites kullanırken bu 4 vites kullanıyor. yarışırken veya kesintisiz hızlanırken bu fazladan vites değiştirme olayı dezavantaj yaratır.
Demem o ki 30 km hızda yan yana mt-25 ile roll yapılırsa hız 120 çıktığınızda hatta 150 km ye çıktığınızda geride kalma ihtimali büyük.
Yani bu motor yola sandığınız kadar performans yansıtmayacak. bunun torku fazla ise buna karşılık MT de daha hafif ve az vites değiştiriyor. Avantaj uçtu gitti
Burda benim aklıma japon mu hintli mi sorusu geliyor
Sürüş esnasında mesela 50 km sabit hızla (0-100 falan değil) 3. viteste giden bir MT-25'in ara hızlanmadaki tepkisi bu motorun çok altında olacaktır. Bu motor MT-25 kadar çok devir çeviremediğinden (bunun anlamı aslında o güçlü kadar olmadığından) hızlanırken zaman kaybediyor. MT-25 ise hızlanırken çok vites değiştirmiyor ancak buna karşılık Dominar da hızlandıktan sonra çok vites küçültmüyor. Bunlar tamamen farklı karakterde motorlar ve farklı sürüş zevklerine hitap ediyorlar. MT-25'i gücünün sınırlarında kullanan birisi artçısız sürüşte (kronomtre tutarsa) her zaman daha iyi performans alacaktır. Mesela ben sürsem MT-25'i vitesleri daha erken yükselteceğimden hiçbir performans alamam. O şekilde motor sürmem, ayrıca çok benzin yaktırmayı sevmem. Tabi kim sürerse sürsün Dominar her zaman daha güçlü çekiş hissi verecektir çünkü 35 Nm tork her durumda kendini hissettirir. Siz 0-100'ün kaç saniyede alındığını kafanızdan sayamazsınız ama o torku her zaman hissedersiniz. Artçılı ve yüklü bir sürüşte ise, bir de yokuş varsa MT-25 hiçbir şansı yok. O yüzden Dominar'la uzun yol yapmak çok daha keyifli olacaktır. Hayallerinde herkes otobanda 170 yapsa da gerçekte naked bir motorla 350 km bir yolu 120 - 130 gidersiniz. Bu motor da o süratlerde dağı tepeyi dümdüz, vites düşürmeden zorlanmadan geçer.
-
30 Aralık 2016, 08:33
#386
Ben anlamıyorum bizim insanları. Yazdığım yazının başına şahsi fikrim olduğunu söylüyorum. Benim beklentimin altında olduğunu söylediğim de o sadece benim için geçerli. Başkasının tam beklediği motor olabilir.
Performansı kötü dersem tartışmaya açıktır. Genel olarak herkes için söylemiş olurum. Ancak benim beklentimin altında dersem bu benim için geçerlidir.
Elin Hintlisinin yaptığı bir mala avukat olmaya gerek yok. Onlar gayet iyi savunuyor. Hatta yorumları bile siliyorlar.
ECU ile oynanarak yükseltilebilir ancak sonuçları kötü olabilir.
-
30 Aralık 2016, 09:55
#387
Motorun tek başına gücünün yükseltilmesi pek bir şey ifade etmez. Vites oranlarının da değişmesi gerekir ki o gücü verimli kullanabilsin. Torka zaten müdahale edilemez, neyse odur. Bu motorun asıl sorunu kilosu olduğundan performansını artırmak için yapılabilecek pek bir şey bulunmuyor. Motor 20 kg hafif olsaydı zaten Duke 390'a yakın gidecekti. Devir limitini kaldırabilemek için de o limitin neden koyulduğunu bilmek gerekiyor. O noktadan sonra motor bir şekilde zarar görecekse kaldırmamak en iyisi. Duke 390'da sanırım isteyen istediği gibi limit koyuyor (devir kesici). Bence Bajaj bu motorun limitini yazılımı güncelleyerek yükseltecektir çünkü 8500'de yanmasının hiçbir mantığı yok. Bu anormal düşük bir devir limit koymak için. Belki de biz yanlış yorumluyoruz, bu sadece vites yükseltme uyarısıdır, motor devrini devir kesici ile sınırlandırmışlardır. Kullanma kılavuzunda ne olduğu yazar.
-
30 Aralık 2016, 10:45
#388
Fren performansı 100'den 0'a 47 metre olarak belirtmişler. Bu fren mesafesinde bildiğiniz bir liste var mı ?
-
30 Aralık 2016, 14:38
#389
Şöyle bir liste buldum :
2011 BMW S1000RR: 129 ft = 39 m
2011 Ducati 1198: 141 ft = 42 m
2011 Honda CBR1000RR: 134 ft
2011 Suzuki GSXR-1000: 140 ft
2011 KTM RC8R: 135 ft
2011 Kawasaki ZX10R: 129 ft
2011 Yamaha R1: 137 ft
2011 Yamaha R6: 124 ft
2011 Honda CBR600RR: 126 ft
2011 Ducati 848 EVO: 127 ft
2011 Triumph 675R: 126 ft
2011 Suzuki GSXR-600: 122 ft
2015 Harley Street 750: 152 ft
2011 Harley StreetGlide: 129 ft
2011 Star Stratoliner: 142 ft
2011 Kawasaki Vulcan Vaquero: 144 ft
2013 BMW R1200-RTP: 144 ft
2013 Harley Electra Glide: 144 ft
2010 Star Raider S: 124 ft
2010 Harley Softail Rocker C: 125 ft
2010 Victory Vegas Jackpot: 129 ft
100 ft = 30,48 m
Dominar için de 154 ft yapıyor.
https://www.reddit.com/r/motorcycles...ing_distances/
-
30 Aralık 2016, 16:38
#390
Internette fren mesafelerini araştırırken denk geldim. Fren konusunda tüm araçların aslında vasat olduğunu fark ettim. Yada sonuçları ben beğenmedim
http://extrat.liikenneturva.fi/pysah...ttoripyora/en/
-
Lastiklere de çok iyi diyor vatandaş.
-
mrf lastiklerin iyi olcak yanı yok bendede var ama viraj falan kesinlikle güvenmiyorum lastik değil nylon neticede.motor aliyim almiyim bu motorun testini yapıcam.gerçekten izlerken içim daralıo sıkılıyor.heralde 2.vitestede 6.vitesdede aynı hızlanıyor cihaz.pulsardaki gibi 8000 den sonra delirmece yok sanırım.
-
şu vites oranları biraz daha geniş olsaymış tadından yenmez tam gezi motoru olurmuş.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Seko adlı üyeden alıntı
Sürüş esnasında mesela 50 km sabit hızla (0-100 falan değil) 3. viteste giden bir MT-25'in ara hızlanmadaki tepkisi bu motorun çok altında olacaktır. Bu motor MT-25 kadar çok devir çeviremediğinden (bunun anlamı aslında o güçlü kadar olmadığından) hızlanırken zaman kaybediyor. MT-25 ise hızlanırken çok vites değiştirmiyor ancak buna karşılık Dominar da hızlandıktan sonra çok vites küçültmüyor. Bunlar tamamen farklı karakterde motorlar ve farklı sürüş zevklerine hitap ediyorlar. MT-25'i gücünün sınırlarında kullanan birisi artçısız sürüşte (kronomtre tutarsa) her zaman daha iyi performans alacaktır. Mesela ben sürsem MT-25'i vitesleri daha erken yükselteceğimden hiçbir performans alamam. O şekilde motor sürmem, ayrıca çok benzin yaktırmayı sevmem. Tabi kim sürerse sürsün Dominar her zaman daha güçlü çekiş hissi verecektir çünkü 35 Nm tork her durumda kendini hissettirir. Siz 0-100'ün kaç saniyede alındığını kafanızdan sayamazsınız ama o torku her zaman hissedersiniz. Artçılı ve yüklü bir sürüşte ise, bir de yokuş varsa MT-25 hiçbir şansı yok. O yüzden Dominar'la uzun yol yapmak çok daha keyifli olacaktır. Hayallerinde herkes otobanda 170 yapsa da gerçekte naked bir motorla 350 km bir yolu 120 - 130 gidersiniz. Bu motor da o süratlerde dağı tepeyi dümdüz, vites düşürmeden zorlanmadan geçer.
Aynen katılıyorum.
Burda benim itirazım Bajajın bir japon motoru olmamasına. ilk aldığım 1-2 sene ne çıkar, stop edermi orası bırası gevşermi, 5 sene sonunda ne olur evlediyelik olurmu? senede 20 bin gezsen 80-90 binde ne durumda olur?. 200 ns i olup kafayı yiyen adamları bizzat gördüm. sorduklarım(samimi olarak) eh işte idareten bajajla devam sıkıntılar oluyor diyordu.
Bağcıyı dövmek değilde üzüm yemek isteyen adamların yüzünü bu motor güldürebilecekmi sorun burda. Bu motorun bence kendini ispatlaması için 1.5 yılı var.
Yukarıda cbr250 ile MT-25i karşılaştırmıyorsunuz. Japon ile hintliyi karşılaştırıyorsunuz Hintdistanda bile Honda ile Yamahaya saygı sevgi güven ayrı bir boyutta. Hatta onların kafa biraz daha net
-
Lastiklerin kalitesinden ben o kadar emin değilim. Sadece kuruda yetmez, ıslakta da bakmak lazım. Gerçi bir seviyeden sonra hiçbir firma 125 cc Çin motoru lastiği takmıyor motoruna. Lastikte de markaya çok takılmamak lazım, aynı markanın hem iyi hem de kötü modelleri var.
Motorun dayanıklılığını görmek için tabi ki zamana ihtiyaç var. Bu açıdan motorun Pulsar'a göre en büyük artısı titreşimi olacaktır. Pulsar'da bir noktadan sonra zırıltıya dönüşen titreşim yüzünden bazı noktalarda gevşeme ve ses problemleri ortaya çıkabilir. Bunda ise hem yorumlardan hem de tok sesinden çıkardığım kadarıyla önemli bir titreşim yok. Ayrıca motor Pulsar kadar devir çevirmeye de ihtiyaç duymuyor. Devir saatinin dibindeyken bile torku sayesinde rahat rahat 80'le gidiyor. Bu yüzden Pulsar'ın motoru gibi kendini yırtmıyor. Açıkçası Hintlilerin videolarını izlerken sinir oluyorum. Adamlar her 10 km hız artışında vites yükseltiyorlar ve gazı çevirmeye korkuyorlar. Yakıt tüketimi konusunda takıntılı olduklarından böyle yaptıklarını düşünüyorum.
-
Yeni Dominar 400 Facebook sayfası oluşturuldu..
https://www.facebook.com/groups/1774839082839064/
-
Url ekleyemedim
-
-
Fiyatla ilgili bi gelişme yok mu gençler ? Lobi yapın bişiler yapın ucuz çıksın.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
sheriff87 adlı üyeden alıntı
Fiyatla ilgili bi gelişme yok mu gençler ? Lobi yapın bişiler yapın ucuz çıksın.
maalesef fiyat konusu sır gibi bir durum fuarda açıklanacaktır.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)