Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
18 Ocak 2019, 01:03
#3801
merhaba arkadaşlar forumu bastan aşağı okuyamadığım için soruyorum ben daha önce hiç bir bajaj ürünü kullanmadım ama dominar 400 çok hoşuma gidiyor benim merak ettiğim ns200 lerde bazı kronik sıkıntılar sıkca dile getirilmişti dominarda da böyle sıkıntılar varmıdır özellikle kullanıcıları cevaplarsa sevinirim bu tür platformlarda ağzı olan konusuyor çunku bu konuda bilgili olanlar cevaplarsa sevinirim
Reklamlar
-
18 Ocak 2019, 09:37
#3802
yalnız kurt5 adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar forumu bastan aşağı okuyamadığım için soruyorum ben daha önce hiç bir bajaj ürünü kullanmadım ama dominar 400 çok hoşuma gidiyor benim merak ettiğim ns200 lerde bazı kronik sıkıntılar sıkca dile getirilmişti dominarda da böyle sıkıntılar varmıdır özellikle kullanıcıları cevaplarsa sevinirim bu tür platformlarda ağzı olan konusuyor çunku bu konuda bilgili olanlar cevaplarsa sevinirim
Kronik sayarsan,arada gaz kesme oluyor.Gaza açmış gidiyorsun gaz kesmiyor.Gazı açtığında tepki vermeme gibi bir durum oluyor anlık.Herzaman değil de çok nadir.Herkes bunu kronikten saymıyor,zaten herkesde olmuyor(bende ve nortonda var.Nortonda yazılım yükletti şimdi ondada yok.Ben yazılım yükletmedim).Sen bunu kronik sayarsan tek bu var.Başkada bir sorunu yok.Makine hakkaten sağlam.Dayanıklığı bizzat @angrypower tarafından test edildi firenleri söylemeye bile gerek yok.Abs muntazam çalışıyor.Netice itibari ile tek silindir.Mt serileri gibi uçar kaçarım gibi planların yoksa on numara beş yıldız.
-
18 Ocak 2019, 10:28
#3803
Disk yamulması gibi bir sorun duydum bende 2100 km de bende olmadı ama olan kişiler var
-
18 Ocak 2019, 15:28
#3804
Disk yamulması şöyle oldu. 15000km de araba önüme kırdı. Yapıştırdım. Ön takım komple parçalandı. Diski accık yamuldu.
Gaz kesme problemini ben 3000km’de yazılım güncellettim ve pert olana kadar birkez yaşamadım. Tek kronik sorunu titreşim, 42t arka dişli ile o da çözülüyor. Dominarınızı sevin. Ona küçük küçük hediyeler alın. Ben şahsen çok özlüyorum. Lakin yeminim var daha tek silindirli motora binmem.
-
18 Ocak 2019, 17:13
#3805
Disk yamulması (ön disk)bende var. 5bin km başlarında olmaya başladı, şimdi(20bin km'de motor) belirgin şekilde var. Bir kaç kişiden daha okudum face gruplarında/forumda. Kimse "motor/disk sıcakken yıkamışsındır, su yağmur..." vs demesin 40 bin km'de 2014 model pulsarım da var , onu nasıl kullanıyorsam bunu da öyle kullanıyorum, hatta Pulsar 4 kışın 3ünde aktif şekilde kullanılırken Dominar kış görmedi bile neredeyse, kapalı garajda duruyor. Pulsarı kullanıyorum 3 ay kadardır, halen sorun yok pulsarı diskinde.
Pulsarın diskini yeni değiştirecek birisine bu sorundan dolayı yan sanayi disk önerildiğini, ancak onun orjinal olsun diyerek orjinalle değiştiğini ve değişen orjinal diskte disk yamulması sorununun oluştuğunu yazmıştı motorun sahibi.
Artık eski diskler mi daha kaliteliydi, yeni üretimlerde mi sorun var bilemedim. Kronik olmasa da arada çıkıyor disk yamulma sorunu ne yazık ki.
Gaz kesme problemi de var bende, 4bin devir civarında gaz verdiğinde motor boğuluyormuş gibi oluyor ara ara, yazılım ile düzeltiliyor(Sorun hint forumlarınca da gayet bilinen ve hindistanda 2017 ortalarında yeni yazılımla çözülmüş, hatta üstüne 2 yeni yazılım daha çıkartılmış ama kuralkanın şimdiye kadar kabul etmediği bir sorun). Kuraklan yazılım güncelleme konusunda çok da istekli değil, 2-3 sayfa önce neden istekli ol(a)madığı hakkında yazmıştım kendimce nedenlerini .
-
18 Ocak 2019, 17:34
#3806
Yazılım güncelleme konusunda istekli olmadığını söylüyorsun da peki ben nasıl yazılım attırdım motoruma? Ya arkadaşlar sorununuz var, çözümünüz de var fakat çözüme ulaşmak istemiyorsunuz. Hafta içi motoru servise götür. Şasi numarasını kuralkana gönderecekler, bir şifre gelecek. Bununla motoru güncellettireceksiniz. Hepsi bu. Ben güncellettirdim ve bir daha gaz kesme problemi olmadı ki bende viraj ortasında başıma geliyordu ve çok can sıkıyordu.
Bazen öyle yazılar oluyorki, sayfalarca önceden çözümü veriliyor ve gene itiraz ediliyor. Kendimi kuralkan'ın avukatı gibi hissetmeye başladım. Arkadaş kim ne derse desin Dominar şuan İstanbul için biçilmiş kaftandır. Uzun yolada geliyor. Geçen sene İzmir'e tek marş gittim. Bu sene MT-25 ile deneyeceğim. Dominar'ı touring mod'a sokmuştum ama MT-25'in öyle bir şansıda yok. Bakalım göreceğiz nasıl olacak. Eminimki daha fazla yakacak ve yorucu olacak. Güvenlik meselesine girmiyorum bile. Abs ve çelik fren hortumları benim gözümde 1tık daha öndedir her zaman.
-
18 Ocak 2019, 18:55
#3807
Angrypower adlı üyeden alıntı
Yazılım güncelleme konusunda istekli olmadığını söylüyorsun da peki ben nasıl yazılım attırdım motoruma?...
Angry hocam, "yazılım atmıyorlar" demedim ki, istekli değiller dedim. Zira bu sorunun olduğu biliniyor, çözümü de yeni bulunmuş değil, 1buçuk yıl önce bu sorunu çözen yeni update çıkmıştı, hatta üstüne 2 versiyon daha çıktı, zaten o zaman da yazmıştım buraya. Ve o zaman da servise gitmiştim, adamların haberi bile yoktu. Şimdi haberelri var ama Kuralkandan halen bir bilgilendirme mesajı, bi haber yok. Zaten her serviste ECU cihazı da yok.
Bizde sanırım daha 3-4 ay önce yeni yeni yayılmaya başladı yeni yazılım(İlk yaptıranlardan biri biraz daha önce yaptırmıştı diye hatırlıyorum ama atılan yeni ECU versiyonunu sır gibi saklamıştı, niyeydi bilmiyorum). Motor 21bin km oldu ve ben 20 bin bakımında garantiden çıkarttım, bakımı kendim yaparak(kendim 120 tl'ye mâl ettiğim bakım için 400 tl'ye yakın para veremem). Havalar iyileşsin, elinde ECU update chihazı olan servise gider de(Ankara Motomekanik'te vardır sanırım) bir sorarım. Atılan/atılacak olan yazılımın versiyonu nedir merak ediyorum.
-
18 Ocak 2019, 19:03
#3808
maktama adlı üyeden alıntı
Angry hocam, "yazılım atmıyorlar" demedim ki, istekli değiller dedim. Zira bu sorunun olduğu biliniyor, çözümü de yeni bulunmuş değil, 1buçuk yıl önce bu sorunu çözen yeni update çıkmıştı, hatta üstüne 2 versiyon daha çıktı, zaten o zaman da yazmıştım buraya. Ve o zaman da servise gitmiştim, adamların haberi bile yoktu. Şimdi haberelri var ama Kuralkandan halen bir bilgilendirme mesajı, bi haber yok. Zaten her serviste ECU cihazı da yok.
Bizde sanırım daha 3-4 ay önce yeni yeni yayılmaya başladı yeni yazılım(İlk yaptıranlardan biri biraz daha önce yaptırmıştı diye hatırlıyorum ama atılan yeni ECU versiyonunu sır gibi saklamıştı, niyeydi bilmiyorum). Motor 21bin km oldu ve ben 20 bin bakımında garantiden çıkarttım, bakımı kendim yaparak(kendim 120 tl'ye mâl ettiğim bakım için 400 tl'ye yakın para veremem). Havalar iyileşsin, elinde ECU update chihazı olan servise gider de(Ankara Motomekanik'te vardır sanırım) bir sorarım. Atılan/atılacak olan yazılımın versiyonu nedir merak ediyorum.
Motomekanikde yazılıma 400 ister. O derece paragözler.
-
18 Ocak 2019, 19:04
#3809
Walla İstanbul Oktay Motor'da cihaz var. Ben gittiğimde hemen yükletmiştimki geçen sene en geç Nisan-Mayıs gibi yaptım die hatırlıyorum. Öyle saklanılması gereken birşey değil zaten. Virajda gaz kesmesi demek; kaza yapman demektir. Garantiden çıksa da o yazılımı vermek zorundalar...
-
19 Ocak 2019, 16:00
#3810
Valla ben servisimden yani baymoto'dan her zaman memnun olduğumu belirttim, benim yukarıda yazdıklarım Kuralkan'ın bilgilendirme konusundaki eksiği, yanlışıdır. Mesela dün sordum servise zincir kaydırıcı naneyi, ruhsatın fotosunu yolla istek yapalım gelince takalım dedi anında. Zamanında yazılım için de gittim ve mesaj attı, yarım saat içinde geri döndüler ve atıldı yazılım, debriyaj müşürüm arıza yaptı, yine garantiden 15 - 20 gün içinde geldi ve takıldı. Baymoto bu konuda zaten Kuralkan'ın da belli bir (ismini bilemedim, hani MM migros ile MMM migros gibi) seviyedeki servisi, sanırım Oktay Motor da öyle. Ben sırf bundan sebep Kartal'dan kalkıp Kadıköy'e servise gidiyorum. Önceki motorum yolda kaldı, Baybars kardeşim telefonda Anadolu yakasından Beşiktaş civarında hangi servisin bana çekici bulacağını ve uyguna işimi halledeceğime kadar söyledi, daha ne olsun!
Bahsettiğim ve yanlış olan şey daha önce de yazdım, benim zincir aparatını ya da yazılımın update'ini buradan ya da feysten filan öğreniyor olmam mevzusu. Ben buraya üye olmasam ikisinden de haberim olmazdı, feysim zaten yok. Servisi arıyorum evet böyle bir mevzu olduğunu öğreniyorum, anladık da, bana Kuralkan niye SMS atmaz ya da niye aramaz, ben sosyal medya kullanan biri olmasam, forumları okumasam habersizce o şekliyle kullanacam bu durumda motorumu, bu doğru değil, buradaki yöntem hatalı, yoksa motorumdan da memnunum, servisimden de.
------
42 dişli ile aynadaki titreşim sorunum çözüldü, motor rahatladı, bu motorun belki tek dezavantajı olan titreşimi bu şekilde gidermek kolay, onun dışında da en azından şimdilik hiç bi sıkıntısı yok., Dün bindim 18 gün sonra tek marşta çalıştı, Pulsardaki göstergenin soğukta sıfırlaması bi süre sonra açılması v.s. gibi hiç bi derdi yok, tıkır tıkır çalışıyor alet, Angr'nin dediği gibi benimki şu an tam turing modunda.
İlk başlarda titreşim ve bazı şeyler canımı sıkar gibi olmuştu ama ayarında başka adam gibi F/P motoru olmaması ve benim giderek motora alışmamla ilk kafama taktığım şeyler giderek azalarak yokoldu, arka dişli değişimi ve ondan önce sele altına yaptığım yalıtım uygulaması, daha motoru alır almaz yaptığım gidon yükseltme aparatı gibi şeyler konforu iyiden iyiye artırdı, artık aksilik çıkmadıkça uzun yıllar kullanmak azmindeyim, bakalım hayırlısı artık.
Yeni alanlara (hele hele tecrübe de azsa) önerim şu, motorunuzu en az 5 - 10 bin km kullanmadan satmayın, çünkü ilk bir kaç yüz km ile ilk bir kaç bin km arasında dağlar kadar fark oluyor hissiyat anlamında, hele hele benim gibi memnun kaldığınız bir motosikleti satıp geçince ilk başta ulan hata mı ettik diyebiliyorsunuz ama zamanla cidden fikir değişiyor, benim düşüncem sıfır alınan hiç bir motor(sürekli arıza şu bu yoksa) 10bin km kullanmadan elden çıkartılmamalıdır.
Motorun turingimsi halini gösterir bir kaç da foto koyalım ortalık şenlensin:
[IMG][/IMG]
[COLOR="Silver"]
-
19 Ocak 2019, 16:09
#3811
Elcik korumalar güzelmiş.
-
19 Ocak 2019, 16:15
#3812
Cyan adlı üyeden alıntı
Elcik korumalar güzelmiş.
Eyvallah, sırf kışın binerken elleri üşütmesin diye aldım(pulsar da kurye tipi o kılıflardan kullanıyordum), başta çok mu büyükler dedim ama şimdi gerçekten epeyce işe yaradığını görünce iyi ki almışım diyorum.
-
19 Ocak 2019, 16:51
#3813
Cloud adlı üyeden alıntı
Eyvallah, sırf kışın binerken elleri üşütmesin diye aldım(pulsar da kurye tipi o kılıflardan kullanıyordum), başta çok mu büyükler dedim ama şimdi gerçekten epeyce işe yaradığını görünce iyi ki almışım diyorum.
Markasi modeli nedir elciklerin?
Guzel duruyor
-
19 Ocak 2019, 16:57
#3814
levend84 adlı üyeden alıntı
Markasi modeli nedir elciklerin?
Guzel duruyor
Kaan elektronikte bulabilirsiniz. Fiyat olarak da uygun sayılır.
https://www.kaanelektronik.com/Motos...,PR-17600.html
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
19 Ocak 2019, 16:59
#3815
gerivites adlı üyeden alıntı
Aynen budur, yalnız, elciklerin içinden çıkan topuzlar ve vidalar uymuyor, ben motosikletin kendi topuzları ve bauhaus'tan aldığım vidalarla takabildim. Bilginiz olsun. Taktıktan sonra benim de hoşuma gitti dediğim gibi. Ben aldığımda fiyat şu ankinden ucuzdu, aldıktan 1 hafta kadar sonra iki katına çıktı, malum o aralar dolar avro uçuşu gerçekleşmişti memlekette. N11'de fiyat iki katına çıkmıştı kendi sitesinde şu an fena değilmiş. Ben de 45 tl civarına almıştım. Uygun fiyatlı ama güzel iş gören ve görüntüyü de çok bozmayan bir ürün.
-
19 Ocak 2019, 17:02
#3816
gerivites adlı üyeden alıntı
Baktimda detayli iki parcali gidona olmaz.
Benim tvs de oyle hadi sol tarafi taksak,sag olmaz..
Commuter veya boru tip bukumlu gidon lazim.mesela mt25,dominar.sym wolf250
Ns200,inazuma,tvs olmaz
-
19 Ocak 2019, 17:17
#3817
levend84 adlı üyeden alıntı
Baktimda detayli iki parcali gidona olmaz.
Benim tvs de oyle hadi sol tarafi taksak,sag olmaz..
Commuter veya boru tip bukumlu gidon lazim.mesela mt25,dominar.sym wolf250
Ns200,inazuma,tvs olmaz
https://i.hizliresim.com/16L3yb.jpg
Yok evet bu tip gidona uymaz, tek parça bisiklet gidonu gibi olmalı.
Hatta dediğim gibi Domi de ben hem takoz kısmına daha kısa yeni vida taktım hem diğer kısmı plastik kelepçe ile sabitledim.Yani içindeki vidalar en azından domi de iş görmedi.
-
19 Ocak 2019, 17:22
#3818
Cloud adlı üyeden alıntı
Yok evet bu tip gidona uymaz, tek parça bisiklet gidonu gibi olmalı.
Hatta dediğim gibi Domi de ben hem takoz kısmına daha kısa yeni vida taktım hem diğer kısmı plastik kelepçe ile sabitledim.Yani içindeki vidalar en azından domi de iş görmedi.
Esasinda bu urunu uydururum,
Benim gidon boyu uzun.
Sol tarafi ayna bogazi kismina kelepce ile sabitleyip.
Sag tarafida fren merkez hortumundan destek alinabilir.
Ama olmama ihtimalide var.denemek lazim.
Şu kelepceler işimi gorur.
Metal olan uc taradfini kargaburunla eğip..direk aparatsiz takilir
-
19 Ocak 2019, 17:26
#3819
levend84 adlı üyeden alıntı
Esasinda bu urunu uydururum,
Benim gidon boyu uzun.
Sol tarafi ayna bogazi kismina kelepce ile sabitleyip.
Sag tarafida fren merkez hortumundan destek alinabilir.
Ama olmama ihtimalide var.denemek lazim.
Bence İstanbul'da iseniz gidip mağazada bakın, olmama ihtimali yüksek gibi, biraz uğraştıran bir şey. Benim yarım günümü yemişti meret vida filan araştırırken.
Bu arada konu ile alakasız ama foto sizin motosikletiniz mi bilmiyorum, yedek anahtar da diğeriyle bir arada görünüyor, ben hep yedek anahtarı ayırıp ya montumda ya da şehir içi kullanıyorsam evde bırakırım, biri kaybolursa öbürü ben de kalsın diye. Aynını arabada da yapıyorum. Hani en azından anahtarları kaybetme durumu olursa yedeği elde kalmış olur.
-
19 Ocak 2019, 17:29
#3820
Cloud adlı üyeden alıntı
Bence İstanbul'da iseniz gidip mağazada bakın, olmama ihtimali yüksek gibi, biraz uğraştıran bir şey. Benim yarım günümü yemişti meret vida filan araştırırken.
Bu arada konu ile alakasız ama foto sizin motosikletiniz mi bilmiyorum, yedek anahtar da diğeriyle bir arada görünüyor, ben hep yedek anahtarı ayırıp ya montumda ya da şehir içi kullanıyorsam evde bırakırım, biri kaybolursa öbürü ben de kalsın diye. Aynını arabada da yapıyorum. Hani en azından anahtarları kaybetme durumu olursa yedeği elde kalmış olur.
İstanbulda degilim üstad,
Temsili hint forumundan buldum..yedek anahtari sandiga koydum sandigin anahtarinida celik kasaya...
Şaka bir yana..
Uğraşirim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)