Valla bana yazılım konusunda da en ufak bir şey gelmedi. Yine buradan görüp gitmiştim servise. Haa yazılım olmasa var mıydı bi problem, benim motorumda hiç bi şey yoktu ama, neticede firmadan böyle bir çağrı varsa bunu o zaman sms'le ya da arayarak yapman gerek, feysbuktan paylaşmak nedir arkadaş, bu şekilde müşteri yaklaşımı olur mu?
Motorun 4bin devir civarında ara ara gaz yememe konusunun yazılımdan olduğunu halen kabul etmiyor kuralkan, "çok sık karşılaşılan bir sorun değil"e getiriyor konuyu, halbuki oldukça sık karşılaşılan bir sorun ve hint forumlarında da çokça tartışıldı, yazıldı ve bajaj 2017 ortalarında falan sorunu halledecek yeni yazılım çıkartıp üstüne 3 versiyon daha çıkarttı.
Direkt oradaki yazılımı da getirip buradaki motorlara resmi olarak atamıyor çünkü Hindistan BS3(BharatStage3) normlarına/emisyonlarına uygun yazılım çıkartırken bizim yazılımlar Euro4 normuna göre ayarlanmış durumda. BS3 ve Euro4 çok benzer normlar ama aynı tamamen de değiller. Euro4 normlarına uygun yeni yazılım için kim uğraşmalı bilmiyorum ama uğraştıklarını düşünmüyorum. Onun için isteyene/bilgisi olana/sorunu olup motora yazılım güncellensin diye zorlayana sorunu çözen ama BS3 normundaki yeni yazılımı atıyorlardır diye kafamda kurdum. BS3 ile Euro4 aynı olmadığı için resmi olarak mesaj atıp güncellemeye çağırmıyorlar diye düşünüyorum. Ne kadar doğrudur bilemiyorum tabii ama sen (bajaj/kuralkan)üretici/distribütör olarak bir açıklık getirmezsen ben de söylenti yayarım böyle. Bayağı da mantıklı geldi.
Ha, belki de ben fazla kuruyorumdur, belki de kuralkan "kim uğraşıcak şimdi tüm Dominarların yazılım güncellemesiyle, masrafıyla, servis ayarlamalarıyla vs" diyerek sallamış da olabilir bizi. Bu da bir ihtimal tabii. Konu "Türkiye'deki işleyişler" olunca hepsi de olabilecek mantıklı durumlar olarak görünüyor gözüme ne yazık ki.
Arkadaşlar yazın hediyeler için Alanya servisine gittiğimde yazılımı sordum.Servis bana ecu sayılı yazılım yükleme önrüne sahip dedi.Yani ecu 10 kere update olabilir fazlasına kapasite veya imkan yok demek istedi.Servis öyle deyince bende yazılım yükletmedim.Mantıklı düşününce saçma geldi.
Ya, maalesef ve acı olanı şu ki, en iyi serviste bile bir çok şey sadece kulaktan dolma bilgiye dayalı. Sanırım eğitim için toplanıldığında servislere bazı şeyler sadece teorik anlatılıyor, o da karşıdakinin anlayabildiği ile sınırlıdır zaten. Oysa şirket içi eğitim hele hele otomotivdeki bu yetkili servis eğitimlerinde çok ciddi uygulamalı eğitim yapılmazsa, yüksek teknolojili ürünleri alaylı, en azından meslek lisesi eğitimi filan olmayan tamirciye anlatmak oldukça güç olur. Sonuçlardan da bu anlaşılıyor, her biri başka başka şey anlatıyorsa bu durum belli oluyor zaten. Hani bir de müşteriyi de sanki cahil, hiç bir şey bilmiyor sananlar var ki o tam bir facia, oysa o müşteriler içinde acayip eğitimli, hatta otomotiv ve tekniği işinden fena halde anlayanlar da var, bu adama kulaktan dolma bilgiyle yalan yanlış anlatırsan yemez, yemiyor. Benim gibi teknik bilgisi az adam bile en azından eğitimi sayesinde senin attığını, salladığını mantığıyla anlıyor, ama sen beni anlayamadığın için yalan satmaya çalışıyorsun, bu daha da acı.
Geçmişte yetkili servis diye gittiğimde, beyni değişmesi gereken motora "karbüratörü temizledim sorun gitti" diyen servis gördüm ben, bir başkası "motora senkronize ayarı yapacaz sorun geçecek" dediğinde iş bittikten sonra sorunun aynen devam ettiğini biliyorum. Ki hala amerikan chopperdaki aile gibi takılan bir servis burası, acayip artiz, popüler filan.
Bunları niye anlattım, işte bu yazılım vesaire gibi işlerde de, adam bu işlerden hiç anlamıyorsa ve sadece anlatılanı biliyor ve onu uygulamaya çalışıyorsa oradan bir şey çıkmaz. Zaten bu sebeple firmanın bir servisi çok beğenilirken diğeri hiç beğenilmeyebiliyor. Sadece Kuralkan değil, tüm firmaların bu işe çok ama çok büyük önem vermesi gerekiyor, ama gel gör ki çoğunda bu pek de önemsenmiyor. Ürünü satıyoruz daha çok satabilelim'e odaklılar. Oysa bisküvi satmıyorsun ki 2 dakkada tüketilip bitmeyecek, yıllarca kullanılacak bir araç satıyorsun, sonrasında uzun süreli servis hizmeti vereceksin.
Ama bunu da anlamak için nasıl o servisteki eleman ya da usta eğitilecekse, şirketin sahibi başta olmak üzere genel müdüründen servis v.s. müdürüne kadar hepsinin iyi eğitilmiş olması da gerekiyor. Zor dostum zor anlayacağınız.
Bu memleketteki en önemli sıkıntılardan biri de, firmalara hatta onların patronlarına bu tip konularda danışmanlık yapacak, böyle olsa daha doğru olur diyecek adamların yeterli olmaması ya da hep akraba, arkadaş, torpilli tiplere bu tip yerlerin verilmesi sıkıntısı da var illa ki.(Zaten bunu doğru yapan firmalar daha çok sevilip tutuluyor, az olsa da var böyle firmalar)
Böyle bir sınır çok saçma olur, bence servis uğraşmamak adına uydurmuş.(Bilgisayar mühendisiyim) Hiç bir yazılımda böyle bir sınır koymak için mantıklı bir sebep olamaz çünkü hiç bir zaman yazılımın tamamen sorunsuz olduğuna emin olamazsınız, farklı koşullarda farklı sorunlar çıkabilir, farklı yasalar gelebilir vs. vs.
12 gün oldu motoru çalıştırmıyorum yarın biraz çalıştırıyım bari çıkasım gelmiyor bu soğukta
Bu videoda değişecek olan parçanın resmi var, meğer plastik değişmiyormuş küçük bir saç parça takılıyor.
https://youtu.be/F3s5SNZIT7w
Bu arada o eklenen parça zincir kaydırıcı bir şeymiş. Sanırım buna bağlı bir kaza mı ariza mı ne olmuş ondan dolayı bu parçayı ekliyorlarmış. Dediğine göre motor biraz sessizleşmiş, vites geçişleri de daha rafine olmuş.
O videoda değişecek parçaya bakarken çocuk vibrasyon kitinden bahsetti. Bende çocuğun diğer videolarına bakarken bu vibrasyon kiti videosunu gördüm ve orda bazı bölgelerde bu sorundan muzdarip olanlara o kitleri takıyorlarmış ama bazı servislerin de bundan haberi bile yokmuş. video altta ve farklı yerlerdeki vibrasyon için farklı farklı ufak kitler takıyorlarmış. bizim burdaki servislere anlata anlata tüy bitti dilimizde ama hala bir şey yok. Olanlar da münferit çalışma.
https://youtu.be/prdyYHtUFBQ
Peki, bu parçayı taktıran oldu mu Türkiye'de, aramızda yaptırıp aha da şunun içinmiş, sonuçta şu oldu diyen var mı? Bizim servislerde bu parça var mı, gitmeden arayıp, gelince mi gideceğiz? Bajaj TR niye Dominar sahiplerini arayıp, SMS atıp bilgilendirmez? Takılmasa sorun olmuyor mu, olmuyorsa niye takılması, değişmesi gerekiyor? Oluyorsa ne oluyor? Cevap?........
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------
Bizim servisler vibrasyon kiti takacak olsa eminim orta sehpa gibi acayip bi rakam çıkartırlar, ben orta sehpa fiyatını duyunca (bir de motor 3 gün serviste kalacak denince) vazgeçtim orta sehpadan filan. Bir de vibrasyon kiti nedir? Motorun birden fazla bölgesinde titreşim var, epeyce bir farklı yere işlem yapılması lazım, bu vibrasyon kiti direkt motor bloğunun titreşimini mi azaltıyormuş mesela. Motor karakteristik olarak vibrasyonlu ise bizim yaptığımız gibi sele altına ya da dişliyi değişerek filan azaltmak dışında bu kit nasıl bir şey ola ki?
Bu arada ben 42T dişli taktıktan sonra motorun gidişatından (titreşim ve stabilite) oldukça memnunum.
Bu zincir aparatı nanesi ne ise onu bir anlasam ben de motoru ilk açtığım gün gidip değiştireyim diyecem ama net bir şey yok hala.
Kışın hem de balkon altında (çift kat branda altında ama dışarıda) 3 hafta yatan Dominar'ın tek marşta çalışması ve gösterge ekranının error vermemesi ne güzel bir hissiyatmış arkadaş, bunu da belirtmeden geçmeyeyim dedim.
Dominar'ın benim bildiğim standart orta ayağı yok, şaseye modifikasyon yapılıp özel üretim bir şey takılıyor, Oktay Usta'da görmüştüm, biraz meşakatli iş ondan (ellerindeki iş yüküne bağlı) 3 gün demişlerdir.
Videoyu izlemeden yorum yapmışsın. Orda bir kaç tane ufak parça gösteriyor. Bazısı benzin tankı için, biri sele için bir diğeri de başka bir bölge için. Ufak plastik parçalar işte. Üstelik orjinal bajaj ürünleri ama belli bir tarihe kadar üretilenler için sanırım çünkü orda da herkese takılmıyormuş.
Zincir için ise ruhsatı al yanına git bajaj bayisine iş istemi açtır. Parça gelince de takarlar. Bende yağmurlardan gözümü açıp da gidemedim. Ama hem faydalı hem de önemli anlayabildiğim kadarıyla.
Videolara biraz baktım, vibrasyon kiti sorun değil ona takılmıyorum da, diğer işi de artık motoru ne zaman açarsam o zaman hallederim.(İşte dedim ya önemli ve faydalı ise bunu ben buradan öğrenmemeliyim, çünkü burayı takip etmesem haberim olmazdı, Bajaj arayacak, haber verecek arkadaş, böyle iş olur mu, tesadüfen duyup haber alıyoruz. Aynı yazılım da da böyle oldu.)
Normal şartlarda o kit dediğin şey hele de orjinal bajaj ürünü ise ücretsiz takılmalı servislerce, neticede motoru alırken vibrasyonluydu, biz sonradan vibrasyonlu yapmadık ki. ve isteyene değil tüm motorlara geri çağırılıp yapılmalı, demek ki bu bir sorun, o zaman çözmek benim işim olmamalı hele hele cepten para harcayarak. Ufak plastik parçalardan anladığım adamlar sanki takılması gereken takozları unutmuş Be adam şunu baştan adam gibi test edip fabrikasyon taksana, sonra milletin ağzına düşüyor Hintli işte bu kadar olur diye.
-------
Ha bu arada orjinal orta sehpa olmadığını çok iyi biliyorum. O yüksek fiyat ve yapılacak işlemin şasiye verebileceği zararı kestiremediğim için sadece fiyat sorup vazgeçtim. Orjinal halini bozmaya gerek yok, zaten neredeyse bir çift lastik parasına da orjinal bile olsa orta sehpa almazdım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------
Bu arada o videodaki ingilizceyi anlamak için ciddi fonetik uzmanı olmak lazım, ki benim İngilizcem zaten çok iyi değil, bir de İnglice mi Hintçe mi, Arapça mı belli olmayan bir dil var videoda. Plastik parcaları gördüm, özellikle sele için olan o tek parça vibrasyonun neyini kesiyormuş acaba çok meraktayım, benim yaptığım uygulama bile daha iş görür bir şey. O parça muhtemelen şaşideki selenin uç kısmına gelen çıkıntılı demire takılıyor, ki fabrikasyon unutulmuş ya da ihmal edilmiş besbelli.
Ben kitmiş, zincir nanesiymiş takılmadım da asıl iş Bajaj Türkiye'nin müşterisine bir sms ya da arayarak bu işi bildirmemesi. Millet mücemmi mi, nasıl haberi olacak, herkes burayı ya da sosyal medyayı takip etmiyor ki. Etmek zorunda da değil.
Yoksa o zincir şeysini ya da kiti takınca motor süper olmayacak eminim, tıpkı yazılım gibi. Ekmeğimize göre köfte aldık buna eyvallah ama Bajaj Türkiye bu gibi küçük tefek zımbırtıları değişecekse herkese bilinen kolay yolla SMS ya da Arayarak haber vermelidir!
Şimdi benim Dominar almayı düşündüğüm geçen sene Şubat Mart civarları, orta ayak, çanta demiri, çanta, tur camı ve gidon aparatıyla 20-21.000TL'na satılan bir motor için ben ufak tefek ücret (en azından işçilik) ödeyerek, olduğu zaman (her motorda olmuyormuş galiba) depo zırıltısını kesecek parça setini sonradan almaya razı gelirdim. Tabi ki ideali bunların dediğiniz gibi yapılması ama f/p olarak inanılmaz bir motordu. Şu anki halini bilmiyorum, ama yine de bu açıdan benzer bir yerdedir. Bana denk geldi de tanıdıktan CB500F aldım, yoksa şimdi biniyordum Dominar'a ve beni mutsuz edeceğini de düşünmüyorum.
Maddi sıkıntılar nedeniyle Domdomumu sattım :-( motorsuz ve mutsuzum bide dünya turu hayalleri kuruyordum. Domdomlarınıza iyi bakın
Sonuçta hepimiz ölecez...!
Bu dediklerine bende katılıyorum. Insanları bilgilendirmek bu kadar zor olmamalı. Gerçi videoyu inceleyince adamların ülkesinde de durum aynı çünkü videonun altındaki yorumları okudum ve orda bir sürü insan sağol bizim de haberimiz yoktu demiş. Ayrıca o vibrasyon kiti orda ücretsiz takılıyormuş. Bence asıl o zincir kaydırıcı daha önemli çünkü bundan dolayı birinin zinciri kopmuş yolda giderken ve bir olaya sebebiyet vermiş. Yani belli ki güvenlikle ve koruma ile ilgili lazım bir parça.
Alakası var mıdır bilmiyorum ama belki hatırlarsınız. Benimde Sfr marka zincir daha 1000km de çıtaks die atıp parçalanmıştı. Belki bu zımbırtı işini doğru yapmadığındandır ve epeyce masraf çıkartmıştı bana.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (2 üye ve 8 misafir)